וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מציאות 2024: ארבע משפחתיות חדשות בפחות מ-150 אלף שקל

עודכן לאחרונה: 8.12.2023 / 17:46

כשמשפחתית היברידית כבר עולה יותר מ-160 אלף שקל, זה הזמן לחזור למשפחתיות הבנזין שעדיין איתנו. אם אתם לא נוסעים המון תוספת עלות הדלק זניחה יחסית לחסכון ברכישה של רכב מרווח בהרבה מג'יפון, והרבה יותר מהנה

העברת בעלות באינטרנט: ככה עושים את זה. יצרן, אתר יצרן
רכישת מכונית אולי זולה מקניית בית, אבל מעולם לא הייתה כל כך יקרה. כך תחסכו/אתר יצרן, יצרן

בשנים האחרונות הפכו המשפחתיות ההיברידיות לסטנדרט של הקבוצה ולרבות המכר שלה. הן משלבות צריכת דלק נמוכה עם שימושיות, נוחות והתנהגות כביש טובות משל כל ג'יפון במחיר שלהן. אבל אחרי גל העלאות המחירים האחרון, קורולה היברידית כבר מתחילה ב-162 אלף שקל ויונדאי אלנטרה היברידית ב-167 אלף שקל גבוהים.

כך שאם אתם מחפשים משפחתית חדשה, זה הזמן לחשוב שוב על משפחתיות הבנזין המעטות שעדיין נמכרות כאן. גם הן מרווחות, שימושיות וזריזות יותר מג'יפוני בנזין במחירים שלהן, וחלקן גם מוסיפות התנהגות כביש והנאה מנהיגה שאין במכוניות המחושמלות. והן זולות משמעותית: מאזדה 3 בסיסית עם מנוע 2 ליטר זולה כרגע ביותר מ-15 אלף שקל מקורולה היברידית. אז נכון, צריכת הדלק שלהן תהיה גבוה ב-20-40 אחוז. אבל אם אתם מאלה שלא נוסעים הרבה, העלות הנוספת של הדלק תהיה נמוכה מהכסף שתחסכו בקנייה.

אם אתם בשוק למשפחתית צעירה משומשת, פער המחיר יהיה אף גדול יותר לאור הביקושים הגבוהים להיברידיות מיד שנייה, ולעובדה שמשפחתיות בנזין בת שנתיים-שלוש תמצאו כיום בעיקר במגרשי חברות הליסינג, עם הנחה נוספות ויכולת מיקוח טובה יותר מאשר אם הייתם מחפשים שם היברידית או ג'יפון.

מאזדה 3 החדשה בישראל. יצרן, אתר יצרן
מאזדה 3. כמו 6 קטנה רק במחיר של טויוטה יאריס קרוס/אתר יצרן, יצרן

מאזדה 3: כמעט יוקרה במחיר של הרבה פחות

מי שהייתה עד לפני עשור המכונית הלאומית עברה מאז שינוי גדול, כחלק מהמאמץ של היצרנית היפנית להתקדם במעלה השוק ולהיחשב למכונית יוקרה צעירה. בדור הנוכחי שהושק אצלנו ב-2019 אין יותר מנועי ליסינג חלושים, יחידת הכוח היא 2,000 סמ"ק, 165 כ"ס, עם תיבה אוטומטית 6 הילוכים, מה שמספיק ל-0-100 קמ"ש ב-8.5 שניות וצריכת דלק רשמית משולבת של 13.8 ק"מ לליטר. ובעיקר, היא עולה היום כמעט כמו טויוטה יאריס קרוס. למסך המולטידיה יש 8.8 אינץ'.

מחיר: 147.5 אלף שקל לסדאן קומפורט (ועד סוף השבוע הבא יש עוד הנחה של 2,000 שקל).

בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, 6 כריות אוויר, בטיחות אקטיבית מלאה.

למה כן: נאה ואיכותית מהמקובל ברמת המחיר שלה, סביבת נהג נעימה ומושקעת, ביצועים טובים והתנהגות כביש ספורטיבית.

למה לא: נוחות הנסיעה בעיר לא מצטיינת, וגם המרווח במושב האחורי לא. רמת האבזור בגרסת הבסיס נאותה (כניסה ללא מפתח, אבל הנעה כן), בתוספת 7,000 שקל תקבלו את רמת האבזור הבאה ספיריט, עם חלון שמש, החלפת הילוכים ממנופים בגלגל ההגה והנעה מלאה ללא מפתח, לצד שדרוג מחישוקי 16 אינץ' קלים ל-18 אינץ'.

מבחן וואלה רכב: מאזדה 3 בנהיגה ראשונה

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ניסאן סנטרה: אמריקה במבצע

המשפחתית של ניסאן לשוק האמריקאי אף פעם לא זכתה אצלנו להצלחה כמו יפניות אחרות, למרות שבדור הנוכחי שהושק אצלנו ב-2020 היא מכונית בכלל לא רעה. העיצוב שלה ספורטיבי, וגם סביבת הנהג. בתא המטען יש נפח של 400 ליטר בלבד (440 ליטר במאזדה) , אבל המנוע הוא 2,000 סמ"ק נטול טורבו, משודך לתיבה אוטומטית רציפה. זה מספיק ל-8.8 שניות מ-0 ל-96 קמ"ש (מדידה של אדמונדס) ול-16.1 ק"מ רשמיים לליטר במשולב.

מחיר: 150 אלף שקל.

בטיחות: ציון "טוב" גבוה במבחן הריסוק של ה-IIHS בארה"ב, 10 כריות אוויר ובטיחות אקטיבית מלאה, כולל בלימת חירום בנסיעה לאחור.

למה כן: נאה, מאובזרת, מרווח וביצועים טובים, תיבה רציפה מוצלחת. נוחה ובעלת התנהגות כביש טובה.

למה לא: תא מטען צנוע, מולטימדיה מיושנת.

מבחן וואלה רכב: ניסאן סנטרה בנהיגה ראשונה

מבחן דרך: סקודה סקאלה. קינן כהן, קינן כהן
סקודה סקאלה. משפחתית קומפקטית מאובזרת וחסכונית במחיר של טויוטה יאריס/קינן כהן, קינן כהן

סקודה סקאלה: הבת דודה המעשית של הגולף

כשמדברים על סקודה משפחתית חושבים מיד על אוקטביה המצוינת, אבל גם היא כבר עולה בגרסת הבסיס 156 אלף שקל עם זמני המתנה לא קצרים. אבל לסקודה יש עוד אופציה משפחתית, הסקאלה הקומפקטית, שאפילו עשתה היסטוריה והחשיפה העולמית שלה נערכה ב-2019 בפתח תקווה (!).
היא קיבלה את מנוע ה-1,000 סמ"ק טורבו בנזין של קבוצת פולקסווגן (115 כ"ס), ואת התיבה הרובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים שלו. זה מספיק ל- 10.3 שניות סבירות מ-0 ל-100 קמ"ש, ובעיקר ל-17.5 ק"מ לליטר רשמיים. יש מסך 8 אינץ'.

מחיר: מ-130 אלף שקל

בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, 7 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטיה מנתיב.

למה כן: עולה כמו טויוטה יאריס, מרווחת כמו קורולה, ותא המטען (429 ליטר) מרווח ושימושי משל הניסאן סדאן. צריכת טובה טובה.

למה לא: לא מתבלטת בביצועים, בנוחות ובהתנהגות הכביש. רק שנתיים אחריות. גרסת הבסיס אמבישן די בסיסית (מזגן רגיל, חישוקי 16 אינץ' קלים). גרסת סטייל בתוספת של 10,000 שקל משדרגת לבקרת אקלים, חישוקי 18 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי, חיישני חנייה מאחור וחאורת אווירה.

מבחן וואלה רכב: סקודה סקאלה בנהיגה ראשונה

מבחן השוואתי: פולקסווגן גולף מול פורד פוקוס. קינן כהן
פוקוס. אופי של GTI או ST, בפחות ממחיר של קורולה/קינן כהן

פורד פוקוס: המשפחתית הספורטיבית האחרונה

מאז הדור הראשון והמבריק של הפוקוס לפני 25 שנה, עשה היצרן הכל כדי לפגוע בשמו הטוב, מהעיצוב המשעמם והמנועים המיושנים בדור השני ועד הגיר הרובוטי הבעייתי ומנוע ה-1,500 סמ"ק עם הסדקים בבלוק בדור השלישי. וזאת הסיבה שהדור הרביעי נמכר כאן כמעט במחתרת, למרות שהוא לא רק הטוב ביותר, אלא מציע אופי והנאה מנהיגה שבדרך כלל צריך לשלם 100 אלף שקל יותר כדי לקבלן.

למנוע הטורבו בנזין, 1,000 סמ"ק (155 כ"ס) יש 155 כ"ס (כן, כמעט כמו ל-2 ליטר של המאזדה) וחידה היברידית קלה, ותיבה רובוטית עם 7 הילוכים. זה מספיק ל-0-100 קמ"ש ב-8.4 שניות ול-18.1 ק"מ לליטר רשמיים, לא רחוק כבר ממספרים של היברידיות אמיתיות. למסך המולטימדיה יש 8 אינץ', ולרף המחיר שגם ככה מתחנו נכנסת רק גרסת ה-5 דלתות.

מחיר: 152 אלף שקל*

בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. 6 כריות אוויר, בטיחות אקטיבית מלאה (ללא זיהוי רכב בשטח מת)

מבחן וואלה רכב: פורד פוקוס מול פולקסווגן גולף

למה כן: עיצוב ספורטיבי, סביבת נהג מעניינ, מושב אחורי מרווח. ביצועים טובים, התנהגות כביש מצויינת, הופכת לקומפקטית חמה לעניים במעבר למצב ספורט, שגם מעניק פסקול נהדר.

למה לא: רק 341 ליטר בתא המטען, אין יציאת מזגן מאחור, תפעול ידני מסורבל לתיבה האוטומטית ובכלל הנדסת האנוש לא מתבלטת.

*כן, הפוקוס חורגת מהרף שהצבנו. היא שווה את החריגה הזאת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully