וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס LBX בנהיגה ראשונה: פחות זה יותר

דניאל סקלי

עודכן לאחרונה: 21.12.2023 / 18:05

אחרי שנים משיקה שוב לקסוס דגם כניסה שמחזיר עודף מ-200 אלף שקל, הפעם כקרוסאובר קטן, ששואל רכיבים מטויוטה יאריס קרוס. האם הוא ראוי לשאת את סמל לקסוס?

לקסוס LBX/לקסוס

מחיר: 200-226 אלף שקל
מתחרים: DS3 קרוסבק, אודי Q2, וולוו EX30, סמארט 1
אהבנו: עיצוב, נוחות, צריכת דלק
לא אהבנו: מרווח מאחור, ביצועים
ציון: 8/10

ברוכה הבאה לעולם, לקסוס LBX. אבא טויוטה ואמא לקסוס חיכו לבואך. הפירוש שעומד מאחורי התיבות של השם הוא Lexus breakthrough crossover. ה-LBX היא אכן מוגדרת כפריצת דרך עבור לקסוס: הן לקסוס המקומית והן העולמית תולות הרבה תקוות ב-LBX, שאמורה להוות מנוע צמיחה משמעותי להגדלת המכירות בשוק האירופאי בכלל ובשוק הישראלי בפרט.

שנים לאחר הפסקת הייצור של דגם ה-CT הקומפקטי, ה-LBX צפויה להוות דגם כניסה רלוונטי להיצע הדגמים של יצרן הפרימיום היפני ובכך לפנות ללקוחות חדשים לגמרי או ללקוחות קיימים שמחפשים לעבור לרכב קטן יותר מאותו היצרן שהם כבר מכירים. בכדי לנהוג בלקסוס הקטנה בפעם הראשונה טסנו עד ולנסיה בספרד. השקה של רכב העתיד של בעיר העתיד של ולנסיה. תסתכלו בתמונות ותבינו למה הכוונה.

לקסוס LBX. לקסוס,
העיצוב עושה את העבודה. צבע דו גווני מוצע ברמות האבזור הגבוהות/לקסוס

עיצוב: ה-LBX נראית מעולה במבט פנים מול פגוש. השוני בעיצוב בין רמות הגימור השונות מתבטא בעיקר בצביעה דו-גוונית לגג ולמרכב ועיצוב שונה לחישוקים הקלים. בעיצוב החרטום של ה-LBX לקסוס זנחו את הגריל הטרפזי ויצרו שבכה מתוחכמת למראה שמשתלבת עם הפגוש מתחת לקו יחידות התאורה. מאחור קו יחידות התאורה עובר לרוחב הרכב והכיתוב לקסוס מתנוסס באותיות קידוש כרום על גבי דלת תא המטען הרחבה. גם האף וגם הישבן של ה-LBX נאים בהחלט אבל דומים מעט למכוניות אחרות שכבר ראינו. קורה C עבה ושחורה שמתוחמת עם פס ניקל מט מיישרת קו עם דגמי לקסוס הגדולים יותר. חישוקים קלים מרובי חישורים בקוטר 18 אינץ' ובצביעת אפור gun metal של רמת הגימור RELAX משלימים מראה מרשים בהחלט.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
לקסוס LBX. לקסוס,
האלמנטים המוכרים מדגמי לקסוס האחרים נמצאים גם כאן/לקסוס

תא נוסעים: מתיישבים במושב הנהג של היפנית הקטנה ברמת גימור RELAX שעולה כ-221 אלף שקל (לפירוט המלאה של כל הגרסאות והמחירים). עור חום בגוון מטריף שעוטה את המושבים, הדלתות ולוח המחוונים מקבל את פנינו. העיצוב של כל מיני אלמנטים בתא הנוסעים של ה-LBX מזכיר דגמים אחרים של לקסוס: גלגל הגה משולש-חישורים בעיצוב מוכר עם הלוגו הגדול, עיצוב לוח מחוונים ופתחי מיזוג שאופייניים לטויוטה ואפילו הכפתורים השונים בפלסטיק שחור מבריק שבקונסולה הראשית דומים למה שפגשנו בעבר. אין ספק ש-It's a Lexus, במובן הטוב של המשפט.

לקסוס LBX. לקסוס,
המרווח במושב האחורי הוא הנקודה החלשה, במרווח המצומצם ובהיעדר יציאת המיזוג/לקסוס

ה-LBX מבוססת על פלטפורמת GA-B המשותפת עם טויוטה יאריס קרוס. אבל לפני שאתם מצקצקים בלשון צריך לציין שבסיס הגלגלים של ה-LBX ארוך יותר ב-20 מ"מ והיא רחבה יותר ב-60 מ"מ בהשוואה למקבילה מבית טויוטה. גם בתור בן אדם שמתנשא מעל 180 ס"מ, תא הנוסעים מציע עבורי מרחב טוב במושבים הקדמיים. התחושה הכללית היא אינטימית, כמו רכב שעוטף את הנוסעים בו. המושב האחורי מצומצם ומתאים בבירור לילדים של זוג צעיר או לנכדים של סבא-סבתא, בעיקר בהיבט של המרחב לרגליים. אם ממש מתעקשים, אפשר לדחוס שני מבוגרים למושב האחורי. הכניסה והיציאה הן החלק המסובך לביצוע, בעיקר אם המבוגרים גבוהים מהממוצע. כדי להשלים את הקיפוח, אין פתחי מיזוג ומשענת יד ליושבים מאחור. שיסתדרו.

מאחורי דלת תא המטען (פתיחה חשמלית החל מדגם אלגנט פלוס) נמצא תא מטען מפתיע בגודלו בנפח 402 ליטר. הגלגל החלופי נפקד מתחת לשטיח תא המטען ואת מקומו מתחת למרכב ממלאת הסוללה. אין ספק שמהנדסי היצרן יכלו לתרום קצת מתא המטען לטובת המושב האחורי, אבל לכו תדעו מה הייתה מערכת השיקולים שלהם.

לקסוס LBX. לקסוס,
נפח נאה של 402 ליטר. אולי היה אפשר לתרום חלק מהם לטובת השטח שהוקצה למושב האחורי/לקסוס

אבזור ובטיחות: ה-LBX לא חוסכת אבזור בטיחות ואבזור נוחות מבעליה. בהחלטת היבואן, כל רמות הגימור מיובאות עם כל מערכות הבטיחות שקיימות בדגם. רק בשביל לסבר לכם את האוזן, רמת אבזור הבטיחות של LBX וכמות המערכות היא כמו זו שקיימת בדגמי NX ו-RX שעולים הרבה יותר. ציון רמת האבזור הבטיחותי עומד על 6 מתוך 8 אפשרי במדידה המעודכנת לשנת 2024, כאשר חסרים בעיקר בקרת מהירות חכמה, מניעת התנגשות צד אקטיבית בשטח מת והיהלום שבכתר: הכנה להתקנת מנעולי אלכוהול. מבחן ריסוק של היורואנקאפ עדיין לא התבצע וההערכה היא שזה יקרה במהלך 2024.

בהיבט אבזור הנוחות העשיר ומעבר למה שכתוב במפרט הדגם, ה-LBX מצוידת במערך מצלמות היקפיות מרשים שבו התמרון מוצג כאילו גוף הרכב שקוף כמו ברכבי שטח יוקרתיים. ה-LBX תומכת בשימוש במערכת לקסוס לינק, המאפשרת בין היתר לחמישה נהגים שונים להשתמש ברכב דרך אפליקציה וללא מפתח פיזי. לדברי היבואן, היא צפויה לפעול בישראל בעוד חודשים בודדים. כמו כן, מכוניות ההשקה היו מצוידות במספר תוספות שלא יגיעו לישראל, כמו למשל: HUD (תצוגה עילית על השמשה הקדמית) ומערכת שמע של מארק לוינסון (תגיע מערכת עם 6 רמקולים ללא סאבוופר). אין אפשרות לקבל את ה-LBX עם גג נפתח או עם חלון זכוכית וגם אין צפי לתוספת כזו.

מאחר ואלוהים נמצא בפרטים הקטנים, ה-LBX כוללת כל מיני דברים שלא נשכח לציין: הדלתות נפתחות בלחיצת כפתור חשמלי שמשתלבת בטבעיות עם פעולת דחיפת הדלת לפתיחה, בלי צורך למשוך ידית ואח"כ לדחוף את הדלת. כמו כן, הפתיחה החשמלית ה-LBX יכולה למנוע את פתיחת כל אחת מהדלתות במידה ויש רכב חולף כלשהו. כפי שאפשר לצפות מלקסוס, ה-LBX מצוידת בחלונות החשמליים הכי שקטים ששמעתי עד היום. אהבתי.

לקסוס LBX. לקסוס,
היחידה ההיברידית המחוזקת שיפרה את התאוצות, אבל לא העלימה את הרעש. צריכת הדלק טובה מאוד/לקסוס

מנוע וביצועים: כצפוי מלקסוס, מתחת למכסה המנוע נמצא יחידת הנעה היברידית. אין פה הפתעות מאחר וקיימת רק גרסת הנעה אחת לכל דגמי LBX. בסיס היחידה הוא מנוע בנזין עם 3 צילינדרים בנפח 1,500 סמ"ק המפיק הספק של 91 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט של 12.24 קג"מ ב-4,800 סל"ד. מנוע הבנזין משודך למנוע חשמלי שמפיק 94 כ"ס ומומנט של 18.86 קג"מ. כמו תמיד בהיברידיות ההספק המשולב נמוך מסך חלקיו: רק 136 כ"ס, כאשר לקסוס, כמו טויוטה, גם לא מפרסמת נתון מומנט משולב. ההנעה קדמית, כאשר גרסת הנעה כפולה קיימת בחו"ל אך אין תוכניות לייבא אותה ארצה בשלב הזה. כנהוג ביחידות הנעה היברידיות אצל לקסוס, יחידת הכוח משודכת לתיבת הילוכים רציפה, שלה קיימים אינספור יחסי העברה.

יחידת הכוח הזו צריכה להזיז מהמקום 1,280 ק"ג של LBX אז אין מה לצפות לביצועים מסמרי שיער. יציאה חרישית וזריזה מעמידה מתבצעת באמצעות המנוע החשמלי, במידה והסוללה טעונה מספיק. ה-LBX תגיע למאה קמ"ש תוך 9.2 שניות ועד מהירות מירבית של 170 קמ"ש לפני הנתונים הרשמיים. במידה ולוחצים על ה-LBX, היא מאפשרת יציאה לעקיפות אבל אז שאון המנוע נשמע היטב בתא הנוסעים.

במדידה שערכנו בנסיעה מחשב הדרך הציג צריכת דלק של כ-18.5 ק"מ לליטר. לפי נתוני היצרן, ה-LBX אמורה לצרוך כ-21.7 ק"מ לליטר. בהתחשב באופי הנהיגה הבזבזני של נסיעת המבחן, נתוני היצרן ריאליים בהחלט. כך יוצא שגם עם מיכל דלק צנום בנפח 36 ליטר, ה-LBX יכולה לגמוע מעל 600 ואף 700 ק"מ על מיכל דלק אחד. מרשים.

לקסוס LBX. לקסוס,
הנוחות טובה, וגם ההתנהגות בסדר גמור/לקסוס

נוחות והתנהגות כביש: יוצאים מעיר העתיד של ולנסיה אל כבישי העבר שמחוץ לעיר. הכבישים הצדדיים מחוץ לערי ספרד לא מושלמים כמו שחלקנו מדמיינים כבישים אירופאיים. למרות זאת נראה שה-LBX מסתדרת איתם בסדר גמור. ה-LBX מפגינה מעט קשיחות אבל היא לא נשברת על מהמורות. מערכת המתלים מכוילת על הצד הבינוני-נמוך של סקאלת הקשיחות. תנועות הגוף של ה-LBX מרוסנות היטב במהירות בינעירונית ומתקבלת כאן איכות נסיעה טובה. מאידך, בידוד הרעשים טוב אבל הוא לא מצוין כפי שהיינו מצפים מלקסוס. מעט רעשי כביש חודרים מכיוון בתי הגלגלים ורעשי רוח נשמעים מהחלונות האחוריים במהירות מעל 100 קמ"ש.

צמיגי יוקוהמה advan דינאמיים בחתך 55 (מידה 225/55R18) מסייעים ל-LBX לחתור לכיוון נוחות נסיעה טובה. מצד שני הם גם לא מפריעים לה בהיבט התנהגות הכביש. מה שאני אישית אוהב במכוניות קטנות זו הרגשת הקלילות והדינאמיות שהן יכולות לשדר לנהג. ה-LBX היא בסדר גמור במובן זה: מגבלות אחיזת הכביש גבוהות למדי והתנהגות הכביש בטוחה. חלק מכבישי עוטף-ולנסיה הם כבישים מפותלים עם שינויי גובה, כאלה שעושים נעים למי שאוהב לנהוג. LBX לא עושה סיפור מנהיגה מהירה ויודעת אפילו לכשכש מעט בזנב אם הנהג הפוחז יחשוק בכך.

לקסוס LBX. לקסוס,
לקסוס אמיתית באריזה מוקטנת/לקסוס

השורה התחתונה: לקסוס LBX מהווה דגם משמעותי לאסטרטגיה של היצרן לשנים הקרובות להגדלת נתח השוק באירופה ובארץ. באותה נשימה, שלושה מתחרים עיקריים ממתינים ל-LBX עם חרבות שלופות בזירת רכבי פנאי קטנים ויוקרתיים: DS3, וולבו EX30 וסמארט #1 החשמליות ואודי Q2 עם מנוע בנזין. כל אחת מהן מביאה לזירה משהו אחר לגמרי וטווח המחירים של כולן נע בממוצע סביב 200 אלף שקל.

מולם LBX מביאה באמתחתה לזירה חבילה מעוצבת, נוחה וירוקה בהיבט צריכת הדלק, כאשר בעיקר המרווח במושב האחורי עומד לה לרועץ. אותם לקוחות לקסוס שיזדקקו למושב אחורי מרווח ושימושי יותר או יותר כוח יוכלו לחפש את מבוקשם בדגם ה-UX. ה-LBX היא מכונית שלא מאכזבת את אבא טויוטה ואמא לקסוס - It's indeed a Lexus.

הכותב היה אורח טויוטה בספרד

על הצד הטכני: לקסוס LBX

מנוע: בנזין 1,490 סמ"ק + מנוע חשמלי, הספק משולב 136 כ"ס
תיבת הילוכים: אוט' רציפה. הנעה קדמית

ממדים:
אורך (מטר):
4.91
רוחב (מטר): 1.825
גובה (מטר): 1.545
בסיס גלגלים: 2.58
נפח תא מטען (ליטר): 402

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש (שניות):
9.2
מהירות מרבית (קמ"ש): 170
צריכת דלק משולב (ק"מ לליטר): 21.7
צריכת דלק מבחן (ק"מ לליטר): 18.5

בטיחות:
ציון מבחן הריסוק האירופי:
לא נבחן.
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית בנסיעה קדימה ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב בשטח מת, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב חולף בפתיחת דלת, אור גבוה אוטומטי

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ לרכב, 5 שנים או 150 אלף ק"מ לסוללה

  • עוד באותו נושא:
  • לקסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully