וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיל של BYD: מי הרג את מכונית המנהלים בנזין?

עודכן לאחרונה: 8.3.2024 / 15:07

BYD כבר עקפה את טסלה בעולם ברבעון האחרון. הסדאן החשמלית החדשה שלה כבר לא מסתכלת רק על מול 3, ותנסה לגנוב לקוחות גם מסקודה סופרב ויונדאי סונטה. האם היא מסוגלת?

BYD סיל. אודי עציון, מערכת וואלה!
סיל. נאה ולא מצועצעת כמו סיניות אחרות/מערכת וואלה!, אודי עציון

מחיר: 234 אלף שקל
מתחרים: טסלה מודל 3, אקספנג P7, סקודה סופרב, יונדאי סונטה, טויוטה קאמרי
אהבנו: עיצוב, תא נוסעים, אבזור, התנהגות כביש, ביצועים ואחריות
לא אהבנו: תא מטען, נוחות בעיר
ציון: 8.5/10

שברולט מאליבו, פעם מכונית מנהלים רבת מכר, מוצעת כעת במבצע מיוחד: 160 אלף שקל, הנחה של 34 אלף שקל ממחירון היבואן. מאזדה 6, פעם מדורגת קבועה בין עשרת הדגמים הנמכרים בארץ, מסרה מתחילת השנה רק 54 יחידות.

סקודה סופרב העלתה לכבישים 253 יחידות, מה שנראה מרשים עד שמסתכלים על נתוני המסירות של מכוניות המנהלים החשמליות הקרובות אליה במחיר: 183 איוניק 6, אבל גם 349 טסלה מודל 3 ו-363 אקספנג P7.

שוק המנהלים היה הראשון שבו עקפו החשמליות את מכוניות הבנזין, הרבה בזכות הפופולריות של מודל 3. ואמנם בהמשך השנה יגיעו לארץ גרסאות מעודכנות של טויוטה קאמרי ויונדאי סונטה ההיברידיות, אבל הקרב המעניין הופך להיות ההתמודדות הפנימית בין הסדאן החשמליות עצמן.
וזה הופך את BYD סיל לאח המכוניות החשובות שהושקו בארץ השנה. אחרי ש-BYD אטו 3 הפכה למכונית הנמכרת בארץ, סיל מגיעה לכבוש את הקטגוריה שמעליה. להתחרות במקביל בחשמליות האחרות ולמשוך אליה את מי שכבר נוהגים בחשמלית אחרת, וגם את מי שרוכשים כעת את החשמלית הראשונה שלהם.

האם היא מסוגלת לאתגר?

BYD סיל. אודי עציון, מערכת וואלה!
חישווקי 19 אינץ' מוסיפים להופעה, אבל פוגעים בנוחות העירונית/מערכת וואלה!, אודי עציון

עיצוב: הסיל מצליחה להיראות מעניינת למרות מבנה הסדאן המשעמם, עם קווים דינמיים, חישוקי 19 אינץ' בולטים שעוד נחזור אליהם, ומקדם גרר של 0.22 בלבד, לטובת הפחתת התנגדות האוויר והארכת הטווח. הממדים נדיבים: 4.80 מטר אורך, 1.875 מטר רוחב, 1.46 מטר גובה ובסיס גלגלים באורך 2.92 מטר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
BYD סיל. אודי עציון, מערכת וואלה!
סביבת נהג קלה יחסית להסתגלות/מערכת וואלה!, אודי עציון

תא הנוסעים: הצוות של וולפגנג אגר, המעצב הראשי של BYD, ולשעבר באודי ובאלפא רומיאו, לא השתולל ולא ניסה להתחכם. העיצוב נקי, נטול מוזרויות, עם אותו מסך מולטימדיה ענק 15.6 אינץ' מסתובב המוכר מדגמי BYD אחרים, ולוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ'.

התפעול פשוט יחסית, כולל ידית הילוכים במיקום הקלאסי ולא כידית מסביב להגה כמו שנהיה יותר ויותר פופולרי בחשמליות סיניות. גם איכות החומרים גבוהה מהממוצע. עם זאת, גם אם BYD נמנעה מהטעות המתמשכת של טסלה לוותר על לוח מחוונים נפרד, היא כן העתיקה ממנה את הוויתור על וילון חשמלי נגלל לכיסוי הגג הפנורמי בימים חמים. היבואן מספק ללא תשלום כיסוי להרכבה ידנית, שלא מהווה תחליף אמיתי.

BYD סיל. אודי עציון,
רק 400 ליטר בתא המטען, שסובל גם מפתח צר/אודי עציון

המושב האחורי מרווח מאוד, הודות לרצפה שטוחה. יש מרווח רגליים מצוין ומרווח סביר לראש. יש גם יציאת מזגן נפרדת ושקעי USB-c.

תא המטען לעומת זאת קטן יחסית, בנפח של 400 ליטר בלבד, וגם פתח הטעינה צר מדי. לפחות יש עוד תא מטען, קדמי, מתחת ל"מכסה המנוע".

BYD סיל. אודי עציון, מערכת וואלה!
תא המטען הקדמי (53 ליטר) יעיל לאחסןן כבלי הטעינה/מערכת וואלה!, אודי עציון

אבזור: הסיל הבסיסית בגרסת ההנעה האחורית (217 אלף שקל) ברמת גימור DESIGNמגיעה עם המסכים שאוזכרו, צימוד אנדרואיד ואפל קארפליי, מושבים קדמיים מאווררים ומחוממים ובעלי כיוונון חשמלי, דיפוני אלקנטרה, תאורת LED מלפנים ואחור, מערכת "HI BYD" לתפעול קולי, עדכון גרסה מרחוק למערכות הרכב (OTA), תאורת אווירה דינמית, טעינה אלחוטית לשני ניידים מלפנים ומערכת סטריאו של DYNAUDIO הדנית, עם 12 רמקולים. יש גם אפליקציה לשליטה ברכב מרחוק.
גרסת ההנעה הכפולה ברמת גימור EXECELLNCE במחיר של 233 אלף שקל שבה נהגנו מוסיפה תצוגה עילית לנהג, בולמים בעלי שיכוך משתנה, מערכת חלוקת מומנט בין הגלגלים ומסופקת עם כבל טעינה V2L המאפשר לרכב לטעון מכשירי חשמל ורכבים אחרים.

בטיחות: הסיל קיבלה 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי ומגיעה עם בלימת חירום אוטונומית (גם לאחור), בקרת שיוט אדפטיבית חכמה, שמירה על נסיעה במרכז הנתיב, ניטור רכב בשטח מת, אזהרה מפני פתיחת דלת מסוכנת ושכחת ילדים, מצלמות היקפיות 360 מעלות ו-9 כריות אוויר

BYD סיל. אודי עציון, מערכת וואלה!
הביצועים מצוינים, רק אל תתפלאו שהיא תשיג טווח של 400 ק"מ בלבד/מערכת וואלה!, אודי עציון

מנוע וביצועים: הדגם כפול ההנעה מצויד גם בשני מנועים, אחד בצי הקדמי ואחד באחורי, בהספק משותף של 530 כ"ס. כמקובל התיבה היא דמוי אוטומטית.

הביצועים מצוינים, גם במצב חסכון, יותר מכל מכונית מנהלים בנזין במחירים האלה. חבל שאין אפשרות לנהיגה בדוושה אחת, עם טעינה חוזרת עוצמתית, אלא רק שתי דרגות חלשות יותר.

עם סוללת 82.5 קוט"ש גדולה יחסית עומד הטווח הרשמי על 520 ק"מ. הטווח בפועל תלוי מאוד בסגנון הנהיגה שלכם, כאשר בנהיגה בקצב ממוצע לא תתקשו להשיג לפחות 400 ק"מ גם מחוץ לעיר. דגם ההנעה האחורית יגיע קצת יותר רחוק.

יש אפשרות לטעינה מהירה בעוצמה של 150 קילוואט ואיטית של 11 קילווואט. המכונית מסופקת עם כבלים לטעינה ביתית מעמדת AC ומשקע ביתי, נדיבות שרוב היבואנים אינם חוטאים בה.

נוחות והתנהגות: למרות שאינה מוגדרת כסדאן ספורטיבית הסיל מפתיעה לטובה עם התנהגות בטוחה ומאוזנת, הגה בעל משקל יחסית לחשמליות אחרות, ויכולות טובות מהסינית הממוצעת.

זוכרים את חישוקי ה-19 אינץ'? הם נראים טוב, אבל פוגמים בנוחות הנסיעה בעיר, לצד כיול קצת ספורטיבי מדי למתלים. מחוץ לעיר המצב משתפר.

BYD סיל. אודי עציון, מערכת וואלה!
BYD סיל/מערכת וואלה!, אודי עציון

השורה התחתונה: סיל לא תמכור כמו אטו 3, זו רמת מחיר וביקוש אחרת, אבל זו תהיה הפתעה אם היא לא תהיה רמת המכר החדשה של הקבוצה.

סיל לא מעניקה תחושה של עוד חשמלית שתוכננה בידי מהנדסי סמארטפונים. זאת חשמלית שקל יחסית להסתגל אליה, מאובזרת, איכותית, שקטה ובעלת התנהגות כביש טובה מהממוצע. הביצועים מצוינים, אבל זה גם יש למתחרות. החיים של מכוניות המנהלים בנזין והיברידיות לא עומדים להיות פשוטים יותר.

מה שכן, היינו מוותרים על גרסת ההנעה הכפולה, לטובת גרסת ההנעה האחורית הבסיסית, חיסכון של 17 אלף שקל ותוספת של 50 ק"מ לטווח הנסיעה. אז כמה חשמליות ופרארים יעקפו אותנו ברמזור בגלל שיש לנו רק 312 כ"ס, ואנחנו מאיצים בעגלתיות מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5.9 שניות. מירוץ הכוח סוס הזה כבר נהיה פסיכי, וממילא נעקוף אותם בחזרה בזמן שהם יאלצו לעצור לטעון.

על הצד הטכני: BYD סיל

מנוע: שניים חשמליים, 530 כ"ס, 68 קג"מ
תיבת הילוכים: אוט', תמסורת ישירה, הנעה כפולה
סוללה: 82.5 קוט"ש
טעינה מהירה: עד 150 קילוואט

ממדים:
אורך (מטר):
4.80
רוחב (מטר): 187.5
גובה (מטר): 1.48
בסיס גלגלים: 2.92
משקל: 2,155 ק"ג

ביצועים (יצרן):
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
: 3.8
מהירות מרבית (קמ"ש): 180
טווח משולב: 520 ק"מ
טווח משולב מבחן: 410 ק"מ

בטיחות:
ציון מבחן הריסוק האירופי:
5 מ-5 כוכבים ב-2023
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית (גם לאחור), בקרת שיוט אדפטיבית חכמה, שמירה על נסיעה במרכז הנתיב, ניטור רכב בשטח מת, אזהרה מפני פתיחת דלת מסוכנת ושכחת ילדים, מצלמות היקפיות 360 מעלות

אחריות:
6 שנים או 150 אלף ק"מ לרכב, 8 שנים או 200 אלף ק"מ לסוללה ו-8 שנים או 150 אלף ק"מ למנוע החשמלי ולבקר הטעינה.

  • עוד באותו נושא:
  • BYD Auto

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully