וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן טי רוק: לעולם בעקבות השמש

יתיר דוידוביץ'

עודכן לאחרונה: 25.4.2024 / 12:13

מוסף הרכב של וואלה מעריב: גרסת הקבריולה של הקרוסאובר הבורגני שהושק בישראל בשנה האחרונה היא אחת האחרונות מסוגה במחיר כמעט עממי. לקחנו אותה לנהיגה בלעדית

פולקסווגן טי רוק/פולקסווגן

מחיר משוער: מ-200 אלף שקל
מתחרים: פיאט 500C הכי קרובה במחיר
אהבנו: רוח בשיער, שימושי למשפחה, מחיר יחסית לרכבים פתוחים אחרים
לא אהבנו: את תיבת ההילוכים הרובוטית
ציון: 9/10

שוק הרכב משתנה במהירות מפתיעה ויש לא מעט קטגוריות שנפגעות על הדרך. נתח השוק של מכוניות סדאן, מיניוואנים ומכוניות מיני כמעט התאדה. ועדיין מצבן טוב ליד קטגוריית המכוניות הפתוחות, בטח העממיות שבהן.

חובבי הרכב בטח זוכרים שלפני שנים היו המון מכוניות כאלו על הכביש: רנו מגאן, פורד פוקוס, פיג'ו 206, חיפושית ועוד. כמעט כל חברה שכיבדה את עצמה החזיקה מכונית אחת עם גג נפתח במבחר.
חיפוש קצר באירופה, היבשת בעלת ההתמכרות למכוניות בעלות גג נפתח, מעלה שכיום יש מספר חד ספרתי של מכוניות שיכולות להשיל את הגג במחיר הגיוני. מיני, פיאט 500, מאזדה מיאטה וזהו.
במחיר פחות הגיוני כמובן שתוכלו לקנות ב.מ.וו, אודי, מקלארן או פרארי.

ויש עוד מכונית אחת, מאוד שונה מכולן, פולקסוגוון T-Roc שמה. ואם השם הזה נשמע לכם מוכר, זה רק בגלל שהיא הגיעה ארצה לא מזמן, אבל עם גג ו-5 דלתות. באירופה מוצעת גרסה נוספת ל-SUV הקומפקטי. הטי-רוק קבריו שונה מכל מכונית פתוחה ברשימה הקצרה בעיקר בגלל שהוא מבוסס על מרכב SUV ולא על מכונית מנהלים, קופה, מיני או כל דבר נמוך אחר.

הוא אמנם לא הקרוסאובר הראשון שהפך לקונברטיבל אבל הוא היחידי שזמין כיום בשוק האירופאי, וגם זה כנראה זמני: לפי פירסומים באירופה גם הייצור שלו יופסק, בסוף 2025, ולראשונה מאז החיפושית קבריו הראשונה מ-1950 תישאר פולקסווגן ללא מכונית פתוחה בהיצע.

עוד כתבות שאסור לפספס ממוסף הרכב:
נהיגה בלעדית באינאוס גרנדיר, היורש הרוחני של לנד רובר דיפנדר
דגמי 2024, המדריך המלא: כל הדגמים החדשים שיגיעו לארץ השנה, ומתי
טסלה מודל 3 המחודשת במבחן השוואתי ראשון מול BYD סיל ויונדאי איוניק 6

פולקסווגן טי רוק קבריו. יתיר דוידוביץ', מערכת וואלה
קבריו קלאסי, בתצורת ג'יפון/מערכת וואלה, יתיר דוידוביץ'

שימשי, לא שימושי

רכב פנאי עם גג נפתח הוא פחות או יותר אוקסימורון, והטי רוק לא שונה. כדי להציע גג נפתח, ומנה מזדמנת של ויטמין D, הג'יפון הקומפקטי מוותר כמעט על כל מה שרכב פנאי יודע להציע. מנגנון הקיפול והגג תופסים מקום מאחור ומחסלים הלכה למעשה את מבנה ה-SUV השימושי. עם 284 ליטר, תא המטען לא ירשים גם מכוניות סופר מיני מודרניות. לשם השוואה הגרסה השימושית מתהדרת בכ-400 ליטר, מתחת למדף.

הגעתם עייפים לאוטו וחשבתם להכניס את הילד למושב האחורי? ברוכים הבאים לעולמם של אנשים שצריכים לקפל את מושב הנהג ולעקם את הגב בצורה לא בריאה. אפילו הזווית של השמשה הקדמית מוטה באופן שמפריע יותר לשדה הראייה.

שימושיות היא לא הצד החזק פה כבר הבנתם והבנתן.

מהעבר השני הגג הנפתח מתקפל בזריזות ונעלם לו מאחור. או זה, מתקבלת מכונית שמציעה הרבה שמש ללקוחותיה, כשיש שמש בסביבה.

כאשר אין שמש בסביבה, וזה קורה שלוקחים את הרכב למבחן בשלהי פברואר באירופה, מתקבלת מכונית עם בידוד רעשים טוב בהתחשב למידת הקשיחות של הגג, אך לא מעולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פולקסווגן טי רוק קבריו. יתיר דוידוביץ', מערכת וואלה
אותה סביבת נהג איכותית מטי רוק הרגיל/מערכת וואלה, יתיר דוידוביץ'

על הסמל לבדו

ועדיין מדובר על פולקסווגן של ממש עם כל היתרונות והחסרונות של המותג. הנדסת האנוש, כמו בטי רוק שנוחתת בארץ, טובה למדי. כפתורי השליטה במזגן הם פיזיים, לא צריך להתברר באיזשהו תפריט במסך איטי כדי להגיע אליהם. מסך המולטימדיה פשוט להבנה ותפעול, לוח המחוונים הדיגיטלי מציע שלל פריטי מידע בלי להעמיס מדי. אחלה של מערכת.

ונעבור לנושא אחר. לכל אחת ואחד יש זוג חברים כזה ש"חצי מתאים לו". כזה שבו אחד הצדדים בלתי נסבל בעוד השני נפלא. כזה שמשאירים רק כי עסקת החבילה משתלמת אבל אם הבחירה הייתה בידיים שלכם, האם הייתם מסכימים שרק הצד הסימפטי יגיע לאירועים משותפים.

נעים להכיר מנוע 1,500 סמ"ק טורבו בנזין (150 כ"ס) של מותג פולקסווגן וזוגתו (או בן זוגה) הבלתי נסבלת - תיבת ההילוכים DSG. מנוע הטורבו הזה נתפר למידותיה של הטי-רוק קבריו. הוא נינוח, משייט לו על גלי המומנט, לא ממש מתאמץ, וישמח להישאר בסביבה הנוחה שלו ככל שניתן.

פולקסווגן טי רוק קבריו. יתיר דוידוביץ', מערכת וואלה
רק שני מקומות במושב האחורי, אבל הגישה אליו קלה יחסית/מערכת וואלה, יתיר דוידוביץ'

המנוע לא מתקשה להביא את הקבריולה הזאת למהירות שלילה בישראל ולמהירות שלא תזכה אתכם בנתיב המהיר באוטובאן. מהצד השני יש את תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים. התיבה הזאת קצת רועדת במהירות נמוכה, לא תמיד מחליפה הילוכים חלק ובאופן כללי היא תיבה אוטומטית כשאפשר עדיין לקנות מכוניות עם תיבה ידנית.

אולי אנחנו טיפה קשים איתה (זה הדדי), כי בכל זאת בכביש בין עירוני היא בסדר סך הכל. היא גם אחראית לצריכת הדלק המעולה. ימי המבחן כללו נהיגה רגועה, כי בהולנד רוב היום אסור לעבור 100 קמ"ש (אללי), טיסה על האוטובאן, כי צריך לפצות על הזחילה בהולנד, וקצת כבישים מפותלים. לאחר כל אלו נרשמה צריכה של 15 ק"מ לליטר.

ולסיום, האיכויות של הרכב, החומרים, ההרכבה, האבזור ועוד, כולם עומדים בסטנדרט הידוע של המותג. היו אי אלו ביקורת על איכות החומרים בדור הקודם אבל אחרי מתיחת הפנים הטי-רוק מרגיש איכותי ומאוד פולקסווגני.

פולקסווגן טי רוק קבריו. יתיר דוידוביץ', מערכת וואלה
החלק האחורי המאסיבי מסגיר את ההתבססות על קרוסאובר/מערכת וואלה, יתיר דוידוביץ'

על הגג

הזכרנו את זה בהתחלה, מכוניות עם גג נפתח מתפשרות בסעיפי הנוחות וההתנהגות. הבחירה להוריד רכיב מרכזי בחוזק המבני של המכונית מכתיב חיזוקים אחרים של השלדה. זה הופך את המכונית לכבדה יותר ופחות עמידה בעומסים. הטי רוק רך מדי בשביל לספק חוויית נהיגה מוצלחת ונוקשה יותר מדי כדי להחשב נוח. על רוב השיבושים הוא חולף בצורה מתקבלת על הדעת, אך השילוב של מהמורות גדולות וחדות לצד שלדה חתוכה גורם לו להגיב בצורה פחות נעימה באופן יחסי. רכב המבחן הגיע עם בולמים אדפטיביים שמציעים נוחות עדיפה על הגרסה הרגילה.

אבל המכונית הזאת מספקת סטייל וחוויה שמכוניות אחרות פשוט לא יכולות להתחרות בה. פה כדאי להסביר שבאירופה אנשים סובלים מהתמכרות קשה לויטמין D. כן, השמש ששולחת אתכם למזגן היא התרופה שלהם. בשביל מנה הם מוכנים לעשות הכל, וזה כולל כמובן ויתורים כואבים כמו תא מטען מינימלי, נוחות סבירה ומחיר גבוה.

וכאן הטי רוק קבריו מוכיחה מה היא באמת שווה. נכון שמדובר במבנה ג'יפוני, כלומר הכי שימושי שיש, אבל המושג "יחסי" פה הוא הסיפור. כי המכונית האחרונה שהקבריו מתחרה בה הטי רוק הרגיל. רכב הפנאי הפתוח הזה מתחרה בכל מכונית אחרת שמציעה קרני שמש שוזפות וכאן הג'יפון של פולקסווגן הוא המנצח הגדול.

פולקסווגן טי רוק קבריו. יתיר דוידוביץ', מערכת וואלה
באירופה הוא עולה 10% יותר מהגרסאות הסגורות. הייתם משלמים עליו בארץ 200 אלף שקל?/מערכת וואלה, יתיר דוידוביץ'

עם 2 מושבים יותר מבמיאטה, גג נפתח אמיתי ותא מטען שמאפשר לאכלס ציוד לילדים, הקבריו הוא אחד הרכבים הפתוחים השימושיים ביותר.

אפילו המחיר לא מופרך. באירופה הוא עולה כ-10% יותר מטי רוק בעלות מנוע ותיבת הילוכים דומים, מה שאומר שבארץ הוא יכול היה להתחיל בפחות מ-200 אלף שקל. בשביל הגג הפתוח והסטייל, לא מדובר במחיר שיבריח את מי שכבר נכנס לאולם התצוגה של פולקסווגן. אם יש סיבה שהמכונית הזאת לא תגיע לישראל היא אולי אותן קרני שמש. מי שרוצה מכונית פתוחה בישראל מוותר על השימושיות, הנוחות והמרווח רק כדי לקבל כוויות דרגה 3.

כמו שאומרים, זבל של מישהו שזוף אחד הוא יהלום של מישהו לבנבן אחר.

פולקסווגן טי רוק קבריו | על הצד הטכני

מנוע: טורבו בנזין, 1,498 סמ"ק. 150 כ"ס, 25.5 קג"מ
תיבת הילוכים: אוט', רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים. הנעה קדמית

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש (שניות):
9.6 שניות
מהירות מירבית (קמ"ש): 201
צריכת דלק (קמ"ל): 19.1
צריכת דלק מבחן (קמ"ל): 15

ממדים:
אורך (מטר):
4.27
רוחב (מטר): 1.81
גובה (מטר): 1.53
בסיס גלגלים (מטר): 2.63
תא מטען (ליטר): 284

בטיחות:
מבחן הריסוק האירופי:
גרסת הקבריו לא נבחנה במבחן ריסוק פומבי, הרגילה קיבלה 5 מ-5 כוכבים.
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully