וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים רכב? כל דגמי 2024 שבדרך לארץ, כולל מועדי נחיתה

עודכן לאחרונה: 23.4.2024 / 1:45

מוסף הרכב של וואלה ומעריב: עשרות דגמים חדשים, עם מנועי בנזין וחשמל בשלל קטגוריות וטווחי מחירים הולכים לנחות כאן עד סוף השנה, כולל מותגים חדשים (סיניים אלא מה) שינסו לחדור לשוק. כל מה שאתם צריכים לדעת

דגמי 2024. אתר יצרן
הדגמים החשובים שבדרך אלינו/אתר יצרן

על המספרים האלה אפשר להסתכל מהחצי הריק או המלא של מכל הדלק. ברבעון הראשון השנה נמסרו 89 אלף מכוניות חדשות בישראל. מדובר בירידה של 17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שמחזירה את שוק הרכב ארבע שנים לאחור, לרמת הרבעון הראשון של 2020, שבסיומו פרצה לחיינו הקורונה. מצד שני, מדובר ברבעון שהתנהל כולו בצל מלחמה פעילה בצפון ובדרום, כשעשרות אלפי ישראלים מגויסים למילואים ומספר דומה מפונים מבתיהם, ועדיין נמכרו כאן כמעט 90 אלף מכוניות חדשות.

וכך, למרות התייקרות המכוניות החדשות, בעיקר אלה שמגיעות מהמזרח על רקע הזינוק בעלויות ההובלה שיצר המשבר בים האדום, התעשייה לא מאטה בגלל כמה חות'ים עם צינור גדול. להיפך, עם כ-60 דגמים חדשים או מחודשים, חלקם ממותגים עליהם אתם כנראה תקראו פה לראשונה, 2024 הולכת להיות שנה מעניינת מאוד בתחום הרכב. אז אם החלטתם לחכות עם המכונית החדשה שלכם להמשך השנה? זו הרשימה שאתם חייבים להכיר.

עוד כתבות שאסור לפספס ממוסף הרכב:
נהיגה בפולקסווגן טי רוק קבריו, שהיה יכול להיות הרכב הזול מסוגו בארץ
מבחן השוואתי: טסלה מודל 3 המחודשת מול המתחרות של BYD ויונדאי
בלעדי: נהגנו באינאוס גרנדיר, שפותח בכמיליארד דולר כיורש של לנד רובר דיפנדר

אודי Q6. אתר יצרן
אודי Q6/אתר יצרן

אודי

מי: A3 מחודשת | מתי: רבעון שלישי

מה זה:
הקומפקטית של אודי המתמודדת מול ב.מ.וו סדרה-1 ומרצדס A קלאס על כרטיס הכניסה לעולם היוקרה מקבלת מתיחת פנים שמתרכזת בצבעים חדשים וחזית מעט יותר אגרסיבית. תא הנוסעים גם הוא מתעדכן, כאשר לוח המחוונים הדיגיטלי ומשטח הטעינה יהיו עכשיו ציוד תקני. מנועים? 1.5 ליטר עם 150 כ"ס ממשיך עם הדגם. לגרסת ה-S3 יעלה הספק המנוע מ-310 ל-333 כ"ס והיא תקבל את הדיפרנציאל הנשלט אלקטרונית מה-RS3.

מי: Q8 מעודכן | מתי: רבעון שני

מה זה:
גרסת ה"קרוסאובר קופה" של ה-Q7 המתחרה בב.מ.וו X6 ובמרצדס GLE קופה מתרענן חיצונית. הנקודה העיקרית, פנסי המטריקס-לד בשילוב לייזר, אלו האחוריות מציגות פתרון בטיחותי מעניין - התרעה לנהג העוקב כי הוא קרוב מדי ואינו שומר מרחק. מסך מערכת המולטימדיה שופר ואבזור שבעבר היה אופציונלי כמו מצלמה אחורית, מפתח חכם וחישוקי 20 אינץ' יהיה כעת סטנדרטיים. אין שינויים ביחידות ההנעה; טורבו דיזל V6 עם 286 כ"ס, בנזין 6V עם 340 כ"ס וה-SQ8 עם 8V ו-507 כ"ס.

מי: Q6 | מתי: סוף שנה

מה זה:
ה-Q6 נכנס ברווח שבין ה-Q4 אי-טרון וה-Q8 אי-טרון, שני הקרוסאוברים החשמליים של היצרנית. הפלטפורמה פותחה בשיתוף פורשה ומשמשת גם את המקאן החשמלי. מבחינת מימדים, הוא מעט יותר גדול מ-Q5. מבחינת הנעות הוא יתחיל עם שני מנועים בהספק 388 או 517 כ"ס בהתאם לגרסה. ההבטחה היא לטווח של 625 ק"מ לגרסת הבסיס ותמיכה בטעינה מהירה של 270 קילוואט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אלפא מילאנו. צילום: אתר יצרן, עיבוד תמונה
קודם זה היה מילאנו, אחר כך ג'וניור, אולי השם יתחלף שוב עד שיגיע אלינו/עיבוד תמונה, צילום: אתר יצרן

אלפא רומיאו

מי: ג'וניור | מתי: רבעון רביעי

מה זה:
קבוצת סטלנטיס למדה מקבוצת פולקסווגן לשכפל דגמים תחת שמות יצרנים שונים. הפעם היא מוציאה תחת ידה אח תאום לג'יפ אוונג'ר, פיאט 600, פיג'ו 2008 ואחרים, הג'וניור, עם סמל של אלפא רומיאו. הוא יהיה הרכב החשמלי הראשון של היצרן האיטלקי וימוצב מתחת לטונאלה. כמו האחרים, הוא יוצע עם מנוע 1.2 היברידי קל ו-136 כ"ס וכן בהנעה החשמלית של הפלטפורמה הזו, בגרסה רגילה עם 156 כ"ס ובגרסת וולוצ'ה עם הנעה כפולה ו-240 כ"ס, בכל זאת, אלפא רומיאו. הסוללה היא בקיבולת 54 קוט"ש והטווח יעמוד על כ-400 ק"מ.

אקספנג G6. אקספנג,
ראש בראש מול טסלה מודל Y/אקספנג

אקספנג

מי: G6| מתי: רבעון שני-שלישי

מה זה:
הקרוסאובר של אקספנג נולד בצלמה ודמותה של טסלה מודל Y במראה ובמימדים שלו. בסין הוא מתומחר באגרסיביות כדי להילחם בה וכמו טסלה, גם אקספנג עושה שימוש בטכניקות ייצור ייחודיות, במקרה שלו זו בנייה באופן בו הסוללות הן חלק מהשלדה המרכזית והחלקים הקדמיים והאחוריים מיוצרים ביציקות אלומיניום. הוא מגיע בגרסת הנעה אחורית ולה 296 כ"ס או כפולה עם 487 כ"ס. הסוללות הן בקיבולת 66 קוט"ש או 87.5 קוט"ש. עוד נתון יוצא דופן הוא השימוש בארכיטקטורת V800 שמאפשרת טעינה אולטרה מהירה של 280 קילוואט, המשמעות - 300 ק"מ ב-10 דקות טעינה. בתנאי כמובן שתמצאו מטען כזה.

ב.מ.וו סדרה 4. אתר יצרן
הגריל עדיין קשה לעיכול. ב.מ.וו סדרה 4/אתר יצרן

ב.מ.וו

מי: 218 | מתי: חציון שני

מה זה:
גרסת בסיס לקופה הקטנה של ב.מ.וו המשווקת כעת בגרסאות 220 ו-240 החזקה. כאן ייעשה שימוש במנוע ה-1.5 ליטר, שלושה צילינדרים ו-136 כ"ס.

מי: סדרה 4 מחודשת | מתי: חציון שני

מה זה:
גרסת הקופה של סדרה 3 קיבלה בדור הנוכחי מראה מובחן מאוד עם גריל הכליות המוגזם. מתיחת הפנים לא נגעה בגריל השנוי במחלוקת ומטפלת בפנסים, בעיצובים שונים לחישוקים, ובתוספות קוסמטיות נוספות. השינוי המשמעותי יותר הוא בתא הנוסעים עם מעבר לדור החדש של מערכות המולטימדיה על גבי מסך קעור. אין שינוי במבחן המנועים; 2.0 ליטרים 184 כ"ס ב-420, אותו מנוע עם חיזוק סוסים ל-245 כ"ס והנעה כפולה ב-430 וה-M440 עם מנוע 3.0 ליטרים ו-374 כ"ס.

מי: i7 50 | מתי: חציון שני

מה זה:
מכונית הפאר של ב.מ.וו בגרסתה החשמלית נקראת i7. מאז השקתה בישראל היא משווקת בגרסת ה-60 בעלת 544 כ"ס ובמחיר של כ-1.3 מיליון שקלים. גרסת ה-50 עושה שימוש באותה סוללת 101.7 קוט"ש, אבל ההספק נמוך יותר, "רק" 455 כ"ס במקום 544 כ"ס.

מי: M5 | מתי: רבעון רביעי

מה זה:
גרסת העל של הסדרה 5 תגיע בסוף השנה, אמורה להציג את הקונטרה לוגמת הבנזין לכל חגיגת הסוסים והביצועים שמציעות החשמליות. מה כן אפשר לומר עליה? שהיא תעשה שימוש במנוע ה-4.4 ליטרים V8 שנמצא גם ב-XM אבל עם טיפול וחיזוק חשמלי כאשר השמועות והציפיות הן לגזרת 800 הסוסים ואמרו אמן.

מי: סדרה 1 ו-2 גראן קופה מחודשות | מתי: רבעון רביעי

מה זה:
כמו באודי A3 ובמרצדס A3 קלאס, גם כאן אלו כרטיסי הכניסה לעולם של ב.מ.וו. גם פה סביר להניח שהחידוש יתרכז בעולמות הקוסמטיקה ואולי כמה עדכונים לסביבת הנהג שתיישר קו עם המראה המוכר מדגמי היצרנית האחרים.

BYD סיל U. אודי עציון, מערכת וואלה
סיל U, עושה שימוש בפלטפורמה מוסבת/מערכת וואלה, אודי עציון

BYD

מי: סיל U | מתי: רבעון שלישי

מה זה:
למרות השם הזהה למכונית הסדאן, הקרוסאובר סיל U אינו מבוסס על הפלטפורמה המודרנית של הסיל סדאן. זה לא אמור להפריע אם אתם לא מחפשים את הקצה הטכנולוגי, זה כן יכול לעזור לשמור את המחיר שלו נמוך משל מתחרות כמו טסלה מודל Y וסרס 5. המפרט הטכני מבוסס על הנעה קדמית עם הספק של 218 כ"ס ושתי סוללות לבחירה, 72 קוט"ש לטווח של 420 ק"מ או 87 קוט"ש ל-500 ק"מ.

רנגלר מתיחת פנים 2023. אתר יצרן
עוד בטיחות וגרסת פלאג אין בג'יפ רנגלר/אתר יצרן

ג'יפ

מי: רנגלר מתיחת פנים | מתי: רבעון שני

מה זה:
השינויים החיצונים ברנגלר עדינים. אבל משם ואילך ג'יפ באמת השתדלה לצמצם את הפער בינו לבין המקובל כיום. תא הנוסעים מקבל מסך 12.3 אינץ' ושיפור באיכות החומרים ומטיילי השטח ישמחו לשמוע שהאנטנה כבר לא דורשת פירוק בכל כניסה לסבך, אלא מוטמעת בשמשה. חובבי השטח האדוקים יותר ישמחו לגלות שלגרסת הרוביקון יש גם סרן אחורי משופר, הכנה לכננת ועוד. אלו ואלו ישמחו לשמוע שנוספו לו כריות וילון במטרה לשפר את ציון הבטיחות שלו העומד על כוכב בודד במבחן הריסוק האירופי. גרסת הפלאג אין ה-4Xe תוצע במפרט הבסיסי המוזל.

מי: גרנד צ'ירוקי פלאג אין | מתי: רבעון רביעי

מה זה:
שלוש שנים אחרי שהושק, תצטרף גרסת הפלאג אין של הגרנד צ'ירוקי להיצע המקומי. הדור הנוכחי מתרחק עוד יותר מהשטח לכיוון רכב כביש נינוח וגבוה, אז לצרף אליו הנעת פלאג אין היא דבר מתבקש. המתכון דומה לזה של הרנגלר פלאג אין - מנוע בנזין 2.0 ליטרים ארבעה צילינדרים ושני מנועים חשמליים שמעמידים 380 סוסים משותפים וטווח חשמלי של כ-42 ק"מ.

ג'אקו J7. אתר יצרן
ג'אקו מבית צ'רי, סיני ללא חשמל/אתר יצרן

ג'אקו

מי: J7 | מתי: רבעון שלישי ורביעי

מה זה:
ה-J7 יהיה הנציג הראשון בישראל מדגמי ג'אקו, מותג סמי יוקרתי חדש של צ'רי, שתייבא כלמוביל. מדובר בקרוסאובר הקרוב במימדיו ליונדאי טוסון, בעיצוב רבוע וחזית עם גריל שקשה להתעלם ממנו. ראשונה תגיע גרסת הבנזין, עם מנוע 1.6 ליטר מוגדש ועם 195 כ"ס. וברבעון האחרון של השנה תצטרף אליו גרסת פלאג שאמורה לאפשר לו טווח של עד 160 ק"מ חשמליים. בסביבת הנהג נטולת המותגים ממתינים מסך מגע 14.8 אינץ' ולוח מחוונים 10.25 אינץ'. מפרט הבטיחות טרם פורסם, אך לדברי היצרנית היא מכוונת לציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. במקרה של הצ'רי FX (ג'אקו היא מותג ייצוא של צ'רי) הם הוכיחו שהם יכולים לעשות את זה.

ג'נסיס GV80 קופה. אתר יצרן
ג'נסיס GV80 קופה, מצטרף לאופנה היוקרתית/אתר יצרן

ג'נסיס

מי: GV80 ו-G80 מתיחת פנים | מתי: רבעון רביעי

מה זה:
צמד ה-80 של ג'נסיס, הקרוסאובר GV וה-G הסאלונית קיבלו מתיחות פנים שמטפלות בגריל הקדמי, אבל מה שבולט יותר הוא ציוד שני הדגמים בעיצוב פנים חדש שכולל מסך 27 אינץ'. במקביל תגיע ה-GV80 בתצורת קופה מעוצבת, כמו שמציעות כבר כאופציה המתחרות הגרמניות. לקופה יש קלף ייחודי משלה - פיתוח של מנוע ה-3.5 ליטרים V6 של היצרנית שמוסיף מגדש על חשמלי לתגובת דוושה מהירה יותר בסל"ד נמוך, ההספק עומד על 415 כ"ס.

דאצ'יה דאסטר 2024. דאצ'יה,
דאצ'יה רוצה לצאת ממשבצת הלואו קוסט/דאצ'יה

דאצ'יה

מי: דאסטר חדש | מתי: מחצית שנייה

מה זה:
סוס העבודה של דאצ'יה עשוי ליישר קו עם שאר תעשיית הרכב בדור החדש שלו. אחרי שנים שבהן היה גרסת הלואו קוסט של הג'יפונים, הוא מקבל עיצוב מודרני, הוא גבוה יותר ועם 22 ס"מ במרווח הגחון, גם תא הנוסעים נאה, יהיו לו מערכות בטיחות אקטיביות שחסרו לדגם היוצא.
הדאסטר גם מקבל לראשונה יחידת הנעה היברידית של רנו, 1.6 ליטר בנזין ומנוע חשמלי שמייצרים יחד 141 כ"ס ומחוברים לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים כאשר 4 מהם מיועדים למנוע הבנזין ולמנוע החשמל עוד שני יחסי העברה. מי שזה יותר מדי עבורו יוכל עדיין לקבל את מנוע ה-1.2 ליטרים עם תיבה ידנית. חבל ש-4x4 יהיה שוב אופציה רק בגרסה הידנית.

מי: ספרינג | מתי: מחצית שניה

מה זה:
לספרינג, מכונית מיני בעיצוב קרוסאובר שכבר יותר מדי זמן מבטיחה להיות החשמלית הזולה בישראל לא היה הרבה מזל. עד שכבר הגיע משלוח ראשון של עשרות יחידות הן נשרפו במתחם האחסנה של היבואנית מפגיעת רקטה של החמאס.
אז הפעם הספרינג, שמיוצרת בסין, יגיע לאחר מתיחת פנים ועם 65 כ"ס וסוללת 27 קוט"ש לטווח משולב של 230 ק"מ בלבד. קצר, אבל סביר למכונית עירונית.

יואנהנגH9. אתר יצרן
דאיון, מותג סיני נוסף לקבוצת כדורי, יבואנית סקייוול/אתר יצרן

דאיון

מי: יואנהנגH9 | מתי: מחצית שנייה

מה זה:
קבוצת כדורי, יבואנית סקייוול, מרחיבה את ההיצע לעוד מותג סיני, הפעם שמו דאיון (DAYUN). וה-H9 שלו הוא קרוסאובר חשמלי מפואר בעל 6 או 7 מקומות, בהתאם לגרסה. ההנעה היא כפולה וההספק עומד על 600 כ"ס. הטווח הרשמי צפוי לעמוד על כ-600 ק"מ בתקינה האירופית, ומערכת הטעינה תומכת בקצב של 320 קילוואט, כלומר, כ-300 ק"מ בכ-10 דקות.

מי: יואנהנג Y6 | מתי: מחצית שנייה

מה זה:
ה-6Y היא מכונית הסאלון של המותג, גם היא מתהדרת במערכת טעינה מהירה מאוד ומציעה טווח של כ-540 ק"מ מסוללת 100 קוט"ש. היא מוצעת עם שתי גרסאות הנעה. זו הבסיסית עם מנוע בודד אחורי ו-340 כ"ס וזו עם צמד מנועים, הנעה כפולה 680 כ"ס והצהרה על זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות.

מי: יואיהו | מתי: מחצית שנייה

מה זה:
היואיהו, גם כן מבית דאיון, יצטרף לליפמוטור T03 ולדאצ'יה ספרינג בתור החשמליות הקטנות שאמורות להציע חלופה למכוניות המיני המוכרות. סוללת 31.7 קוט"ש וטווח של קצת פחות מ-300 ק"מ.

דונגפנג BOX. אתר יצרן
דונגפנג BOX, סופר מיני חשמלית סינית שעשויה להצליח היכן שהאירופיות כשלו/אתר יצרן

דונגפנג

מי: BOX | מתי: רבעון שלישי

מה זה:
מטרו מוטור, יבואנית הדו גלגלי הגדולה בארץ, שמשווקת כאן וויה היוקרתית וליפמוטור העממית, מתרחבת עם עוד יצרן סיני, אחד מהגדולים שם. ה-BOX היא סופר מיני חשמלית באורך 3.7 מטרים ובסיס גלגלים של 2.42 מטר, הספק צנוע של 45 סוסים, סוללת 27.2 קוט"ש וטווח של כ-230 ק"מ.

וולוו EX90. אתר יצרן
וולוו EX90 יהיה ספינת הדגל החשמלית של היצרנית השוודית-סינית/אתר יצרן

וולוו

מי: EX90 | מתי: רבעון שלישי

מה זה:
לא רשמית, ה-EX90 הוא המחליף של ה-XC90, רשמית הוא הרכב שמצעיד את היצרנית הסינית-שוודית לעידן החשמלי. גדול מאוד, עם 5.09 מטר ו-2.99 מטר בבסיס הגלגלים, עיצוב שבדי מאופק ומוקפד, 7 מושבים, סוללה של 107 קוט"ש וטווח של 600 ק"מ בגרסת הבסיס. זו תציע 408 סוסים ואילו גרסת הפרפורמנס תעלה ל-517 סוסים. כמקובל אצל וולוו, ההשקעה בבטיחות היא אדירה וזו כוללת לא רק במצלמות, מכ"ם ולידאר (מכ"ם לייזר), אלא אפילו חיישנים על ההגה ושתי מצלמות ניטור נהג להתרעה על חוסר עירנות.

וויה

מי: קוראז' | מתי: רבעון רביעי

מה זה:
אחרי הקרוסאובר פרי והמיני-וואן דרים מגיע הדגם השלישי לאולם התצוגה של וויה, ה-Courage קרוסאובר קומפקטי שישב מתחת לפרי, מאובזר בנדיבות כמוהו ואמור להציע מימדים הדומים לאלו של אודי Q6 ודומיו ומחיר תחרותי בהרבה.

טויוטה לנד קרוזר 250. אתר יצרן
טויוטה לנד קרוזר, מודרני, קלאסי ושומר על יכולות השטח/אתר יצרן

טויוטה

מי: לנד קרוזר | מתי: רבעון רביעי

מה זה:
הדור החדש בשושלת הלנד קרוזר פראדו ממשיך להציע את כל הטוב שהפך את הדגם הזה לפופולרי כל כך לאורך השנים - אופציה ל-7 נוסעים, תדמית קשוחה, יכולות שטח טובות מאוד לצד רמת עידון טובה על האספלט. אלא שהפעם הוא משפר גם את נקודות החולשה כמו תא הנוסעים המזדקן והוספת מערכות בטיחות לצד יכולות כביש טובות יותר מבלי לוותר על השטח. לכל זה יש מחיר והלנד קרוזר שלא היה זול לכתחילה הולך להתייקר עוד יותר הפעם.

יונדאי סנטה פה החדש 2023. אתר יצרן
יונדאי ממשיכה להעיז בעיצוב/אתר יצרן

יונדאי

מי: סנטה פה הייבריד | מתי: רבעון שלישי

מה זה:
הקרוסאובר הגדול של יונדאי מקבל דור חדש שמזכיר בעיצוב את קיה EV9, אבל אינו חשמלי עדיין, אלא בנזין, היברידי או פלאג אין. הוא עדיין יציע שלוש שורות מושבים בתוך 4.83 המטרים שלו. כאשר זו השנייה תקבל מסך נפרד לשליטה בבקרת האקלים. בהנעה אפשר לבחור בין מנוע בנזין 2.5 ליטרים ללא ועם מוגדש טורבו (195 ו-281 כ"ס בהתאמה), 1.6 ליטר טורבו היברידי (226 כ"ס) ואותו מנוע עם הנעת פלאג אין 265 כ"ס. ראשונה להגיע תהייה ההיברידית.

מי: סונטה מתיחת פנים | מתי: רבעון שלישי

מה זה:
שהחזית החדשה לא תבלבל אתכם, זה לא דגם חדש והוא לא חשמלי, זו פשוט הסונטה שמיישרת קו עם המראה העדכני ביונדאי. גם תא הנוסעים עובר להיראות כמו זה של החשמליות, שני מסכים גדולים, אחד למולטימדיה ואחד ללוח המחוונים, בורר "מטחנת הפלפל" להילוכים הבולט ממוט ההגה ועוד. אין שינוי ביחידת הכוח, היא תמשיך עם מנוע 2.0 ליטרים יחד איתו תגבור חשמלי להספק של 192 כ"ס.

מי: איוניק 5N | מתי: רבעון רביעי

מה זה:
קחו את אחת החשמליות החדשות הטובות ביותר שיש היום בשוק ואת היכולות המוכחות של חטיבת N הספורטיבית של יונדאי, חברו את זה לחשמל במתח גבוה, שלחו אותה לעשות גיבוש סיירות ב"גהינום הירוק" אותה לולאה צפונית מפורסמת במסלול הנורבורגרינג - מה קיבלתם? את יונדאי איוניק 5N. מקצה השיפורים לאיוניק 5 העמיד מכונת ביצועים חשמלית שלא שוכחת שהחיים זה לא 0-100, שאליהם היא מגיעה ב-3.4 שניות, אלא הדרך לרתום את 650 הסוסים שלה וההנעה הכפולה להיות מהנה מאוד גם בפניות. עם תג מחיר שצפוי להיות מעל 400 אלף שקלים היא תהייה תענוג גדול אבל גם לא זול.

מי: באיון, טוסון, פאליסייד מתיחות פנים | מתי: רבעון 3

מה זה:
בעוד הסנטה פה מתחדש בדגם כל חדש, שני הקרוסאוברים האחרים במשפחה, הטוסון הקטן ממנו והפאליסייד הגדול ממנו יקבלו מתיחות פנים. בשניהם לא מדובר במהפכות, לא חיצוניות ולא בתאי הנוסעים, אלא יותר ליטושים קטנים על מנת להשאיר את הדגמים אטרקטיביים באולמות התצוגה. גם הבאיון הקטן יעודכן ויקבל את החזית החדשה של היצרן.

ליפמוטור C10. אתר יצרן
אח גדול מאוד לליפמוטור T03/אתר יצרן

ליפמוטור

מי: C10 | מתי: רבעון רביעי

מה זה:
הקרוסאובר החשמלי החדש לגמרי של ליפמוטור הושק לאחרונה בסין. הוא עם 4.74 מטר לאורך ובסיס גלגלים של 282 ס"מ, כלומר, לא רחוק ממידותיו של קיה סורנטו לצורך קנה המידה, אך עם 5 מקומות ישיבה. העיצוב רבוע ולפחות חיצונית מאופק מאוד ביחס למה שהורגלנו לקבל מהיצרניות הסיניות. הטווח צפוי לעמוד על כ-410 ק"מ והמחיר תחרותי ל-BYD אטו 3. במקביל תקבל סוף סוף ה-T03 הקטנה מערכות בטיחות אקטיביות.

לקסוס RZ. אתר יצרן
לקסוס RZ, החשמלי של לקסוס בהנעה קדמית מוזלת/אתר יצרן

לקסוס

מי: RZ הנעה קדמית | מתי: רבעון שלישי

מה זה:
אחרי שהושק בגרסת ה-450 כפולת ההנעה. מתחילה לשווק לקסוס את ה-RZ הכל-חשמלי שלה והמבוסס על טויוטה bZ4X גם בגרסת הנעה קדמית מוזלת. ההנעה הקדמית מגיעה עם מנוע אחד, בהספק של 204 כ"ס (313 כ"ס בהנעה הכפולה), עם סוללת 72.8 קוט"ש של CATL הסינית וטווח אירופי של כ-500 ק"מ, לעומת 404-436 ק"מ בהנעה הכפולה. גם עם ההנעה הכפולה ה-RZ זול משמעותית מהמתחרים הגרמנים, וגרסת ההנעה הקדמית אמורה להיות זולה עוד יותר.

MG ספידסטר. אתר יצרן
MG סייברסטר, הביסה את טסלה בקיום ההבטחה לרודסטר חשמלית/אתר יצרן

MG

מי: MG4 טווח מוגדל וספורטיבית | מתי: מאי

מה זה:
שתי גרסאות של הקומפקטית החשמלית של MG יצטרפו להיצע. הראשונה היא גרסת הטווח הארוך של הדגם, עם סוללת 77 קוט"ש במקום 64 קוט"ש, שמאריכה את הטווח המוצהר מ-450 ל-520 ק"מ. הגרסה השנייה היא ה- XPower שלוקחת את ההאצ'בק למחוזות בהן עדיין כמעט לא מסתובבות חשמליות - הוט האצ' בטעם של פעם, אבל על חשמל - שני מנועים חשמליים ו-435 כ"ס ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות. על הטווח היא מתפשרת וזה יעמוד על 385 ק"מ, אבל אם תעשו אותם בכבישים מפותלים תוכלו להינות מבולמים מכוילים לצד הספורטיבי ודיפרנציאל מוגבל החלקה עם נעילה אלקטרונית. המחיר צפוי להיות זול משמעותית מהיונדאי 5N.

מי: סייברסטר | מתי: רבעון רביעי

מה זה:
SAIC בעלת הבית הסינית של MG תמיד ידעה לפרוט על המיתרים הנוסטלגיים, החל בשמירה על הלוגו וכלה בציוד ה-MG3 ההיסטורית בצביעת דגל היוניון ג'ק. עכשיו היא חוזרת לשורשיה של MG כיצרנית מכוניות דו מושביות פתוחות (רודסטרים), מקדימה בכך גדולות, ותיקות ונחשבות ממנה. גג בד, דלתות מספריים והנעה אחורית עם 310 כ"ס עד כפולה עם 536 כ"ס.

מאזדה CX60. אתר יצרן
מאזדה XC-60 הנעה כפולה או אחורית, מנוע 3 ליטר או פלאג אין/אתר יצרן

מאזדה

מי: MX-5 | מתי: רבעון שני

מה זה:
הדור הנוכחי של הרודסטר היפנית כבר בן 9. לאורך השנים עברה ה-MX-5 ליטושים כמו העלאת ההספק מ-160 ל-184 כ"ס, תוספת מערכות בטיחות ועוד. עכשיו מגיע טיפול נוסף, עדין מאוד למראה שלה אבל חשוב. בגריל החדש שלה מוטמע הרדאר שיאפשר לה בקרת שיוט אדפטיבית, ונוספה לה מערכת זיהוי תנועה חוצה מאחור. המסך בתא הנוסעים גדל מ-7 אינץ' ל-8.8, יש מראה שונה ללוח המחוונים ועוד. השמחה האמיתית היא תוספת דיפרנציאל מוגבל החלקה מיוחד לדגמים הידניים במאזדה קוראים לו "דיפרנציאל א-סימטרי", הכוונה היא שהוא מתנהג שונה בזיהוי הפרשי מהירות בין הגלגלים כאשר המכונית מאטה או מאיצה.

מי: CX-60 | מתי: רבעון שלישי

מה זה:
מאזדה ממשיכה לבסס את דרכה במסע להפיכתה למותג יוקרה. אחרי ה-90-CX הגדול מגיע האח הקטן, בגרסה מקוצרת של אותה פלטפורמה, מה שמאפשר לו לשחק בין הנעה אחורית לכפולה בהתאם לגרסה. אלו יכללו היברידית מתונה עם 3 ליטרים או פלאג אין שלה מנוע 2.5 ליטרים עם מנוע חשמלי מספקים 327 כ"ס. סוללת ה-17.8 קוט"ש תאפשר לו 63 ק"מ של טווח חשמלי.

מזראטי גרקאלה חשמלי. אתר יצרן
החשמלי-סדרתי הראשון במזראטי, ישמור על הקסם?/אתר יצרן

מזראטי

מי: גרקאלה חשמלי | מתי: רבעון שני

מה זה:
זה הרכב החשמלי השני של היצרנית והראשון שהינו בעצם סדרתי, ומחליף את צלילי ה-V8 וה-V6 הכל כך מזוהים איתה בזמזום חשמלי. הגרקאלה החשמלי לא נראה שונה מאוד מגרסאות הבנזין, אבל ברצפה שלו יש סוללת ענק של 105 קוט"ש שכוחה יפה ל-500 ק"מ רשמיים. שני מנועים חשמליים יוצרים הנעה כפולה ו-560 כ"ס. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 4.1 שניות.

מיני קופר החדשה. אתר יצרן
תגיע בבנזין ובחשמל בדור הרביעי שלה/אתר יצרן

מיני

מי: מיני קופר החדשה | מתי: חציון שני

מה זה:
המיני החדשה (זהו דור רביעי למותג המתחדש תחת ב.מ.וו) תגיע בתחילה בתצורת 3 הדלתות עם הנעת בנזין (1.5 ליטר 156 כ"ס או 2.0 ליטרים 204 כ"ס ב-S) שמבוססת על הדור הנוכחי, וגם בגרסת הנעה חשמלית שנקראת E ו-SE, חדשה לגמרי. ה-E תציע 184 סוסים, סוללת 40.7 קוט"ש ו-305 ק"מ נסיעה וה-SE תהיה עם 218 סוסים, סוללת 54.2 קוט"ש ו-402 ק"מ. תצורות 5 הדלתות יגיעו מאוחר יותר.

מי: מיני אייסמן | מתי: סוף השנה

מה זה:
אחרי שהקאנטרימן גדל והתייקר, תשיק ב.מ.וו קרוסאובר חשמלי, קטן וזול משמעותית, 4.07 מטרים לאורך הכללי ובסיס גלגלים של 2.61 מטר הוא בדיוק באמצע בין המיני קופר לקאנטרימן. יחידות ההנעה מגיעות מהמיני החשמלית. כלומר, דגם הבסיס יהיה בעל הנעה קדמית והספק של 184 כ"ס וסוללת 40.7 קוט"ש. מעליו תהייה גרסת ה-S עם 218 כ"ס וסוללת 54.2 קוט"ש.

מרצדס EQG. אתר יצרן
ה-EQG מביא את האגדה לשטח/אתר יצרן

מרצדס

מי: EQG | מתי: רבעון שלישי

מה זה:
בתור מי שנחשב לאחד מרכבי השטח המיתולוגיים, לצד הדיפנדר, האמר (הצבאי, לא הדרעק של ג'נרל מוטורס), הג'יפ ואחרים - היה ברור שהמעבר של ה-G קלאס לחשמל לא יהיה רק להחליף את המנועים. ה-EQG מצייד כל גלגל שלו במנוע, מה שמאפשר לייצר הנעה כפולה סופר מתוחכמת ומדויקת לשטח טכני. יש לו גם יחס העברה שמדמה הילוך כוח ואפילו גימיק של אפשרות לבצע סיבוב של 360 מעלות על ידי סיבוב הגלגלים בצד ימין לכיוון אחד ואת הגלגלים הנגדיים לצד השני, כמו פיבוט בטנקים. סוללת ה-100 קוט"ש נתונה בתוך קורות השלדה ועטופה במיגון פלדה וסיבי פחמן כמו גם איטום מלא למים.

Mhero מנגשי. אתר יצרן
המנגשי משתרע על 5 מטרים ומניעים אותו 1,088 כ"ס/אתר יצרן

Mhero

מי: mengshi | מתי: רבעון שני

מה זה:
זה אולי נראה כאילו דונגפנג החליטה לייצר שילוב של חיקוי האמר עם באטמוביל, וזה כנראה לא ממש רחוק מזה. מנגשי הוא רכב שטח גדול באורך 4.99 מטר, רוחב של 2.08 מטר ובסיס גלגלים של 2.95 מטר. ארבעה מנועים חשמליים יוצרים הספק משותף של 1,088 כ"ס. למרות משקל מופרע של 3.3 טונות, הוא מאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות וסוללת 140 קוט"ש תסיע אותו למרחק של כ-375 ק"מ בתקן האירופי.

ניו EL6. אתר יצרן
הדגם הרביעי של ניו בישראל מכוון לטסלה מודל Y ולקסוס RZ/אתר יצרן

ניו

מי: EL6 | מתי: רבעון שני

מה זה:
הדגם הרביעי של NIO בארץ הוא קרוסאובר שמכוון למתחרות כמו טסלה מודל Y ולקסוס RZ, אבל גדול יותר, עם אורך כללי של 4.85 מטר ובסיס גלגלים של 2.92 מטר. ההנעה היא זו שבה משתמשים הדגמים האחרים של היצרנית, כלומר, שני מנועים חשמליים בהספק של 485 כ"ס. וכמו בדגמים האחרים, ניתן לקבוע כמה מהם ינוצלו לביצועים כאשר הבחירה משפיעה לא רק על התאוצות, אלא גם כיול דוושת התאוצה, ההיגוי, בולמי הזעזועים, בקרת היציבות ועוד. יש בחירה בין שני מארזי סוללות, בסיסית של 75 קוט"ש וטווח של 400 ק"מ או 100 קוט"ש ו-530 ק"מ.

KGM טורס. אתר יצרן
בעבר סאנגיונג, היום KGM טורס/אתר יצרן

סאנגיונג (KGM)

מי: טורס | מתי: מחצית שנייה

מה זה:
סאנגיונג שנקלעה לקשיים, נרכשה ושינתה שמה ל-KGM השיקה לפני כשנתיים את הטורס, כדגם שיושב בהיצע שלה בין הקורנדו לרקסטון (שעבר מתיחת פנים ממש לאחרונה והגיע לישראל). עם 4.7 מטר ו-2.68 מטר בבסיס הגלגלים הוא גדול מטוסון ומספורטאז', וזכה כרגיל אצל היצרנית, לעיצוב שנוי במחלוקת. אלינו הוא יגיע בשתי הוורסיות שלו, בנזין עם מנוע 1.5 ליטר וכ-170 כ"ס או המעניינת יותר - חשמלית עם 200 כ"ס, סוללת 70 קוט"ש וטווח מוצהר של 420 ק"מ.

סובארו סולטרה. סובארו,
הסולטרה הוא הגרסה של סובארו לטויוטה bZ4X/סובארו

סובארו

מי: פורסטר חדש | מתי: רבעון שני

מה זה:
דור חדש לאחד הג'יפונים הוותיקים והמוכשרים ביותר. קהל לקוחות אדוק שכבר למד להעריך את השילוב בין רכב שימושי, נעים, עם יכולות שבילים יוצאות מן הכלל וכל זה בלי להיסחף בטרנדים של עיצוב מצועצע. הדור החדש הוא אבולוציה כבדה על בסיס הדור היוצא. ממשיך בעיצוב המזוהה שלו, גם עם מנוע הבוקסר 2.5 ליטרים ועם 182 כ"ס שהיום כבר נחשבים לזעומים וצנומים ויורדים לכל ארבעת הגלגלים. מי שכן שופר זה תא הנוסעים והגיע הזמן, כולל מעבר למולטימדיה מודרנית ומערכות בטיחות מתקדמות בדור חדש.

מי: סולטרה | מתי: רבעון רביעי

מה זה:
הסולטרה היא המקבילה של סובארו לטויוטה bZ4X. המידות והעיצוב החיצוני זהים למעט החזית ויחידות התאורה. כמו הטויוטה, גם היא תגיע בשתי גרסאות הנעה. זו עם ההנעה הקדמית ולה 204 סוסים, סוללת 71.4 קוט"ש וטווח של 530 ק"מ. הגרסה השנייה עם שני מנועים, הנעה כפולה והספק של 217 כ"ס, טווח נסיעה קצר יותר של 460 ק"מ, אבל עם מערכת בקרת הנסיעה (המוצלחת מאוד) בשטח X MODE מבית סובארו.

סוזוקי סוויפט חדשה. סוזוקי,
סוויפט החדשה, עדיין מאמינים במימדים קטנים ומשקל קל/סוזוקי

סוזוקי

מי: סוויפט | מתי: רבעון שלישי

מה זה:
דור רביעי לסופר מיני היפנית, שבניגוד לאופנה הנוכחית מסרבת לגדול ולהציע "יותר", זה לא בהכרח דבר רע ומאפשר לה לשמור על משקל קל, פשטות מכאנית שלקוחותיה מחבקים ולהסתפק במנוע בנזין צנום.
כמה צנום? 1.2 ליטרים, 3 צילינדרים ו-82 כ"ס היברידי מתון, עם תיבה אוטומטית רצופה, ואופציה שהפכה לנדירה בארץ, של תיבה ידנית. בנוסף היא מצטיידת במערכות בטיחות מתקדמות, שומרת על תא נוסעים קל לתפעול עם מתגים פיזיים.

סיטרואן C3 אירקרוס 2024. סיטרואן,
סיטרואן C3 איירקרוס, יהיה ה-7 מושבים הזול בישראל?/סיטרואן

סיטרואן

מי: סיטרואן e-C3 | מתי: רבעון שלישי

מה זה:
הדגם החדש מחליף גם את הסופר מיני C3 וגם את הקרוסאובר C3 אירקרוס, והוא חשמלי בלבד. כמותג המכוון מחיר, סיטרואן תעשה שימוש בסוללת LFP זולה יותר מסוללות ה-NMC בהן עושות שימוש הרוב מוחלט של החשמלית. הסוללה בקיבולת של 44 קוט"ש מספקת גם טווח צנוע של 320 ק"מ בלבד. כמו הטווח, גם המחיר יהיה צנוע, כ-120-130 אלף שקל בארץ. מנוע בהספק 113 כ"ס מספיקים ל-0-100 קמ"ש ב-11 שניות ו-135 קמ"ש מירביים.

מי: סיטרואן C3 אייקרוס | מתי: רבעון רביעי

מה זה:
על בסיס גרסה מוארכת של הסיטרואן C3, באורך כללי של 4.39 מטר, היצרנית הצרפתית תנסה להעמיס מרכב בעל 7 מקומות ישיבה. המנוע יהיה זה שמשמש את כל הקטנות של סיטרואן - בנזין 1.2 ליטרים, שלושה צילינדרים ו-136 סוסים מחוברים לתיבת הילוכים כפולת מצמד עם 6 הילוכים. צפויות גם גרסאות חשמליות עם 136 או 156 כ"ס ושתי גרסאות טווח של 300 ו-400 ק"מ. הצפי הוא לתמחור בסביבות 150 אלף שקלים.

סקודה קודיאק החדש. אתר יצרן
קודיאק, משפר מה שצריך, שומר על מה שטוב/אתר יצרן

סקודה

מי: קודיאק | מתי: רבעון רביעי

מה זה:
הדור השני של הקרוסאובר 7 מקומות הצ'כי ממשיך עם אותה פלטפורמה, אבל משופרת ומעודכנת. הוא ארוך יותר בכ-6 ס"מ מהדור היוצא - בסיס הגלגלים לא שונה והוא נותר 2.79 מטר, אבל התוספצ נוצלה להגדלת תא המטען מ-227 ל-340 ליטרים כאשר כל המושבים בשימוש. בסביבת הנהג מערכת מולטימדיה חדשה, שמירה על מתגים פיזיים לבקרת האקלים והשמע עם חוגות חכמות, מעבר של בורר ההילוכים למוט קטן מאחורי ההגה ועוד.
שורת המנועים נשארת על כנה, 1.5 ליטר 150 כ"ס, 2.0 ליטרים 204 כ"ס, דיזל 2.0 ליטרים עם 150 או 193 כ"ס (הנעה כפולה בחזקה). נוספה יחידת הנעה פלאג אין, עם מנוע ה-1.5 ליטרים ומנוע חשמלי (204 כ"ס משותפים) וסוללת 25.7 קוט"ש תוכל להסיע אותו לטווח שבסקודה מגדירים כ"יותר מ-100 ק"מ". הנה מה שחשבנו עליו אחרי הנהיגה הראשונה בו.

מי: אוקטביה מחודשת | מתי: רבעון רביעי

מה זה:
המשפחתית המוערכת זוכה למתיחת פנים צנועה. בעיצוב החיצוני כמעט ואין שינויים, אבל בתא הנוסעים גדלו המסכים מ-8-10 אינץ' בעבר ל-10-13 אינץ' בהתאם לרמת הגימור, בקרת אקלים מפוצלת הופכת לסטנדרטית, הטלפונים שלכם ייטענו מהר יותר עם העלאת הזרם ליציאות ה-USB והיא מוסיפה גם פיצ'ר שמאפשר לחנות את המכונית גם כאשר עומדים מחוץ לרכב. תחום המנועים התרענן, מנוע ה-1.0 ליטר אינו מוצע יותר, במקומו יהיה מנוע ה-1.5 ליטר בהספק מופחת של 116 כ"ס וכן בהספק המוכר של 150 כ"ס. מנוע ה-2.0 ליטרים מציע 204 סוסים וגרסת ה-VRS עם 265 כ"ס. בדיזלים מנוע 1.5 ליטר מחליף את ה-2.0 ליטרים והספקו 116 כ"ס.

פולסטאר 3. אתר יצרן
עיצוב מסקרן והמון טכנולוגיה בפולסטאר 3/אתר יצרן

פולסטאר

מי: פולסטאר 3 | מתי: רבעון שני

מה זה:
הדגם השני של המותג הספורטיבי חשמלי של וולוו, שמיוצר בסין. מתבסס מכאנית על ה-EX90 החדש, אבל מציע רק חמישה מושבים והרבה מרווח. סוללת 111 קוט"ש וצמד מנועים חשמליים, שיוצרים הנעה כפולה, מספקים 610 ק"מ טווח.

פולקסווגן ID.7. אתר יצרן
ה-ID.7 מבטיחה טווח של עד 700 ק"מ/אתר יצרן

פולקסווגן

מי: ID.5 | מתי: רבעון שלישי

מה זה:
ה-5 הוא גרסת הקרוסאובר קופה של ה-ID.4 שכבר משווק בישראל וינחת כבר לאחר מתיחת פנים ששידרגה את הספק המנוע מ0-204 ל-286 כ"ס. יחד עם ניהול אנרגיה משופר לסוללת ה-77 קוט"ש, התארך הטווח המשולב ב-17 ק"מ, ל-550 ק"מ מוצהרים. יכולת הטעינה היא עדיין 135 קילוואט. מערכת המולטימדיה עם מסך 12.9 אינץ' מקבלת את הגרסה העדכנית, אמורה להשתפר בהיבט הגרפי, מהירות הביצועים והממשק.

מי: ID.7 | מתי: רבעון רביעי

מה זה:
הסדאן החשמלית הראשונה של פולקסווגן מציעה טווח מרשים של 700 ק"מ (עם סוללת ה-86 קוט"ש המוגדלת), נושקת באורכה ל-5 מטרים ועם בסיס גלגלים של 2.97 מטר היא גדולה מאודי A6 הסאלונית. היא הראשונה שהושקה עם מנוע ה-286 כ"ס החדש של היצרן, ותהיה גם גרסת בסיס עם סוללת 77 קוט"ש וטווח של 615 ק"מ, שגם הם ארוכים מהמקובל בקבוצה ) תציע השוני הוא גם ביכולת הטעינה המהירה, 170 קילוואט בסוללה הקטנה ו-200 קילוואט בגדולה.

פיאט אוליסה. אתר יצרן
פיאט אוליסה, לנוסעים או מטען לטווחים קצרים/אתר יצרן

פיאט

מי: אוליסה | מתי: רבעון רביעי

מה זה:
זוכרים את האוליסה? המיני-וואן של פיאט שהיה אמור לתת מענה לרנו אספאס, פורד גלאקסי, קיה קרניבל ואחרים? לא? לא נורא. אבל השם עצמו חוזר וכאשר פיאט תחת קבוצת סטלנטיס, זה נעשה באמצעות אימוץ דגם קיים וטיפול קוסמטי. במקרה שלו זה סיטרואן ג'אמפי (שהוא גם אופל ויוארו וטויוטה פרואייס) בגרסה החשמלית. ההנעה היא קדמית ובהספק הצנוע של 136 כ"ס שמחוברים לשני נפחי סוללות לבחירה - 50 קוט"ש (230 ק"מ) או 75 קוט"ש (330 ק"מ), כך שהכיוון הוא היסעים או חלוקה בתוואי קרוב יחסית, ופחות נסיעות חוצות מדינה.

פיג'ו 3008. פיג'ו,
ה-3008 יושב על אחת הפלטפורמות החשובות ביותר לסטלנטיס/פיג'ו

פיג'ו

מי: 3008 | מתי: רבעון שלישי

מה זה:
הקרוסאובר הצרפתי המוצלח זוכה לדור שלישי, שיגיע לכאן לקראת סוף השנה. בשלב הראשון לא בגרסה החשמלית שבה הכי גאה היצרנית, אלא בתצורת בנזין עם תגבור היברידי קל, 1.2 ליטרים, שלושה צילינדרים, 136 כ"ס ותיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית. המימדים הפנימיים גדלו ביחס לדור היוצא והוא גם מציג סביבת נהג שבה פיג'ו, אחרי ביקורת רבה, בחרה לשלב בין תפעול ממסך מגע (קעור וענק של 21 אינץ') לכפתורים פיזיים שניתן לקבוע מראש באילו פונקציות ישלטו. אנחנו כבר פגשנו אותו, אלו היו הרשמים שלנו ממנו.

פורד אקספלורר חשמלי. פורד,
עם קצת עזרה מפולקסווגן - האקספלורר האירופי החשמלי/פורד

פורד

מי: אקספלורר EV | מתי: רבעון רביעי

מה זה:
למי שמדמיין את רכב הכביש-שטח הענק האמריקני, חביב השריפים והפרברים - אז לא, האקספלורר EV הוא לא ג'מוס מחושמל, אלא דגם שמיועד לשוק האירופי ונושא את שמו של האייקון האמריקני. הבסיס הוא למעשה ה-MEB של פולקסווגן, חלק ממערך שיתופי הפעולה של שתי היצרניות (גם) בתחום החשמלי. השימוש בפלטפורמה ובמנועים של פולקסווגן אומר שגם ההספקים דומים, גרסאות הבסיס עם סוללת 77 קוט"ש ו-286 כ"ס עם טווח מוצהר של 602 ק"מ או גרסת הנעה כפולה עם סוללה של 79 קוט"ש, 340 כ"ס ו-566 ק"מ.

מי: מוסטאנג מאך E | מתי: רבעון רביעי

מה זה:
אחרי שלא מעט יחידות הגיעו לארץ בייבוא אישי, תתחיל היבואנית דלק מוטורס בייבוא סדיר של החשמלית הראשונה של פורד, שואלת את שמה ממכונית הספורט המיתולוגית, שעל הגעתה הקרובה הוכרז בתחילת החודש. גרסאות הבסיס עם 266 כ"ס והחזקות יותר עם 346 כ"ס, הטווחים נעים בין 340 ל-480 ק"מ בהתאם לגודל הסוללה - 68 או 88 קוט"ש. התחרות אמורה להיות טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5 ושות'. לקראת סוף השנה תצטרף גם הגרסה החשמלית של הפומה, הקרוסאובר הקטן של פורד, אולם פרטים עליו טרם פורסמו.

פורשה טאיקן טורבו GT. אתר יצרן
טאיקן המחודשת, גרסת הקצה בתמונה תעלה לכם יותר מ-2 מיליון שקלים/אתר יצרן

פורשה

מי: טאייקן מחודשת | מתי: רבעון שני

מה זה:
המכונית החשמלית הראשונה של פורשה ואחת החשמליות הבודדות הזכאיות לתואר "מהנה לנהיגה" עברה מתיחת פנים מתבקשת (הוצגה בשלהי 2019). השינויים הם קוסמטיים מבחוץ, בעיקר סביב החזית, ובתא הנוסעים יש מערכת מולטימדיה חדשה ותוספות אבזור כמו בולמי אוויר שמעתה יהיו ציוד סטנדרטי. מהבחינה הטכנית עוברים כל המנועים החשמליים תוספות הספק, כך למשל דגם הבסיס בעל ההנעה האחורית עולה מ-408 ל-490 כ"ס, הטורבו S מוסיפה 190 כ"ס ל-952 כ"ס. הסוללות גדלו מ-93 ל-105 קוט"ש, אבל בזכות שיפורים שהוכנסו בהן טווח הנסיעה עלה ב-35% ויגיע ל-678 בגרסת הבסיס. כמו כן הטעינה המהירה שלה עלתה מ-270 ל-320 קילוואט.

מי: מקאן חשמלי | מתי: רבעון שלישי

מה זה:
פורשה מבשלת את המעבר שלה לחשמל על אש קטנה, והמעבר שלה נעשה באיטיות ביחס ליצרניות היוקרה האחרות שמחזיקות כבר 3,4 ו-5 דגמים כל חשמליים, בכל זאת, יש פה המון מוניטין על הכף. לצד זה, היא מציבה יעד של מעבר להיצע שהוא 80% חשמלי עד סוף העשור. המקאן החשמלי הוא בסך הכל דגם כל-חשמלי שני ליצרנית הזו לצד הטאייקן. הבסיס יהיה פלטפורמת ה-PPE של קבוצת פולקסווגן (שבינתיים נעשה בה שימוש באודי A6 וב-Q6). ממה שפורסם בינתיים, השימוש יהיה בסוללות 95 קוט"ש שיפעילו שני מנועים בהספק של עד 408 כ"ס וטווח מוצהר של 613 ק"מ. בגרסת ה"טורבו" (שאינה טורבו מכיוון שזה מנוע חשמלי) ההספק עולה ל-639 כ"ס והוא מציע נתון זינוק ל-100 של 3.3 שניות, אחד הקרוסאוברים המהירים ביותר בתאוצה ל-100.
ובעוד הביצועים חדים - המראה עגלגל, ידידותי מראה שאורז גדילה במימדים לעומת המקאן הנוכחי, 9 ס"מ לאורך ו-8 ס"מ בבסיס הגלגלים. בתא הנוסעים ההשראה ברורה - עיצוב שהוא שילוב של מה שפגשנו בקאיין הנוכחי ובטאייקן החשמלית.

מי: 911 מחודשת | מתי: רבעון רביעי

מה זה:
כמו בכל העשורים שהיא איתנו, פורשה ממשיכה לשפר את ה-911 לא במהפכות אלא באבולוציות, זה גם המצב עם ה-911 המחודשת שתגיע לכאן לקראת סוף השנה. זה יכלול עדכונים קוסמטיים קלים בפגוש, בפנסים, חישוקים חדשים ועזרים אווירודינמיםמספרים חלוטים ורשמיים עדיין לא פורסמו, אבל צפויה עליה בהספק כלל הגרסאות, כניסה של גרסאות היברידיות קלות עם תגבור של מערכות 48 וולט. האם נראה גם לראשונה גם תגבור היברידי של ממש במכונית? בזמן השקתה נאמר כי האפשרות הזו נבדקה ונדחתה, אבל אולי בשלו התנאים כעת?

קיה EV9. קיה,
אחת המכוניות החשמליות המרשימות יותר בהן נפגשנו/קיה

קיה

מי: EV9 | מתי: רבעון שני

מה זה:
הקרוסאובר החשמלי הגדול מאוד ובעל תצורות ה-6 וה-7 מושבים של קיה מגיע לכאן. עם אורך של 5 מטרים בתצורות הנעה אחורית או כפולה ומספר גרסאות טווח, כולן עם סוללת 99.8 קוט"ש. גרסת ההנעה האחורית מספק 204 כ"ס ו-541 ק"מ רשמיים, גרסת ההנעה הכפולה מעלה ל-380 כ"ס ומורידה ל-500 ק"מ. תא הנוסעים מרשים במרווח, באיכות ובאבזור, נוחות הנסיעה גם כן הרשימה במפגש הראשון איתו. אבל המחיר שצפוי להיות כ-400 אלף שקלים עשוי להיות אתגר משמעותי.

מי: נירו היברידי | מתי: רבעון שני

מה זה:
מזה שנתיים קיה נעדרת גרסה היברידית של הקרוסאובר הקומפקטי שלה - הנירו. הוא היה אחראי ללא מעט מההצלחה של הדגם בציי הרכב ובתקופה מסוימת אחרי הפסקת ייצורו המשיכה היבואנית למכור את גרסת ה"פלוס" של הנירו, אבל מהדור החדש עדיין לא היה להם מה להציע. זה ישתנה עם הגעת הגרסה ההיברידית של הדור השני של הדגם, זו שאמור גם להחזיר אותו לציי הרכב.

מי: EV3 | מתי: רבעון רביעי

מה זה:
כרגע עדיין ללא גרסת ייצור, ולכן גם ללא פרטים טכניים כמו מידות או מפרט. אבל ה-EV3 אמור להיות קרוסאובר חשמלי קומפקטי שיקביל במידה מסוימת ליונדאי קונה, אבל כדגם ללא גרסאות מנועי שריפה פנימית יוכל לנצל את היתרונות של רכב חשמלי יעודי. שהוא ינסה להתמקם בטווח המחירים שמתחת ל-200 אלף שקלים, כמתחרה קוריאני ל-BYD אטו 3 הפופולרי.

מי: קיה K4 | מתי: רבעון רביעי

מה זה:
קיה תחזור השנה להתחרות יונדאי אלנטרה, טויוטה קורולה וסקודה אוקטביה עם דגם חדש שזכה לעיצוב דרמטי ונמתח לאורך 4.71 מטר. בינתיים הוצגו בארה"ב מנועי בנזין 2 ליטר (145 כ"ס) ו-1.6 ליטר טורבו (190 כ"ס), אבל לארץ היא צפויה להגיע עם היחידה ההיברידית החסכונית של האלנטרה (1.6 ליטר, 139 כ"ס).
תא הנוסעים מיישר קו עם הדגמים החדשים של היצרנית, מסך מולטימדיה עם לוח מחוונים באותה מסגרת, שילוב של פקדים פיזיים עם מסך מגע, ומושב אחורי במבנה ספסל מאוד מעניין שעשוי להצביע על יכולות אכלוס משופרות - יציאות מיזוג יש, לפחות זה.

מי: מתיחות פנים לכלל הדגמים | מתי: רבעון 3

מה זה:
לא דגם ספציפי, אבל כמעט כל אולם התצוגה של קיה הולך לעבור ריענונים, התאמות ושינויים במהלך הרבעון השלישי של 2024. החל בפיקנטו שמקבלת מתיחת פנים, עבור בסורנטו ועד הקרניבל המיני-וואן הטוב ביותר כיום בשוק, שמקבל גם מתיחת פנים וגם גרסת 8 מושבים. בהמשך הוא יגיע גם בתצורת הנעה היברידית. הספורטאז' יגיע לכאן בצורה ה"אמריקנית" שלו, עם בסיס גלגלים מוארך ועם יותר מקום למושב האחורי.

שברולט קולורדו ZR2. אתר יצרן
הגרסה הקרבית של הקולורדו בדרך לישראל/אתר יצרן

שברולט

מי: קולורדו ZR2 | מתי: רבעון שלישי

מה זה:
הטנדר ה"קטן" של שברולט אולי קטן מהסילברדו, אבל עדיין גדול מהיילקס ודימקס. לטנדר הזה יש גם גרסת ZR2 קרבית ולגרסה הקרבית הזו יש אחת עוד יותר מיוחדת בשם "ביזון". רשימת השיפורים כוללת צמיגי שטח 35 אינץ' על חישוקים עם נעילות לנסיעה בלחץ אוויר נמוך מאוד ("ביד לוק"), זרועות המתלים ארוכות יותר, בולמי הזעזועים משופרים שמעלים את יכולת העבירות וגם את היכולת לנהוג אותו מהר במעלה כל תוואי שטח ולנחות בבטחה מהקפיצה. המנוע הוא אותו 2.7 ליטר מוגדש עם 350 כ"ס וההנעה אחורית, כפולה למצבי אחיזה נמוכים לכביש, כפולה לתנאי שטח והילוך כוח. על הכוונת? פורד ריינג'ר ראפטור וג'יפ גלדיאטור רוביקון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully