וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגנו ב-X MG4 ריינג': חשמלית שלא מפחדת מדרך ארוכה

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 10:40

יצרניות החשמליות הבינו מזמן שבסופו של דבר, לא משנה כמה יסבירו שהנסיעה היומית הממוצעת לא עולה על כמה עשרות ק"מ, אנשים תמיד יחששו מהטווח. אז ב-MG, שמו טווח, הרבה ממנו

X MG4 ריינג'. רונן טופלברג
520 ק"מ ב-164 אלף שקלים, האם היא העסקה הטובה ביותר של טווח לשקל?/רונן טופלברג

מחיר: 164 אלף שקל
מתחרות: אורה 03, BYD דולפין
אהבנו: כוח, אבזור, בטיחות, טווח
לא אהבנו: הנדסת אנוש, נוחות, כיול מתלים
ציון: 8.5/10

שתי נקודות יישוב בשתי קצוות הארץ שלנו עולות לכותרות לא מעט במי-יודע-כמה-חודשים של המלחמה; מטולה שהפכה למטווח ווידוא איפוס של חיזבאללה ואילת הנתונה בסוג של מצור ימי חריף כמו סחוג חות'י. המרחק בין שתי הנקודות האלו לפי וייז עומד על 510 ק"מ ואפילו לפי מחשבון המרחקים הרשמי של ביטוח לאומי (האינטרנט הזה, זה משהו) יש בין שתי הנקודות האלו 514 ק"מ. תאורטית, אני אומר לעצמי, על פי ההצהרות של MG, ה-MG4 הזו יכולה לשאת אותי את המרחק הזה ואולי עוד נישאר עם עודף לחפש עמדת טעינה תקינה ופנויה באילת. כי המכונית הזו לפחות על הנייר מצהירה על טווח של 520 ק"מ בין טעינות. עכשיו, זה לא מספר שלא נתקלנו בו, יש היום לא מעט מכוניות שצולחות את הטווח הזה. ובכל זאת, הרגע שבו אתם מסתכלים על מכונית שלפחות ברמת ההצהרה יכולה לחצות את ישראל מצ'ופצ'יק לצ'ופצ'יק בוואט אחת (סטגדיש!) - יפה מאוד. יפה לא פחות זה המחיר שלה - כל זה ב-164 אלף שקל, שווה?

אז למטולה לא הגעתי, בכל זאת, לא משלמים לי מספיק ולאילת לא נסעתי כי יש לי כבר גרגיר אורז עם השם שלי עליו, אבל לא מעט קילומטרים עם ה- X MG4 ריינג' בכל זאת סיפקו כמה תובנות.

X MG4 ריינג'. רונן טופלברג
לא חפה מבעיות בהנדסת אנוש, אבל מציעה אבזור נדיב/רונן טופלברג

עיצוב: במבט ראשון ושני היא לא נראית שונה מאוד מה-MG4 שאנחנו כבר מכירים פה מאז הגיעה בדיוק לפני שנה במאי 2023. האצ'בק שכולה זוויות וחיתוכים, זה עיצוב שגורם לה לשדר על התדר הנכון את המסר של היצרנית הזו עם הדגם - פנייה לנהג הנוהג. חדי העין ישימו לב שלדגמים החדשים נוסף גם מגב אחורי, חדי העין פחות ישימו לב לזה מעכשיו.

תא נוסעים: תא הנוסעים של ה-MG4 הוא בעיקר תערובת מבלבלת מעט. הוא נקי עם לוח מחוונים מול הנהג ומסך מולטימדיה, אבל המסך עצמו מעט רחוק מהנהג כדי לתפעל אותו בקלות. יש בה המון מקומות אחסון אבל המשטח על ה"מדף" של בורר ההילוכים התקשה להחזיק במקום דברים בזמן נסיעה. והמדף הזה, עוד דוגמה, לצד תנוחת נהיגה טובה מאוד, הוא נמצא בדיוק בגובה שבו נמצאת הברך שלנו. הראות לפנים מצוינת, אבל זו לאחור כמעט לא קיימת בשל החלון האחורי הזעיר והמושבים האחוריים שמכסים אותו. תערובת של חומרים ודיפונים שנעים בין רכות בחלק העליון של הדשבורד ופלסיטקה קשה ופשוטה ברוב שאר התא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
X MG4 ריינג'. רונן טופלברג
מרווח סביר לשני מבוגרים, לשלילה - אין יציאות מיזוג, לחיוב - נוספו ידיות אחיזה/רונן טופלברג

הנדסת האנוש פה גם יכלה וצריכה להיות טובה יותר, קודם כל ההגה - רבותי, הגה עגול בבקשה, לא ביקשנו יותר מדי. כאשר מפנים הגה, אנחנו מצפים לפגוש את אותו קימור בכל פעם שנניח עליו את היד ולא לגשש ולמשמש, זה נראה מגניב, זה כן.

יש גם עניינים עם תצוגת צריכת האנרגיה בלוח המחוונים שיכולה להיות או מהטעינה, או כוללת או מתאפסת כל תחילת נסיעה. הגישה להפעלת בלימה מוגברת (נוסף בגרסה זו) נעשה דרך המסך, וצריך להיעשות כל פעם מחדש, כן, גם אם החלפתם מצב נהיגה רק כדי לבצע עקיפה מהירה. במצב שיקוף של הנייד, לא ניתן לשלוט במזגן, למרות שהאייקון שלו מופיע. ויש גם את תיקון הסטייה מנתיב, מהאלימים ביותר שנתקלנו בהם, גם ברמת הרגישות הנמוכה שלו. בקיצור, הבסיס טוב, נדרש ליטוש.

המרווח במושב האחורי טוב לשני מבוגרים, לא יהיו להם יציאות מיזוג והם מסתפקים בשקע USB אחד אבל פתרון נחמד של המון כיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים.

X MG4 ריינג'. רונן טופלברג
הנפח גדול יותר מאשר בגרסת הבסיס, אבל עדיין בעל מבנה בעייתי/רונן טופלברג

תא מטען: עם 363 ליטרים. על הנייר יש לו נפח סביר לגמרי, בפועל המבנה שלו מאוד מגביל בשל המדף שהופך אותו לנמוך מאוד. גם הסרה של המדף לא משפרת בהרבה בשל עיצוב החלק האחורי ש"נסגר" עליו. כמו המון מכוניות מודרניות גם פה אין גלגל חלופי וכמו המון חשמליות הוא נעדר שקע 12V. אלא שכאן זה ממש בסדר, אני בסעיף הבא תבינו למה.

אבזור: למה אנחנו ממש בסדר עם זה שאין לו שקע 12V בתא המטען? כי מה שיש לו זה אפשרות ל-V2L, באמצעות חיבור מתאם לשקע הטעינה שלו, ניתן להשתמש ברכב להפעיל מכשירי חשמל חיצוניים, חזק ויעיל בהרבה משקע 12V. רשימת האבזור יפה עם תמיכה עברית במסך 10.25 אינץ' כולל מערכת ניווט מובנית, קישוריות לאפל ואנדרואיד, מצלמות 360, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים, חימום להגה ולמושבים, מושב נהג חשמלי ועוד.

X MG4 ריינג'. רונן טופלברג
תוספת הסוסים ביחס לגרסת הבסיס הופכים אותה למהירה מאוד/רונן טופלברג

ביצועים: עם השינויים שהביאה איתה הגרסה הזו, יש גם שיפור בביצועי המנוע. ההספק שלו עומד כעת על 245 כ"ס הרבה מעל 204 הסוסים של ה-MG4 הרגילה ופחות או יותר מה שמציעות רוב החשמליות העממיות.יש לו גם יותר מומנט - 35.6 קג"מ לעומת 25.4 ברגילה. וכך למרות תוספת קילוואטים לסוללה, בזכות שימוש בסוג דק וקל יותר מאשר בסוללות הקודמות, העלייה במשקל זניחה - 76 ק"ג. התוצאה היא מכונית זריזה מאוד, אולי מהזריזות ביותר בסביבת המחיר שלה. רשמית 6.5 שניות ל-100 קמ"ש בפועל זו בדיוק התחושה הזריזה שקצת הזכירה לנו משפחתיות חמימות של פעם כמו לאון FR. ב-X ריינג' בנוסף למצבי הנהיגה ושלוש דרגות הרגנרציה יש גם מצב נהיגה בדוושה אחת. הוא דורש התרגלות בשל הבלימה החריפה שלו, ומכל מקום לנהיגה בדוושה אחת לגמרי, כמו שעושות הטובות בחשמליות היא לא מגיעה.

X MG4 ריינג'. רונן טופלברג
נוחות הנסיעה היא אחת מנקודות התורפה שלה/רונן טופלברג

צריכת חשמל וטווח: אז כאמור, ב-MG מדברים על טווח 520 ק"מ מוצהר. אנחנו יודעים שאלו טווחים לא ממש מציאותיים ומאוד מאוד אופטימיים ונדיר מאוד שמכוניות חשמליות מתקרבות אליהם (אם כי ג'ילי, יונדאי, טסלה, ופורשה בהחלט מגיעות די קרוב). אצלנו נמדדה צריכת החשמל בשלושה מתארי נהיגה, מהמתון והעדין ביותר, ליום יומי ועד כזה ששילב נהיגה דינאמית ומהירה. הטווחים נעו בין 470 ק"מ לנהיגת בדחילו ורחימו, 455 ק"מ ביום יומי ו-427 ק"מ בתוואי המשולב.

ההגינות מחייבת - אנחנו קיבלנו מכונית חדשה לגמרי, עם קצת יותר מ-300 ק"מ על מד המרחק. סביר להניח שהיא נטענה פעם אחת בחייה ולמכוניות חשמליות יש נטייה לשפר את הניצולת שלהן לאחר מספר מסוים של מחזורי טעינה ופריקה בתחילת חיי הסוללה. אז אפשר להניח את הקילשונים והלפידים, בהחלט נחזור לבדוק את הסוגייה של הטווח במכוניות עם יותר קילומטרים. הטווחים המצוינים הם עם מזגן - כיבוי שלו קונה לכם 20 ק"מ של טווח.

X MG4 ריינג'. רונן טופלברג
עדיין תיסע רחוק יותר מהמתחרות בטווח המחיר שלה/רונן טופלברג

נוחות והתנהגות: ה-MG4 אף פעם לא הייתה מכונית נוחה במיוחד והיא לא כזו גם במקרה הזה. הכיול הבסיסי הנוקשה שלה נוקשה עוד יותר כאן ב-X ריינג', הצמיגים שלה בחתך נמוך יותר על חישוק גדול יותר (18 אינץ') ואלו בנוסף לכל מכניסים המון רעש לתא הנוסעים אם הכביש אינו סלול היטב. נוקשה בעיר, חובטת על שיבושים, לא כיף. אגב עיר, יתרונות ההיגוי האחורי שמאפשרים זווית צידוד נדיבה יותר של ההגה הופכים אותה למכונית שמתמרנת נהדר ועם רדיוס סיבוב מאוד שימושי במקומות צפופים.

מה עם ההתנהגות? ה-MG4 הבסיסית בהיצע ליבבה אותנו בזמנו ביכולות הדינאמיות שלה. בכל זאת, האצ'בק קומפקטית עם הנעה אחורית, מה יש לא לאהוב? הפעם היא גם מגיעה עם עוד כוח, נו, בכלל חגיגה. אז זהו שלא. העובדה שיש לה עוד כוח והנעה אחורית לא הופכת אותה למכונית מהנה יותר לנהיגה. דווקא הכוח הזה גורם לה לתפקד פחות טוב כחבילה כאשר נוהגים קצת מעל ל-7 מתוך 10 נניח. המתלים הנוקשים מדי בעיר? הם לא נוקשים מספיק בנהיגה מהירה, שם המכונית מפתחת תנועות גוף לא סימפטיות בהעברות משקל בפניות, רוכנת קדימה ואחורה. וההגה מקבל מדי פעם משקל שמשתנה 3 פעמים תוך כדי פניה אחת.

X MG4 ריינג'. רונן טופלברג
נוקשה בעיר, רכה מדי בנהיגה חזקה, המתלים זקוקים לעוד "קליק" של כיול/רונן טופלברג

השורה התחתונה

אפשר לארוז את ה- X MG4 ריינג' בשני אופנים, בפני עצמה וביחס להבטחה הגדולה שלה. בפני עצמה היא האצ'בק קומפקטית חשמלית סינית - ואם נפרק את זה למשמעויות - כהאצ'בק, תנוחת הישיבה לא גבוהה, כקומפקטית, המרווח בה סביר, כחשמלית, היא מציעה הנעה זריזה ובעלת ביצועים וכסינית, היא סובלת ממספר מוזרויות תכנוניות שמה לעשות, פשוט חלק מהאופי של היצרניות האלו. עם הביצועים, אבזור הנוחות והבטיחות שלה, עם אחריות באורך יוצא דופן ל-7 שנים או 150 אלף ק"מ ב-164 אלף שקלים היא עסקה מצוינת.

עכשיו נדבר על ההבטחה הגדולה, הטווח - אז קודם כל גם אם נתעלם מהסוגיה של מצב המכונית החדשה מדי, וגם אם נלך לחומרא ונדבר על הנתון הנמוך יותר של 427 ק"מ שמדדנו - זה עדיין שיפור משמעותי גם ביחס לגרסה הרגילה שלה ואחד מנתוני האמת הטובים בטווח המחיר שלה. אז כן, לא חפה מחסרונות, אבל למי שרוצה לקנות טווח בטווח המחירים השפוי (עדיין) של השוק - X MG4 ריינג' היא תשובה טובה לשאלת הטווח.

X MG4 ריינג'. רונן טופלברג
הכי הרבה טווח לשקל בתחום המחירים העממי/רונן טופלברג

על הצד הטכני: X MG4 ריינג'

מנוע, הנעה: חשמלי, אחורית
סוללה: 77 קוט"ש
הספק (כ"ס): 245
מומנט (קג"מ): 35.6
תיבת הילוכים: אוטומטית יחס יחיד

מידות:
אורך (מ'): 4.29
רוחב (מ'): 1.84
גובה (מ'): 1.52
בסיס גלגלים (ס"מ): 271
תא מטען (ליטרים): 363

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות): 6.5
מהירות מירבית (קמ"ש): 180
טווח (מבחן): 427-470 ק"מ
טווח (יצרן): 520 ק"מ

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: 5 כוכבים
בטיחות אקטיבית: התרעת תנועה חוצה, התרעה על רכב חולף בפתיחת דלת, התרעה על רכב ב"שטח מת" כולל תיקון היגוי, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית, זיהוי תמרורים משולב בבקרת השיוט

זיהום אוויר:
קבוצה 1 מ-15

אחריות:
7 שנים או 150 אלף ק"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully