וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגנו ב-07 ORA: הסינית שרצתה להיות פורשה

עודכן לאחרונה: 15.6.2024 / 16:17

גרייט וול התאמצו להעניק לתשובה שלהם לטסלה מודל 3 וליונדאי איוניק 6 אישיות ואופי, עם עיצוב בהשראת פורשה פנאמרה, ושפע רמיזות למכונית ספורטיבית. אבל הבטחות צריך גם לקיים

ORA 07. אודי עציון, מערכת וואלה
דגם שני ל-ORA בארץ. עכשיו מחכים לקרוסאובר/מערכת וואלה, אודי עציון
גם כשמתעתיקים, צריך לדעת ממי. 90% ממכוניות הסדאן החשמליות הן כאלה שטסלה מודל 3 שימשה להם "השראה". באורה, המותג האירופי של גרייט וול הסינית, החליטו להיתלות באילנות גבוהים יותר

מחיר (בסיס/מבחן): 225/200 אלף שקל
מתחרות: טסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6, אקספנג P7
אהבנו: עיצוב, אופי, טווח, אבזור, מרווח, אחריות, מחיר
לא אהבנו: נוחות עירונית, תא מטען, תפעול, ביצועים וקצב טעינה מהירה
ציון: 8/10

נתיבי איילון, לפנות ערב. נהג הפורשה 718 בוקסטר הלבנה האיט לידי ממהירות השיוט העל קולית שלו, והביט על ה-ORA. יכולתי ממש לשמוע מה עובר לו בראש: "מה זה האוטו הזה, זה פורשה פנאמרה חדשה? זה נראה כמו פנאמרה, אבל גם לא בדיוק". הוא סקר את הרכב עוד כמה שניות בעודו מתקדם לידי, ואז האיץ בחזרה.

כן, גם כשמתעתיקים, צריך לדעת ממי. 90% ממכוניות הסדאן החשמליות שאתם רואים על הכביש או באולם התצוגה הן כאלה שטסלה מודל 3 שימשה להם "השראה". באורה, המותג האירופי של גרייט וול הסינית, החליטו להיתלות באילנות גבוהים יותר, וקיבלו את ההשראה שלהם מהפורשה הסאלונית.

אורה כבר השיקה בעבר בסין מכונית שקיבלה השראה ברורה מהחיפושית החדשה, כולל גרסת 5 דלתות שפולקסווגן מעולם לא ייצרה, ובדגם המשפחתי 03 (בעבר פאנקי קאט) בחרה בעיצוב חמוד גנרי, עם ציטוטים מהחיפושית ומהמיני החדשה של ב.מ.וו.

ה-07 היא האחות הגדולה, סדאן במבנה ארבע דלתות קופה, עם ממדים גדולים משל מודל 3, יונדאי איוניק 6 ואקספנג P7. היא נחתה אצלנו בימים שמחירי החשמליות גבוהים מתמיד לאחר העלאת המס בתחילת השנה, כאשר המדינה מאיימת להטיל על החשמליות מס נסועה מ-2026, וגרייט וול עצמה הודיעה על סגירת המטה האירופי שלה בשוק שהפך מאתגר יותר ויותר לסיניות, בזמן שמדברים על השקת דגם שלישי לאירופה, הפעם קרוסאובר משפחתי.

כך שחוץ מתחרות ישירה בחשמליות האחרות, מוצאת את עצמה ה-07 מתמודדת מול סביבה מאתגרת. חבל שלא קראו לה 007.

ORA 07. אודי עציון, מערכת וואלה
ספוילר חשמלי נשלף בדגם היקר עושה הרבה רושם ברמזור/מערכת וואלה, אודי עציון

עיצוב: ה-07 בהחלט מושכת מבטים, כשרכב המבחן בגרסה היקרה נעזר גם בספוילר אחורי נשלף חשמלית להעברת המסר הספורטיבי, אבל זה מסר שעוד נבדוק אם יש לו כיסוי. העיצוב אמנם יותר מעניין מהממוצע, אך פחות נקי משל הפנמרה. גם הממדים קצת לא תואמים: האורך גדול ב-15 ס"מ משל מודל 3 המחודש, אבל הרוחב צר ב-7 ס"מ. בסיס הגלגלים זהה, כך שהעולה החדשה פחות יעילה בתכנונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ORA 07. אודי עציון, מערכת וואלה
הקוקפיט נאה ואיכותי, אבל תפעול כל המערכות מהמסך איטי ולא יעיל/מערכת וואלה, אודי עציון
אז מה אם אילון מאסק עושה את זה, בשביל מה לשתול ברכב עוד מנועים חשמליים וכבלים שמייקרים אותו ויתקלקלו פעם בעלות לא נמוכה? פעם הבאה, אורה, תעתיקו מיונדאי איוניק 6

תא הנוסעים: סביבת הנהג ממשיכה לאזכר את פורשה, עם חלוקת לוח המחוונים הדיגיטלי ל-3 "צינורות", עם אופציה לעור חום יוקרתי, ולא מעט ניקלים. יש מסך מולטימדיה גדול ורחב (12.3 אינץ'), אבל הוא גם חלק מהבעיה. ה-07, כמו חשמליות רבות אחרות, נופלת קורבן להעברת כמעט כל תפעול הרכב למסך. אמנם בניגוד לטסלה יש כאמור לוח מחוונים נפרד וברכב המבחן גם תצוגה עילית יעילה, אבל למה זה טוב שאפילו את כיוונון פתחי המיזוג צריך לעשות מהמסך עם שלל מסכי משנה ותגובות לא הכי מהירות במקום פשוט להסיט אותם? אז מה אם אילון מאסק עושה את זה, בשביל מה לשתול ברכב עוד מנועים חשמליים וכבלים שמייקרים אותו ויתקלקלו פעם בעלות לא נמוכה? פעם הבאה, אורה, תעתיקו מיונדאי איוניק 6.

ORA 07. אודי עציון, מערכת וואלה
מאחור יש מקום, יציאת מזגן מסוגננת ושקעי טעינה/מערכת וואלה, אודי עציון

איכות החומרים טובה והמושבים הקדמיים נוחים. הראות לאחור סמלית בגלל מבנה הקופה, שולחת את הנהג להרגל הלא תמיד בריא של התבססות על מצלמת הרוורס. המרווח מאחור טוב, אך המושב נמוך, שתזכרו שמדובר במכונית ספורטיבית.

ORA 07. אודי עציון, מערכת וואלה
333 ליטר בלבד/מערכת וואלה, אודי עציון
ברמת פרו+ (225 אלף שקל) כלל רכב המבחן תצוגה עילית, עיסוי, חימום ואוורור במושבים הקדמיים, דלת תא מטען חשמלית ומערכת שמע אינפיניטי עם 11 רמקולים. נאה יחסית למחיר

תא המטען, בנפח 333 ליטר, הוא משהו שראוי היום למכונית סופר מיני. ודווקא בגלל הנפח המצומצם היה נכון להשקיע בווים ופתרונות אחסון סביבו, לייעל את השימוש במה שיש.

אבזור: הדגם הבסיסי PURE עם הסוללה הקטנה ב-195 אלף שקל כמחיר השקה (200 אלף מחיר מחירון), מגיע עם מסך מולטימדיה 12.3 אינץ', צימוד לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לוח מחוונים דיגיטלי 10.3 אינץ', טעינה אלחוטית לנייד, גג פנורמי, בקרת אקלים מפוצלת עם פתח יצירה מאחור, ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום, מערכת חניה אוטומטית, מצלמת 360 מעלות, אפליקציה לשליטה מרחוק, ועוד.

רמת הגימור Pro+ עם הסוללה הגדולה שנבחנה (220 אלף שקל מחיר השקה, 225 אלף שקל מחיר מחירון) מוסיפה תצוגה עילית, עיסוי, חימום ואוורור במושבים הקדמיים, דלת תא מטען חשמלית, מערכת שמע אינפיניטי עם 11 רמקולים, וספוילר נשלף חשמלית. נאה יחסית למחיר

בטיחות: ה-07 עדיין לא נבחנה במבחן הריסוק האירופי, אך מגיעה עם מגוון מערכות הבטיחות האקטיביות המקובל: בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לפנים ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב בשטח מת, שמירת נתיב והתרעה על שכחת ילדים ברכב. רמת הגימור Pro+ מוסיפה בקרת ערנות נהג מבוססת מצלמה, בקרת שיוט המתאימה את המהירות לפני סיבוב וזיהוי אקטיבי של ילד שנשאר ברכב.

ORA 07. אודי עציון, מערכת וואלה
עם 204 כ"ס בלבד, הביצועים לא מצליחים לעמוד ברושם שמשאיר העיצוב/מערכת וואלה, אודי עציון
למנוע 204 כ"ס. מדובר בהספק מקובל כיום במשפחתיות וקרוסאברים זולים בהרבה. על מכונית ששוקלת 2 טון הוא פחות מרשים, ובוודאי שלא מספק ביצועים שישלימו את העיצוב הספורטיבי

ביצועים: שני דגמי ה-07 מגיעים עם אותה יחידת כוח, מנוע חשמלי 204 כ"ס, שמעביר את כוחו לגלגלים הקדמיים. מדובר בהספק מקובל כיום במשפחתיות וקרוסאברים זולים בהרבה. על מכונית ששוקלת 2 טון הוא פחות מרשים, ובוודאי שלא מספק ביצועים שישלימו את העיצוב הספורטיבי.

אבל גם במצב ספורט (יש גם נורמלי וחסכוני) היא לא מספקת את התאוצות הזריזות שיש לסדאן חשמליות אחרות במחיר שלה. מה שכן יש הוא אפשרות לבחור בצליל מנוע מלאכותי מעידן הבנזין, גימיק שבו נתקלנו עד עכשיו בחשמליות ספורטיביות באמת, ולא בטוח שמתאים ברכב כזה.

ORA 07. אודי עציון, מערכת וואלה
הטווח בפועל נאה, אבל קצב הטעינה המהירה יותר איטי מאשר במתחרות/מערכת וואלה, אודי עציון
ההבטחה היא ל-570 ק"מ מרשימים בטווח משולב, אנחנו השגנו סביב 470 ק"מ בימי המבחן, פער גדול אבל עדיין מספיק לרוב הנהגים לנסיעה נטולת חרדות טווח לאילת

טווח: ההבטחה היא ל-570 ק"מ מרשימים בטווח משולב, אנחנו השגנו סביב 470 ק"מ בימי המבחן. זה פער קצת גדול, אבל עדיין טווח מצוין, שיאפשר לכם נסיעה רגועה נטולת חרדת טווח לאילת. מנגד הטעינה המהירה המוצעת, בקצב של 85 קילוואט היא מהאיטיות בשוק, ובמקרה של צורך למלא את הסוללה מ-10 ל-80 אחוז, תשאיר אתכם בעמדה עוד כרבע שעה יותר מהמתחרות.

ORA 07. אודי עציון, מערכת וואלה
גם בהתנהגות, בטוחה אבל לא באמת ספורטיבית/מערכת וואלה, אודי עציון

נוחות והתנהגות: נוחות טובה בדרך כלל, קצת פחות בעיר, למרות בסיס הגלגלים הארוך שבדרך כלל מסייע בסוגיה. בידוד הרעשים סביר, והתנהגות הכביש יותר בטוחה מאשר ספורטיבית, ללא שום תחשות מההגה והבלמים, ושליטה מדויקת בתנועת הגוף בסיבובים כפי שאפשר היה לצפות מרכב ספורטיבי. מערכות הבטיחות מעיקות ביותר מדי התרעות, שלא תמיד אפשר להבין מדוע ניתנו.

ORA 07. אודי עציון, מערכת וואלה
מסובבת ראשים, אבל יש עוד עבודה על כיול מערכות הבטיחות והנדסת האנוש/מערכת וואלה, אודי עציון
האורה 07 היא תוספת מעניינית לשוק, עם אופי, אבזור וטווח תחרותיים. אבל הביצועים וההתנהגות לא מממשים את ההבטחה של העיצוב

השורה התחתונה: האורה 07 היא תוספת מעניינית לשוק, עם ניסיון רציני להעניק לחשמלית החדשה אופי של מכונית יקרה בהרבה. היא גם סופר מאובזרת, כבר בגרסת הבסיס, שימושית - חוץ מתא המטען - נהנית מטווח ארוך יחסית בפועל, והמחירים שלה תחרותיים יחסית לשוק. היא גם מציעה אחריות ארוכה יחסית על הרכב, 5 שנים ללא הגבלת ק"מ, אבל BYD ואקספנג כבר מציעות אחריות ארוכה יותר.

קצת יותר השקעה במהות ולא בגימיקים, בעיקר בהנדסת האנוש, בכיול מערכות הבטיחות ובתוספת סוסים חשמליים למנוע, היו מעניקות מוצר שלם ומוצלח יותר.

על הצד הטכני: 07 ORA פרו+

מנוע: חשמלי, 204 כ"ס הספק, 34.7 קג"מ מומנט
תיבת הילוכים: אוט', תמסורת ישירה, הנעה קדמית

חשמל:
סוללה (קוט"ש):
86
קצב טעינה איטית: 11 קילוואט
קצב טעינה מהירה: 85 קילוואט

ביצועים:
0-100 קמ"ש (שניות):
8.2
מהירות מרבית (קמ"ש): 170
טווח משולב (יצרן, ק"מ): 570
טווח משולב (מבחן, ק"מ): 470

מידות:
אורך (מטר):
4.87
רוחב (מטר): 1.86
גובה (מטר): 1.5
בסיס גלגלים (מטר): 2.87
נפתח תא מטען (ליטר): 333
צמיגים: 235/50R18
משקל עצמי (ק"ג): 2.065

בטיחות:
ציון במבחן הריסוק האירופי:
טרם נבחנה
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לפנים ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, ניטור רכב בשטח מת ומניעת התנגשות, התרעה של שכחת ילד ברכב

אחריות:
5 שנים ללא הגבלת ק"מ לרכב, 8 שנים או 160 אלף ק"מ לסוללה

  • עוד באותו נושא:
  • רכב חשמלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully