וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף: אודי Q5 החדש, שלא מוותר על מנועי הבנזין. אצלנו בתחילת 2025

עודכן לאחרונה: 3.9.2024 / 9:37

השקת Q6 לא אומרת שאודי מוותרת על מנוע השריפה הפנימית. אז קבלו את הדור השלישי של ה-Q5, עם מנועי בנזין, דיזל, גרסת ביצועים לוהטת ואופצית פלאג אין, כל הפרטים

אודי Q5 החדש 2025/יצרן

הדור הנוכחי של אודי Q5 נמצא איתנו כבר משנת 2016, נצח במושגי תעשיית הרכב ובמיוחד בקטגוריה בה נמצאים מתחרים כמו ב.מ.וו X3, מרצדס GLC ואחרים שהספיקו מאז להחדש בדור או שניים. כעת מציגה היצרנית את הגלגול הנוכחי שלו ומבהירה: השקת Q6 החשמלי לא אומרת שאודי מוותרת על מנוע השריפה הפנימית.

יחד איתו מגיעה גם פלטפורמה חדשה בשם PPC - Premium Platform Combustion זו שתשרת את דגמי הבנזין החדשים של היצרנית ופגשנו כבר ב-A5 החדשה. בשלב הראשון של הצגת הדגם, מעדכנת היצרנית בהיצע המנועים ולא מציינת נתוני ביצועים או מידות ומשקלים, אלו יגיעו ככל הנראה בעתיד הקרוב כאשר יסיים את התקינה המלאה שלו.

אודי Q5 החדש 2025. אתר יצרן
גריל עמוק, תאורה מתקדמת/אתר יצרן

העיצוב החיצוני ספורטיבי יותר משל הדור היוצא, עם הגריל החדש של אודי וכונסי אוויר נדיבים בפגוש. יחידות התאורה החדשות LED מלפנים ו- OLED מאחור, ממשיכות להיות אחד מסממני ההיכר של אודי שנראה שהתאהבה בשיטת התאורה המתקדמת (והיקרה מאוד) הזו.

בתא הנוסעים, לא מפתיע שלל מסכים, לוח מחוונים בגודל 11.9 אינץ', המולטימדיה על גבי מסך 14.5 אינץ' מופעלת על גבי מערכת של אנדרואיד, ומסך נוסף אופציונלי מול הנוסע בגודל 10.9 אינץ'. עוד באבזור התקני והאופציונלי - תצוגה עילית, מטען אלחוטי בהספק 15W ושקעי טייפ C בהספק 60W מלפנים לטעינה מהירה מאוד וגם 100W מאחור שאמורים לתמוך גם בהפעלת מכשירי חשמל כמו מחשב נייד, תאימות אנדרואיד ואפל אלחוטית, עדכונים דרך האוויר (OTA), שליטה על הרכב מרחוק, מערכת סינון רעשים אקטיבית ועוד.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
אודי Q5 החדש 2025. אתר יצרן
שפע מסכים וטכנולוגיה מתקדמת בתא הנוסעים/אתר יצרן

בשלב זה, המנועים המוצעים הם בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 204 כ"ס ו-34.6 קג"מ. מנוע דיזל בנפח והספק זהים אך עם נתון מומנט גבוה יותר - 40.8 קג"מ יוצע גם כן. השוק האמריקני יזכה לגרסה שרירית יותר של המנוע - 268 כ"ס. מנועים אלו מקבלים תגבור חשמלי מתון ממנוע 48V ועם סוללת 1.7 קוט"ש הנטענת הן מהמנוע או בשימוש באנרגיית הבלימה. התגבור החשמלי מאפשר לא רק דימום המנוע תוך תמיכה במערכות החשמל לפרקי זמן ארוכים יותר, אלא גם "גלישה" חשמלית בשיוט במהירויות מסוימות או בגלישה לקראת עצירה. כל הגרסאות יוצעו בהנעה קדמית או כפולה ועם תיבת הילוכים כפולת מצמד עם 7 הילוכים.

אודי Q5 החדש 2025. אתר יצרן
פלטפורמה חדשה עם הבטחה לדינאמיות משופרת. מנועי הבסיס צנועי הספק/אתר יצרן

בהודעה לעיתונות נמסר כי גרסאות פלאג אין יוצגו בהמשך, אלו אמורות להיות מהדור החדש של מנועי הפלאג אין של היצרנית ולאפשר טווח חשמלי של עד 100 ק"מ.

מעל הגרסאות האלו, תוצע גם גרסת SQ5 שרירית. כאן המנוע הוא V6 בנפח 3.0 ליטרים ובהספק של 367 כ"ס ו-56 קג"מ. כבעבר תוצע גרסה זו רק עם הנעה כפולה. מעבר להספק הגבוה יותר הוא יצויד גם בבולמים ספורטיביים, מרכב מונמך ובלמים חזקים יותר. בולמי אוויר יוצעו כאופציה.

בישראל תשיק היבואנית צ'מפיון מוטורס את ה-Q5 החדש בתחילת 2025.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully