וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין ליטוש לחידוש: מרצדס GLC במבחן

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 15:37

מה קורה כאשר צו השעה הוא חדשנות, אבל אתם שייכים ליצרנית עם מסורת ומורשת ארוכה ומפוארת? מנסים לאכול את העוגה בשתי החתונות ולהשאיר אותה שלמה. מרצדס GLC ושאלת 590 אלף השקלים

מרצדס GLC300. קינן כהן
מפה הוא דומה מאוד לדור היוצא, דומה מדי אפילו/קינן כהן

מחיר: 590 אלף שקלים
ציון: 9/10
אהבנו: נוחות נסיעה, התנהגות כביש, אבזור
לא אהבנו: מחיר, חומרים בתא הנוסעים, חבילת AMG


במשפט "הוא נוסע במרצדס" קיים רובד נסתר משמעותי יותר מאשר המילים עצמן רומזות, ואין הרבה מותגי רכב שהמשמעות של המשפט הזה מהדהדת בגולגולת ותודעת השומע כמו מרצדס. כי "הוא נוסע במרצדס" מזניקה לראש, כל ראש, גם אם הוא לא חובב רכב או מבין ברכב שורת קישורים והנחות מוקדמות, נכונות ושאינן נכונות אודות נשוא המשפט. האם הן חיוביות? שליליות? כל אחד ועולם ההקשרים שלו - אבל בסופו של דבר, העובדה שמרצדס נמצאת במקום המובהק הזה היא הישג שהיא הגיעה אליו בשנים של עבודה קשה בבניית התדמית.

אבל אז מגיע החלק הטריקי, עד כמה רחוק יכולה יצרנית ללכת בשינויים שהיא עושה כדי להראות שהיא נעה קדימה, וכמה מדודים צריכים להיות הצעדים שלה כאשר היא עושה את זה כדי לא להתנתק - מרצדס GLC החדש כמקרה מבחן.

עוד מבחני דרכים בוואלה רכב:
נהיגה ראשונה ב-BYD טאנג, חשמלי עם 7 מושבים, כמעט יחיד מסוגו בשוק
נהיגה ראשונה באורה פאנקי קאט, אחת החשמליות עם התמורה הכי טובה לכסף

מרצדס GLC300. קינן כהן
העיצוב מרהיב, איכות החומרים לא אחידה ברמה שהורגלנו ממרצדס/קינן כהן

עיצוב: בחצי שנייה הראשונה למפגש עם ה-GLC עוברת המחשבה של "רגע, זה לא הדגם החדש נכון?" והסיבה היא שהוא מאוד, מאוד, דומה לדור היוצא. אותם קווים עגלגלים, הגריל דומה מאוד, מכסה המנוע, המראה הכללי של יחידות התאורה ועוד, למעשה זה רק החלק האחורי עם הפנסים החדשים שמהווה את השינוי המשמעותי יותר בהופעה שלו. בכל רמות הגימור הוא מגיע גם עם מדרגות צד, אפשר וכדאי לוותר עליהן.

תא נוסעים: הדבר הראשון שרואים בסביבת הנהג הוא המעבר המלא לדור החדש ביותר של מערכת ה-MBUX ממשק הנהג של מרצדס שמתווך מידע ותפעול דרך לוח מחוונים 12.3 אינץ' ומסך מולטימדיה 11.9 אינץ', שניהם נשלטים גם משני "מיקרו ג'ויסטיקים" על ההגה. הדבר היחיד שפוגם בסביבת הנהג היא השליטה במגע על עוצמת השמע מהמסך שהייתה מאוד לא נוחה וכן פלסיקה פשוטה, כמעט מאכזבת בפאנל הגדול שחוצה את התא מצד לצד. חוץ מהעניין הזה, יש פה את כל מה שהתרגלנו ממרצדס בסעיפי האיכות, שילובי החומרים, המרקמים והעיצוב. תנוחת הנהיגה מצוינת והמושבים הקדמיים היו נוחים גם בק"מ ה-600 ומשהו של נסיעת המבחן כמו בראשון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מרצדס GLC300. קינן כהן
בקרת אקלים מפוצלת גם מאחור, אבל בלי שקעי טעינה/קינן כהן

המושבים האחוריים גם הם נוחים מאוד, עם מרווח מצוין שהוא נגזרת של תוספת לבסיס הגלגלים בדור הזה ותכנון מחודש של כל האיזור האחורי. היושבים בהם מקבלים גם בקרת אקלים נפרדת לכל אחד מהצדדים, אבל יצטרכו להסתדר בלי שקעי טעינה. תא המטען בן 620 הליטרים לא רק גדול מאוד, אלא בנוי נכון, נוח מאוד לשימוש, עם התקני תלייה ועיגון ואחרי כל זה גם משאיר מקום לגלגל חלופי מלא.

אבזור: רמת הגימור הנבחנת פלטיניום AMG ליין היא הבכירה והמאובזרת בגרסאות הדגם. היא כוללת מעבר למושבי העור החשמליים, קישוריות האנדרואיד ואפל, גג השמש הפנורמי, דלת תא המטען החשמלית ועוד בגרסת הבסיס גם מצלמות היקפיות ותצוגת "מכסה מנוע שקוף" לנסיעה בשטח, תצוגה עילית, בולמי אוויר, חלונות אקוסטיים, היגוי אחורי, מערכת שמע של Burmester ועוד.

מרצדס GLC300. קינן כהן
גדול, נוח ועם גלגל חלופי מלא - ככה עושים את זה/קינן כהן

ביצועים: מבין שתי גרסאות הבנזין הרגילות של ה-GLC ה-300 הוא החזק יותר עם 258 כ"ס כאשר מתחתיו יש את גרסת ה-200 ולה 204 כ"ס ומעליו גרסת הפלאג אין עם 313 סוסים. וחוץ מהצליל המטעה שלו לפרקים, 1,999 הסמ"ק שלו גם מעניק תחושה של מנוע דיזל גמישות לאורך ורוחב כל קשת הסל"ד, אספקת כוח חלקה ורציפה לאורך כל הדרך והאופי הנעים הזה נתמך גם בתיבת הילוכים עם תשעה יחסי העברה שעושה עבודה מצוינת בשמירת המנוע בדיוק במקום הטוב והיעיל שלו. עם 6.2 שניות למאה הוא מספיק זריז כדי לספק קצב ותאוצות ביניים שאולי אינם מדביקי גב למושב, אבל מספיק וטובים לרכב מסוגו.

צריכת דלק: בסיום 610 ק"מ של נסיעת מבחן שכללה מגוון רחב מאוד של סוגי נהיגה רושם ה-GLC צריכת דלק של 9.6 ק"מ לליטר. צריכה סבירה בלבד, לא יותר מזה, אבל לא בטוח שזה השיקול המרכזי של הלקוחות שלו. מי שרוצה לחסוך באמת, כדאי שישקול את גרסת הפלאג אין.

מרצדס GLC300. קינן כהן
צמיחה מדודה במימדים, אבל מרווח פנימי גדול משמעותית/קינן כהן

נוחות והתנהגות: ל-GLC ברמת הגימור הזו יש שני אסים בכל הקשור לנוחות וההתנהגות שלו. הראשון הוא בולמי האוויר שלו והשני הוא ההיגוי האחורי. הראשונים, יחד עם השמשות האקוסטיות המבודדות (ברמת גימור זו) מייצרים קפסולה נוחה ושקטה מאוד לכיסוי מרחקים בנוחות יוצאת מן הכלל, כאשר הם מנתקים, מעלימים, משככים ובולעים כל מה שזורקים עליהם. המקום היחיד בו הוא מפיל את הכדור זה במעבר על שיבושים קטנים, זה המחיר של חישוקי 20 אינץ' עם צמיג 285/40.

האס השני, ההיגוי האחורי בא לידי ביטוי גם בעיר, שם הכלי הלא קטן הזה מתמרן בקלות מפתיעה וגם בכביש המהיר. התנהגות הכביש שלו מקבלת ציון גבוה מאוד. רמת האחיזה מרשימה וגם הביטחון שהוא נוסך בנהג בכניסה לפניה. כמו בעיר גם פה נכנס ההיגוי האחורי (עד 4.5 מעלות) לעניינים, הפעם בכיוון ההפניה של ההגה ומייצר כניסה חלקה ויציבות של החלק האחורי בנטרול אפקט ה"גרירה" שלו. בקרבה למגבלות הוא פחות טוב ממתחריו כמו ה-X3, ג'נסיס GV70, פורשה מקאן ומזראטי גרקאלה. שם יש יותר מדי תת היגוי ואז חלק אחורי שמתחיל להיות לא רגוע.

גיחת שטח קטנה הראתה שהוא מסוגל להתמודד לא רע עם הצלבות קלות ודרדרת בזכות בקרות המשיכה ומצב "שטח" שגם ממתן את תגובת המנוע. אבל המחיר הוא בנוחות שכן אז מוגבה המרכב עד הסוף ובכל מקרה, אין שום סיבה לסכן אותו שם. G קלאס - זה לא.

מרצדס GLC300. קינן כהן
אפשר לרדת לשבילים אבל בדחילו ורחימו/קינן כהן

השורה התחתונה

מרצדס עשתה עם ה-GLC החדש את מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב - להיות מרצדס - בכל פעם שהיא מנסה להיות מישהי אחרת זה עובד פחות טוב. בדור השלישי של ה-GLC הוא משלב בין מה שלמדה בדורות הקודמים על התאווה הבלתי נשלטת של לקוחות לקרוסאוברים למה שהיא יודעת לעשות בדגמים הטובים שלה - לייצר מכונית ותא נוסעים שנעים מאוד לשבת בהם. אם התנהגות כביש מושחזת היא לא משהו שתחפשו בקרוסאובר (ולמה שתעשו את זה) או נהיגת שטח בקרוסאובר היא לא חלק מהדרישות (ולמה שתהייה) - ה-GLC הוא בדיוק מה שאמור קרוסאובר מפואר לעשות.

אבל יש בעיה, במחיר של 590 אלף שקל הוא ממש יקר, הוא טוב, אבל לא בפערי המחיר האלו ממתחרים מוערכים כמו ב.מ.וו X3 או ג'נסיס GV70. כך שאם אתם בכל זאת נעולים על הצורך להיות האיש ש"נוסע במרצדס" במחיר של וויתור קל על ביצועים, לכו על גרסת ה-200 ברמת הגימור פלטיניום ותקבלו את בולמי האוויר, האבזור וההיגוי האחורי ותחסכו 80 אלף שקל.

מרצדס GLC 2019. אתר יצרן
זה הדור הקודם, רק בדקנו עירנות. אבל הדימיון ניכר/אתר יצרן

על הצד הטכני: מרצדס GLC300

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, כפולה
נפח: 1,999 סמ"ק
הספק/מומנט: 40.8/258
תיבת הילוכים: אוטומטית. 9 הילוכים

ממדים:
אורך (מ'): 4.7
רוחב (מ'): 1.9
גובה (מ'): 1.6
בסיס גלגלים (ס"מ): 289
תא מטען (ליטרים): 620

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות):
6.2
מהירות מירבית (קמ"ש): 240
צריכת דלק יצרן: 12.8 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 9.6 ק"מ לליטר

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: 5 מ-5 כוכבים

בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת" עם תיקון אקטיבי, התרעת רכב חולף, זיהוי תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, זיהוי תנועה חוצה בצומת

זיהום אוויר:
קבוצה 14 מתוך 15

אחריות:
4 שנים או 100 אלף ק"מ

מתחרים:
ב.מ.וו X3, ג'נסיס GV70, פורשה מקאן, מזראטי גרקאלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully