וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מרימה ידיים: סוזוקי סוויפט ידנית במבחן

עודכן לאחרונה: 7.9.2024 / 12:04

מכוניות ידניות הפכו למחזה נדיר באולמות התצוגה. סוזוקי ממשיכה להציע אותן כאופציה מוזלת. האם אנחנו ממליצים על סוויפט ידנית, כמה ידניות נמכרו בארץ השנה, ויש גם סקר: האם תסכימו לרכוש היום מכונית לא אוטומטית

מבחן דרך: סוזוקי סוויפט ידנית. קינן כהן
מבחוץ אף אחד לא יידע כמה היא נדירה.../קינן כהן

מחיר: 114 אלף שקל
מתחרות: אין ישירות
אהבנו: צריכת דלק, תפעול תיבת הילוכים, מרווח מאחור
לא אהבנו: ביצועים, בטיחות
ציון: 8.5/10

המכונית הכחולה בתמונות שלפניכם היא סוזוקי סוויפט, דגם הסופר מיני המצליח של היצרנית שאיתנו בגלגוליו השונים כבר עשרות שנים. זה הדור החדש שלה, אולי כבר התחלתם לראות אותו בכבישים מאז עלתה ארצה לפני מספר חודשים. אבל המכונית הזו ספציפית שונה לגמרי ממה שהרוב המוחלט של רוכשי המכוניות החדשות מכירים, לא רואים את זה מבחוץ, הוא נמצא בפנים - יש לה תיבת הילוכים ידנית.

בשלב הזה כנראה, יש לא מעט אנשים שפה פחות או יותר הסתיים האירוע מבחינתם. עמישראל אימץ בחום את תיבות ההילוכים האוטומטית, אלו שעד לפני 30-35 שנים לא היו דבר מובן מאליו לא רק במכוניות קטנות, אלא אפילו במשפחתיות פופולריות. אבל היום, עבור רבים האירוע הזה הוא במקרה הטוב נוסטלגיה נוסח "איפה המכוניות של פעם שהיינו מניעים בדחיפה בהילוך ראשון" ובמקרה הרע זיכרון מייסר של אימת הטסטים "זינוק בעלייה" או תפעול חנייה ברוורס, בירידה, בירושלים בחורף (מבוסס על סיפור אמיתי).

ועדיין, פה ושם מבליחות פה מכוניות שמשמרות את האופציה הידנית למי שבוחרים בה (רשימה מלאה בהמשך) וסוזוקי סוויפט עושה את זה גם בדור הנוכחי. הזדמנות לבדוק אם גם בשלהי 2024 יש עדיין זכות קיום לאופציה הידנית.

מבחן דרך: סוזוקי סוויפט ידנית. קינן כהן
נאה למדי, עם עיצוב שכמו המכונית עצמה הוא אבולוציה של הדור היוצא/קינן כהן

עיצוב: כמו שהבנתם, מבחוץ לא תוכלו לדעת שזו הסוויפט הידנית. המראה החיצוני זהה לחלוטין, עברו הימים שעל ישבנן של המכוניות שבעליהן לא נאלצו לתפעל את תיבת ההילוכים שלהם התנוסס הכיתוב AUTOMATIC"" המפריד בינם לבין דלת העם. בפני עצמו העיצוב בסך הכל נאה, במידה רבה אבולוציה של הדור היוצא עם גריל גדול, גג "צף" ותפיחות נאות של בתי הגלגלים. אם יש הערה אחת היא לגבי הפרופורציות בין הגוף לגלגלים שנראים מעט קטנים.

תא נוסעים: גם בתא הנוסעים אין הבדל בין הגרסה האוטומטית לידנית חוץ מהעניין הזה של הידית והדוושה השלישית. זה אומר שמקבלים פה סביבת נהג עם חומרים פשוטים למדי, פלסטיקה נוקשה ברוב המקומות, שניסיונות לשבור את האירוע הזה באים לידי ביטוי עם מרקמים שונים, גוונים ופלסטיקה דמויית מתכת פה ושם. הנדסת האנוש טובה בבסיסה, תנוחת הנהיגה גבוהה והראות החוצה גם היא טובה.

המושבים התגלו כנוחים גם למרחקים ארוכים. מסך המולטימדיה ברור לתפעול, מיישר קו עם הנהוג בשוק במקום ההתקנה המקומית שהייתה בעבר בדגמים של החברה. חבל שאין כפתור פיזי לעוצמת השמע, אבל חוץ מזה, התפעול פשוט הן של בקרת האקלים, הכפתורים בסביבת הנהג.

245 ס"מ בבסיס הגלגלים נשמעים כמו מתכון למושב אחורי צפוף מאוד, אבל במציאות העסק מפתיע. מתחיל בפתח כניסה רבוע ונוח מהדלת וממשיך במרווח רגליים שיכול לספק אדם בוגר באופן יותר מאשר משביע רצון.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מבחן דרך: סוזוקי סוויפט ידנית. קינן כהן
סביבת הנהג פשוטה לתפעול/קינן כהן

תא מטען: כמו בסיס הגלגלים והמושב האחורי, גם פה המספר הרשמי של 265 ליטרים גורם לכם לצפות לצידנית גדולה, אבל המבנה הרבוע שלו מאפשר שימושיות די טובה בניצול המקום שלו. יש אפילו גלגל חלופי זמני מתחת לרצפה. לחובתו נרשם רק סף הטענה גבוה יחסית ועומק לא מבוטל, מה שדורש הנפה של מטען פנימה והחוצה.

אבזור: אם בעבר התרגלנו שהגרסאות הידניות הגיעו דלות אבזור ומופשטות מציוד - זה לא ממש קורה פה. כי הסוויפט משווקת באותה רמת גימור - GLX הן עם התיבה האוטומטית והן עם התיבה הידנית. מסך 9 אינץ' עם צימוד אנדרואיד אוטו ואפל קארפלי, מראות עם קיפול חשמלי וחימום, הנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, חימום מושבים. אגב, אפשר לוותר כבר על "שעון זמן" ו"מחוון טמפרטורה חיצונית" במפרט אנחנו כבר אחרי השלב שבו זה נחשב לאיזו תוספת מהודרת, או.קיי?

את מבחן הריסוק האירופי צלחה הסוויפט עם 3 כוכבים מתוך 5 בלבד. מערכות הבטיחות המתקדמות כוללות בלימה אוטומטית כולל בתנועה חוצה בצומת, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, התרעה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור והתרעת רכב ב"שטח מת".

מבחן דרך: סוזוקי סוויפט ידנית. קינן כהן
נתון בסיס הגלגלים מטעה, היא מרווחת למדי מאחור/קינן כהן

ביצועים: לחיצה על כפתור ההנעה לא עושה כלום, חצי שנייה אחר כך אני נזכר שצריך ללחוץ על המצמד במקביל... ואז מתעורר לחיים המנוע בגרגור 3 צילינדרים. מכיוון שביום המבחן לסוויפט הידנית החזרתי את זו האוטומטית-רציפה, הדבר הראשון שאני שם לב אליו הוא שאין את הוויברציות שמעביר המנוע דרך גוף המכונית. שכן במצב עמידה בגרסה הידנית המצמד לחוץ או שתיבת ההילוכים בניוטרל, בעוד שבגרסה האוטומטית המנוע עדיין מחובר במידת מה לתיבת ההילוכים.

המנוע רזה, מאוד, בעידן הנוכחי 82 כ"ס ו-11 קג"מ של מומנט הם לא בדיוק הנתון שינופפו בו בקטלוגים והם אכן לא ממש מופיעים בהם. הקטע פה הוא יעילות וצריכת דלק שדווקא כן מוזכרים. הביצועים אכן לא מסעירים. ההתחלה מבטיחה עם פעולת מצמד מאוד נעימה וקלילה, תיבת ההילוכים משתלבת באופן חלק ומדויק, מהלך הידית טוב מאוד. אלא שבפעם הראשונה שיוצאים מתנועה עירונית ועולים איתה על כביש מהיר, העסק נהייה מתון מאוד בקצב שלו. הדברים אמורים גם בכביש הררי, שם המשחק הוא לשמור על תנופה, אחרת תצטרכו לקבור את הרגל עמוק ברצפה ולעיתים לחוש במזגן יוצא להפסקה כאשר כל סוס נקרא לאורווה. מה שכן, בניגוד לגרסה האוטומטית עם התיבה הרציפה, אפשר להתאים את סיבובי המנוע לכל הילוך ולהימנע מהזינוק לסל"ד גבוה וצורם אוזן של המנוע.

מבחן דרך: סוזוקי סוויפט ידנית. קינן כהן
המבנה הרבוע של התא הופך אותו לשימושי למרות הנפח הצנוע/קינן כהן

צריכת דלק: מהבחינה הזו, התיבה הידנית שומרת על המוניטין שלה כחסכונית מאוד. המכונית רשמה 19.1 ק"מ לליטר בקלילות נונשלטית. וזו מדידה שכוללת את הקטעים הדינאמיים במבחן, לא רק של נסיעה מנהלתית שם הוספנו עוד קילומטר וחצי בקלות לנתון. מהבחינה הזו אנחנו מדברים על חיסכון במונחי היברידיות. המערכת ההיברידית הקלה שלו לא באמת מורגשת בתחום הנסיעה.

נוחות והתנהגות: כמכונית קלה מאוד (919 ק"ג) הסוויפט מעט קופצנית על שיבושים קטנים בעיר ואלו עוברים בדמות רעד במרכב, מהמורות היא משככת באופן טוב יחסית. במהירויות הביניים היא מאוזנת וכאשר עולים לקצב תלת ספרתי, זו לא נוחות הנסיעה כמו רעשי הדרך שמפריעים לה להרשים. מה שכן, התנהגות הכביש עדיין משובבת כשל מכונית קלה. ההגה מנותק וקל מדי בשביל לייצר תקשורת של ממש, אבל בסך הכל רמת האחיזה גבוהה ומכיוון שכוח המנוע צנוע לכתחילה, הסיכוי שתמצאו את עצמכם בקרבה למגבלות הצמיגים הוא די נמוך. אגב משקל נוצה, היא מצוידת בבלמי תוף אחוריים, למי שדאג, לא נרשם שום פער ביכולת הבלימה שלה.

מבחן דרך: סוזוקי סוויפט ידנית. קינן כהן
בסוזוקי מאמינים בתיבה הידנית, לצד הסוויפט גם האיגניס והג'ימני מצוידים בה/קינן כהן

השורה התחתונה

מכוניות ידניות חדשות הפכו לפריט נדיר מאוד בכבישי ישראל. סוזוקי סוויפט הידנית מזכירה לנו כמה חבל שזה המצב. היא לא נטולת מגרעות, חלקם בהיבט של הביצועים, בידוד הרעשים וכמובן נושא הבטיחות. אפשר להבין למה יצרנית מקבלת החלטה לתעדף השקעה בתחומים אחרים, פחות אפשר להבין לקוחות שמסכימים לזה, כמי שמסקרים את התחום אי אפשר להתעלם מזה. מצד המעלות שלה, מדובר במכונית קטנה מבחוץ בלי פשרות של ממש מבפנים, עם צריכת דלק מצוינת, תיבת הילוכים מאוד נעימה וקלה לשימוש וכן, עמדתי איתה בכוונה בפקקים והרבה ובאופן כללי גישה לסיפור של מכונית סופר מיני קטנה בגישה המוצלחת של פעם. כך שבשורה התחתונה המוצר באמת טוב.

מה שמעיב על האירוע הוא המחיר שלה, ב-114 אלף שקלים קנינו עד לא מזמן את רוב מכוניות הסופר מיני הטובות יותר. היום, זה המחיר שלה. עכשיו, עבור מי שרוצה סופר מיני ידנית - אז אין כל כך ברירה אחרת, היא היחידה בקבוצה שלה. אבל מי שלא ממוקד בזה, לא יוכל שלא להביט במכונית כמו סיאט איביזה שמציעה ב-1,000 שקלים יותר תיבת הילוכים כפולת מצמד, הרבה יותר כוח, מימדים עדיפים, רמת בטיחות טובה לא פחות ורשימת אבזור שלא נופלת ממנה ולתהות האם זו לא הקנייה העדיפה.

מבחן דרך: סוזוקי סוויפט ידנית. קינן כהן
הסוויפט מלווה אותנו כבר כמה עשורים וקנתה קהל לקוחות נאמן/קינן כהן

הורדת ידיים - אילו ידניות תוכלו לקנות בשוק?

יש סיפור וותיק מאוד בקרב עיתונאי הרכב בישראל, שכמו כל סיפור טוב - מקורותיו מעורפלים וגרסאותיו מרובות, אבל הוא נסוב אודות מפגש עם נציגה בכירה ביצרנית רכב אירופית גדולה. במהלך שיחה איתה התגלגל הנושא לעניין ההעדפה הגורפת שיש ללקוחות המקומיים לתיבת הילוכים אוטומטית. "ברור שתהייה לכם" היא אמרה תוך הנהון של השתתפות בצער "זה בגלל כל הנכים שיש לכם מהמלחמות".

לא שזה נושא מצחיק, בטח לא בימים האלו, אבל במבט על שוק הרכב הישראלי של 2024 מלבד הסוויפט הנבחנת ישנן בדיוק 4 מכוניות עממיות שנמכרות עם אפשרות לתיבת הילוכים ידנית. יונדאי i10 שמחירה 78,400 שקלים כבר לא מיובאת בגלל האמברגו של ארדואן. בסוזוקי אפשר לרכוש איגניס ידנית ב-105 אלף שקל, את הסוויפט כאמור ב-114 אלף ואת הכביש-שטח ג'ימני ב-157 אלף שקל, שהייבוא שלו יופסק בקרוב בשל החלטת היצרנית שלא לשדרגו כך שיעמוד בתקני הזיהום האירופים החדשים.

בדאצ'יה מוצע כעת רק הג'וגר בעל 7 המושבים ב-120 אלף שקל, כאשר ייבוא הדאסטר הידני צפוי להתחדש עם הגעת הדור החדש בנובמבר. משם אלו רק מכוניות ספורטיביות כמו אבארט 500 (160 אלף שקל), סובארו BRZ (230 אלף שקל), מאזדה MX5 (259 אלף שקל), הונדה סיוויק טייפ R (346 אלף שקל), פורשה קאיימן (482 אלף שקל) ואחותה נטולת הגג הבוקסטר (545 אלף שקל).

לפי נתוני משרד הרישוי נמסרו בארץ מתחילת השנה 1,186 מכוניות ידניות, כולל מסחריות, כחצי אחוז משוק הרכב הישראלי ב-2024.

ומי הכי נמכרות? דאצ'יה דאסטר עם 248 יחידות, בזכות גרסת ה-4x4 המוצלחת שלא מוצעת כאוטומטית, 115 סיטרואן ברלינגו מלפני מתיחת הפנים שכללה הפסקת ייבוא הידנית ו-97 יונדאי i10, שמוכיחה שיש ביקוש לקטנות ידניות זולות, חבל שייבוא הדגם נעצר.

עוד נמכרו: 83 סובארו BRZ המהנה, ו-64 יונדאי i20N הספורטיבית, 54 איסוזו די מקס, 40 סוזוקי ג'ימני עם דוושה שלישית, 21 סוזוקי סוויפט ידניות ומספר זהה של סוזוקי ג'ימני. מאזדה MX-5 סוגרת את הרשימה עם 17 יחידות.

מבחן דרך: פורשה 718 בוקסטר. קינן כהן, קינן כהן
מנוע מרכזי, הנעה אחורית, כביש רטוב, מה כבר יכול להשתבש בפורשה בוקסטר.../קינן כהן, קינן כהן

יש סיכוי לידנית? הצביעו פה

אתם קונים מכונית, ידנית באה בחשבון?

אני את הידנית שיש לי עכשיו מחליף רק בידנית!
חושש לרכוש ידנית בגלל ירידת הערך
במכונית ספורט אולי, לשימוש יום יום אין סיכוי
לא נוגע גם עם מקל, רק אוטומטית. אעדיף ללכת ברגל
1198 משתתפים

על הצד הטכני: סוזוקי סוויפט ידנית

מנוע, הנעה: בנזין, 1,197 סמ"ק, קדמית
הספק/מומנט (כ"ס/קג"מ): 11/82
תיבת הילוכים: ידנית, 5 הילוכים

מידות:
אורך (מ'):
3.86
רוחב (מ'): 1.74
גובה (מ'): 1.45
בסיס גלגלים (מ'): 245
תא מטען (ליטרים): 265

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות):
12.5
מהירות מירבית (קמ"ש): 165
צריכת דלק (יצרן): 22.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 19.1 ק"מ לליטר

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: 3/5
בטיחות אקטיבית: תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב ב"שטח מת", זיהוי תמרורים, התרעת תנועה חוצה מאחור

זיהום אוויר:
3/15

אחריות:
3 שנים/ 100 אלף ק"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully