וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביזנס או פלז'ר? שברולט סילברדו החשמלי בישראל

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 23:01

שוק הטנדרים הגדולים מתחשמל עם הגעתו באופן סדיר של שברולט סילברדו EV. הטנדר בעל שני מנועים חשמליים, 510 כ"ס וטווח של 720 ק"מ. כמה? איך? הפרטים בפנים

סילברדו EV. אתר יצרן
בלי פשרות בכושר הגרירה, עד 3.5 טון, השאלה בכמה יתקצר הטווח/אתר יצרן

טסלה הייתה הראשונה להצהיר על בואה של ההנעה החשמלית לקטגוריית הטנדרים הגדולים, אבל כדרכה, בין הצהרה למציאות היה פער זמנים לא מבוטל, כזה שאפשר לפורד להיות הראשונה לשחרר לשוק את ה-F150 לייטנינג, לא בדיוק רכב ייעודי אבל הסבה של סוס העבודה הוותיק שלה לחשמל. ראם ו-GM הזדרזו להציג את התשובה שלהם בדמות טנדרים גדולים חשמליים לגמרי.

כעת נוחת בישראל הסילברדו EV הטנדר הגדול הראשון להגיע לכאן ביבוא סדיר (לאחר שביבוא אישי ומקביל כבר נחתו פה מספר יחידות) וגם הרכב החשמלי הראשון מתוצרת ג'נרל מוטורס המיובא באופן סדיר לישראל, להבדיל מההאמר EV המגיע גם הוא בכמויות נאות מאוד במסלולי היבוא המקביל, והשברולט בולט שכמה עשרות יחידות בודדות ממנה הגיעו גם הן בייבוא מקביל.

סילברדו EV. אתר יצרן
אלינו הוא מגיע בגרסת "רכב עבודה" פחות מאובזרת, לפחות בשלב זה/אתר יצרן

בניגוד לפורד, שברולט מבססת את הסילברדו EV על פלטפורמת אלטיום החשמלית ייעודית, שמהווה גם את הבסיס לקאדילק ליריק ואופטיק ולשברולט בלייזר EV ואקווינוקס EV, שעדיין לא מיובאים לארץ. הוא מקבל את הכוח משני מנועים חשמליים בהספק משותף של 510 כ"ס ו-85.1 קג"מ. מה שמאפשר לו תאוצת מכונית ספורט ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה) ב-5.4 שניות. זה גם מאפשר לו להציג יכולת גרירה של עד 3.5 טון. האנרגיה מגיעה מסוללת ענק של 200 קוט"ש, זו אמורה לאפשר לו טווח נסיעה מוצהר של 720 ק"מ לפי תקן EPA האמריקאי, המחמיר מה-wltp האירופי.

הארכיטקטורה החשמלית הייעודית במתח 800V אומרת שהוא יכול להיטען בקצב מהיר במיוחד, 160 ק"מ ב-10 דקות, אם תחברו אותו לעמדת 350 קילוואט מהספורות בישראל. בעמדות AC הוא יכול להיטען בקצב של עד 19.2 קילוואט.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
סילברדו EV. אתר יצרן
הוא קצר מהסילברדו HD המוכר לנו/אתר יצרן

בשלב ראשון ישווק הטנדר בגרסת ה-work truck כלומר, לא הבכירה והמהודרת מבין הגרסאות וככזו, משאירה בחוץ כמה מהאבזור העשיר והטכנולוגיות עמן הוא הוצג. בפן האבזור אלו מסכי 8 אינץ' ללוח המחוונים ו-11.3 אינץ' למולטימדיה במקום המסכים הגדולים איתם הוא משווק ברמות הגימור הגבוהות ומשבים בעלי כיוון ידני.

יחד עם זאת הוא מגיע עם תאימות לאנדרואיד ואפל, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות למושב האחורי, שלל שקעי כוח (12V, 110, 120 ו-240) הפזורים בסביבת הנהג, המושב האחורי וגם בארגז, מה שמאפשר הפעלת כלים חשמליים ישירות מהרכב. ובפן הטכני מאפיינים כמו היגוי אחורי, בולמי אוויר ואפשרות לפתוח את חלקו האחורי של תא הנוסעים לטובת הגדלת שטח ההעמסה. אגב שטח ההעמסה, בהיותו קצר מהסילברדו הרגיל המשווק פה ב-18 ס"מ ועם 5.92 מטר מקצה לקצה ובסיס גלגלים קצר יותר ב-9.5 ס"מ שעומד על 370 ס"מ, נפגעת גם יכולת נשיאת המשקל בארגז וזו עומדת על 650 ק"ג, פחות מטנדרי 1 טון קטנים ממנו כמו טויוטה היילקס ודומיו.

מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב ב"שטח מת" עם מניעת מעבר נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תנועה מאחור עם בלימה, זיהוי תמרורים, מצלמות היקפיות וגם בקרת ההורים teen driver המאפשרת להגביל ביצועים ולקבל התרעות על חריגה ממהירות קבועה ועוד.

האחריות עומדת על 100 אלף ק"מ או 3 שנים לרכב ו-8 שנים או 160 אלף ק"מ לסוללה.

סילברדו EV. אתר יצרן
פשרה בכושר ההעמסה בארגז, עד 650 ק"ג/אתר יצרן

במשקל כולל של קצת יותר מ-4.5 טון, הוא מחייב רישיון C1 (לשעבר "רשיון ג'") על מנת לנהוג בו, אבל מצד שני מכיוון שהוא מוגדר כמשאית, ניתן לזכות את המע"מ ממחירו הכולל שעומד על 420 אלף שקל, מה שמביא אותו ל-360 אלף שקל. זהו תג מחיר שיקר מהטנדרים הגדולים בעלי מנועי הדיזל ונמצא גם בפלח העליון של מחירי הטנדרים הקומפקטיים כמו טויוטה היילקס, פולקסווגן אמארוק ופורד ריינג'ר.

האם הסילברדו EV יתקבל כרכב עבודה לגיטימי ויזכה באמון הלקוחות הפוטנציאליים או שיהפוך להיות פריט אופנתי למי שרוצים גודל, חשמל במחצית ממחירו של האמר EV? האם זהו מקלט המס החשמלי האולטימטיבי? בקרוב נדע גם את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully