וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה יהיה רכב השטח האמיתי היקר בישראל ואנחנו נהגנו בו

עודכן לאחרונה: 17.9.2024 / 21:37

אינאוס גרנדייר נועד להמשיך לקיים את רכב השטח המיתולוגי של לנד רובר הדיפנדר, רק בגרסה מודרנית ויוקרתית. וגם פה הוא יהיה בהחלט לא זול, מה המחיר עליו הצהירה היבואנית?

ריאיון עם המיליארדר ג'ים ראטקליף/אינאוס

שלוש שנים אחרי שהודיעה על קבלת זיכיון הייבוא של אינאוס רשמה UMI את רכב השטח החדש במשרד התחבורה. לפי דיווח היבואנית, הגרנדיר, הדגם היחיד כעת של היצרנית, יעלה לצרכן 700 אלף שקל בגרסת הדיזל.

תזכורת: אינאוס הוקמה בידי איש העסקים הבריטי ג'ים רטקליף, שזעם על הפסקת ייצור לנד רובר דיפנדר המקורי, והחליט ליצר לו יורש, ולמעשה - גרסה משופרת. הונו של רטקליף, שמחזיק בקונצרן הפטרוכימי אינאוס, ובמנצ'סטר יונייטד, מוערך בכ-30 מיליארד ליש"ט, כך שהוא לא התקשה לבנות מאפס יצרנית רכב חדשה, לרכוש עבורה את מפעל סמארט הישן בצרפת, ולממן פיתוח רכב ראשון.

אינאוס גרנדיר 01. רמי גלבוע, מערכת וואלה
יקר משמעותית מלנד קרוזר, אבל עם מנוע גרמני מיוחס/מערכת וואלה, רמי גלבוע

בקווים כלליים, למרות דימיון חיצוני לדיפנדר של לנד רובר, מדובר ברכב שטח שנבנה מהיסוד על ידי אינאוס. שלדת סולם, שני סרנים חיים, תיבת העברה מכאנית, צמיגי 32 אינץ' - מתכון הבסיס לרכב שטח מוצלח. עליו מרכב רבוע ורב אפשרויות מיגון, מיתקון והעמסה. תא נוסעים מרובה כפתורים בסגנון קוקפיט מטוסים. על ההנעה מנועי בנזין או דיזל של ב.מ.וו, 6 צילינדרים בהספק 282 בבנזין או 245 בדיזל.
לרכב 5 שנות אחריות ו-12 שנות אחריות נגד חלודה.

אינאוס גרנדיר 7. רמי גלבוע, מערכת וואלה
בקרוב אצלנו, עם מנוע דיזל (והגה שמאלי)/מערכת וואלה, רמי גלבוע

עד כה, למרות הבטחות, נדחה מועד ההשקה הישראלית מספר פעמים. ביקושים גבוהים בשווקים בעולם לצד יכולות יצור מצומצמות, הביאו לכך שהיבואנית לא יכלה להבטיח מלאים שהולמים ייבוא סדיר, היא ביקשה להימנע ממצב בו היא מייבאת מספר יחידות ועוצרת בהתאם להקצאות הייצור.

נכון לאפריל השנה הכוונה הייתה להתחיל להנחית פה כלים עוד בסוף 2024 וכעת נדחתה ההשקה לראשית 2025, נקווה שבפעם האחרונה.

המחיר שבו נרשם הרכב דומה לזה שהערכנו שבו יימכר, גבוה, אבל דומה באופן יחסי למחירו בחו"ל, בתוספת מסים. יקר יותר מכלים כמו טויטה לנד קרוזר החדש שבדרך, בקצה העליון של הלנד רובר דיפנדר, מעל מחירו של הפורד ברונקו היקר ביותר - וזול משמעותית מחבורת העילית של מרצדס G קלאס או ריינג' רובר, אולם אלו רכבי שטח להלכה, לא למעשה - צעצועי עשירים שרואים אבק רק באתרי הבנייה של קבלני צמרת.

עוד בוואלה

אינאוס גרנדיר: נקמת המיליארדר יצרה אגדת 4X4 חדשה

לכתבה המלאה
אינאוס גרנדיר 13. רמי גלבוע, מערכת וואלה
יש גם גרסת טנדר מדליקה שזולה ב-15% בחו"ל, אך לא תיובא כרגע/מערכת וואלה, רמי גלבוע

עוד לא בטוח שמדובר במחיר הסופי, לא פעם שינו היבואנים את מחיר המכירה הסופי מזה שעליו הצהירו למשרד התחבורה, נקווה שעוד נופתע לטובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully