וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופרה לאון המעודכנת מטפסת ל-180 אלף שקל

עודכן לאחרונה: 23.9.2024 / 11:10

עם תג מחיר שמטפס בעוד 5,000 שקל ועם רשימת אבזור ארוכה, קופרה לאון, המבוססת על סיאט לאון מנסה לזנב בדגמים הקומפקטיים של יצרניות היוקרה

קופרה לאון המחודשת. אתר יצרן
"יש לי חרטום חדש, אני כבר לא דומה לסיאט לאון והמחיר בהתאם..."/אתר יצרן

קופרה, המותג הספורטיבי שנולד מתוך סיאט ממשיך בתהליך הסרת הזיהוי ה"עממי" שלו. אחרי שהעמיד את הפורמנטור המובחן משאר דגמי חברת האם סיאט, ואחרי פיזור דגמים ייחודיים לו כמו הבורן והטווסקאן החשמליים, והטראמר בנזין/פלאג אין, מתפנה המותג גם לנתק את הקשרים בין מכונית ההאצ'בק לאון למקור הסיאטי שלה.

חיצונית השינוי המובחן ביותר הוא אימוץ חזית "אף הכריש" של המותג, כבר ראינו אותו מופיע על הדגמים החדשים והמחודשים של היצרנית, עכשיו הוא גם פה. החזית הזו גם כוללת יחידות תאורה חדשות, גם הן עם דימיון לדגמים האחרים של המותג וכמו בפורמנטור שכבר נחת בישראל - גם היא תסתובב עם לוגו מותג מואר באחוריה.

מבחני הדרכים של וואלה:
נהיגה ראשונה בקופרה לאון המחודשת
נהיגה ראשונה בקופרה טווסקאן החשמלי

קופרה לאון המחודשת. אתר יצרן
נחמד: ההגה החדש, לא נחמד: פקדי השליטה במגע שנשארו/אתר יצרן

מבפנים השינויים כוללים החלפה של מסך המולטימדיה באחד גדול יותר, הוא צומח מ-10 ל-12.9 אינץ' וההגה גם הוא חדש עם בורר מצבי נהיגה. למרבה הצער, הסידור של שליטה על עוצמת השמע ומערכת בקרת האקלים באמצעות "סליידר" מגע נותר גם הוא.

מבחינת אבזור, הנקודות המרכזיות מעבר לגדילה בגודל המסך הוא קישוריות אלחוטית לאנדרואיד ואפל, משטח טעינה אלחוטי וגג שמש. בקרת האקלים לשלושה איזורים נשארת וכך גם הכניסה וההנעה ללא מפתח. מערכת השמע של BEATS כבר לא מוצעת בגרסת הבסיס, וכזו של Sennheiser תוצע כחלק מחבילת אבזור בשם CARRERA שמוסיפה 15 אלף שקל למחירה וכוללת גם חישוקי 19 אינץ' ובולמים אדפטיביים.

בגרסת ה-VZ הבכירה יש את מערכת השמע, חישוקי ה-19 אינץ' וגם מושבי "באקט" עמוקים, כיוון חשמלי למושב הנהג וחימום לו ולנוסע לצידו.

למערכות הבטיחות שעדיין כוללות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי רכב ב"שטח מת" והתרעת תנועה חוצה מאחור, נוספו גם מניעת מעבר נתיב בזיהוי רכב ב"שטח מת" והתרעה על פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
קופרה לאון המחודשת. אתר יצרן
תמשיך להגיע גם בצביעת המט המקורית/אתר יצרן

מנועי הקופרה לאון ממשיכים מהגרסה לפני מתחית הפנים, אבל עם עדכונים. מנוע ה-1.5 ליטר טורבו נשאר עם 150 סוסים ו-25 קג"מ, אבל מוסיף מערכת היברידית קלה של 48V, שמאפשרת סיוע ל"גלישה" חשמלית במהירות שיוט וכמובן הפעלת צרכני חשמל לפרקי זמן ארוכים יותר, גם כאשר המנוע כבוי בהמתנה. הביצועים ללא שינוי - 8.7 שניות ל-100 קמ"ש ו-215 קמ"ש מירביים, אבל צריכת הדלק המשולבת הרשמית משתפרת ב-9%, מ-16.7 ל-18.2 ק"מ לליטר.

גרסת ה-VZ ממשיכה עם מנוע ה-2.0 ליטרים, 300 כ"ס ו-40.8 קג"מ. גם לה תיבת הילוכים כפולת מצמד עם 7 מהירויות, אבל כאן התאוצה היא 5.7 שניות ל-100 קמ"ש, המהירות המירבית היא 250 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת: 13.3 קמ"ל.

עוד הבדלים טכניים בין השתיים - ל-VZ יהיו בולמי זעזועים אדפטיביים כסטנדרט, דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה ומערכת בלימה חזקה יותר.

קופרה לאון המחודשת. אתר יצרן
עכשיו עם לוגו מואר יהיה ברור יותר מה עקף אתכם/אתר יצרן

אבל המהלך הרחב יותר של מותג קופרה כפי שמשתקף במקרה של הלאון הוא זה שכדאי לשים אליו לב. סיאט, במקורה הייתה סוג של מותג עממי-לטיני-ספורטיבי בקבוצת פולקסווגן, זו שבה לכל חטיבה היה ייעוד, תפקיד ופונקציה בהיררכיה הפנימית. אבל מותג קופרה, שהתחיל להתגלגל כתת המותג העוד יותר ספורטיבי של סיאט רוצה כבר יותר, עם ווין גריפית' השאפתן כמנכ"ל, הם רוצים לכוון למעלה לעבר לקוחות צעירים שלא רוצים את מותגי היוקרה של ההורים שלהם.

מחיר הכניסה של הלאון, עם מנוע ה-1.5 ליטר עומד על 180 אלף שקל, זו תוספת צנועה יחסית ביחס לאבזור שנוסף לה והמנוע החדש, סדר גודל של 3,000 שקלים. ולמי שלא יודע, היא בזהות די קרובה לאחותה המיוחסת פולקסווגן גולף שגם היא התייקרה במתיחת הפנים ועולה 170 אלף שקל. גרסת ה-VZ הספורטיבית כבר מקפיצה את המחיר ל-260 אלף שקלים, כאן תוספת של כ-10,000 שקל בלי תוספת תמורה משמעותית.

את סיאט לאון, הפסיקה היבואנית למכור לפני כשנתיים, משאירה את האיביזה, הארונה והאטקה באולם התצוגה ה"עממי" של סיאט ושומרת את הדגמים הגדולים (והרווחיים) יותר לקופרה. שם היא מנסה לצוד את הקהל של הונדה שעומד נדהם ממחירה של סיוויק חדשה, היברידית אבל מ-218 אלף שקל, את מי שפעם הגיעו לחפש אודי A3 שמתקשה בשנים האחרונות והתייקרה לגזרת 212 אלף שקל, לקוחות ב.מ.וו, בזמן שהעדכון של סדרה 1 טרם הגיע לישראל ומרצדס A קלאס שטסה לחלל עם מחיר כניסה של 320 אלף שקלים. כל אלו משאירות המון מקום למי שרוצים מותג "שונה" ומוכנים לשלם עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully