וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממיר מתח: הקרוסאובר החשמלי הראשון של פורשה בישראל. והמחיר?

עודכן לאחרונה: 26.9.2024 / 10:01

הקרוסאובר הקומפקטי של פורשה עבר בדור הנוכחי להנעה חשמלית בלבד ומעתה נקרא מקאן EV. יוצע ב-4 גרסאות הנעה במחירים שנעים בין 635 ל-945 אלף שקל

פורשה מקאן EV. אתר יצרן
מאמץ את חזית ויחידות התאורה של הטאייקן/אתר יצרן

אורכיד ספורטס קארס, יבואנית פורשה לישראל משיקה את המקאן EV. דור שני וחדש לגמרי, שונה לחלוטין מזה אותו הוא מחליף והמשך המסע של פורשה בעולמות החשמל, זה שהתחיל עם הטאייקן, הפעם עובר לדגם מיינסטרים מרכזי מאוד של היצרנית וימשיך בעתיד הקרוב עם השקת היורשות של הבוקסטר והקאיימן שגם הן יעברו להנעה חשמלית.

בעולם, אחרי קדנציה בת עשור של הדגם, נחשב המקאן להצלחה מסחררת עבור פורשה עם כ-800 אלף יחידות, בישראל בה הוא משווק משנת 2014, הוא לא רשם סביבו את ההיסטריה ובשנותיו המוצלחות ביותר, 2017 ו-2023 נמכרו פה כ-50 יחידות בשנה, לצורך ההשוואה, הקאיין הגדול והיקר ממנו רושם בשנים הטובות שלו כ-70 יחידות.

פורשה מקאן EV. אתר יצרן
גדילה במימדים, במיוחד בבסיס הגלגלים/אתר יצרן

הדור החדש הינו חשמל לחלוטין כאמור, ויושב על פלטפורמה חדשה לחלוטין בשם PPE, המשותפת לו, לאודי Q6 ו-A6 ודגמים עתידיים נוספים מבית פולקסווגן (בעלת הבית של פורשה). המימדים גדלו כולם והוא מוסיף 6 ס"מ לאורך וכעת אורכו הוא 4.78 מטר, הרוחב הוא 1.95 מטר ובסיס הגלגלים מוסיף 8.5 ס"מ לאורך שלו ל-289 ס"מ. תא המטען גדל גם הוא וכעת יהיה בנפח 540 ליטר מאחור ועוד תא קדמי בנפח 84 ליטרים.

תא הנוסעים של המקאן החשמלי במראה דומה לדגמי פורשה האחרים של השנים האחרונות. המשמעות היא הפחתה של סוללת הכפתורים הפיזיים שהיו פזורים על הקונסולה המרכזית, לצד שמירה על תפעול פיזי של פקדי בקרת האקלים והשמע. כמקובל בפורשה, אפשרויות האבזור והבחירה באופציות הינה אדירה, אבל בקווי בסיס, אפשר יהיה למצוא פה לוח מחוונים דיגיטיל בגודל 12.6 אינץ', מערכת מולטימדיה בגודל 10.9 אינץ', מבוססת אנדרואיד, ריפוד משולב עור, משטח טעינה, דלת תא מטען חשמלית, כיוון חשמלי למושבים ועוד. ברשימת האופציות יש תצוגה עילית על השמשה שכוללת מציאות רבודה, מסך 10.9 אינץ' הממוקם מול הנוסע ועוד אפשרויות עיצוב וסגנון אישי. במערכות הבטיחות: בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, התרעת רכב ב"שטח מת" עם התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף ותיקון סטייה מנתיב.

עוד בוואלה

גדושה בחוויות: חמישים שנה לפורשה טורבו

לכתבה המלאה
פורשה מקאן EV. אתר יצרן
מצמצמים כפתורים, אבל לא איפה שחשוב/אתר יצרן

לישראל יגיע המקאן EV בארבע גרסאות הנבדלות בהספק, בהנעה, בטווח וכמובן במחיר. המשותף לכולם הוא השימוש באותה מערכת 800 וולט המאפשרת לו טעינה בקצב של עד 270 קילוואט המשמעות היא מילוי הסוללה מ-10 ל-80 אחוז בכ-21 דקות בלבד (אם כי מעט מאוד מטענים ציבוריים בישראל תומכים בקצב כזה). מי שמרשימה לא פחות היא מערכת הבלימה הרגנטיבית העצמית המסוגלת לייצר הספק של עד 240 קילוואט בהתאם למצב הנהיגה, מצב הסוללה ועוצמת הלחיצה על הבלמים. המשמעות היא, לפי פורשה ש-98% פוטנציאל האנרגיה בבלימה יכול לחזור לשימוש, זאת בניגוד למצב הרגיל בו מומרת אנרגיית הבלימה (קינטית) לחום על ידי חיכוך של הבלמים. כל הגרסאות גם חולקות את אותה סוללת 100 קוט"ש. יצויין כי כל הטווחים האלו מתייחסים לקונפיגורציית הצמיגים והחישוקים הסטנדרטיים. כמקובל בחשמליות, כל שינוי ברוחב הצמיג וקוטר החישוק גובה מחיר בטווח.

בבסיס ההיצע יהיה המקאן EV, מנוע בודד, אחורי עם 360 כ"ס ו-57.4 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.7 שניות ומהירות מירבית של 220 קמ"ש. טווח הנסיעה המוצהר הוא 641 ק"מ.

מעליו המקאן 4 כאן מצטרף להנעה מנוע נוסף וההנעה היא כפולה. ההספק עולה ל-408 כ"ס, המומנט ל-66 קג"מ. התאוצה מתקצרת 5.2 שניות והמהירות המירבית ללא שינוי - 220 קמ"ש. טווח הנסיעה יורד ל-613 ק"מ.

פורשה מקאן EV. אתר יצרן
בשלב ראשון מגיעות 2 מתוך 4 הגרסאות/אתר יצרן

המקאן הבא בסדר הוא ה-4S, גם הוא עם הנעה כפולה אבל ה-S, בפורשה מסמלת גרסה חמימה קצת יותר. אכן, פה הוא מציע 516 כ"ס ו-86.6 קג"מ. התאוצה יורדת ל-4.1 שניות והמהירות המירבית היא 240 קמ"ש. למרות העלייה בהספק, הטווח עצמו כמעט ולא נפגע - 606 ק"מ. בעוד גרסאות הבסיס עושות שימוש בבולמים וקפיצים רגילים. ה-4S מקבל בולמים אדפטיביים.

בפסגת ההיצע נמצא המקאן EV טורבו, כן אנחנו יודעים זה מאוד מצחיק לשים את המילה "טורבו" במכונית שהדבר הכי קרוב לפעולת מגדש טורבו אצלה הוא מדחס המזגן, אבל בפורשה החשמליות הכינוי הזה פשוט מציין את הדגמים החזקים ביותר בהיצע. וכאן הוא עם 639 כ"ס ונתון מומנט מדהים של 115 קג"מ. 3.3 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 260 קמ"ש. הטווח יורד ל-590 ק"מ. כאן את הרכב נושאים בולמי אוויר, נוסף היגוי אחורי לחידוד יכולת הפניה ודיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור. אלו מגיעים כסטנדרט פה וזמינים בדגמים האחרים כאופציות.

פורשה מקאן EV. אתר יצרן
המתחרים הישירים עוד לא פה, אבל הוא עדיין צפוי להיות יקר מהם/אתר יצרן

בשלב ראשון ישווקו בישראל גרסאות ה-4 והטורבו הבכירה, גרסאות הבסיס וה-4S יצטרפו בהמשך. מחירי המקאן EV מתחילים ב-635 אלף שקל עבור גרסת הבסיס, עולים ל-665 אלף שקל למקאן 4, עבור ב-795 אלף שקל ל-4S, והטורבו בפסגת ההיצע יעלה 930 אלף שקלים. כך שכמו בעבר, ועוד לפני שב.מ.וו הציגה את המתחרה החשמלי שלו ה-iX3 החדש ומרצדס גם בלי מענה לדור חדש של ה-EQC הוא צפוי להישאר הסמן הימני בקטגוריה שלו בהיבט הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully