וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה סלטוס בישראל. החל מ-134 אלף שקלים

18.8.2020 / 19:50

יבואנית קיה בישראל החלה היום בשיווק הסלטוס. הג'יפון החדש שמגיע אלינו תחת התקינה האמריקנית מצופף עוד יותר את היצע הדגמים של היצרנית בסגמנט הלוהט ביותר בשוק הרכב

קיה סלטוס בישראל/יצרן

אלו לא רק מגרשי החניה והכבישים שנראים מלאים בהם, אלו לא רק הרחובות סביב הבית, לתחושות שלכם יש בסיס טוב מאוד - הג'יפונים והקרוסאוברים הם היום הלהיט מספר 1 של שוק הרכב בשנים האחרונות, בעולם ועוד יותר מכך בישראל. האחוז מתוך סך מכירות הרכב החדש הולך וגדל בעקביות, הם מהווים 75 אחוזים מהמכירות בטלקאר יבואנית קיה - והסלטוס החדש הולך להתמקם בדיוק בתפר של שני תת הפלחים החזקים ביותר שם.

עם מנוע אטמוספרי פשוט, תיבת הילוכים רציפה, תא נוסעים מאובזר ברמת הגימור הגבוהה, אבל בעל איכות חומרים לא מפילה מהרגליים - הוא אולי לא הבון טון בתחומי הטכנולוגיה והתחכום בהשוואה לחלק ממתחריו - אבל העובדה הפשוטה היא שלרוב הלקוחות שלו - זה לא באמת משנה.

קיה סלטוס בישראל. רונן טופלברג,
יתמקם מתחת לספורטאז' בהיצע של קיה/רונן טופלברג

הסלטוס, שהוצג לפני כשנה יועד במקור לשווקי המזרח ולאור ההצלחה לה הוא זכה שם החיש את הגעתו לשוק האמריקני ממוקם מתחת לספורטאז' בהיצע הדגמים של קיה ומקביל במימדיו למתחרים כמו סקודה קארוק, ניסאן קשקאי ומיצובישי ASX. האורך הכללי עומד על 437 ס"מ, הרוחב על 180 ס"מ, הגובה הוא 163 ס"מ ובסיס הגלגלים 263 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 468 ליטרים.

מהתרשמות חיצונית ראשונה, ברור שהוא לוחץ על הכפתורים הנכונים בכל הקשור לעיצוב חיצוני ורושם.
הוא זקוף, מעוטר כרום, פסי גגון מלמעלה ופלסטיק דמוי מגן גחון מלמטה, מהחזית הרבועה שאם מסתירים את הגריל מזכירה מאוד את זו של סקודה ועד החלק האחורי שמזכיר דווקא את אלו של העיצובים מאופל.

עוד בוואלה!

קיה X סיד בנהיגת בכורה מקומית

לכתבה המלאה
קיה סלטוס בישראל. רונן טופלברג,
רבוע, מרשים, גבוה, זה מה שהולך בקטגוריה הזו/רונן טופלברג

לעומת המעבר של מתחרים המשווקים באירופה למשל למנועי בנזין מצומצמי נפח, בסלטוס, שאינו מיועד לשיווק שם, עושה קיה שימוש במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטרים. ההספק עומד על 149 כ"ס ב-6,200 סל"ד ו-18.3 קג"מ ב-4,500 סל"ד. ההנעה היא קדמית ומועברת לגלגלים דרך תיבת הילוכים רציפה עם 8 "הילוכים" מדומים לתחושה שמנסה לחקות פעולה של תיבת הילוכים רגילה.

הביצועים הם 9.6 שניות ל-100 קמ"ש ו-190 קמ"ש מירביים. בנהיגה הקצרה בו (המבחן המלא בקרוב) אפשר להתרשם מכך שהכיוון כאן הוא בפירוש לא ביצועים או התנהגות מהוקצעת עם מתלים מסוג קורת מתח מאחור. המנוע חלק בפעולה שלו, בידוד הרעשים ממנו היה טוב מאוד וגם התיבה הצליחה שלא לעצבן למעט בתאוצות חזקות. הנוחות על כל סוגי הסלילות הייתה טובה מאוד בזכות כיול המתלים הרך.

מנוע נוסף עימו משווק הסלטוס בארצות הברית הוא ה-1.6 ליטר טורבו עם 177 כ"ס, אך זה משודך להנעה כפולה בלבד ותיבת הילוכים כפולת מצמד. לדברי היבואנית כרגע הוא אינו מתאים לתבנית המחיר אליה הם מכוונים. אך שיווקו בעתיד לא נפסל לחלוטין.

קיה סלטוס בישראל. רונן טופלברג,
מסך המולטימדיה מגיע בשני גדלים, 8 או 10.25 אינץ' בהתאם לרמת הגימור/רונן טופלברג

הסלטוס ישווק בשתי רמות גימור "אורבן" הבסיסית ו-EX המאובזרת. שתיהן חולקות את מערכות הבטיחות המתקדמות הכוללות בלימה אוטומטית, התרעה על רכב מלפנים שמתחיל בנסיעה (למסמסים), תיקון סטייה מנתיב, שליטה אוטומטית באורות ותזכורת לבידקת הימצאות נוסעים במושב האחורי.
הוא נעדר בקרת שיוט אדפטיבית אותה מציע לדוגמה הסקודה קארוק והתרעת רכב ב"שטח מת".

ברמת הגימור אורבן כוללת רשימת האבזור הבסיסית והקצרה מסך מולטימדיה 8 אינץ' בעברית, עם תאימות למכשירי אפל ואנדרואיד, כולל וויז מובנה, רדיו אינטרנטי ואפליקציות חניה, חימום מושבים, בורר שלושה מצבי נהיגה, וצביעה דו גוונית ללא תוספת מחיר.

רמת הגימור EX מוסיפה בין השאר תאורת לד לפנסי הערפל והפנסים האחוריים, מסגרת כרום לחלונות ובתוך הרכב מגדילה את מסך המולטימדיה ל-10.25 אינץ', מפתח חכם כולל הנעה מרחוק, בקרת אקלים, יציאות מיזוג למושב האחורי, בלם חניה חשמלי, שקע טעינה למושב האחורי וריפוד משולב בד ועור למושבים.

קיה סלטוס בישראל. רונן טופלברג,
יתחרה בקטנים עם המימדים, בגדולים עם המחיר/רונן טופלברג

קיה סלטוס מגיע לשוק שנדמה שאינו יודע שובע. הוא חמוש במראה החיצוני שמאוד מאוד ידבר לחובבי הרושם מקרב לקוחותיו הפוטנציאליים. המיקום שלו על הרצף של קרוסאוברים וג'יפונים בקיה שמתחיל בסטוניק ומגיע עד הסורנטו (אגב, הדור החדש פה עוד השנה) יוצר ליבואנית רצף כמעט נטול "חורים" שיאפשר לה ללכוד כמעט כל לקוח בזכות הרשת הצפופה הזו.

מחירי הסלטוס מתחילים ב-134 אלף שקלים לאורבן המאובזר באופן מעט מאכזב לטעמנו ועוד 141 אלף שקלים לרמת הגימור EX המרשימה הרבה יותר מבחינת המוצר השלם שהיא מציעה. בישיבה שלו על התפר בין הקרוסאוברים הקטנים לבינונים, ממש כמו יונדאי קונה, הוא ינסה לקטוף מכירות מפה בשל המימדים שלו ומפה בשל מחירו הנמוך יותר.

כמה טוב הוא יוכל להצליח לעשות את זה, נדע הרבה יותר טוב אחרי המבחן המלא שנערוך לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully