וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה ג'אז בישראל: החל מ-120 אלף שקלים

25.8.2020 / 11:01

הדור הרביעי של המיקרוואן של הונדה חוזר להנעה ההיברידית, שומר על תצורת חלל גדול באריזה קטנה, מוסיף מלוא החופן מערכות בטיחות, היעדר מתחרות יקל עליה, אבל המחיר ממש לא זול

הונדה ג'אז החדשה. קינן כהן, קינן כהן
עיצוב חדש, אבל עדיין שומר על הקווים המוכרים של השושלת/קינן כהן, קינן כהן

חברת "מאיר" יבואנית הונדה לישראל מתחילה בשיווק המיקרוואן הגאוני שלה הג'אז בדור הרביעי שלו. הבשורה הגדולה של המכונית החדשה היא בדמות שימוש במערכת הנעה היברידית מתוחכמת וחבילת בטיחות מורחבת כבר בגרסת הכניסה שלה.

הג'אז החדשה מחליפה את הדור השלישי של המכונית ששווק פה ללא יחידה היברידית, מה שפגע לא מעט בנתוני המסירות שלה. בתקופה שנמכרו פה במקביל, בדור השני שלה היוותה הגרסה ההיברידת 90 אחוזים מסך המכירות של הדגם. יתרה על כך, המכונית הזו לצד הונדה E היא הסנונית הראשונה של דגמים היברידיים או חשמליים של הונדה. בתוכניות החברה מצוין כי כל דגמי הליבה של היצרנית באירופה יהיו חשמליים או היברידיים עד שנת 2022. בשנה הבאה נראה קרוסאובר נוסף להיצע הזה, דגם שממש חסר לחברה לאור מכירות ה-HRV הבינוניות.

הונדה ג'אז החדשה. יצרן, אתר יצרן
סידור ה-MAGIC SEATS מאפשר גם בדור הזה משחק עם נפח הטענה ומרווח לנוסעים מאחור/אתר יצרן, יצרן

הדור הרביעי ארוך ב-1.6 ס"מ בלבד מהדור היוצא, עם 404 ס"מ מפגוש לגוש, הרוחב נותר ללא שינוי ועומד על 169 ס"מ, הגובה ירד מ-155 ל-153 ס"מ ובסיס הגלגלים מ-253 ל-252 ס"מ. תא המטען עם 304 ליטרים קטן משל הדור היוצא שהכיל 354 ליטרים אבל עדיין גבוה מהמקובל בקטגוריית הסופר מיני (במחיר של וויתור על גלגל חלופי ובמקומו ערכת ניפוח), עם השכבת המושבים האחוריים מתקבל נפח של 1,205 ליטרים.

כמו בדורות הקודמים, גם זה הנוכחי ממשיך במסורת ה-MAGIC SEATS המאפשרת משחק עם קיפול המושבים האחוריים ליצירת יכולות הטענה שמכוניות סופר מיני ואפילו משפחתיות קומפקטיות לא ממש יכולות להתחרות בהן בהשוואה למימדים החיצוניים הקטנים.

עוד בוואלה!

מבחן דרך: הונדה CR-V החדש

לכתבה המלאה
הונדה ג'אז החדשה. יצרן, אתר יצרן
הוסיפה 1.6 ס"מ לאורך, הצטמצמה בכל השאר ובכל זאת המרווח הפנימי גדל/אתר יצרן, יצרן

את הג'אז, שבדור זה תוצע רק עם יחידה היברידית מניע שילוב מעניין מאוד של מנוע 1.5 ליטרים, 4 צילינדרים ושני מנועים חשמליים. הספק מנוע הבנזין עומד על 98 כ"ס והמנועים החשמליים מייצרים 109 כ"ס. הסידור בו אלו עובדים ייחודי ומעניין מאוד, להונדה ג'אז שלושה מצבי פעולה. חשמלי בו מניעות היחידות החשמליות את המכוניות במהירויות נמוכות, מצב ביניים בו מתגבר מנוע הבנזין אותן ומתעל את עודפי הכוח להפעלת גנרטור הטוען את הסוללה ומצב שלישי בו מנוע הבנזין הוא זה שמניע את המכונית (במהירות גבוהה מכ-60 קמ"ש), תוך שימוש במצמד (מבוסס דיסקיות) ונעזר במנועים החשמליים לתגבור.

את הכוח מעבירה תיבה רציפה ייחודית בעלת יחס העברה ישיר הנשלטת אלקטרונית ומפקחת על יחסי ההעברה בין המנועים החשמליים לבנזין. התוצאה היא ביצועים של 9.4 שניות ל-100 קמ"ש ו-175 קמ"ש מירביים.

הונדה ג'אז החדשה. קינן כהן, קינן כהן
שלל הברקות בתא הנוסעים, שימו לב למיקום מחזיק הכוסות. מסך המולטימדיה הגדול רק ברמת הגימור הגבוהה/קינן כהן, קינן כהן

ג'אז החדשה תשווק בשתי רמות גימור, "קומפורט" הבסיסית ו"אלגנס" המאובזרת. שתי רמות הגימור מקבלות את חבילת אבזור הבטיחות המלאה, המקיפה ביותר בקבוצת המכוניות הקטנות והיא כוללת 10 כריות אוויר, התרעת אי שמירת מרחק, בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת שלטי מהירות, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת הכוונת מומנט לשיפור יכולת הפנייה ועוד.

רמת הכניסה כוללת הנעה בכפתור, בקרת אקלים, מצלמת רוורס, קיפול חשמלי למראות הצד, מסך מולטימדיה 5 אינץ', שקע USB בודד, לוח מחוונים דיגיטלי, תאורת לד ועוד. רמת הגימור אלגנס תוסיף חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, שילוב עור במושבים, שקע USB נוסף, חישוקי סגסוגת 15 אינץ', מערכת מולטימדיה עם מסך 9 אינץ' עם תמיכה בעברית קישורית לאנדרואיד ואפל (אלחוטית באחרונה) ועוד.

הונדה ג'אז החדשה. יצרן, אתר יצרן
לעת עתה המחיר ישאיר אותה בחו"ל - גרסת הקרוס של הג'אז לא תגיע אלינו/אתר יצרן, יצרן

מחירי הג'אז החדשה מתחילים ב-120 אלף שקלים לרמת הגימור קומפורט ו-124 אלף שקלים לאלגנס המאובזרת היא מכונית לא זולה בכלל. גם בהיעדר תחרות ישירה, מדובר במחירים גבוהים מאוד ביחס לסופר מיני ההיברידת האחרת, טיוטה יאריס החדשה ששיווקה החל בימים אלו ובגרסתה היקרה ביותר עולה 120 אלף שקלים. ולמרות מעלותיה בתא הנוסעים, היא מרוחקת עשרות אלפי שקלים ממרכז התחרות בשוק הסופר מיני, למעשה, בסכומים האלו, עם התייקרות של 10,000 שקלים לעומת הדור היוצא, היא מתייצבת כבר מול משפחתיות זולות כמו סקודה סקאלה או סיטרואן קקטוס ועוד לא הזכרנו שלל קרוסאוברים קטנים בגזרת המחיר שלה כמו סיאט ארונה, C3 איירקרוס, קיה סטוניק ואחרים. הוסיפו לעובדה שרמת הכניסה רחוקה מלהציע משהו אטרקטיבי וזו תהייה מכונית שתצטרך להוכיח את עצמה על הכביש כמשכנעת מאוד כדי להפוך להמלצה אוטומטית כבעבר.

איך התרשמנו מהנהיגה בה? מבחן מקומי ראשון ומלא להונדה ג'אז יתפרסם כאן בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully