וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

EV מוטורס מצטרפת ליבואני המכוניות החשמליות

עודכן לאחרונה: 8.8.2021 / 16:42

הטרנד של 2021 בשוק הרכב המקומי הוא המכוניות החשמליות, ולמגמה הזו מצטרפת EV מוטורס עם שלושה מותגים סיניים וחברת תשתיות אנרגיה חשמלית

יבואן חדש בישראל EV MOTORS. שחף שי ועופר סגל,
ה-IC5 (מימין) וה-ES4 יהיו הנציגים האמיתיים של היצרנית הזו עם סיום התקינה שלהם/שחף שי ועופר סגל

מאחורי מבול הדגמים החשמליים שאנחנו רואים עכשיו ואלו שאנחנו צפויים לראות בהמשך השנה וגם לתוך 2022 בולטת מאוד החדירה של המותגים הסיניים. יותר ויותר מהם רואים בישראל כר פורה להתנסות שלהם מחוץ לשוק המקומי כקרש קפיצה לאירופה. הערעור של יחסי הכוחות בינן לבין יצרניות הרכב הוותיקות, עמן לרובן המוחלט מערכת יחסים עסקית בשוק הביתי שלהן כבר מתרחש כאשר המעבר להנעה חשמלית מוריד את אחד החסמים ההיסטוריים של היצרניות הסיניות - הצורך לעמוד בתקני זיהום אוויר מחמירים.

שלושה כאלו יתחילו להגיע לישראל תחת EV מוטורס, יבואנית חדשה הממוקמת באיזור התעשיה פולג בנתניה. אלו הם JAC (לא לבלבל עם GAC) יצרנית מכוניות חשמליות מסין, LEVC החברה שהסבה את ייצור המונית הלונדונית המפורסמת למכונית היברידית-חשמלית ויצרנית האוטובוסים ANKAI.

JAC ES2. אתר יצרן
ES2 הוא הסנונית הראשונה, עדיין לא קורץ לשוק הפרטי/אתר יצרן

JAC

לשוק הפרטי תפנה EV מוטורס באמצעות JAC. יצרנית בבעלות ממשלתית, שעושה את צעדיה הראשונים מחוץ לשוק המקומי כרגע עם דגם יחיד, בהמשך עם שני דגמים נוספים ומסקרנים ובתוכניות ארוכות הטווח יותר מדברת על ממוצע של דגם חדש בכל שנה.

הראשון בהם שכבר משווק הוא ה-ES2, זהו קרוסאובר קטן באורך של 413 ס"מ, 175 ס"מ לרוחב, גובה של 157 ס"מ ובסיס גלגלים של 249 ס"מ. גם תא המטען צנוע ועומד על 250 ליטרים. כך שהוא קטן יותר ממתחרים כמו GAC GE3, MS ZS EV, יונדאי קונה EV או סרס E3

המנוע של ה-ES2 מניע את הגלגלים הקדמיים ומספק 115 כ"ס ו-27 קג"מ. הטווח המוצהר של סוללות ה-40 קוט"ש צנוע ועומד על 275 ק"מ. זמן הטעינה משקע ביתי עומד על 8 שעות ובטעינה בעמדת זרם ישיר הוא יוכל לטעון מסוללה ריקה ל-80 אחוזים בשעה.

רשימת האבזור נאה וגם המחיר נמוך מחשמליות אחרות, 132,500 שקלים. אולם בהיעדר כל מערכות בטיחות ועם שתי כריות אוויר בלבד - אין ללקוח הפרטי מה לחפש בו.

עוד בוואלה!

רוחות של צינון: האם שוק הרכב החדש בפני בלימה?

לכתבה המלאה
JAC IC5. שחף שי,
ה-IC5 תהייה הראשונה להציג את היכולות של היצרנית/שחף שי

הדגמים העתידיים של JAC אמורים להיות אלו שיפנו לקהל רחב יותר של צרכנים פרטיים. הראשון מביניהם הוא קרוסאובר בשם ES4 עם טווח מוצהר של 500 ק"מ, מספר רמות גימור, הגבוהות בהן כוללות מערכות בטיחות מתקדמות. טווח המחירים צפוי להיות בין 165 ל-185 אלף שקלים.

מאוחר יותר תצטרף אליהם ה-IC5, משפחתית גדולה עם טווח מוצהר של 530 ק"מ. המחיר אמור לעמוד על כ-190 אלף שקלים. שתי המכוניות מגיעות תחת תקינה לא מלאה, כך שהן מוגבלות בשלב זה לכמות של 400 מכוניות בשנה.

JAC ES4. שחף שי,
ה-ES4 קרוסאובר עם 500 ק"מ מוצהרים בטווח/שחף שי

לונדון לא מחכה לה

אז מזג האוויר פה הוא לא בדיוק לונדוני וגם בתחום הנימוסים יש לנו לאן לשאוף, אבל בדבר אחד תוכלו להרגיש קצת בחו"ל בקרוב - המונית הלונדונית המפורסמת, או כמו שהיא נקראת כיום LEVC מגיעה לישראל.

היצרנית הוותיקה הסבה לפני מספר שנים את פסי הייצור שלה לחשמליים, והיא מציעה את המונית בתצורת ישיבה של 6 נוסעים ונהג, עם נגישות מלאה לכיסא גלגלים וכלבי נחיה. הפטנט פה אמנם מוגבל מאוד בטווח החשמלי הטהור שלו שעומד על 100 ק"מ בלבד, אבל הטריק שלה הוא שימוש במנוע בנזין שמשמש כגנרטור הטוען את הסוללות ומאפשר לה טווח של 500 ק"מ בין מילוי למילוי.

יבואן חדש בישראל EV MOTORS. מורג ביתן,
טעימה לונדונית/מורג ביתן

התוכנית היא לשווק את המונית עם חבילת אחזקה חסרת תחרות בתחום הזה, כאשר למכונית עצמה 5 שנות אחריות או 300 אלף ק"מ ולסוללות אחריות ל-8 שנים ללא הגבלת ק"מ. מרווח הטיפולים עומד על 40 אלף קילומטרים ואותם תספק רשת לדיקו בוש, שתספק תמיכה לכל מכוניות היבואנית.

המונית תשווק בשלוש רמות גימור, במחיר של החל מ-270 אלף שקלים.

לצד המונית ישווק ה-LEVC VN5 גרסה מוסבת שלה לרכב מסחרי, גם הוא עושה שימוש בסידור ההנעה שלה. כושר ההעמסה עומד על 830 ק"ג והוא מתאים לנהיגה לבעלי רישיון B. מחירו של ה-VN5 יתחיל ב-280 אלף שקלים.

יבואן חדש בישראל EV MOTORS. קינן כהן
ה-VN5 הוא הגרסה המסחרית הסגורה של המונית/קינן כהן

מלבד שני המותגים האלו, תהייה היבואנית פעילה גם בשוק האוטובוסים החשמליים עם מותג ANKAI, המייצר מרכבים הנשענים על מכלולי הנעה אירופים של בוש, סימנס ו-ZF. כאשר בין לקוחותיה נמצאות כבר אפיקים, דן ואגד. במקרה של האוטובוסים, מערך השירות יתבסס על זה של מוסכי אגד.

בנוסף לשיווק המכוניות, בידי EV מוטורס יש את הזיכיון לנציגות ישראלית של חברת SSE המקימה תשתיות טעינה לרכב חשמלי שאינן נסמכות על רשת החשמל הארצית ומסוגלת לייצר מודל טעינה הנסמך על הפקת חשמל עצמאית מאנרגיה סולרית ומנועי גז לייצור חשמל. התוכנית היא לפרוס רשת טעינה ארצית עם מתחמי מנוחה, עבודה ובילוי צמודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully