וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האייפון של הקטנועים" בדרך: התוכניות של מטרו ל-2022

שי ארז

עודכן לאחרונה: 4.1.2022 / 9:45

מטרו מוטור, יבואנית הדו-גלגלי הגדולה בישראל, מסכמת את שנת 2021 ומכריזה על התוכניות והדגמים הצפויים לשנת 2022 עם תקווה אחת עיקרית, מלאי מספיק!

סיכום שנה מטרו מוטור. ניר עמוס,
פאנטיק, קוואסאקי, ימאהה, סאן יאנג, זירו ואלו לא כל המותגים עדיין/ניר עמוס

כמדי תחילת שנה, עורכת חברת מטרו מוטור סיכום שנה ופתיחת שנת עסקים אזרחית חדשה. את מטרו אין באמת ממש צורך להציג, יבואנית הרכב הדו-גלגלי המובילה בישראל כבר שלושה עשורים, היבואנית, בין השאר, של מותגי סאן יאנג (20 שנה מוביל את רשימת המכירות הדו גלגלי בפער), ימאהה וקאווסאקי בענף הדו גלגלי, אבל כבר מזמן לא רק. טרקטורונים ורכבי שטח ופנאי (המיול המיתולוגי למשל), כלי שיט, ולאחרונה נכנסה אפילו לתחום יבוא הרכב. על מה שהיה ומה שמתוכנן, בכתבה שלפניכם.

סיכום שנה מטרו מוטור. ניר עמוס,
קטר המכירות של שוק הדו גלגלי - סאן יאנג/ניר עמוס

2021 - טוב, כרגיל

הבעיה המרכזית של מטרו, כמו גם של יבואנים האחרים, מסתכמת במילה אחת - מלאי. או נכון יותר, העדר מלאי. אנשים רוצים לקנות אבל לא תמיד יש מה למכור להם, הן בגלל משבר השבבים, מחסור חריף באמצעי הובלה (אוניות ומכולות), הקורונה, הריבית האפסית ועוד יצרו מצב של מחסור תמידי והזמנות לכמה חודשים קדימה, כשבכלל לא בטוח או יודעים מה וכמה יגיע. במטרו יודעים לדווח על הפסדי מכירות בשנה שחלפה של למעלה מ-500 כלים, לו רק היו להם במלאי.

עוד בוואלה!

חוליגן חשמלי: זירו FXE בישראל

לכתבה המלאה
סיכום שנה מטרו מוטור. יצרן,
ימאהה R7 ספורטיבי חדש בנפחי הביניים/יצרן

מטרו מבחינתה מסכמת (עוד) שנה עסקית טובה מאוד מבחינתה, בה היא ממשיכה להגדיל את המכירות ושומרת על כוחה כמובילת השוק בתחום הדו-גלגלי, לצד התפתחות בגזרות אחרות שמיד נרחיב עליהן. בסך הכל נמכרו השנה בישראל קצת פחות מ-21,000 כלי רכב דו גלגליים, כשמטרו שולטת כבמחצית מהשוק (47%), נתון מדהים וכמעט חסר תקדים. בראש מצעד הלהיטים נמצא כמובן מותג הקטנועים סאן יאנג שמכר כמעט 5,000 כלים ואחריו ימאהה עם קרוב ל- 4,000 כלים. מתוך 14,000 קטנועים שנמכרו השנה בישראל, מכרה מטרו למעלה מ-7,500 כלים, ומתוך 6,900 אופנועים, סה"כ, מטרו מכרה כ-2,200 כלים.

סיכום שנה מטרו מוטור. שי ארז,
קבאלרו 500 סטייל איטלקי ב-48 אלף שקלים/שי ארז

2022 - 18 דגמים חדשים בדו-גלגלי

הציפיות של אנשי מטרו מוטור מהשנה הקרובה הן להמשיך להגדיל את המכירות ונתחי השוק, לצד כניסה לשווקים חדשים, ריענון שווקים ישנים וחדירה לתחומים חדשים כאשר הנחת העבודה היא שהבעיות העולמיות באספקת כלים וחלקים, לצד המחסור האמצעי הובלה ימשכו גם לאורך השנה הנוכחית ויגיעו לפתרונם רק לקראת המחצית השנייה של שנת 2023.

בתחום הדו גלגלי תשיק מטרו השנה 18 דגמים חדשים כשגולת הכותרת הם כמובן הסאן יאנג ג'וי רייד 300 והימאהה טימקס החדש שצפוי להגיע לקראת אפריל הקרוב. עוד צפויים להגיע מימאהה דגמי MT10, MT10SP ו-XSR900 כמו גם הטריסיטי 125/155 והימאהה R7. בקאווסאקי יגיע הורסיס 650 לתחרות הקשה בקטגורית האדוונצ'ר-טורניג של נפחי הביניים. עוד מהענק הירוק יגיע ה-SE Z900 וגרסת ה- H2 SX SE הנחשבת לספינת הדגל של היצרן הודות ל-200 כוחות הסוס שיופקו מהמנוע ושלל המערכות האלקטרוניות והשכלולים. הכלי המדובר צפוי להגיע לקראת סוף הרבעון הראשון של השני או תחילתו של הרבעון השני.

עוד בתחום הדו גלגלי, ימשך השיווק של האופנועים החשמליים מתוצרת זירו ובתחום השטח קבלו שם חדש-ישן, הפאנטיק שכיום הוא למעשה ימאהה WR המשווק באירופה תחת השם פאנטיק.

סיכום שנה מטרו מוטור. ניר עמוס,
קוואסאקי וורסיס 650 חדש/ניר עמוס

2022 - מחלקות, חטיבות ואולמות חדשים

מטרו מוטור ממשיכה לגדול ולהגדיל את כוחה ומעמדה בשוק המקומי ולצד התחום הדו גלגלי היא נכנסת גם לתחום יבוא מכוניות עם המותג היוקרתי של קארמה ומותג רכב חדש שעדין לא נחשף ויצטרף בהמשך השנה. מטרו פתחה חטיבה חדשה בשם מטרו אלקטריק (ME) שתרכז תחת כנפיה את כל הנושא החשמלי של הקבוצה, כולל המכוניות, מותג אופנועי זירו, ומותג הקטנועים הטרנדי מטאיוון gogoro שמעבר לעיצוב המרהיב שלו, הוא מתבסס על הקונספט של החלפת סוללות במקום טעינה שלהן. ה-gogoro נחשב ללהיט, בעיקר בקרב צעירים והוא מכונה במזרח, האיפון של הקטנועים. כשתראו אותו, תבינו.

סיכום שנה מטרו מוטור. ניר עמוס,
"האייפון" של הקטנועים - gogoro/ניר עמוס

לצד פתיחת אולם חדש בירושלים, מתוכנן לקום בחיפה פארק מוטורי גדול שיכיל בתוכו את כל מותגי החברה, החל ממכוניות, דרך רכבי הפנאי-שטח, עבור בכלי שיט, קטנועים, אופנועים וכלה בקלנועיות.
אולם הדגל ברחוב תושיה בתל אביב יעבור שיפוץ מאסיבי בעלות של מיליוני שקלים ויכיל כ-1,000 מ"ר של תצוגה.

מטרו מרין, המחלקה הימית שהוקמה בשנה שעברה תמשיך לפעול ולגדול כשאל פרוטפוליו הדגמים מצטרפים דגמי אופנועי הים של ימאהה שנעדרו מהשוק המקומי שנים רבות וסירות הגל והסקי מתוצרת סופרה.

שנה הלכה שנה באה

לצד הגידול במכירות ובמותגים, במטרו כאמור מקווים לקראת השנה החדשה רק שנושא המלאים וההובלה לא יעכב ויפגע במכירות. לגבי צפי לעליות מחירים קשה עדין לדווח ולדברי החברה, בשנה האחרונה ספגה החברה את מרבית העליות שחלו בשוק, הן על ידי הורדת הרווח והן הודות להתחזקות השקל מול הדולר. קלנועיות, קטנועים, אופנועים, טרקטורונים, רכבי שטח ופנאי, סירות, אופנועי ים, מכוניות חשמליות ויוקרתיות, מתחמי מכירות ואולמות תצוגה חדשים ועוד. מטרו כבר מזמן לא רק יבואנית דו גלגלי ומשעמם אצלם בטח לא הולך להיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully