וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקה בהצלחה: BYD רושמת 5 כוכבי בטיחות

עודכן לאחרונה: 12.10.2022 / 20:33

ארגון הבטיחות Euro NCAP פרסם כעת את תוצאות סבב מבחני הריסוק. בין הזוכות ל-5 כוכבים BYD אטו 3 הסינית שהחלה להימכר בישראל והרשימה במבחן

מבחני ריסוק EURO NCAP אוקטובר 2022. אתר יצרן
BYD אטו 3, האם ניתן להכריז על יישור קו סיני בתחום הבטיחות?/אתר יצרן

תוצאות מבחני הריסוק שנערכו ל-10 דגמים על ידי ארגון Euro NCAP פורסמו לפני זמן קצר, כאשר את מירב תשומת הלב תפס הדגם החשמלי החדש של BYD הסינית, האטו 3 שהחל להימכר לאחרונה בישראל, לו ערכנו מבחן בכורה ראשון בישראל וזוכה להתעניינות ערה מאוד. בנוסף אליו נבחנו גם מרצדס EQE, ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר ו-X1, מאזדה CX-60 הקרוסאובר הגדול של היצרנית, האחיות סיאט איביזה וארונה ופולקסווגן גולף. סיטרואן C5 X מקבל ארבעה כוכבים בלבד, כמו גם מובילייז לימו הסינית.

כאמור הדגם המסקרן ביותר בסבב המבחנים הנוכחי היה האטו 3 של BYD, כמו שתי יצרניות סיניות נוספות שהשתתפו במבחנים הקודמים ORA Funky Cat וה-WEY Coffee 01 שקיבלו גם הם 5 כוכבים במבחני הריסוק, אנחנו עשויים לראות פה שינוי מגמה ו"יישור קו" בתחום הבטיחות עם היצרניות האירופיות. הציונים בפירוט הם 91% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 69% בהגנה על הולכי רגל ו-74% למערכות הסיוע.

מבחני ריסוק EURO NCAP אוקטובר 2022. אתר יצרן
מרצדס EQE, מחמאות למערכות האוטונומיות למחצה/אתר יצרן

שתי מכוניות אחרות שנבנות בסין והשתתפו במבחן לא הציגו תוצאות גבוהות כשל האטו, היו אלו סיטרואן C5 X המיוצרת במשותף עם דונגפנג ומכונית הסדאן החשמלית של מובילייז שנבנית בשיתוף רנו עם ג'יאנגלינג. הפער בתוצאות היה בתחום אבזור בטיחות חסר וביצועים לא מושלמים במבחני הריסוק הפיזיים.

שאר המשתתפות האירופיות ונציגה יפנית אחת רשמו כולן תוצאות של 5 כוכבים וציונים גבוהים. המפתיעות היו הצמד סיאט איביזה וארונה, שני דגמים לא חדשים שעברו ריענון בשנה האחרונה ולכן נבחנו מחדש עם ציוד בטיחות משופר ומול סטנדרטי בחינה חדשים. שתיהן קיבלו 5 כוכבים. סיפור זהה היה גם עם ב.מ.וו X1 והסדרה 2 אקטיב טורר. הקרוסאובר והמיקרוואן של ב.מ.וו גם הם חודשו השנה וגם הם ממשיכים לשמור על הציון המירבי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מבחני ריסוק EURO NCAP אוקטובר 2022. אתר יצרן
סיטרואן C5 X נבנה בשותפות עם דונגפנג הסינית מקבל 4 כוכבים/אתר יצרן

החשמלית-סאלון של מרצדס ה-EQE זכתה גם היא ולא במפתיע בציונים טובים מאוד במבחן הריסוק, כאשר היא זוכה למחמאות מפורשות למערכות הבטיחות המתקדמות שלה. מישל ואן רטינגן מזכ"ל הארגון ציין כי "נהיגה אוטונומית לחלוטין עדיין רחוקה מאיתנו, אבל היסודות שלה מונחים על ידי מערכות סיוע נהיגה חסונות ורבות יכולת כמו זו של מרצדס. ברכותינו על קבלת הציון הטוב מאוד וקבלת ציון 5 כוכבים בפעם הרביעית השנה".

מתחרה וותיקה שחזרה לסבב מבחנים שני אחרי העדכון שלה והצליחה לשמור על ציונים גבוהים היא הגולף דור 8. המכונית נבחנה לראשונה ב-2019, אבל מאז נוספו לה התרעות של תנועה חוצה בצומת, התרעה על עייפות נהג, כרית אוויר מרכזית ותוספות אחרות שמשאירות אותה עם ציון של 5 כוכבים גם אל מול הסטנדרטים הגבוהים יותר.

מבחני ריסוק EURO NCAP אוקטובר 2022. אתר יצרן
סיאט איביזה, לא צעירה אבל עדיין עושה את העבודה/אתר יצרן

הנציגות היפנית במבחנים הנוכחיים הייתה של מאזדה XC-60, זהו קרוסאובר גדול שבאמצעותו היפניים מקווים להצליח להציב לראשונה רגל בין מותגי היוקרה, או לפחות היוקרה למחצה - מסע שהיא נמצאת בו כבר כמה שנים. הגרסה שנבחנה היא עם מנוע ה-2.5 ליטרים פלאג אין שאיתה חודרת מאזדה לשוק האירופי.

עם ציונים של 88% בהגנה על מבוגרים, 91% על ילדים, 89% בהגנה על הולכי רגל ו-76% למערכות הסיוע, גם הוא חוזר הביתה עם הציון המלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק.

ה-XC-60 צפוי להגיע לישראל בשנת 2023.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully