וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו קוליאוס במבחן: מתנפח על התחרות?

עודכן לאחרונה: 17.11.2022 / 17:05

יבואנית רנו מחזירה את הקוליאוס לעוד סיבוב. כמו בעבר מדובר בקרוסאובר 5 מושבים נדיב מידות. בשונה, הוא משווק כעת עם מנוע בנזין לא דיזל

רנו קולאוס בנזין. קינן כהן, קינן כהן
החזית מרשימה, הגיל כבר מתחיל להיראות עליו/קינן כהן, קינן כהן

בשוק הרכב המקומי, שאוהב את המוצרים שלו ברורים ומוגדרים ועם רצף קוהרנטי בהיצע הדגמים, רנו קוליאוס התחיל עם נקודת פתיחה לא ממש קלה. זה התחיל בשם ששורשיו בדגם ששוק פה לפני שנים, לא בהצלחה מרובה, המשיך בדור הנוכחי שחזר עם אותו השם, אבל למוצר די שונה ושווק פה משך תקופה מסוימת עם מנוע דיזל בלבד עד שנעלם וחוזר שוב, הפעם עם מנוע בנזין. זה מסתיים בכך שהוא משתרע על מימדים נדיבים, אולם בניגוד למיצובישי אאוטלנדר, פולקסווגן טיגואן אולספייס או סקודה קודיאק - לא מציע 7 מושבים. העובדה שהוא שווק לצד אחיו הקטן הקדג'אר לא הוסיפה לקושי הראשוני להבין מי הוא ולאן הוא שייך.

רנו קולאוס בנזין. קינן כהן, קינן כהן
מרווח נהדר והרבה אבזור, המראה, גם פה כבר לא רענן/קינן כהן, קינן כהן

לקולאוס יש את "אפקט ההגעה" בזכות מימדים נדיבים וגריל קדמי לא מצטנע. אחת השאלות הנפוצות ביותר במהלך יום המבחן הייתה האם הוא בעל 7 מקומות. בתא הנוסעים שלו הגיל כבר מתחיל להראות את אותותיו. וזה לא שהבסיס היה איזה פלא לכתחילה. לוח מחוונים שמשלב מסך לא מאוד עשיר בתצוגות או ברזולוציה עם מחוונים פיזיים, מסך מולטימדיה בפריסה אנכית גם הוא בגרפיקה שכבר מתחילה להיראות מיושנת. לזכותו עומדת הנדסת אנוש מאוד פשוטה וקלה לתפעול להוציא שתי מוזרויות בולטות - כפתורי מגע לעוצמת השמע במערכת המולטימדיה שקשים לתפעול ואותו הרגל ישן של רנו לשים את כפתורי בקרת השיוט בין המושבים ליד ידית ההילוכים. איכות החומרים טובה ברוב המוחלט של אזור המחיה ודיפון העור בשני צבעים ותפרים בצבע שלישי בכל רחבי התא בהחלט יוצרים מראה נאה בואך יוקרתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רנו קולאוס בנזין. קינן כהן, קינן כהן
למסיעים מתבגרים או מבוגרים יש פה הצעת הגשה שאין כמותה לאחרים/קינן כהן, קינן כהן

מי שיוצאים נשכרים מהמימדים החיצוניים שלו הם היושבים במושב האחורי, להם יש שפע יוצא מן הכלל של מקום לכפות הרגליים, הברכיים והראש, איכות החומרים דומה לזו שמלפנים כולל מושבי העור עם התפרים, יש גם יציאות מיזוג ושקעי טעינה. הישיבה הגבוהה בשילוב העיצוב עם החלונות הגדולים מאפשר תצפית החוצה גם מהשורה השנייה, וזה לא דבר ממש מובן מאילו היום. גם תא המטען עם 493 ליטרים נמצא כשימושי בהחלט וגם הוא יוצא נשכר מהגודל הכללי של המכונית. הגישה אליו נוחה, פתח הטעינה נדיב והמבנה הרבוע שלו מקל על העמסה של חפצים גדולים יש בו מחיצה לחלוקת ציוד ובלי לוותר על גלגל חלופי.

מבחן דרך: רנו קוליאוס. קינן כהן, קינן כהן
תא מטען גדול ונוח, גלגל חלופי מלא תחתיו (התמונה מתוך המבחן לגרסת הדיזל)/קינן כהן, קינן כהן

הקוליאוס משווק בישראל בשתי רמות גימור אינטנס שמיועדת לציי רכב, אקזקיוטיב המאובזרת שאיתה התייצב למבחן ומכוונת ללקוח הפרטי. בגרסה זו תמהיל האבזור משונה מעט. כך תוכלו למצוא לצד ריפודי עור מלאים עם חימום ואבזור פלוס עיסוי לנהג, מערכת שמע משובחת של BOSE וגם גג שמש פנורמי נדיב - תא מטען עם פתיחה ידנית.

מערכות הבטיחות כוללת בלימה אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, זיהוי רכב ב"שטח מת" ובקרת שיוט אדפטיבית. מערכת הסטייה מנתיב מסתפקת בהתרעה בלבד ללא תיקון.

רנו קולאוס בנזין. קינן כהן, קינן כהן
מגודל, אבל עם 5 מושבים בלבד/קינן כהן, קינן כהן

על הנעת הקוליאוס בסיבוב הנוכחי אחראית יחידת בנזין בנפח 1.3 ליטרים מוגדשת טורבו. זה אותו מנוע שנמצא לרוחב ואורך היצע הדגמים של רנו וגם חלק מדגמי מרצדס שעימה הוא פותח. ההנעה היא קדמית ונעשית דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד בת 7 יחסי העברה. התיבה והמנוע עובדים טוב מאוד יחד וזה שילוב שמאפשר לו למצות היטב את 158 הסוסים שמציע המנוע. קצב התנועה לא מסעיר או מפולפל, מצד שני מתאים לרוב השימושים הנורמליים ביום-יום ומכל מקום, ביצועים יוצאי דופן הם ממש, אבל ממש לא חלק מדרישות הסף של הלקוחות שלו. מה עוד לא שם? התנהגות כביש למשל. הקולאוס יעשה פחות או יותר כל מה שתרצו כל עוד הקצב מתון והעסק מהוגן. לא הוא ולא קהל היעד שלו יאהבו להיטלטל מפנייה לפניה כאילו היו איזו בת פוחזת של חטיבת הספורט ברנו.

רנו קולאוס בנזין. קינן כהן, קינן כהן
מנוע ה-1.3 ליטר בנזין מזיז אותו בקצב מניח דעת/קינן כהן, קינן כהן

היתרון הגדול שלו לסוג האנשים שהוא מכוון אליהם הוא בנוחות הנסיעה. זה סיפור שמתחיל במושבים עצמם שרכים במידה ותומכים בגוף, עם אפשרות להארכה של בסיס המושב לתמיכה טובה יותר בירכיים. זה ממשיך עם בולמים בכיול רך שבולע ומערסל את הרכב מעל שיבושים שונים. כבישים עירוניים, משניים זרועי טלאים, אפילו שבילון כורכר קטן טופלו בצורה טובה מאוד. ברור לגמרי שלמרות סמל רנו, הקוליאוס לא תוכנן, כויל, יוצר או נבנה עם השוק האירופי בראש, זה שנוטה להעדיף את המכוניות שלו נוקשות יותר ומרוסנות. זה מסתיים בבידוד רעשים טוב למדי שלהוציא נהיגה במהירות גבוהה במקטע סחוף רוח, הצליח להישאר שקט רוב הזמן.

אחרי כמה מאות קילומטרים של נסיעת מבחן, רובה לא תובענית בצורה יוצאת דופן עמדה צריכת הדלק על 12.6 ק"מ לליטר. זה לא רע בכלל להמון מכונית על לא הרבה מנוע שאינו היברידי. אופי המבחן היה כזה שהצריכה הזו אמורה לשקף את תנאי העולם האמיתי של המשתמשים.

רנו קולאוס בנזין. קינן כהן, קינן כהן
הנוחות היא הצד החזק בסיפור הזה/קינן כהן, קינן כהן

סיכום

רנו קוליאוס הוא סיפור פשוט של מאוחר מדי, מעט מדי ויותר מדי. הוא מצטרף לשוק בסיבוב שני כאשר הוא כבר ממש לא צעיר, הוא מגיע אליו עם מעט מדי מוניטין ונוכחות ואלו נכסי צאן ברזל בשוק המקומי. ובסופו של דבר הוא גם די יקר. מחיר מכונית המבחן עומד על 195 אלף שקלים, נכון, זו כבר הפכה סביבת המחיר של לא מעט קרוסאוברים וג'יפונים בסביבתו, אבל להם בניגוד אליו יש איזו נקודת חוזקה ייחודית. אלו יכולים להיות 7 מושבים בקודיאק, זו יכולה להיות הנעה היברידית בטויוטה ראב4 או התנהגות כביש מהנה בפיג'ו 3008.

נכון לעכשיו ועד הגעת האוסטרל החדש והמרשים מאוד של היצרנית, קוליאוס אמור לספק את המענה ללקוחות הג'יפון/קרוסאובר הגדול באולם התצוגה, אבל למעט אלו שמרווח לחמישה ונוחות הם תנאי הסף והמחיר לא מרתיע אותם - אני מתקשה לראות את הקהל שלו.

רנו קולאוס בנזין. קינן כהן, קינן כהן
האם זה הגלגול האחרון של השם הזה?/קינן כהן, קינן כהן

על הצד הטכני: רנו קוליאוס 1.3 ליטר

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, קדמית
נפח: 1,333 סמ"ק
הספק/סל"ד: 5,500/158
מומנט/סל"ד: 1,800/27.5
תיבת הילוכים: כפולת מצמד, 7 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
467
רוחב (ס"מ): 184
גובה (ס"מ): 167
בסיס גלגלים (ס"מ): 271
תא מטען (ליטרים): 493

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות):
9.7
מהירות מירבית (קמ"ש): 200
צריכת דלק (מבחן): 12.6

מתחרות:
קיה ספורטאז', מיצובישי אאוטלנדר, פולקסווגן טיגואן

מחיר:
195 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully