וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: גם כלמוביל עם סינית

עודכן לאחרונה: 4.12.2022 / 12:02

כמו כל היבואניות הגדולות, גם כלמוביל שמה יד על סינית חשמלית בשם ORA. הנה כל מה שאפשר לספר על המותג הסיני החדש שבדרך וגם כמה שלא

ORA funky cat. אתר יצרן
עיצוב עם רמזי רטרו - ה-ORA funky cat/אתר יצרן

אז כן, הפסקנו לספור את המותגים הסיניים שנכנסו לשוק הישראלי בשנתיים האחרונות, אבל לכולם יש מכנה משותף מרכזי אחד - הם כולם רואים בישראל עצירת ביניים בדרך ליעד המרכזי שלהם שהוא אירופה והם ברובם המכריע חשמליים לגמרי. עכשיו ניתן להוסיף לרשימה המתארכת הזו מותג נוסף בשם ORA שאת זכיון הייבוא שלו מקבלת כלמוביל - יבואנית יונדאי, ג'נסיס, מיצובישי ומרצדס.

היצרנית עצמה היא תולדה של פיצול מותג האם "גרייט וול" למספר חברות בהן POER, TANK, Haval שתיים נוספות הן ORA שתיובא כאמור על ידי כלמוביל ו-wey שתיובא על ידי סמלת. גרייט וול עצמה יובאה בעבר על ידי "חברת המזרח" והציגה מוצרים נחותים שמהר מאוד נעלמו מן השוק.

ORA funky cat. אתר יצרן
תהיה הקומפקטית החשמלית היחידה בשוק לעת עתה/אתר יצרן

הדגם שתשווק היצרנית בישראל הוא ה- funky cat, מכונית האצ'בק חשמלית במימדי האצ'בק קומפקטית ממוצעת דוגמת פולקסווגן גולף. יש לה 424 ס"מ מקפרצה לקצה ובסיס גלגלים של 265 ס"מ. תא המטען קטן יחסית, עם 228 ליטרים בלבד.

ההנעה היא קדמית ממנוע של 171 כ"ס ו-25.5 קג"מ. הביצועם הם 8.3 שניות ל-100 קמ"ש ו-160 קמ"ש מירביים. על פי הנתונים שלנו, היבואנית רשמה שתי גרסאות של המכונית לשיווק מקומי - פרו 300 והפרו 400+. המספרים האלו מייצגים את קיבולת הסוללה והטווחים השונים של הגרסאות. ב-300 סוללת 48 קוט"ש וטווח מוצהר של 310 ק"מ, ב-400+ סוללת 63 קוט"ש וטווח מוצהר של 420 ק"מ.

עוד על הגל החשמלי:
- לראשונה: המכונית הנמכרת ביותר בישראל היא חשמלית
- הכירו את החשמלית הסינית הזולה בישראל
- בשקט בשקט: יונדאי קונה חשמלי בעל טווח מוגדל


עוד ניתן לספר כי הדגם שזכה לאחרונה ב-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי יגיע לפה במפרט בטיחות מלא, עם ציון בטיחות 8 ברשימה: תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית, זיהוי רכב ב"שטח מת" כולל מניעת סטייה מנתיב בזיהוי רכב, בלימה אוטומטית בסיעה לאחור, בקרת שיוט חכמה, התרעה על שכחת ילדים במכונית וגם, לראשונה "המטרידן" החדש - בקרת מהירות חכמה המתריעה בפני הנהג על חריגה מהמהירות מותרת.
מחירי המכונית הרשמיים טרם פורסמו, אולם ברישומי משרד התחבורה היא כבר מוצמדת לתג מחיר של 134,900 לגרסת ה-300 ואילו ה-400+ מקבלת תג מחיר של 162,900 שקלים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ORA funky cat. אתר יצרן
שתי גרסאות בטווחים שונים/אתר יצרן

לא ברור כרגע אם אלו יהיו המחירים הסופיים, מה גם שתחילת שיווק המכונית יהיה רק בינואר, לאחר שינוי המס הצפוי לעלות מ-10 ל-20% לרכב חשמלי.

כך או כך ה-funky cat תהייה ההאצ'בק הקומפקטית החשמלית היחידה בשוק, אחרי שהמכונית הקודמת בשילוב הזה - ניסאן ליף הפסיקה להימכר פה. מבחינת המחירים, היא נמצאת בין שתי רבות מכר חשמליות מקומיות - ג'ילי גיאומטרי C ו-BYD אטו 3.

סוגיה נוספת מעניינת קשורה לשם המכונית. במפגש עם נציגי החברה האם - גרייט וול בהשקת מותג WEY נאמר לנו כי יצרנית הכלים ההנדסיים "קאטרפילר" טוענת כי הצירוף cat בשימוש של כלי תחבורה שייך לה. וכי היא פנתה ל-OEA בדרישה לשנות את השם. ביצרנית לא הכחישו שהם כנראה יצרכו לשנות את השם עם הכניסה שלהם לאירופה בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully