וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכים לסקודה חדשה? זה עלול לקחת זמן

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 11:19

משבר השבבים ממשיך להכות, הפעם זו סקודה שמצמצמת את הייצור במפעל המרכזי שלה, זה שאחראי לרוב הדגמים שמשווקים בישראל

מפעל סקודה. אתר יצרן
פס הייצור של האניאק קופה/אתר יצרן

גל השיבושים בעקבות קשיי האספקה בתחום השבבים לתעשיית הרכב ממשיך להכות במפעלי המכוניות באירופה. הפעם זו סקודה שנאלצת לצמצם ייצור במפעל הראשי שלה סמוך לפראג.

הצמצום שנובע בשל מחסור בשבבים הרלוונטיים לדגמים יבוא לידי ביטוי בביטול משמרות במפעל הדגל, זה שאחראי לכמה מהדגמים החשובים ביותר של היצרנית. מכונית הסופר מיני פאביה, המשפחתית אוקטביה, מכונית ההאצ'בק סקאלה והקרוסאוברים קאמיק ואניאק החשמלי.

רק לפני כמה ימים ציינה היצרנית כי למרות הקשיים, בשנת 2022 ייצרה החברה כמעט 780 אלף כלי רכב, 415 אלף מהם מהמפעל במלדה בולסלב, ליד פראג והשאר במפעלי החברה בסלובקיה, הודו, סין, אוקראינה ורוסיה. בהודעה לעיתונות הכריזה כי ב-2023 היא תגדיל את מכסת הייצור של כלי הרכב החשמליים שלה.

סקודה אניאק קופה. יואל שוורץ,
אניאק קופה, גם פה יש צמצומי ייצור/יואל שוורץ

הנתון של 780 אלף יחידות הוא אחד הנמוכים של היצרנית בשנים האחרונות, שבשל מגיפת הקורונה ירדה מכ-1.3 מיליון מכוניות ב-2019 ל-753 אלף יחידות ב-2020, עם שיפור קל ב-2021 בה הגיעה ל-878 אלף יחידות וב-2022 ירדה שוב כאמור ל-780 אלף יחידות.

גם בשוק המקומי הרגישו הלקוחות את העיכובים שנוצרו בגלי קשיי האספקה הקודמים. כך למשל, את 1,300 האניאקים שהיו אמורים להתחיל להימסר עוד בפברואר 2022 מסרה היבואנית צ'מפיון רק ברבעון האחרון של 2022.

הפגיעה ביכולות הייצור לא פוגעת רק בסקודה אלא גם בשאר קבוצת פולקסווגן, שגם השנה נאלצה לראות את טויוטה נושאת את תואר יצרנית הרכב הגדולה בעולם בפעם השלישי ברציפות, כאשר זו סיימה את השנה עם 8.3 מיליון יחידות, שנייה אחרי טויוטה עם 10.5 מיליון מכוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully