וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ראשון: סקודה פאביה במבחן ההיגיון הכלכלי

עודכן לאחרונה: 27.7.2022 / 10:37

הדור הרביעי של סקודה פאביה מתייצב למבחן על אספלט ישראלי לוהט, מול תחרות חזקה מאי פעם. האם פאביה היא עדיין אחת מהשימושיות והטובות בקטגורית הסופר מיני?

סקודה פאביה 1.0 ליטר. רמי גלבוע
עם חרטום מודרני וספויילר אופנתי, הפאביה החדשה מעוצבת היטב/רמי גלבוע

סקודה אמנם לקחה את הזמן בהצגת הפאביה החדשה, אבל הדגם החדש מציג שינויים משמעותיים מאוד; היא יושבת על פלטפורמת MQB-A0 החדשה של קונצרן פולקסווגן, מציעה מימדים גדולים ביחס לקבוצת הסופר-מיני, והיא גם גדולה משמעותית מהדגם היוצא - פאביה 2022 ארוכה ב-11 סטנטימטרים מהדגם הקודם, רחבה ב-5 סנטימטרים, ובסיס הגלגלים שלה צמח ב-9.5 סנטימטרים משמעותיים. המרכב החדש מרווח יותר, תא המטען גדל גם הוא ובקיצור - זו סופר מיני שיכולה לאתגר במידותיה גם משפחתיות קומפקטיות. הבעיה היא שגם המחיר כבר לא כל כך 'מיני', 123,000 שקלים לגרסת המבחן 'סטייל' עם מנוע 1.0 ליטר, 129,000 לאותו גימור עם מנוע 1.5 ליטר. אם זה כואב לכם בכיס, תוכלו לבחור בגרסת הבסיס 'אמבישן', שמחירה 114,500 שקלים. על כל המחירים יש להוסיף 1,000 שקלים להרחבת אחריות היבואן לשלוש שנים - טריק חשבונאי מוזר, שרק סקודה מבצעת אותו.

סקודה פאביה 1.0 ליטר. רמי גלבוע
החרטום מאונך יחסית, קפל פח דינמי נמתח לרוחב הדלתות/רמי גלבוע

עיצוב

בלי להיות ייצרית וחושנית, הפאביה החדשה עדכנית ומחודדת יותר, משרה תחושה רעננה ועכשווית. תא הנוסעים מרווח בשתי שורות המושבים, הודות לבסיס הגלגלים המוארך. יש שפע תאי אחסון, והמטרייה המיתולוגית של סקודה מצאה את מקומה המסורתי בדלת הנהג.

גם תא הנוסעים אלגנטי ופונקציונאלי. במרכז הדשבורד צג מולטימדיה בגודל 8 אינץ'. הוא חד, צבעוני ותגובתו מהירה. מתגים פיזיים מקלים על תפעול מערכות המכונית אבל עדיין, צריך שלוש נקישות אצבע כדי לשנות את מהירות המפוח, טרחני למדי. מצלמת הרוורס אינה מספיק איכותית, חבל. ומצד שני, פאביה 'סטייל' גדושה בשפע טכנולוגיה ואיבזור - בראש ובראשונה 9 כריות אוויר ומערך בטיחות מלא אבל גם מושבים נוחים, שפע שקעי טעינה ויציאות מיזוג אחוריות, לוח מחוונים 10.25 אינץ', תאי אחסון לרוב ובקיצור, זוהי סקודה כהלכתה. תא המטען שימושי ונוח.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
סקודה פאביה 1.0 ליטר. רמי גלבוע
מרווח ושמרני, יעיל ושימושי. שחור./רמי גלבוע

הגוונים בתא הנוסעים נשארו שחור על שחור על שחור; זה קצת מוזר כי ניכר מאמץ של המעצבים שלא התעצלו, ושיבצו שישה חומרים וטקסטורות רק בבסיס צג המולטימדיה. קבלו ח"ח על המאמץ אבל למה לא להכניס קצת יותר צבעוניות, קצת שמחת חיים? למה לא להשתמש בחומרים נעימים יותר למגע כמו בסופר מיני האחרים של קונצרן פולקסווגן (פולו ואיביזה), או לפחות בחלק מהצבעוניות המשמחת של פאביה מונטה קרלו?

סקודה פאביה 1.0 ליטר. רמי גלבוע
חומרי הדיפון איכותיים, אך לא יצירתיים בצבע ובתחושה/רמי גלבוע

3 בוכנות או 4?

מערכת ההנעה מתבססת על המנוע המוכר בנפח 999 סמ"ק ו-3-בוכנות, המוציא 110 כוח סוס. תיבת 7-ההילוכים כפולת מצמד, והתאוצה ל-100 נמשכת 9.9 שניות. אלו נתונים צנועים יחסית, אבל הם מספקים לחלוטין עבור סופר מיני נטולת יומרות ספורטיביות. הפאביה שומרת בקלות על קצב נסיעה בעיר ובפרברים, וגם בכביש המהיר. המנוע מתמודד היטב עם כביש 6 וגם בקטעים הרריים, אבל אין לו הרבה רזרבות - צא לעקיפה בינעירונית בעלייה מתונה, ואתה כבר צריך להיות מחושב. נהנינו גם מנהיגה בכבישים הרריים, אבל המנוע הוא החוליה המגבילה כאן. תיבת ההילוכים כפולת המצמד אינה מהזריזות אבל אהבתי את תזמון החלפות ההילוכים שלה; עבור מי שמחפש תגובה מהירה יותר, יש מנופי החלפה על ההגה. גם פה, כמו בפעמים קודמות של מפגש עם שילוב התיבה-מנוע האלו - נסיעת פקקים תהייה מעט קופצנית.

סקודה פאביה 1.0 ליטר. רמי גלבוע
בסיס הגלגלים המוגדל יוצר מרחב מצוין ליושבים מאחור, וגם שקעי טעינה ויציאות מזגן/רמי גלבוע

נציין לטובה את השקט בו פועלת הפאביה; צליל מנוע 3 הבוכנות מחוספס יותר מזה של מנועים גדולים, אבל אני מאוד אוהב את התנהלות המנוע-הילוכים; החלפות ההילוכים מתרחשות מוקדם יחסית, שומרות את המנוע בסל"ד נמוך ובצליל נעים. גם כאשר סוחטים את הסוס האחרון נשאר צליל המנוע נעים ועמוק, לא מה שציפינו מיחידה קטנה כזו. תצרוכת הדלק מצוינת; בתנועה עירונית קיבלנו 8 קילומטרים לליטר, מחוץ לעיר 16-18 קמ"ל, ואפילו ראינו 20 קמ"ל ומעלה בקטעי נהיגה ישנוניים. עבור נהגים המחפשים ביצועי מנוע מרשימים יותר נמליץ על מנוע ה-1.5 ליטר בעל 4 הבוכנות. הוא מספק 150 כ"ס ו-24.5 קג"מ, עם 8 שניות מאפס ל-100. תוספת המחיר לא מוגזמת, כ-6,000 שקלים עבור מנוע ה-1.5 ליטר. אין אופציה היברידית או חשמלית.

סקודה פאביה 1.0 ליטר. רמי גלבוע
מנוע ה-3-בוכנות צנוע, אבל אין לו בעיה להסתדר עם הפאביה/רמי גלבוע

מנהגי כביש

פלטפורמת MQB-A0מעניקה לפאביה החדשה יכולת דינמית משופרת - היא קשוחה יותר מ'השלדה' היוצאת, ארוכה ורחבה יותר. שלדה זו מצטרפת להיגוי מאוזן, ומעניקה לפאביה יכולות דינמיות גבוהות בהרבה מאלו שמאפשר מנוע ה-1.0 ליטר הצנוע. בהיותה סופר מיני, מרכז הכובד שלה נמוך מאשר זה של ג'יפונים אופנתיים. בכביש מתפתל זה מתורגם לזוויות גלגול מינימליות, המאפשרות שעשועי כביש מלבבים למדי.

ברוח זו מכוילים המתלים על הכיוון הקשיח יותר; בכביש בינעירוני הם מצויינים אבל בנסיעה עירונית רגועה, הם נוקשים מדי לטעמי. נוקשות זו נובעת מכיול המתלים אבל גם מצמיגי 215/45 R17 ספורטיביים מדי - עם חתך 45 הם אינם מעניקים מספיק שיכוך, ומשדרים לישבנך כל שיבוש כביש. דווקא גרסת הבסיס 'אמבישן' נועלת צמיגי 195/55 R16 צרים וגבוהים יותר. אני מוכן להמר שהם מעניקים נוחות נסיעה גבוהה יותר, בלי לפגוע באופן מוחשי ביכולות הספורטיביות. זה הזמן לציין כי הפאביה מוצעת גם בגרסת 'מונטה קרלו' צבעונית וספורטיבית - עם מנוע ה-1.5 ליטר וצמיגי 215/40 R18, עוד יותר מיותרים לעניות דעתי.

סקודה פאביה 1.0 ליטר. רמי גלבוע
המתלים הנוקשים והצמיגים הספורטיביים מתקשים להעניק נוחות נסיעה טובה על אספלט עירוני מתרסק/רמי גלבוע

בחירה דואלית

סקודה פאביה היא סופר מיני מצוינת המרחיבה את גבולות הקטגוריה, לכיוון משפחתיות קומפקטיות. היא נראית טוב, רהוטה, מנוע ה-1.0 ליטר מספק את הסחורה ותצרוכת הדלק מצוינת, התנהגות הכביש טובה בהרבה מהמינימום הנדרש. תא הנוסעים מרווח ושימושי, בנוי היטב; חבל רק שחומרי הדיפון הנוקשים משדרים פשטות מסויימת. נוחות הנסיעה סבירה אבל הבעיה היא שעם כל הטוב הזה מגיע גם תג מחיר של 123 אלף שקלים, מעיב על החגיגה. עבור מי שמחפש מכונית עירונית זולה יחסית הייתי ממליץ על ה'אמבישן' 1.0 ליטר שתעניק לך את רוב מה שיש ברכב המבחן, במחיר 114,500 שקלים - זה עוד לא זול, אבל קל יותר לאכול את תג המחיר הזה. עבור מי שמוכן לשלם קצת יותר הייתי ממליץ על ה"סטייל" שעולה 6,000 שקלים יותר מרכב המבחן - ב-129,000 שקלים אתה מקבל כמעט-משפחתית עם מנוע בשרני ואיבזור מלא יותר.

עיבוד תמונה: דודי מוסקוביץ צלם מוצרים

סקודה פאביה 1.0 ליטר. רמי גלבוע
מכונית מעולה בתכלית, אבל המחיר הזה עשוי להרחיק אותה מקהל היעד/רמי גלבוע

על הצד הטכני :סקודה פאביה 'סטייל' 1.0 ליטר

מנוע, הנעה: בנזין טורבו, קדמית
נפח (סמ"ק): 999, 3-בוכנות
הספק מרבי (כ"ס): 110/5,500
מומנט מרבי (קג"מ): 20.4/2,000
תיבת הילוכים: כפולת מצמד, 7 הילוכים

אורך (ס"מ): 418
רוחב (ס"מ): 178
גובה (ס"מ): 146.4
בסיס גלגלים (ס"מ): 255.2
תא מטען (ליטר): 343
צמיגים: 215/45 R17

תאוצה 0-100 (שניות): 9.9 שניות
מהירות מרבית (קמ"ש): 205
צריכת דלק (מבחן): 15 ק"מ לליטר

מתחרות: פיג'ו 208, רנו קליאו, יונדאי i20, פולקסווגן פולו, סיאט איביזה

מחיר (שקלים): 129,990

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully