וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קרה כשארה"ב נתנה למס הכנסה להחליט מהו רכב פנאי

עודכן לאחרונה: 5.2.2023 / 9:11

טסלה, פורד וג'נרל מוטורס זעמו כשגילו שמודל Y, מוסטאנג מאך E וקאדילק ליריק לא זכאיות להטבת ה-7,500 דולר לרוכשי חשמליות שיזם הנשיא ביידן. ההכרעה הועברה לאנשי המס, שהפתיעו

קאדילק ליריק. אתר יצרן
קאדילק ליריק. עכשיו ג'נרל מוטורס לא תצטרך להוזיל אותה/אתר יצרן

מהו בכלל רכב פנאי, או ג'יפון? העשורים האחרונים יצאו בלגן שיווקי שלם בהגדרות שוק הרכב. פעם היה ברור שג'יפ הוא רכב שטח. וגם טויוטה לנד קרוזר או מיצובישי פאג'רו.

ואז יצאו לשוק הקרוסאוברים, רכבים מוגבהים, ללא שלדת סולם, ללא הילוך כוח, ובהמשך אפילו ללא הנעה כפולה. אחר כך הם הפכו גם פחות גבוהים, רק מעט יותר ממכוניות פרטיות.

ועדיין בעיני רוכשי המכוניות גם האחרונים נחשבו "ג'יפ" אופנתי, גם אם בהגדרות היבשות הם לא ממש היו כאלה, לפחות אלה של הממשל האמריקאי שמחלק את השוב בין רכבים פרטיים לרכבי פנאי וטנדרים כדי לחשב את צריכת הדלק הממוצעת של הרכבים בכל קטגוריה, למשל.

מתלבטים אם לרכוש מכונית חשמלית, חדשה או משומשת?
פרויקט המהפכה החשמלית בדיוק בשבילכם

פורד מוסטאנג. פורד,
מוסטאנג מאך E (משמאל) ומוסטאנג בנזין שלא תקבל את ההטבה/פורד

בשנה שעברה הצליח ממשל ביידן לאשר ביחד עם התקציב האמריקאי תכנית לעידוד רכישת מכוניות מחושמלות, פלאג אין וחשמליות טהורות. את ההטבה בדמות זיכוי מס בשווי 7,500 דולר יכול לקבל כל אמריקאי שרוכש מכונית שיוצרה בצפון אמריקה ושיש לה סוללה בקיבולת של לפחות 7 קוט"ש, - כדי להימנע מלתת את ההטבה להיברידיות רגילות שיש להן בדרך כלל סוללה של 2 קוט"ש.

אבל כדי שלא לעודד את יצרני הרכב להעלות כעת מחירים נקבע רף להטבה: זכאיות לקבלה מכוניות במחיר של עד 55 אלף דולר ורכבי פנאי, טנדרים ומסחריות במחיר של עד 80 אלף דולר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
טסלה מודל Y. יצרן, אתר יצרן
טסלה מודל Y. האם כעת המחירים יעלו בחזרה?/אתר יצרן, יצרן

הבעיה היה שלפי הגדרות הממשל האמריקאי טסלה מודל Y הפופולרית לא נחשבה לרכב פנאי, אלא בגרסת ה-7 מקומות, והייתה יקרה מ-55 אלף דולר. גם פורד מוסטנג מאך E פספסה את הרף, כמו קאדילק ליריק שעולה 62 אלף דולר.

מחאות הנהגים ויצרני הרכב שלחו את הממשל לחשב מסלול מחדש, וההכרעה הועברה לידי מס הכנסה האמריקאי (IRS) שאחראי על ההטבה. בסוף השבוע פירסם משרד האוצר האמריקאי את החלטת מס ההכנסה, שנכנע ללחצים.

מעתה, לפחות מבחינת הטבת המס לחשמליות, מודל Y, מוסטאנג מאך E וליריק מוכרות כולן כרכבי פנאי. כך גם פולקסווגן ID.4, שלפני כן הייתה זכאית להטבה רק בגרסת ההנעה הכפולה.

אז עכשיו כולם מרוצים, חוץ מטסלה, שנטען שמהלך הורדת המחירים הדרמטי שביצעה בחודש שעבר ברחבי העולם נועד בין השאר כדי להבטיח שמודל Y לונג ריינג' תעלה פחות מ-55 אלף דולר ותהיה זכאית להטבה. האם כעת טסלה תעלה מחירים? עוד נראה.

  • עוד באותו נושא:
  • רכב חשמלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully