וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדד מסרים: מבחן דרכים ללקסוס UX המחודש

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 9:06

מתיחת הפנים שעבר הקרוסאובר הקטן של לקסוס אמורה לא רק לטפל בצמצום הפערים של דגם מתבגר, אלא גם להתמודד עם תעשיה שהשתנתה מאוד מאז הוצג.

לקסוס UX250h. קינן כהן
ההבדלים במתיחת הפנים קטנים מאוד חיצונית/קינן כהן

מחיר: 260 אלף שקל
ציון: 7/10
אהבנו: נוחות, עדכון מולטימדיה, צריכת דלק
לא אהבנו: בידוד רעשים, מרווח, תיבת הילוכים

עברו רק 5 שנים מאז הוצג לקסוס UX הנוכחי, 5 שנים יכולות להיות כהרף עין בהיבטים מסוימים או עולם שונה לחלוטין באחרים, בכל הקשור לסגמנט בו הוא מתחרה - התשובה השנייה היא הקולעת יותר לתיאור המצב. ב-2018 נמכרו בישראל מאות בודדות של כלי רכב חשמליים מתוך היצע מצומצם, ב-2019 זה זינק ל-613, ב-2020 ל-1,570, ב-2021 כבר עברנו את רף ה-10,000 יחידות ואת ההמשך אתם כבר מכירים.

השינויים האלו לא פסחו גם על הקטגוריה בה מתחרה הלקסוס UX, מי שהתהדר בתדמית הירוק של הקבוצה אז, היום רואה כלים כמו DS3 קרוסבק, ב.מ.וו iX1, אודי Q4 איטרון, וולוו C40 ו-XC40, מרצדס EQA ועוד. כן, גם לו יש גרסה חשמלית, אבל עם 83 חתיכות בשנת 2022, נראה שלא רק אנחנו לא עפנו עליו.

אז לקסוס העבירה מתיחת פנים את ה-UX, גם כי זה מה שעושים וגם כי בקטגוריה שמשתנה ועם חלופות חשמליות שמתחילות לתפוס יותר ויותר נפח - שיפור ההצעה הוא הדבר המתבקש ביותר.

לקסוס UX250h. קינן כהן
איכות החומרים וההרכבה טובים מאוד, כמצופה מלקסוס/קינן כהן

עיצוב: צריך לעמוד ממש מקרוב ליד UX מחודש וזה שקדם לו כדי לעמוד על השינויים בעיצוב. יחידות תאורה קדמיות מעט שונות ופגושים משולבי פנסי ערפל, זה פחות או יותר מה שעולה בהשוואה בין התמונות. הוא עדיין קרוסאובר קטן ונאה, עם עיצוב "לקסוס" מזוהה מאוד של קווים זוויתיים. היום כמו אז, אני תוהה עד כמה קשתות הגלגלים בפלסטיקה השחורה הזו משרתת את המסר של "יוקרה", כי את הסיפור של "שטח" אף אחד לא קונה. בחו"ל הדגם מסתובב גם עם קשתות גלגלים בצבע הגוף ומראה הרמוני יותר. יש לו יציבה נמוכה ורחבה שקצת מטשטשת את הגבול בין "קרוסאובר" לסוג של האצ'בק מוגבהת.

תא נוסעים: המראה הכללי של תא הנוסעים נותר זהה. כלומר איכות חומרים טובה ורמת הרכבה מצוינת, הנדסת האנוש פשוטה ולכן מובנת בקלות וההתמצאות והשליטה פה נעשים בתוך פרק זמן קצר מאוד. תנוחת הנהיגה לא גבוהה בהרבה מזו של מכוניות אחרות מסביב.

השינוי המשמעותי ביותר פה הוא מה שקורה בקונסולה המרכזית. המסך הקודם (10.3 אינץ') מוחלף בכזה בגודל 12 אינץ' שכעת גם משמש כמסך מגע, מחליף את משטח השליטה הנוראי שהיה לו בעבר. יש עוד כמה שינויים קטנים במבנה הקונסולה כמו שני שקעי USB-C שנוספו, מעבר כפתורי חימום המושבים מאיזור בקרת האקלים לסמוך לבורר ההילוכים, היכן שהיה משטח המגע - אנחנו מעדיפים עוד תאי אחסון שנמצאים פה במשורה, אה, ונגן הדיסקים (כן, היה פה אחד כזה בעבר) נעלם גם הוא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לקסוס UX250h. קינן כהן
כאשר הבסיס הוא C-HR, יש מרווח מצומם ליושבים מאחור/קינן כהן

המושב האחורי לא היה ואינו מנקודות החוזקה של הרכב. בסיס גלגלים של 2.64 מטר שאותו הוא יורש מה-C-HR שעליו הוא מבוסס זה לא משהו שאפשר להוציא ממנו יותר מדי. השינוי בקו החלונות מאפשר לו להציע ראות טובה יותר החוצה מאשר ה-C-HR. כמו בעבר יש פה יציאות מיזוג ושני שקעי טעינה.

תא מטען: עם 438 ליטרים בתא המטען נפח שימושי למשפחה לא חסר. הוא עדיין עם סף הטענה גבוה.

אבזור: מכונית המבחן ברמת הגימור טאקומי הגבוהה ביותר בהיצע כוללת חימום מושבים, ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, כיוון הגה חשמלי, מערכת שמע עם 10 רמקולים, פתיחה חשמלית לתא המטען, גג שמש ועוד. אבזור הבטיחות כולל תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית גם בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב ב"שטח מת" (רק ברמת הגימור הגבוהה), זיהוי תמרורי מהירות ומערכת למניעת שכחת ילדים.

לקסוס UX250h. קינן כהן
בחו"ל הוא מגיע עם קשתות גלגלים בצבע הגוף/קינן כהן

ביצועים: אין שינוי במערכת ההנעה עצמה של ה-UX. מנוע 2.0 ליטר ארבעה צילינדרים ומנוע חשמלי בהספק משותף של 184 כ"ס. הם עוברים דרך תיבת הילוכים רציפה לגלגלים הקדמיים. הוא לא מכונית ספורט, אבל העסק עובד יעיל והרכב אפילו מעניק תחושה של זריזות ולא חסר דחף גם בעליות ממושכות או כשצריך לצאת לעקיפות.

העברה שלו למצב "ספורט" מהבורר מעל לוח המחוונים מהדקת את תגובת המצערת ללחיצה. הבעיה מתעוררת עם הרעש שלו, כאשר גוררים את המנוע לסל"ד גבוה יחסית, וזה קורה כל הזמן בשל תיבת ההילוכים הרציפה.

בידוד הרעשים פחות מרשים מהמצופה בלקסוס. יחידת ההינע ההיברידית עדיין יעילה מאוד הן בתפקוד החשמלי שלה והן בשילוב החלק עם מנוע הבנזין, אבל היא כבר לא המילה האחרונה ודור חדש (חמישי) שלה כבר מסתובב מתחת למכסי המנוע של טויוטות חדשות יותר (קורולה, קורולה קרוס ופריוס החדשה).

צריכת דלק: את ימי המבחן שכללו כרגיל כמה מאות קילומטרים בתוואי נהיגה שמשלב כבישים מהירים, פרק עירוני וקטע דינאמי סיימנו עם צריכת דלק של 15 ק"מ לליטר. טוב מאוד.

לקסוס UX250h. קינן כהן
חישוקי 17 אינץ' מקנים לו עוד כמה נקודות בנוחות הנסיעה/קינן כהן

נוחות והתנהגות: לקסוס UX הולך נגד הזרם בכל מה שקשור לצמיגים וחישוקים. הוא נועל גלגלי 17 אינץ' בחתך רגוע יחסית ויחד עם כיול בולמים רך יחסית מקבלים נוחות נסיעה טובה מאוד בהיבט של שיכוך מהמורות וגלי אספלט. למעט אותם רגעים של דחיקה במנוע הבנזין, גם בידוד הרעשים מקבל ציון טוב מאוד.

זוכרים את האזכור למראה הנמוך והרחב שלו? אז מסתבר שבכביש המפותל יש לזה יתרון. התנהגות הכביש טובה מאוד, יש שפע אחיזה והוא לא עושה את הדבר הזה של זוויות גלגול מוגזמות שיש לקרוסאוברים. ושוב הסיפור של חישוקי ה-17 מוכיח שעם צמיגים טובים (ברידג'סטון טורנזה במקרה שלו) אפשר וכדאי לשחרר מהפוזה המטופשת של חישוקים גדולים וחתך נמוך בצמיגים. למרות הגה ישיר ומדויק, זה לא מתחבר למשהו מהנה לנהיגה, הכתובת בין השאר היא תיבת ההילוכים הרציפה, הכוח תמיד מגיע חצי שניה אחרי שאתה צריך אותו.

לקסוס UX250h. קינן כהן
המעבר למסך מגע גדול הוא השדרוג המשמעותי ביותר בתא הנוסעים/קינן כהן

השורה התחתונה

מאז הוצג, ה-UX נמצא לצד ה-NX בראש הדגמים הנמכרים של היצרנית בישראל. לא הפתעה באחת הקטגוריות הצפופות והמבוקשות של קרוסאוברים יוקרתיים קטנים, בזמנו הוא בדיוק מה שהיה חסר לה בקו המוצרים.

כאז גם היום, מדובר בדגם שמצליח להצניע היטב את שורשיו העממיים ומעניק את הברק של מותג יוקרה על מכונית לא גדולה. כאז גם היום, הוא מצליח לשחק גם על קלף המחיר והמשבצת הירוקה כאשר הוא זול מרוב מתחריו הישירים. השינויים בתא הנוסעים כבר מאפשרים לו לשדרג את הציון הקודם שקיבל.

אבל זוכרים את השוק שהשתנה? אז שם האתגר שלו, למי שלא נוסע לטווחים יוצאי דופן ויכול לשקול חשמלית, יש היום היצע חשמלי מעניין שקרוב מאוד במחיריו לאלו של ה-UX, מאודי Q4 איטרון, דרך וולוו C40 ועד טסלה מודל Y שבתמחור החדש יקרה ממנו ב-10,000 שקל בלבד. הגרסה החשמלית הנוכחית של ה-UX סובלת מטווח קצר מדי, והגרסה ארוכת הטווח החדשה עדיין לא כאן. אז בשורה התחתונה, למעט ללקוחות הנאמנים (ויש הרבה כאלו), גם אם הוא משופר, זה עדיין קצת מאוחר.

לקסוס UX250h. קינן כהן
זול ממתחרי הבנזין, אבל החשמליות כבר נושפות בעורפו/קינן כהן

על הצד הטכני: לקסוס UX 250h

מנוע, הנעה: בנזין, חשמל, קדמית
הספק/מומנט: 184 (משולב)/19.4 (בנזין בלבד)
תיבת הילוכים: רציפה

מידות:
אורך (מ'):
4.5
רוחב (מ'): 1.8
גובה (מ'): 1.5
בסיס גלגלים (מ'): 2.64
תא מטען (ליטרים): 438

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות):
8.5
מהירות מירבית (קמ"ש): 177
צריכת דלק (יצרן): 18.5 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 15 ק"מ לליטר

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: 5 מ-5 כוכבים (2019)

בטיחות אקטיבית:
תיקון סטיה מנתיב, בלימה אוטומטית, התרעת רכב ב"שטח מת", זיהוי תמרורים, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, התרעת שכחת ילדים

זיהום אוויר:
קבוצה 3 מ-15

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ. 5 שנים או 100 אלף ק"מ למערכת ההיברידית.

מתחרים:
DS3 קרוסבק, מרצדס GLA, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, אודי Q3, אלפא טונאלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully