וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס LX600 במבחן מקומי

עודכן לאחרונה: 31.3.2023 / 13:20

בלקסוס העבירו את הטויוטה לנד קרוזר 300 ניתוח פלסטי, עטפו אותו בעור, אבזור ואנחנו פוגשים אותו עכשיו כלקסוס LX600. האם בשורה התחתונה הוא שווה את תג המחיר העסיסי של מיליון שקלים?

לקסוס LX600. רמי גלבוע
גדול, נוצץ, איכותי, ועולה יותר ממיליון שקלים/רמי גלבוע

מחיר: 1,050,000 שקלים

מתחרים: קדילאק אסקלייד, מרצדס GLS, ב.מ.וו X7

אהבנו: פאר וייחודיות, איבזור, כורסאות נוחות, פוטנציאל שטח אדיר למי שמעוניין

לא אהבנו: מחיר, התנהגות כביש ביחס למחיר, צמיגי כביש

ציון: 8.5/10

עד היום, למעט חריגות כמו LC וה-RC, לקסוס בישראל יוצגה עם מכוניות משפחתיות וקרוסאוברים מפנקים, בדרך כלל היברידיים מלוטשים. LX600 הוא גרסת היוקרה של לקסוס ללנד קרוזר, אבל לא סתם קרוזר כמו אלה הנמכרים אצלנו בכמויות - מתחת לקליפה הנוצצת מתחבא לנד-קרוזר-300 המגודל, מחליפו העדכני של ה-200 V8 שנמכר כאן לפני כ-15 שנים. הבעיה היא שבהיעדר תקינה מערבית תצטרכו לטוס למדינות המפרץ כדי לנהוג בלנד קרוזר 300; אבל החל מהיום תוכלו לקנות אותו בישראל בגרסת היפר-לוקסוס, תחת מותג היוקרה לקסוס.

לקסוס LX600. רמי גלבוע
נותרו בישראל מעט מאוד דגמי 200 קשישים, סחורה לוהטת בשוק המשומשות. ה-LX600 יהיה לא פחות נדיר/רמי גלבוע

יש עוד מחסום קטן העומד בדרככם לנהיגת 600 LX, והוא המחיר - גרסת העל Takumi VIP עולה 1,050,000 שקלים וזה יקר מאוד, אפילו ביחס ללנד קרוזר 'סהרה' העולה 460,000 אלף שקלים. האמת היא שכבר מזמן רציתי לשוחח איתכם על נושא המחירים, מכיוון שמבחני הדרכים האחרונים מתחילים להכניס אותי לתעוקת לב קלה... הסיבה היא שמעמד הביניים של רכבי השטח האמיתיים נכחד לחלוטין, ואדם מן השורה כבר לא יכול אפילו לחלום על קניית רכב שטח חדש. הג'ימני מקסים אבל הוא ממש לא רכב משפחתי (אל תפתחו ציפיות לגרסת 5 דלתות ההודית, ספק אם אי פעם תגיע לישראל). אפשר לקנות רקסטון במעט יותר מ-250,000 שקלים, זה כבר מחיר נסבל ביותר; אבל מצוקותיו הפיננסיות האחרונות של היצרן הקוריאני מערערות את האטרקטיביות שלו. עוד 100,000 שקלים אתה פוגש לנד קרוזר בסיסי ומכאן ואילך זוהי טריטוריה בלתי זמינה לבני אנוש רגילים; לנד רוברים ב-600,000 שקלים, קדילאק ולקסוס במיליון ומשהו, מרצדסים וריינג'ים במחיר של דירה... פתרון ביניים אפשרי הם טנדרי 4X4, אבל גם הם כבר נושקים ל-300,000 שקלים. אנא אנו באים?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
לקסוס LX600. רמי גלבוע
הפאר והאיבזור לא פגעו ביכולות השטח של ה-600LX, שנשארו גבוהות ביותר. הבעיה היחידה היא חישוקי ה-22 אינץ' הענקיים, עליהם מורכבים צמיגים רגישים/רמי גלבוע

עיצוב: היום אנו באים בשעריה של ספינת המדבר הנוצצת, לקסוס 600LX בעל חרטום המזכיר את שערי הכניסה למקדש יווני, או חנוכיית חב"ד על סטרואידים. השבכה המוכרמת נפרשת על פני 120X65 סנטימטרים (מדדתי!) ונראה לי שזהו הגריל הגדול ביותר במקומותינו, שאינו מגיע ממחלקת המשאיות. ה-600LX ארוך בכ-30 סנטימטרים מהקרוזר המקומי, הוא רחב ומתנשא מעל רוב מה שמסתובב אצלנו בכבישים; קדילאק אסקלייד ודיפנדר 130 ארוכים יותר, אבל ה-600LX לא ישאיר אף אחד אדיש למראהו המוחצן והבולט.

לקסוס LX600. רמי גלבוע
תא הנוסעים עשיר ומפנק, איכותי ובנוי באיכות גבוהה מאוד. יש עירוב מוזר של ישן וחדש, ופחות מרחב פנים מכפי שהיינו מצפים ברכב גדול כל כך/רמי גלבוע

תא נוסעים: רכב המבחן הגיע אלינו בגרסת Takumi VIP המהודרת ביותר; היא כוללת ארבע כורסאות 'מחלקת עסקים' מפוארות ומשוכללות, מחממות ומצננות, ועל הדרך גם מעניקות לך מסאז'. הכורסאות נהדרות אבל הן לא מאפשרות הסעת משפחה גדולה, וגוזלות שטח מחייה מסביבן. נוח לשבת בהן אבל הן לא משאירות הרבה מרחב להנחת חפצים אישיים, מצלמה וכיו"ב. גרסת VIP Takumi עולה 1,050,000 שקלים ועבור Takumi עם 7-מושבים תשלמו 950,000 שקלים (האם אעז לומר 'בלבד'? לא!). ב-890,000 שקלים תקבלו את גרסת הכניסהHadori , ואתם יודעים מה? אני מעדיף אותה על פני Takumi מכיוון ש-Hadori נועלת צמיגי 265/55R20, נוחים ועמידים יותר מה-265/50R22 של גרסאות טאקומי.

לקסוס LX600. רמי גלבוע
שתי הכורסאות האחוריות מדהימות במימדיהן ונוחותן; אם שם יושב הבוס, זה סידור מפנק ויוצא דופן/רמי גלבוע

אבזור: ומה תקבלו בעבור מיליון השקלים שלכם? כל דגמי 600LX גדושים במושבים נוחים ומפנקים, מערכת צליל 'מארק לווינסון' משובחת (אבל מקלט הרדיו מכוייל לתדרים אמריקניים, שאינם מכסים את קשת התדרים המקובלת אצלנו), ריפודי עור איכותיים, מסכי 11.4 אינץ' ליושבים מאחור, תאורות אישיות, הרבה נקודות טעינה ומיזוג. התחושה היא של עושר ופינוק אבל אני חייב להודות, שהעיצוב והנדסת האנוש אינם ברמה המצופה במחיר כזה. עיצוב הפנים מיושן למדי, גג השמש קטן, יש עירוב של מתגי שליטה קטנים מדי (על גלגל ההגה הקטן), גדולים מדי (שילוב הילוך 'כוח' ובורר מצבי נהיגה), טיפוגרפיה פשטנית וקטנה בלוח המחוונים, והשתלה מוזרה של מסך מולטימדיה מודרני 12.3 אינץ', מעל מסך 7-אינץ' צפוף וקטן למדי. בהקשר של גרסת VIP עם ארבעת 'כורסאות הקפטן' נשאלת גם השאלה, מי באמת יישב במושבים האחוריים? מנכ"ל הקונצרן ומנהל לשכתו, או זוללי הבמבה הקטנים?

לקסוס LX600. רמי גלבוע
נהיגת הכביש אל השטח תעבור עליכם במהירות ובתפנוקים; ברגע שתרדו מהאספלט תתחילו להיזהר עם הצמיגים הגדולים/רמי גלבוע

ביצועי מנוע/דלק: בחרטום הלקסוס פועם 6V כפול-מגדשים בנפח 3.445 ליטר ליטר, שהחליף את ה-8V הבזבזני והמיושן. עם הספק מרבי של 409 כוח סוס ו-66 קג"מ אין לו שום בעיה להניף את 2,660 הקילוגרמים מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות, ולהישאר חזק ונמרץ גם מעל 120-140 קמ"ש. ה-LX החדש השיר מעליו כמאתיים קילוגרם על ידי ייצור הדלתות, מכסה המנוע והגג מאלומיניום. תיבת 10 הילוכים דואגת לשמור את המנוע בתוך רצועת הכוח שלו, אבל היא לא מאוד מהירה; הורדות הילוכים אינן מיידיות, הזינוק מהמקום אינו נחרץ כפי שהיינו מצפים ממנוע בעל שני מגדשי טורבו. אבל זו סתם ביקורת קטנונית על סיפונו של מפלץ מכאני המפליג בחוסר מאמץ ובקלילות, במהירויות העשויות לבייש מכוניות כביש משובחות.

לקסוס LX600. רמי גלבוע
גרנד קניון בישראל/רמי גלבוע

אני גם משער שמי שמשכיב מיליון שקל על רכב יוקרתי, אינו מפשפש בנתוני תצרוכת הדלק. למרות זאת, ה-LX הפתיע אותנו לטובה עם נתונים של 8.5-9.5 קילומטרים לליטר, בשיוט רגוע של 110-120 קמ"ש. מצד שני וברגע שקצת לוחצים עליו הוא שואב ליטר בנזין לכל 5.5-6.0 קילומטרים, בשטח ראינו אפילו 2.9 קילומטרים לליטר - בנהיגה מהירה אך לא ממש ספורטיבית, בוודאי לא בדיונות טובעניות... עד להצגת LX600 היברידי הצפויה ב-2025, הכינו את הג'ריקנים.

לקסוס LX600. רמי גלבוע
הג'אמוס הזה טורף דיונות כאילו היו אדמה מהודקת/רמי גלבוע

נוחות והתנהגות כביש: כאשר אנו מנתחים את התנהגות הכביש של LX600, ראוי לזכור שהוא אינו רכב כביש טהור או קרוסאובר מפונפן - זהו רכב שטח אמיתי, ולא חיית כביש כמו אודי Q7, ב.מ.וו X7, ריינג' רובר וולאר או מרצדס GLS. ה-LX600 יושב על שלדת סולם חסונה וסרן אחורי חי - אלו מכלולי שטח שאינם מיטיבים עם עידון הנסיעה, נוחות, או התנהגות הכביש.

הנסיעה נוחה מאוד על כביש משובח אבל על אספלט פחות רהוט ובוודאי בסביבה עירונית, ה-600 אינו מספק נוחות מושלמת. הסרן האחורי אינו מצליח לספוג מהמורות קטנות וגדולות, בוודאי לא עם צמיגי 265/50R22 הספורטיביים מדי. במקביל לקופצניות הקלה, הוא רוכן על צידו בפניות מהירות ובשינויי כיוון חדים. הלקסוס מפנק את יושביו ככל האפשר באמצעות מערכת מתלים הידראולית AHC הממקסמת את נוחות הנסיעה, ובעזרת הכורסאות הנוחות מאוד; אבל נוחות הנסיעה בכביש אינה משתווה לזו של מתחרי כביש אירופים ויפנים (כולל מכוניות כביש מבית לקסוס). הנהג יכול לבחור במצב 'נוחות' או באחד משני מצבי 'ספורט' של מערכת המתלים, ובכל המקרים - המרכב הגבוה רוכן על צידו בפניות חדות או מהירות. אחיזת הצמיגים מספקת לחלוטין וההיגוי קליל אך מדוייק; זה ראוי לציון, אבל אין לכם מה לבנות על נהיגה ספורטיבית עם הלקסוס המגודל. ולמרות כל אלה ובתור רכב שטח אמיתי, 600LX הוא מעבורת מצוינת ומפנקת לשיוטים ארוכי טווח. המימדים, הגובה, בסיס הגלגלים הגדול, הבידוד האקוסטי ומערכת הצליל, מעניקים לו יכולת מצויינת לשינוע אנשים בכייף וברגיעה מוחלטת.

לקסוס LX600. רמי גלבוע
למרות הפרופיל העירוני, יש לו מספיק גומי כדי להוביל אותך רחוק. מהלך הסרן האחורי מצוין/רמי גלבוע

שטח: כל הווייתו של לקסוס LX600 נגזרת מיכולות השטח שלו. זהו אייקון שטח עולמי ויכולות השטח של לנד קרוזר 300, עדיין כאן: ל-LX600 יש הילוך 'כוח' יעיל להתמודדות באתגרי עבירות, מהלך מתלים גדול (יוצא דופן מאחור), בקרת משיכה מצוינת, מנוע כביר, ויכולת להגביה את המרכב בכעשרה סנטימטרים באמצעות מערכתAHC ההידראולית.

למרות כל אלה, לא העזתי להיכנס איתו לשטחים תובעניים; הבעיה העיקרית הם צמיגי 265/50R22 הרגישים מאוד לפגיעות דופן. ברמת הגימור 'הדורי' הוא נועל צמיגי 265/55R20 טובים יותר לשטח (ולנוחות כביש) אבל מה שהוא באמת צריך כדי להפוך לחיית שטח אמיתית הם צמיגי 265/65R18, איתם הוא נמכר באוסטרליה ובשווקים אחרים. עם צמיגי שטח ראויים יוכל ה-600LX לממש לחלוטין את פוטנציאל השטח שלו, אבל לנו היו רק 265/50R22 עדינים מדי.

עם נעלי בלט אלו צלחנו את אוקיינוס הדיונות של עגור ושונרא, ולא נודע כי באו אל קרבו. הלקסוס גלש במלכותיות על פני הדיונות והסכינים התלולות, מייצר טונות של מומנט וגמישות רבה. במעברים טכניים סלעיים פחדתי לצבוט את הצמיגים (אין בכלל מה לדבר על הורדת לחץ אוויר!) אבל הלקסוס הצליב סרן אחורי כמו פרד עבודה, בקרת המשיכה שיגרה את הכוח לצמיגים הראויים - אין ספק שלמעט הצמיגים, הלקסוס הזה ממלא כל ציפיית שטח סבירה.

לקסוס LX600. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
אל תצפו לראות אותם מציפים את שבילי הדיונות והטרשים!/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

השורה התחתונה

אני יכול לדבר עד מחר על יכולות שטח אבל אני יודע שרוב הלקסוסים לא יורידו גלגל מהאספלט. קומץ הלקוחות שישכיבו עליו 1,050,000 שקלים ירכשו אותו מכיוון שהם מחפשים 'ריינג' רובר עם אמינות יפנית', אחרים יחפשו רכב משפחתי אליו יוכלו להשתדרג מהספינה הנוכחית שלהם, או סתם כאלה שאוהבים את המראה הגרנדיוזי.

לעניות דעתי ועבור מי שאינו מתכוון לרדת לשטח, יש בארץ עיסקאות טובות יותר, בוודאי מפנקות ונוחות יותר.

לקסוס LX600. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
לא רציתי לצאת איתו מהדיונות, שם הוא היה מלכותי ושאנן/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

ומצד שני, אותם מעטים שייקנו לקסוס 600LX כדי לטייל איתו בשטח, יזכו ברכב היפר-וורסטילי. ברגע שהוא יורד לשטח אז כבר לא איכפת אם עיצוב הפנים עדכני או לא, מה תצרוכת הדלק, ואיך הוא מגהץ כבישים. לטיילי שטח נחושים אמליץ להצטייד בגלגלי 18 אינץ' חלופיים, עם צמיגי שטח טובים. עם נעלי עבודה אלה הם יוכלו ליהנות באמת מכל העולמות, ולקבל תמורה ראוייה עבור ההשקעה הגדולה שלהם.

לקסוס LX600. רמי גלבוע
ברמת הגימור הנמוכה יותר תקבלו משהו שקרוב יותר לרכב שטח קשוח/רמי גלבוע

על הצד הטכני: לקסוס 600LX Takumi VIP

מנוע: בנזין כפול מגדשים 3.4 ליטר, בתצורת 6V
הספק/סל"ד (כ"ס): 409/5,200
מומנט/סל"ד (קג"מ): 66/2,000
תצורה: שלדת סולם עם סרן אחורי חי, מתלים קדמיים עצמאיים
הנעה: 4X4 קבוע, הילוך 'כוח', בקרת משיכה ונעילת דיפרנציאל מרכזי
תיבת הילוכים: אוטומטית פלאנטרית, 10 הילוכים

ביצועים:
מהירות מרבית (קמ"ש):
210
תאוצה 0-100 (שניות): 6.9
צריכת דלק (יצרן): 8 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 5.9 ק"מ לליטר


מידות
אורך (מ'):
5.1
רוחב (מ'): 2
גובה (מ'): 1.9
בסיס גלגלים (ס"מ): 285
מרווח גחון (ס"מ): 20.5-29.0

צמיגים: 265/50R22
זוויות גישה / נטישה (מעלות): 21.7 / 28.5
משקל עצמי (ק"ג): 2,660

בטיחות: 8 כריות אוויר, מבחן ריסוק אירופאי עוד לא בוצע

בטיחות אקטיבית: בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת רכב ב"שטח מת"

זיהום אוויר: קבוצה 15 מ-15

אחריות: שלוש שנים או 100 אלף ק"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully