וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד עובדת חשמלית מהסוג שכל-כך חסר בישראל

עודכן לאחרונה: 9.5.2023 / 4:21

מנכ"ל פורד גילה: הבנו ששוק הקרוסאוברים 5 מקומות מפוצץ בתחרות, לכן נשיק אחד עם 7 מקומות. בינתיים החברה ממשיכה לעשות כסף מרכבי בנזין ודיזל ולהפסיד על החשמליות

פורד אקספדישן. אתר יצרן
פורד אקספדישן, האם הענק יהיה הראשון לעבור הסבה חשמלית?/אתר יצרן

במהלך מפגש סיכום הרבעון הראשון של שנת 2023, לצד חדשות מעורבות על התוצאות הכספיות של היצרנית, אישר מנכ"ל פורד ג'ים פארלי כי החברה מבקשת להתפתח מעבר לשוק הקרוסאוברים החשמליים בעלי 5 המושבים שנמצא ברווייה - על פי הגדרתו. בחברה מוצאים בקטגוריית ה-7 מושבים שוק אליו היא יכולה להתפתח ולהתבלט בשל ההיצע המועט בו.

את הביטחון שלו בכניסה לסגמנט בו כאמור לא פעילות כרגע הרבה יצרניות אחרות, הוא שואב מהטנדר החשמלי של החברה, שזכה לביקושים שהפתיעו את פורד והביאו אותה לרוץ למהלך של הכפלת כושר הייצור. "המון לקוחות קנו את הלייטנינג (הגרסה החשמלית של הפורד F-150) כאשר הם מעולם לא היו בעלי טנדרים בעבר. אנחנו מתכוונים לעשות את זה עם רכב 7 מושבים ועם כלי רכב מסחריים נוספים".

פורד F-150 לייטנינג. פורד,
ישמש בסיס לקרוסאובר הגדול? פורד F-150 לייטנינג/פורד

למרות ההתייחסות הזו, לא נאמר דבר בנוגע לפלטפורמה שתישא את אותו רכב 7 מושבים חשמלי. כאשר נכון להיום שלוש האפשרויות שעומדות על הפרק הן "חישמול" של כלי רכב קיימים שמציעים את הסידור הזה אצל פורד כמו האקספלורר והאקספדישן - בדומה למה שנעשה בלייטנינג. זו הנחת עבודה סבירה במקרה של האקספדישן שיושב למעשה על בסיס ה-F-150. או שימוש בפלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה - למרות שאין כרגע ידיעות על תוכניות כאלו.

האפשרות השלישית היא להישען על שיתוף הפעולה של פורד ופולקסווגן שאמנם מתרכז כרגע בכלי רכב מסחריים (כמו הריינג'ר-אמארוק), אבל כולל גם מכוניות חשמליות על בסיס פלטפורמת ה-MEB של הגרמנים, ונראה שלשם רמז פארלי בדבריו.

כיום הדגמים החשמליים המציעים 7 מושבים מתחלקים בין כאלו קומפקטיים מאוד בעלי סידור ישיבה של 5+2 דוגמת טסלה מודל Y (לא בישראל, פה היא משווקת בתצורת 5 מושבים) ומרצדס EQB. באמצע ישנו BYD טאנג, ומעליו גדולים מאוד כמו טסלה מודל X, יקרים מאוד כמו מרצדס EQS SUV וכאלו שעדיין לא הוצגו רשמית כמו וולוו EX90, קיה EV9, יונדאי איוניק 7 ואחרים.

וכך בשוק הישראלי, שבו רכבי 7 מושבים כמו מיצובישי אאוטלנדר, סקודה קודיאק וצ'רי טיגו 8 זוכים לביקושים גבוהים כחדשים וכמשומשים, אין להם אלטרנטיבה חשמלית. אולי כעת היא תגיע מפורד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פורד אקספלורר חשמלי. פורד,
ייתכן שתתבסס על פיתוח משותף עם פולקסווגן, כמו האקספלורר האירופי שמבוסס על ID.5/פורד

הדברים האלו של סימון מוקדי רווח בעולם החשמל, מקבלים משנה תוקף כאשר בוחנים את התוצאות הרבעוניות של היצרנית כפי שהוצגו באתר החברה, שם מוצג פירוט הביצועים הכספיים של שלוש הזרועות שמרכיבות את פורד כיום; פורד blue, פורד פרו ופורד מודל e. כאשר החלוקה היא ייצור מכוניות בעירה פנימית ב-blue, כלי רכב מסחריים בפרו ופורד e אחראית על עולם החשמל.

על פי הנתונים בעוד השתיים הראשונות רווחיות ומייצרות בסיס הכנסות לחברה (2.6 מיליארד דולר ו-1.3 מיליארד בהתאמה), הזרוע החשמלית ממשיכה להיות הפסדית. במספרים: 700 מיליון דולר הפסד ומכירות של 12,000 יחידות, כלומר יחס של 58,333 דולר על כל חשמלית שהיא מכרה בשלושת החודשים הראשונים של 2023.

מצד שני, כפי שכבר פורסם, פורד נמצאת כעת בתהליך מואץ שבו היא מתכוננת להכפיל את כושר הייצור החשמלי שלה עוד השנה ולהגיע ל-210 אלף יחידות של המאך E ו-150 אלף יחידות מה-F-150 לייטנינג, עם תוכניות להמשך של עד חצי מיליון יחידות בשנה ב-2025, אז תפתח את מפעל סוללות ה-LFP הזולות והחדשות שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully