וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף: טויוטה C-HR החדש

26.6.2023 / 12:02

אחרי קדנציה ארוכה מאוד של הדור הראשון וגם הפעם עם עיצוב חיצוני-קיצוני, הדור השני של טויוטה C-HR מוצג בעולם. מתי נוכל לקנות אותו בישראל?

טויוטה C-HR החדש/יצרן

עם מראה כללי שמזכיר מאוד את הדור היוצא ועיצוב שלוקח כמה אזכורים מהפריוס החדשה, בטויוטה ממשיכים ללכת בכיוון של כלי רכב בולטים ובעלי נוכחות שאוהבים אותם או לא - קשה להתעלם מהם. אחרי 7 שנים על פס הייצור, 6 שנים בשוק המקומי בו מסר כ-31 אלף יחידות, מגיע זמנו של טויוטה C-HR לפנות את המקום לדור חדש של הקרוסאובר הקומפקטי. דור חדש ושני שכבר לא מתחרה רק ביריבים המסורתיים שלו, אלא עם פריחה של ההיצע החשמלי, מה שעם הצגתו היה אירוע שולי בשוק הרכב והפך להיות הדבר החם ביותר בתעשייה.

אז את ההנעה החשמלית טויוטה שומרת לדגמים הבאים, ובינתיים את ה- C-HR היא משאירה בתחום ההנעה ההיברידית ומחדשת אותו עם אפשרות לפלאג אין.

טויוטה C-HR החדש. אתר יצרן
חרטום מחודד בהשראת הפריוט, הצביעה מזכירה את זו של אייגו X וקיה נירו/אתר יצרן

גם בתא הנוסעים יש את המראה שפגשנו בפריוס החדשה כאשר שני הרכיבים שמושכים את העין בשלב הראשון הם לוח המחוונים הדיגיטלי ומסך המולטימדיה, שניהם בגודל 12.3 אינץ' עם תאימות אלחוטית לאנדרואיד ואייפון.

בטיוטה כמובן שמצהירים גם על שדרוג באיכות החומרים בתא הנוסעים. כמו מכוניות חדשות אחרות, גם ב- C-HR ניתן יהיה לעשות שימוש בטלפון כמפתח לרכב הן לפתיחה מקרוב והן ממיקום מרוחק, כמו כן ניתן יהיה להסיע אותו מחוץ לחניות צפופות באמצעות הנייד.

בתחום הבטיחות המתקדמת, הוא יקבל את המערך העדכני של TSS - מכלול מערכות הבטיחות של טיוטה שיכללו תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית, זיהוי תמרורי מהירות, התרעת תנועה חוצה, מניעת האצה בזיהוי מכשול ועוד.

מידות רשמיות טרם פורסמו, אבל בטויוטה אומרים שמרווח הפנים שופר וכן נפח תא המטען. אם לשפוט לפי גודל ומבנה הדלת האחורית, אנחנו לא היינו מטפחים אופטימיות לגבי קלות הכניסה והיציאה וכן הראות החוצה מתוך המושב האחורי, שתיים מהמגרעות הגדולות של הדור הנוכחי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
טויוטה C-HR החדש. אתר יצרן
מסכי 12.3 אינץ' ללוח המחוונים והמולטימדיה לצד כפתורים פיזיים/אתר יצרן

על הנעת הדור השני מופקדים שלושה מנועים, שני היברידיים ופלאג אין אחד, כולם מתוך ההיצע הקיים של היצרנית עם הדור החמישי של ההנעה ההיברידית, כמו זו שניתן למצוא בקורולה המחודשת ובקורולה קרוס. ההיצע מתחיל ב-1.8 ליטרים 138 כ"ס חלש, ו-2.0 ליטרים עם 198 כ"ס, הגרסה האחרונה תגיע גם בהנעה כפולה כאשר הגלגלים האחוריים מונעי חשמל. הביצועים הם 9.9 שניות ל-100 בגרסה החלשה ו-8.1 שניות בחזקה יותר. הצריכה הרשמית בשני המנועים דומה - 25 ק"מ לליטר.

כמו בפריוס ובפעם הראשונה ב- C-HR ניתן יהיה לקבל את הדגם גם בהנעת פלאג אין. הנפח הוא 2.0 ליטרים וההספק עומד על 223 כ"ס משולבים. סוללת 13.8 קוט"ש תסיע אותו ל-66 ק"מ מוצהרים לפחות לפני שמנוע הבנזין יכנס לעבודה.

בטויוטה אומרים שהשליטה על רמת הבלימה הרגנרטיבית תאפשר להגיע למצב של "נהיגה בדוושה אחת". עוד רכיב מעניין במכוניות עושה שימוש במערכת הניווט המובנית כדי לוודא שהוא נע במצב חשמלי בלבד באיזורים בהם התנועה מוגבלת לכאלו נטולי פליטה בלבד.

טויוטה C-HR החדש. אתר יצרן
עדיין משחק על הקלף של עיצוב חיצוני/אתר יצרן

ה- C-HR ימשיך לשבת על אותה נקודה בהיצע הדגמים של היצרנית, כאשר הוא ימוקם בין הראב4 הגדול יותר ובין היאריס קרוס הקטן ממנו ולצד הקורולה קרוס ההיברידית. את התוספת החשמלית בדמות אח קטן ל-bz4X ה-bz3X אנחנו עשויים לראות בשנה הבאה.

במהלך השנה ההיא גם צפוי להגיע ה- C-HR החדש לישראל, כך אומרים אצל היבואנית. התחרות שתצפה לו כאן תהייה יונדאי קונה, שבראשית השנה הבאה יגיע בהנעה היברידית, מיצובישי אקליפס קרוס וכן מאזדה CX-30. לאור ביטול ההבת המס לרכבי פלאג אין בינואר, לא סביר שנראה כאן את ה-C-HR פלאג אין, אלא רק את ההיברידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully