וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף בוואלה: מאזדה CX-90 הושק בכמעט 400 אלף שקל

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 11:34

בגודל מלא, באבזור עשיר, עם מנוע בנזין חדש ומסקרן ועם הצהרות מרחיקות לכת, מאזדה חוצבת את דרכה לפרימיום, ה-CX-90 הוא הטרמפ לשם, הלקוחות יצטרפו?

מאזדה CX-90/יצרן

עם ה-323, הלאנטיס, ה-3 לדורותיה, עם המאזדה 2 - אין הרבה יצרניות רכב שבנו לעצמן מוניטין של המכונית שמזוהה יותר מכל עם התדמית של רכב עממי אהוב בישראל. בין אם זו אחת שנושאת מדבקת חברת הייטק.קום או בבעלות פרטית - רציתם לומר משפחתית למר ישראלי - אמרתם מאזדה.

אבל היצרנית עצמה נמצאת כבר שנים במסע לכיוון אחר, למעלה, כאשר הכוונה שלה היא להתקבע כסוג של מיני-פרימיום-ספורט-יפני. שממצבת את עצמה לא מול טויוטה או יונדאי אלא מול פולקסווגן בואך אודי.

מי שאמור להיות ספינת הדגל המשמעותית ביותר שיקח אותה לשם הוא הרכב הזה - CX-90, שמחליף את ה-CX-9 אבל מכוון הרבה יותר גבוה, ושעל ההגעה שלו לכאן היינו הראשונים לדווח עוד לפני שלושה שבועות עם רישום הדגם במשרד התחבורה.

מאזדה CX-90. אתר יצרן
5.1 מטרים לאורך, 312 ס"מ בבסיס הגלגלים/אתר יצרן

קודם כל נכניס את ה-CX-90 לתבנית ולמסגרת בה הוא נמצא ואיפה המתחרים שלו. מבחינת מימדים, הוא נמצא בפלח העליון של הקרוסאוברים הגדולים. עם 5.1 מטרים לאורך, רוחב של 1.99 מטרים וגובה של 1.75 מטרים ובסיס גלגלים שמשתרע על 312 ס"מ הוא גדול יותר מפורד אקספלורר בס"מ ספורים לאורך ו-10 ס"מ בבסיס הגלגלים. מכלים כמו סובארו איוולטיס, טויוטה היילנדר ויונדאי פאליסייד הפערים גדולים עוד יותר.

כמו האקספלורר, גם ה-CX-90 מבוסס על פלטפורמת הנעה אחורית. זו פלטפורמה חדשה לגמרי עבור מאזדה, לא אירוע זניח במונחי יצרנית רכב קטנה מאוד שמחזור חידוש הדגמים שלה איטי מאוד, בטח הצגת פלטפורמה שלמה. העובדה שזו אחת שמכוונת להנעה אחורית בבסיס - מצביעה על כך שמבחינת מאזדה, הכיוון העתידי הוא הנהג וזו הדרך הכי טובה להגיע אליו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מאזדה CX-90. אתר יצרן
מנוע 6 צילינדרים אורכי, בנזין, עם 345 כ"ס/אתר יצרן

בחזית ה-CX-90 מנוע שכמותו כבר לא ראינו הרבה שנים, לפחות לא כחדש לגמרי וכפי שזה נראה כרגע, גם לא נפגוש בעתיד. בנזין מודגש טורבו בנפח 3.3 ליטרים ובתצורה מיוחדת מאוד - 6 צילינדרים בטור המורכב לאורך - מתצורות המנוע הטובות ביותר באיזון בין מומנט, כוח ואיזון. ההספק עומד על 345 כ"ס והמומנט על 51 קג"מ - זהו המנוע הסדרתי החזק ביותר של מאזדה. מנוע חשמלי קטן ממוקם בין תיבת ההילוכים למנוע ועם תוספת הכוח הקלה שלו מסייע ליצור תגובת מנוע טובה יותר.

ההנעה היא כפולה קבועה והגוח עובר אליהם דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה. בשונה מתיבות הילוכים אוטומטיות רגילות, מאזדה לא עושה שימוש בממיר מומנט, אלא בפתרון של מצמד רב דיסקיות על מנת לנעול את ההילוך המשולב.

מהמקום ל-100 קמ"ש הוא יזנק ב-6.9 שניות ועד מהירות מירבית של 196 קמ"ש.

מאזדה CX-90. אתר יצרן
שישה או שבעה מושבים בהתאם לרמת הגימור, בעתיד גם עם שמונה מושבים/אתר יצרן

ה-CX-90 ישווק בשתי רמות גימור, אקסלוסיב וסיגניצ'ר, הנבדלות לא רק באבזור, אלא גם בסידור הישיבה הפנימי שבו.

בשתי רמות הגימור בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת תנועה חוצה מלפנים ולאחור, התרעת רכב ב"שטח מת", תאורה אדפטיבית עם מעקב אחר פניות, מצלמות היקפיות ועוד.

בשתיהן יש גם את אותו מערך מידע עם לוח מחוונים וצג מולטימדיה 12.3 אינץ' כל אחד, תצוגה עילית על השמשה, מערכת שמע של BOSE וקישוריות אפל ואנדרואיד.

באקסלוסיב שתציע 7 מושבים בסידור של 2-2-3 יש גג שמש פנורמי, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, חישוקי 21 אינץ', ריפוד עור, מושבים קדמיים חשמליים, מאווררים ומחוממים, חימום לגלגל ההגה המתכוונן חשמלית, בקרת אקלים עם 3 איזורים, בורר מצבי נהיגה, שני מושבי קפטן בשורה השניה.

רמת הגימור סיגניצ'ר מסדרת את הנוסעים בתצורת ישיבה של 2-2-2 כאשר המושבים בשורה השנייה עם חימום וקירור, ריפודי העור הם חומים, גלגל הגה בשילוב שני גווני עור, יציאות מיזוג לשורה האחורית וקונסולה בין המושבים האחוריים.

מאזדה CX-90. אתר יצרן
לוח מחוונים ומסך מולטימדיה 12.3 אינץ' ותצוגה עילית על השמשה/אתר יצרן

אבל מי שתופס את העין יותר מכל במקרה הזה של מאזדה CX-90 הוא לא הגודל, המנוע או האבזור, אלא המחיר. בסכום שמתחיל ב-385 אלף שקלים לרמת הכניסה ועד 400 אלף שקלים לזו של הסיגניצ'ר, הוא המאזדה היקרה ביותר שנמכרה בישראל, אבל כבר ראינו מותגים עממיים (טויוטה, סובארו, יונדאי ופורד) מבקשים סכומים נאים על דגמי הקצה.

אגב מתחרים, עד שתגיע למעמד אליו היא שואפת, היא תצטרך להתמודד פה גם עם המתחרים שציינו, ובמקרה הזה הוא יקר מהם משמעותית בפערים שנעים בין כ-25 ל-35 אלף שקלים. מענה לכך יינתן בעתיד עם השקת רמת גימור שלישית, מוזלת שגם תציע 8 מושבים בהמשך השנה.

האחריות לדגם היא לשנתיים ללא הגבלת ק"מ עם מגבלה של שלוש שנים ו-100 אלף ק"מ לכל היותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully