וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד נמצא בעבר: טויוטה חשפה את הלנד קרוזר החדש

עודכן לאחרונה: 2.8.2023 / 14:52

חובבי השטח עוצרים את הנשימה: אחרי 14 שנים נחשף הדור השישי של אגדת השטח היפנית. מה השתנה, מה לא, מתי נראה אותו בארץ ולמה לגבי המחיר כדאי שתשבו

טויוטה לנד קרוזר החדש 2023 דור שישי/טויוטה
טויוטה לנד קרוזר החדש. אתר יצרן
עומד להיכנס למגפיים גדולות מאוד/אתר יצרן

טויוטה לנד קרוזר חדש הוא משפט שלא נכתב ב-14 השנים האחרונות. יכולם להגיד מחודש, או מתוח פנים, לכל היותר מעודכן - אבל "טויוטה לנד קרוזר חדש" הוא אירוע מאוד מאוד נדיר בתעשייה הזו. לא ממש מפתיע. כאשר מתעסקים עם שם שהפך לאייקון, אתם לא ממהרים לרוץ אחר כל חידוש - המסורת והביטחון שלא נוגעים במה שלא מקולקל - היא הגישה הנכונה מאוד במקרה הזה.

ולכן רק כעת, 14 שנים אחרי הצגת הדור היוצא ה-J150 ב-2009 ו-72 שנה לאחר השקת הלנד-קרוזר הראשון ב-1951, טויוטה מציגה את מה שבאמת אפשר לכנות "לנד קרוזר החדש". אחרי כמה חודשי טיזינג ושחרור פירורי מידע מגיע הרגע לספר את הכל על הדור השישי של אגדת השטח היפנית.

עוד על הלנד קרוזר בוואלה רכב:
לנד קרוזר מול סאנגיונג רקסטון: ככה עושים את זה
מערכת המתלים הישראלית המהפכנית של הלנד קרוזר 79
האם יש הצדקה לביקוש המטורף ללנד קרוזר משומש?

טויוטה לנד קרוזר החדש. אתר יצרן
עוד יותר רטרו בחזית לגרסת ה"1958", על שם שנת השיווק הראשונה בארה"ב/אתר יצרן

בעיצוב החיצוני טויוטה הלכה לכיוון אליו התפתחו גם הלנד רובר דיפנדר והפורד ברונקו - להתרפקות על העבר שלה לצד קווים מודרניים. ככה זה בתעשייה שרואה מותגים חדשים בכל כמה דקות, הנכס העיקרי של היצרניות הוותיקות הוא ההיסטוריה שלהן והן לא מפחדות לממש אותו בקרב.

הדגם מקבל חזית שונה לכל אחת מהגרסאות, כאשר זו הבסיסית שמכונה "1958" היא זו שנראית בתמונות עם יחידות התאורה העגולות בחזית. נראה שהוא מכוון למי שהולכים באמת להזקק לו בשטח עם כאשר החלק התחתון של המרכב עם פאנלי פלסטיק קשיח והמושבים מוותרים על העור לטובת מושבי בד. הכינוי ניתן על שם שנת השיווק הראשונה בארה"ב של הדגם תחת השם "לנד קרוזר" אם כי למען הדיוק ההיסטורי צריך לומר, זה לא בדיוק סיפור הצלחה, היא מכרה יחידה אחת בלבד באותה שנה. רק שנתיים אחר כך ה-FJ40 עשה את הקפיצה המשמעותית בשוק הזה.

טויוטה לנד קרוזר החדש. אתר יצרן
תא הנוסעים מזנק סוף סוף לעידן המודרני/אתר יצרן

האורך הכללי הוא 4.92 מטר (תוספת של 8 ס"מ לנוכחי), הרוחב הוא 1.98 מטר (10 ס"מ יותר מהנוכחי), הגובה 1.87 מטר (2.5 ס"מ מעל הנוכחי) ובסיס הגלגלים מוסיף 6 ס"מ ל-2.85 מטר בדגם החדש.

הדגם החדש מיישר קו עם מוצרי טויוטה בשימוש בפלטפורמת GA בגרסת F, עליה מתבססים גם הטנדרים האמריקנים של היצרנית וכמובן אחיו התאום בלקסוס ה-GX. הכינוי המקצועי שלו הוא ה-J250, בכך הוא מחליף למעשה את ה-J150 - הלנד קרוזר היוצא.

הוא עדיין עושה שימוש בשלדת סולם, וזו הוקשחה ב-50% לדברי טויוטה, כאשר המרכב כולו קשיח יותר ב-30%. כאשר זה מגיע לרכבי שטח עם שלדה נפרדת, זה בעיקר מצביע על כוונה לשיפור ביכולות הכביש של הדגם. הוא מצויד, לראשונה בטויוטה, במוט מייצב קדמי מתנתק, מה שיעניק יותר מהלך לגלגלים הקדמיים. ההגה עצמו מחליף את התגבור ההידראולי בתפעול חשמלי.

טויוטה לנד קרוזר החדש. אתר יצרן
יגיע בשלב הראשון בתצורה הארוכה. עתידה של זו הקצרה לא ברור/אתר יצרן

טויוטה מפצלת את ההנעה של הלנד קרוזר לשווקי אירופה וארה"ב. כאשר אלו האחרונים מקבלים מנוע 2.4 ליטר מוגדש עם 326 כ"ס. לשווקי אירופה וככל הנראה גם אלינו תגיע גרסת הדיזל - 2.8 ליטרים עם 204 כ"ס ו-51 קג"מ. ואם זה נשמע מוכר, זה בגלל שמדובר באותו מנוע של הדגם הנוכחי. אבל נתון גרירה שטיפס מ-3,000 ל-3,500 ק"ג הקפיץ אותי לחפש מאיפה מגיע ההבדל - הוא נמצא בתיבת הילוכים אוטומטית חדשה, שכעת עם 8 יחסי העברה במקום 6 בדור היוצא.

חשמל? היברידי? בטויוטה לא מתכוונים להעמיד שום דבר כזה בלנד קרוזר, לפחות לא בעתיד הנראה לעין, לכל היותר מערכת היברידית קלה עם מצבר 48V שתגיע ב-2025.

טויוטה לנד קרוזר החדש. אתר יצרן
המון כפתורים פיזיים - תמיד חדשות טובות/אתר יצרן

בינתיים מוצגת רק הגרסה הארוכה של הדגם, עם תצורת הושבה של 5 או 7 נוסעים. נכון לעכשיו, אין שום אזכור לזו בעלת 3 הדלתות, שאמנם פחות מועדפת על ידי טיילי שטח רציניים הזקוקים לנפח הטענה, אבל בהחלט הפכה כבר מזמן לחביבת העולם התחתון המקומי - סוג של מרצדס G קלאס לעניים.

קו החלונות נמוך יותר מאשר בדגם היוצא והוא מתחבר להצהרות על שיפור בשדה הראייה של הנהג. בתוך תא הנוסעים יש קפיצה משמעותית קדימה עם לוח מחוונים דיגיטלי גדול מאוד ומסך מולטימדיה עם גרפיקה משופרת, שכוללת גם את נתוני מערכת מצבי נהיגת השטח. ככל הנראה עם מאפיינים שפגשנו כבר בלנד רובר כמו מצלמת "מכסה המנוע השקוף" ועוד. בסביבת הנהג נראה שטויוטה שומרת אמונים למתגים הפיזיים לטובת קלות תפעול.

טויוטה לנד קרוזר החדש. אתר יצרן
לגרסת הבסיס פגושים ותחתיות מרכב בפלסטיק שחור קשיח/אתר יצרן

יחד עם הדגם החדש, מתקבלות גם מערכות בטיחות מתקדמות. כמו בלימה אוטומטית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב שלא היה לדגם בעבר והתאפשר עם מעבר להגה חשמלי, זיהוי תנועה חוצה בנסיעה לפנים או לאחור, זיהוי תמרורים, בקרת שיוט אדפטיבית, מיתון האצה במהירות נמוכה (כמו נסיעה במגרש חניה), זיהוי רכב ב"שטח מת" והתרעה לפני יציאה לנתיב לא פנוי, תזכורת למניעת שכחת ילדים ועדכונים דרך האוויר (OTA) למערכות הבטיחות.

הזמנות מוקדמות ללנד קרוזר ייפתחו באירופה באוקטובר, אולם ההגעה ליבשת ולישראל תהייה ככל הנראה רק במחצית השנייה של 2024.

בנוגע למחירים, כאשר הפרסומים כרגע מדברים על גרסאות כניסה בכ-50 אלף יורו או כ-55 אלף דולר, השוואה למתחרים ברמת מחיר מקבילה שכן נמכרים פה, אומר שהעסק הלא זול הזה שנקרא לנד קרוזר הולך להתייקר עוד יותר. ואם היום אפשר תאורטית לגרד אחד חמש דלתות בסיסי ב-400 אלף שקל, הדור החדש כבר ככל הנראה לא יהיה בצד הנמוך של 450-470 אלף השקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully