וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לניסאן ומיצובישי יש חדשות רעות לטויוטה ואיסוזו וטובות לישראל

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 12:04

בפעם הראשונה מאז הפכו לחברות אחיות בברית המשולשת של ניסאן, רנו ומיצובישי, יבנו השותפות היפניות טנדר יחד. מה מעניין בו ולמה הוא עשוי להיות רלוונטי מאוד אצלנו?

מיצובישי וניסאן יפתחו טנדר במשותף. הדמיה: קינן כהן, מערכת וואלה!
האם זה הכיוון שבו ייראה הטנדר החשמלי/פלאג אין של מיצובישי וניסאן?/מערכת וואלה!, הדמיה: קינן כהן

טנדרים הם עניין גדול בארצות הברית, גדול כל כך שטנדר (ספציפית ה-F-150 של פורד) הוא הרכב הנמכר ביותר שם מזה עשרות שנים. גם חישמול הוא סיפור לא קטן. פורד, שברולט, ראם, ריוויאן וטסלה כבר שם עם טנדרים חשמליים, חלקן גם עם פלאג אין או גרסאות היברידיות רגילות. גם בזמן שהיצרניות מאטות כעת השקת דגמים חשמליים ואת קצב הייצור שלהם, הכיוון ברור.

היצרניות היפניות והקוריאניות לא מתכוונות להישאר לשבת על הספסל. הבאות להיכנס למשחק הן ניסאן ומיצובישי - ביחד.

למרות שהן חלק משותפות שהחלה בשנת 2017, תחת כנפי רנו, ולמרות שבאמתחתן כמה שיתופי פעולה בדגמים מסוימים כמו מיצובישי אאוטלנדר וניסאן אקסטרייל, זו תהייה הפעם הראשונה ששתי היצרניות האלו חוברות לייצור דגם משותף מהבסיס.

מבחן ניסאן ווינר. קובי ליאני
הווינר ואחריו הנבארה היו ניסיונות לא מוצלחים של ניסאן לתפוס נתח משוק הטנדרים המקומי/קובי ליאני

מאחורי הרעיון לשלב כוחות עומדת התפיסה שכל אחת מהחברות תביא איתה לשותפות את המומחיות שלה בתחום ההנעה החלופית. ניסאן עם ההנעה החשמלית שבה יש לה ניסיון של שנים, ומיצובישי בתחום הפלאג אין. שיתופי פעולה כאלו לא נדירים בתעשייה ומטרתם קיצור זמני הפיתוח וחיסכון בכסף.

מכיוון שהשוק האמריקני חובב הטנדרים הוא שוק היעד המרכזי, החברות מקוות לפדות את הצ'ק הזה במהירות רבה. כלומר, גם להשקיע פחות וגם לקצור תשואה גבוהה ומהירה. ואם כבר השוק האמריקני - עבור מיצובישי זו תהייה כניסה ראשונה שלה לתחום בו לא הייתה פעילה עד כה. הייצור צפוי להתבצע בארה"ב, כדי לזכות בהטבות המס שמעניק הממשל לכלים חשמליים שמיוצרים שם.

בעוד יחידת ההנעה החשמלית של הדגם היא בגדר ניחוש, אבל כזה שמתמקד בניסאן ארייה. בכל הקשור להנעת הפלאג אין הצפויה, זו כנראה תהייה המערכת שבה משתמשת מיצובישי באאוטלנדר פלאג אין. הגרסה הזו משווקת ביבוא מקביל בישראל ועושה שימוש במנוע 2.4 ליטרים מתוגבר חשמלית עם 224 כ"ס, סוללת 13.8 קוט"ש מאפשרת לו טווח של 45 ק"מ בכוח החשמל.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מיצובישי וניסאן יפתחו טנדר במשותף. הדמיה: קינן כהן, מערכת וואלה!
או שהוא עשוי להיראות כך?/מערכת וואלה!, הדמיה: קינן כהן

בכל הקשור לניסאן, הדגם הזה הוא חלק מתוכנית רחבה יותר של היצרנית לרענן את קו הדגמים שלה בשלוש השנים הבאות. רענון שיכלול לדבריה לא פחות מ-30 דגמים חדשים, כמחצית מהם בעלי הנעה היברידית, פלאג אין או חשמלית.

מה זה אומר לגבינו? טנדר בתקינה אמריקאית ניתן לייבוא לישראל, וכאן להיות רלוונטי לשני היבואנים. בשוק המקומי ניסאן במשך שנים ניסתה לחדור ללא הצלחה למרכז הזירה בתור הצלע הרביעית של טויוטה היילקס, מיצובישי מאגנום/טרייטון ואיסוזו די מקס (שדווקא כן מתחשמל). היא ניסתה עם הווינר ועם הנבארה שלא הפכו לנכסי צאן ברזל כמו האחרים.

מיצובישי לעומת זאת, הייתה שחקן מרכזי מאוד במגרש הזה עד יצאה ממנו בשנה שעברה עם הפסקת ייצור הטרייטון. בראיה מקומית הדגם הזה יאפשר לשתי היצרניות לחזור לשוק הרווחי הזה ולעשות את זה עם הנעה חלופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully