וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוע צמיחה חשמלי: NIO EL6 תתחרה ב.מ.וו iX3 ובאודי Q6

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 13:22

הסינית היוקרתית שהגיעה בסוף השנה שעברה לישראל מחזיקה כבר 5 כלי רכב בהיצע, החדש שבהם הוא ה-EL6 שמבקש להתברג בשורה הראשונה של הקרוסאוברים הסיניים החשמליים

ניו ES6. גדי סיארה,
ניו ET6, צפוי להיות הדגם הנמכר ביותר של היצרנית/גדי סיארה

בעוד מותגים סיניים פופולריים וכאלו עם ותק מקומי של ממש כמו ג'ילי, MG, סרס, או BYD מתמקדות בדגמים בודדים שמכוונים לקהל הרחב, דווקא בפלח העליון של מחירי המכוניות הסיניות יש מותג אחד שהגיע לישראל לפני רק חצי שנה, אבל כבר עכשיו מחזיק לא פחות מ-5 דגמים באולם התצוגה שלו, אף אחד מהם לא יכול להיחשב "עממי" עם רף כניסה של כ-345 אלף שקלים במקרה של ה-ET5.

כעת מודיעה דלק מוטורס יבואנית ניו על תחילת השיווק של הדגם החדש בהיצע של היצרנית ה-EL6. מבחינת היררכיית, סדר ומשפחות המכוניות, ה-EL שייכת למשפחת הקרוסאוברים של היצרנית (שכוללת את EL7 ו-ES8) והספרה 6 אומרת שהוא הקטן מבין שלושת הדגמים האלו. בעתיד צפוי להופיע דגם קטן יותר, כזה שיפתח אותו לתחרות מול כלים כמו ב.מ.וו iX1, וולוו XC40, לקסוס UX, ג'נסיס GV60 ואחרים.

ניו ES6. גדי סיארה,
ה-EL6 מימין, לצד ה-EL7 משמאל/גדי סיארה

זהו דגם חדש לא רק בישראל, אלא גם בעולם והוא הוצג ב-2023. זה גם אומר שיש לו את פלטפורמת NT2 של היצרנית. מבחינת המימדים עם 4.85 מטר לאורך, רוחב של 2 מטרים, בסיס גלגלים של 2.92 מטר ותא מטען בנפח של 579 ליטרים, הוא מהגדולים בקבוצה שלו, גדול לצורך ההשוואה ב.מ.וו iX3 או אודי Q6 אי-טרו שבדרך אלינו, למעשה הרכב הקרוב ביותר אליו הוא וויה פרי שגם לו מימדים דומים.

על ההנעה, שני מנועים חשמליים בדומה לדגמי היצרנית האחרים - 489 כ"ס ו-71 קג"מ, עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות ומהירות מוגבלת אלקטרונית ל-200 קמ"ש.

ניתן יהיה לקנות אותו עם שני מארזי סוללות, 75 או 100 קוט"ש, הטווחים המוצהרים הם 406 ו-523 ק"מ בהתאמה. הסוללות נבדלות גם בקצב הטעינה שלהן - עד 140 קילוואט בסוללת ה-75 ועד 170 קילוואט בסוללת ה-100.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ניו ES6. אתר יצרן
רמת גימור אחת, מאובזרת מאוד וחבילת אבזור נוספת אופציונלית/אתר יצרן

רמת הגימור היא אחת בלבד, אבל ארוכה ומקיפה וכוללת בין השאר את הסייעת הקולית של ניו, תאורת לד, חישוקי 20 אינץ', גג פנורמי (עם כיסוי פנימי סוף סוף), סגירה רכה לדלתות, חשמל מלא במושבים הקדמיים, מסך מולטימדיה של 12.8 אינץ', תצוגה עילית, בולמים אדפטיביים, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה איזורים עם שליטה נפרדת מאחור ועוד. מחיר גרסה זו עם סוללת ה-75 קוט"ש עומד על 399 אלף שקל. במקרה של הסוללה הגדולה יותר יעמוד המחיר על 469 אלף שקל.

על אבזור זה, לגרסת הסוללה הגדולה ניתן להוסיף חבילת אבזור בשם "קומפורט" שמביאה את המחיר ל-495 אלף שקל וכוללת חישוקים שונים, צביעה כתומה לקאליפרים, בישום בתא הנוסעים ותוספת אוורור ועיסוי למושבים (קדמיים ואחוריים).

מערכות הבטיחות כוללות תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב ב"שטח מת" והתרעת רכב חולף בפתיחת דלת, התרעת תנועה חוצה מאחור ומלפנים עם בלימה ועוד.

כמו דגמי ניו האחרים, המחיר כולל טיפולים, והאחריות היא ל-5 שנים או 150 אלף ק"מ לרכב, לעומת 8 שנים ו-160 אלף ק"מ לסוללות.

ניו ES6. גדי סיארה,
שני מארזי סוללות, 75 קוט"ש או 100 קוט"ש/גדי סיארה

ההגעה של ניו לישראל אינה נעשית באופן המקובל של התקשרות מול יצרן, אלא ביבוא עקיף שבו דלק מוטורס, שמייבאת גם את מאזדה, פורד וב.מ.וו, פועלת מול ניו בנורווגיה. וכמו שכבר ראינו לקוחות ישראלים משכיבים מאות אלפי שקלים על מכוניות ביבוא "אישי" או מקביל בסוכנויות קיקיוניות - גם כאן, סוגיית סוג היבוא כמעט ולא נוכחת בשיח הלקוח-יבואן. "מבחינתם דלק מוטורס היא היבואן, דלק מוטורס שעושה את זה כבר 30 שנה", אומר גל ארבל מנהל המוצר והפיתוח העסקי בחברה.

ניו ES6. גדי סיארה,
דומות גם מאחור, ה-EL6 משמאל/גדי סיארה

מה שעדיין לא ברור, גם לאנשי היבואנית, הוא השלבים הבאים בחיי המותג בכל הקשור למערך החלפת הסוללות. דגמי ניו, כתפיסה, תומכים במערך החלפת סוללות מהיר למכוניות בתחנות ייעודיות, כמו במקרה של בטר פלייס. "תחנות כאלו צפויות" אומר יוגב וויס מנהל השיווק אצל היבואנית, "מתי בדיוק ואיפה זה עדיין לא סגור, יש המון נושאים רגולטיביים, מיסויים ואפילו טכניים של הזנת חשמל שכרגע נבחנים, אבל זה יקרה".

מה שכן, סוגיות הנוגעות למבנה הבעלות על הסוללה עצמה, עדיין לא ברורות גם ליבואנית. מה קורה בסיטואציה שבה לקוח שקנה מכונית מגיע לעמדת ההחלפה ויוצא ממנה עם סוללה אחרת, ברמת "בריאות" פחותה משלו? עדיין לא הובררה עד הסוף. בחו"ל למעשה כל רכיב הבעלות על המכוניות הוא שונה, כאשר הסוללות הן במסלול החכרה בלבד, מה שגם מוזיל את מחיר המכונית.

בנוסף, עוד החודש צפויה ניו להציג שני מותגים חדשים בשם ONVO ו-"firefly" - גחלילית, אלו יהיו מותגים עממיים יותר, בדומה למבנה של ג'ילי ביחס לזיקר למשל ומהלך דומה שאקספנג צפויה לצאת אליו בקרוב. גם פה שוררת חוסר בהירות בנוגע לזהות היבואנית. שכן, גם אם יימשך היבוא במסלול העקיף, לדלק מוטורס לא מובטח כי היא תהייה זו שתייבא את המכוניות, וכבר ראינו לא מעט מקרים בהם מפזרים הסינים את חלוקת המותגים שלהם על פני כמה יבואניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully