וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה EV9 בישראל: החשמל עולה ביוקר

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 14:20

קיה מכוונת גבוה ומתחילה בשיווק ה-EV9. הקרוסאובר החשמלי יהיה הדגם היקר ביותר של היצרנית עד כה בישראל במחיר של 429 אלף שקלים לגרסת הכניסה

קיה EV9/קיה

עם רשימת תארים של מכונית השנה בשלל תחרויות עולמיות וגם עם רשמי נהיגה מצוינים שלנו בדגם, קיה מציבה את ה-EV9 שלה במקום בו אף קיה לא הייתה בו בעבר מבחינת תג המחיר. האם כל זה יספיק על מנת לשכנע לקוחות לשלם את הסכום הנכבד הזה? מבחינת היבואנית טלקאר, בעידן בו המושג "יוקרה" הפך למעורפל יותר מאי פעם - גם מחיר שנע בין 429 ל-489 אלף שקל לא יהווה מכשול. לעובדה שאנחנו בתקופה בה גם למי שיש כסף, לא תמיד נעים לנופף בו ועם הקצאה מצומצמת לכתחילה של יחידות בשלב הראשון, יש בוודאי תרומה מסוימת לבחירה לתמחר אותו כך. הנה הפרטים אודותיו.

קיה EV9. קיה,
שתי רמות גימור מאובזרות מאוד/קיה

כאשר הוא מתבסס על הפלטפורמה החשמלית של יונדאי-קיה ה-E GMP, ובאורך של קצת יותר מ-5 מטר (501 ס"מ) רוחב של 1.98 מטר וגובה של 1.75 או 1.78 מטר בתלוי בגרסה, ה-EV9 הוא אחד מכלי הרכב הגדולים ביותר של היצרנית, שני רק למיניוואן שלה, הקרניבל. בסיס הגלגלים שמשתרע על 310 ס"מ משלים את התמונה בכל הקשור למימדים. כמקובל בקרוסאוברים 7 מושבים, תא המטען בשימוש בכל הכיסאות מצומצם - 333 ליטרים או 828 בקיפול השורה השלישית. לצורך ההמחשה, אנחנו מסתכלים על כלי רכב שמגמד את טויוטה לנד קרוזר (4.84 מטר) ובסדר הגודל של פורד אקספלורר.

הוא יוצע בשתי גרסאות הנעה, כאשר שתיהן עושות שימוש בסוללת 99.8 קוט"ש. אך האחת שתשווק ברמת הגימור "פרימיום" תגיע בהנעה אחורית, הספק של 203 כ"ס בלבד ו-35.7 קג"מ, תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.4 שניות ומהירות מירבית של 185 קמ"ש. היתרון היחסי שלה הוא הטווח שעומד על 563 ק"מ מוצהרים ונאים מאוד. מעליה תהייה גרסת ה-GT ליין, עם שני מנועים ו-384 כ"ס, התאוצה כאן נמרצת יותר ואורכת 5.3 שניות ל-100, המהירות המירבית עולה ל-200 קמ"ש והטווח מתקצר ל-505 ק"מ. שתי הגרסאות תומכות בטעינה מהירה של עד 350 קילוואט במטען אולטרה מהיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קיה EV9. קיה,
גרסת הנעה אחורית עם 203 כ"ס והנעה כפולה בהספק 384 כ"ס/קיה

רמות הגימור נבדלות גם בסידור הישיבה בהן, כאשר הפרימיום מציעה 7 מושבים וה-GT ליין 6 מקומות ישיבה בסידור של 2-2-2. גם האבזור משתנה בין שתי רמות הגימור ב"פרימיום" כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, חימום ואוורור לשתי שורות המושבים הראשונות, גג פנורמי הנפתח בחלקו הקדמי, דלת תא מטען חשמלית, משטח טעינה אלחוטית, ריפוד עור טבעוני, זיהוי פרופיל נהג על ידי טביעת אצבע, מסך 12.3 אינץ' למערכת המולטימדיה וגודל זהה ללוח המחוונים כאשר בין השניים מסך 5.3 אינץ' לבקרת האקלים.

רמת הגימור GT ליין מחליפה את המושבים בכאלו שמאפשרים מצב שכיבה, כולל הדום רגליים לנהג, תצוגה עילית, מערכת שמע של מרידיאן, כיוון הגה חשמלי, תאורת מטריקס לד לעומת לד רגיל בפרימיום, מצבי נהיגה וקונסולה נפתחת למגש למושבים האחוריים.

בשתי רמות הגימור רשימת אבזור הבטיחות זהה, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב ב"שטח מת", התרעה על פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, זיהוי תנועה חוצה ובלימה בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית, זיהוי שלטי מהירות ומערכת למניעת שכחת ילדים (לא מבוססת חיישנים אלא פסיבית, הנדרכת בפתיחת דלת).

קיה EV9. קיה,
501 ס"מ לאורך ובסיס גלגלים של 310 ס"מ/קיה

כאמור, מחיר ה-EV9 שאפתני, יומרני אפילו. עם תג מחיר שמתחיל ב-429 אלף שקל לפרימיום ועולה כדי 489 אלף שקל לרמת הגימור GT ליין. לדברי היבואנית באיפיון הלקוח שלה, לא נמצאה הצדקה לרמת גימור שלישית שתשב בפער בן 60 אלף השקלים בין השתיים. אולם כזו לא נפסלה בעתיד. האחריות לדגם עומדת על 3 שנים ללא הגבלת ק"מ ולסוללה הינה 7 שנים או 150 אלף ק"מ. מרווח הטיפולים הוא 30 אלף ק"מ או שנתיים.

נכון לעכשיו, ל-EV9 אין מתחרה ישיר. קרוסאוברים חשמליים בני 7 מושבים כמו מרצדס EQB או BYD טאנג קטנים ממנו. ובכל מקרה נמצאים בשני העברים של מחירו, ולא בטוח שהוא מכוון לקהל הלקוחות של הונגצ'י E HS9 שחופף לו פחות או יותר בטווח המחירים ובמימדים. אבל הוא כן עשוי כאמור לקרוץ ללקוחות שיבקשו להחליף קרוסאוברים 7 מושבים יוקרתיים כמו אודי Q7 או וולוו EX90 בכזה עם רמת הידור דומה, אבל סמל פחות מנקר עיניים בחזית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully