וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יפ משיקה לראשונה ג'יפון 4x4 זול. האם יקבל מחיר תחרותי גם בארץ?

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 17:00

חטיבת השטח של סטלנטיס חשפה גרסת הנעה כפולה לאוונג'ר, שתוכל להתחרות בישראל בפלח השוק המבוקש שבו מתמודדים בעיקר סובארו קרוסטרק ובסוזוקי ויטארה 4x4

ג'יפ אוונג'ר 4xe/ג'יפ

ג'יפ הבטיחה וקיימה: שנתיים אחרי השקתו מקבל האוונג'ר גרסת 4x4, ולראשונה יש לו יכולת שטח מסוימת, כפי שאפשר היה לצפות מרכב שנושא את הסמל הזה.

אחרי הגרסאות החשמליות וההיברידיות הקלות, מקבל הקרוסאובר שמבוסס על הפלטפורמה המשמשת שורה ארוכה של דגמי קבוצת סטלנטיס, מפיג'ו 2008 ועד אלפא ג'וניור גם גרסת הנעה כפולה, המכונה כרגיל בג'יפ לגרסאות מחושמלת ומרובות הנעה, 4xe.

הבסיס הוא הגרסה ההיברידית הקלה, עם מנוע טורבו בנזין 1,200 סמ"ק (136 כ"ס) ותיבה רובוטית כפולת מצמדים, 6 הילוכים. בעוד שבגרסת ההנעה הקדמית יש מנוע חשמלי אחד עם 28 כ"ס, בגרסה הזאת מצטרף מנוע 28 כ"ס נוסף שמניע את הגלגלים האחוריים.

ג'יפ אוונג'ר 4xe. ג'יפ,
הבסיס הוא האוונג'ר ההיברידי המתון שכבר נמכר בארץ/ג'יפ

בג'יפ מבטיחים כי בכל שלב של הנסיעה יפעל בעת הצורך גם המנוע האחורי, ללא תלות במצב טעינת הסוללה. עם זאת, ההנעה הכפולה אינה קבועה: עד 30 קמ"ש מועבר הכוח לכל הגלגלים, בין 31 ל-90 קמ"ש ההנעה האחורית מצטרפת לפי דרישה, ומעל 91 קמ"ש ההנעה תמיד קדמית, בהנחה שמדובר כבר בנסיעה בכביש סלול - אך גם במטרה להפחית צריכת דלק ולאפשר שימוש במערכת הנעה פשוטה יותר.

מרווח הגון גדל בס"מ בודד ל-21 ס"מ, וזווית הגישה והנטישה עומדות על 22 ו-35 מעלות, בהתאמה. יכולת מעבר מכשול מים עומדת על עומק של 40 ס"מ. הנהג יכול לבחור בין מצב בוץ/חול, שלג, ספורט או מצב אוטומטי, שבכל אחד מהם מופעלת ההנעה הכפולה קצת אחרת.

הביצועים טובים, 9.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ו-194 קמ"ש מהירות מרבית, כאשר צריכת הדלק טרם נחשפה.

למרות שלא מדובר באיזה 'סיקס', יכולת השטח אמורה להיות טובה עבור ג'יפון - אם יש רכב שראוי לשאת את הכינוי העממי לרכבי פנאי, זה הרכב הזה. מאז הקורונה ניכר ביקוש גובר גם בארץ לקרוסאוברים עם הנעה כפולה, אבל מחירים של אלה ממשיך להמריא וההיצע בשוק הולך וקטן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ג'יפ אוונג'ר 4xe. ג'יפ,
ג'יפ אוונג'ר 4xe/ג'יפ

שוק הקרוסאוברים המשפחתיים כולל כעת בעיקר את סובארו קרוסטראק (מ-166 אלף שקל) ואת סוזוקי ויטארה 4x4 (מ-175 אלף שקל). דאצ'יה דאסטר 4x4 (מ-130 אלף שקל) נמכר רק בגרסה ידנית, וכך יהיה גם בדור החדש שיגיע לקראת סוף השנה, מה שמקטין את קהל הלקוחות שלו.

אוונג'ר הנעה קדמית היברידי קל עולה החל מ-155 אלף שקל. סמלת טרם פרסמה את מחיר הגרסה הזו, שתגיע בתחילת 2025, אבל בארץ דגמי ג'יפ מתומחרים בדרך כלל במחיר גבוה יותר יחסית לחו"ל. כך למשל הקומפאס ההיברידי המתון החדש, שהושק בישראל במחיר של מ-210 אלף שקל, עולה באירופה כמו סובארו קרוסטרק בסיסי. בארה"ב קומפאס בנזין בסיסי עולה כמו קרוסטראק. אם סמלת תדע לתמחר את תוספת ההנעה הכפולה מ-170-175 אלף שקל, הוא יוכל לזכות למכירות משמעותיות בקבוצת השוק שלו.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'יפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully