וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כמעט 50 שנה: פולקסווגן עוצרת ייבוא הפולו לישראל

עודכן לאחרונה: 4.8.2024 / 9:33

העברת הייצור לדרום אפריקה הקפיצה את המחיר, והסופר מיני האהובה הוסרה מאתר היבואן. בצ'מפיון מוטורס מבהירים כי עוד אין החלטה סופית על הפסקת הייבוא: "בוחנים את המשמעויות מול היצרן"

שוק מכוניות הסופר מיני בארץ ממשיך להצטמצם. לאחר שבאפריל נעצר ייבוא יונדאי i20 הפופולרית שמיוצאת בטורקיה, בעקבות אמברגו הסחר על ישראל שהטיל נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן, נעצר ייבוא של מכונית נוספת בקבוצה.

בימים האחרונים הוסרה פולקסווגן פולו מאתר היבואנית צ'מפיון מוטורס, ואין אפשרות להזמינה. מאחורי המהלך עומדת החלטת פולקסווגן העולמית על העברת ייצור הפולו מספרד לדרום אפריקה, כדי לפנות מקום בפס הייצור במפעל בפמפלונה לדגמי הקרוסאובר החשמליים החדשים של קבוצת פולקסווגן, ID.2, סקודה אפיק וקופרה רוול.

העברת הייצור לדרום אפריקה תשלול מהפולו את הפטור ממכס שלו זוכות מכוניות המיוצרות באירופה. מדובר ב-7% מכס, שביחד עם המע"מ המוטל על התוספת, וההובלה היקרה יותר לישראל, שגם עליה מוטלים מסים, תגדיל את המס על הפולקסווגן הקטנה ביותר מ-10%.

פרסומת לפולקסווגן פולו משנת 1975. צ'מפיון מוטורס,
פרסומת לפולו בישראל מ-1975/צ'מפיון מוטורס

כך שהשינוי יגדיל עוד יותר את פער המחיר בין הפולו, שהייתה גם כך אחת היקרות בקבוצה, לסיאט איביזה (מ-115 אלף שקל) ולסקודה פאביה (117.5 אלף שקל) התאומות, שממשיכות להיות מיוצרות באירופה, ולהימכר בארץ. מנגד אופל קורסה ופיג'ו 208 עדיין מיובאות, גם ברמת מחיר של 133-140 אלף שקל.

ייבוא הפולו לישראל החל כמעט עם השקתה בעולם, עוד ב-1975, כחלק מדור המכוניות החדש של פולקסווגן ולצד הגולף והפאסאט הראשונות. במהלך השנים צברה המכונית קהל לקוחות נאמן בשוק המקומי, ברמות שהשתנו בהתאם למחיר ולתחרותיות של הדגם באותה תקופה. במשרד הרישוי רשומות כעת 17,441 דגמי פולו שנוסעים בארץ. מתחילת השנה נמסרו 54 יחידות שנותרו במלאי היבואנית, לאחר שבשנה שעברה נמכרו 404 יחידות.

מצ'מפיון מוטורס נמסר: "לאור העברת ייצור הפולו לדרום אפריקה אנו בוחנים מול היצרן את המשמעויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully