וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרצוף קשוח: KGM טורס מסתער על ישראל במחיר מפתיע

עודכן לאחרונה: 18.9.2024 / 13:36

הכירו את הטורס, המצטרף הנוכחי להיצע הדגמים המתחדש של KGM, לשעבר סאנגיונג. עם מימדים של קטגוריה מעליו ומחיר של קטגוריה מתחתיו הוא עם פוטציאל לא רע בכלל

KGM טורס. אתר יצרן
טורס, כרגיל אצל סאנגיונג, המראה החיצוני לא בא להתחבב על אף אחד/אתר יצרן

טלקאר, יבואנית KGM לישראל מרחיבה את היצע הדגמים שלה ומוסיפה לרקסטון ולתצורת הטנדר שלו המוסו דגם שלישי - הטורס. שימוקם מתחת לרקסטון בהיצע הדגמים שלה וינסה לעמוד בפוזיציה משונה - מימדים של רכבי 7 מושבים במחירים של קרוסאוברים קומפקטיים זולים יחסית.

הטורס עצמו אינו דגם חדש, הוא הוצג ב-2022 ואם אפשר לשפוט ממראה עיניים מביקור שם, זוכה לפופולריות לא מבוטלת בארץ מולדתו, כאשר שם ובעוד מקומות הוא מוצע גם בגרסת הנעה חשמלית שהוצגה בתחילת 2023. גם אלינו צפינו שהוא יגיע עוד במחצית השנייה של אותה שנה במחיר של כ-200 אלף שקלים. אולם כאז, גם היום לטענת היבואנית היבוא שלה לא מתאפשר בשל מחיר לא תחרותי מהיצרן בשלב זה.

אבל למציאות תוכניות משלה ומי שנוחתת פה ראשונה היא גרסת הבנזין.

KGM טורס. אתר יצרן
שלושה מסכים, תפעול מערכות, מולטימדיה ולוח מחוונים/אתר יצרן

מבחינת מידות, הטורס מציע אורך כללי של 4.7 מטר, הרבה מעבר לכלים כמו קיה ספורטאז' או יונדאי טוסון (4.51) וקרוב יותר לאלו של ניסאן אקסטרייל או מיצובישי אאוטלנדר (4.68 ו-4.71 בהתאמה). גם הרוחב שלו רושם נתון נאה של 1.89 מטר, הגובה עומד על 1.72 מטר. רק בסיס הגלגלים מסגיר כי בפועל לא מדובר ברכב גדול באמת - 268 ס"מ - זהה לספורטאז'. כך שהרבה מהמטראז' הולך לתא המטען הענק בנפח 599 ליטרים. הדגם ישווק פה גם בגרסת הנעה כפולה, אז נציין כי מרווח הגחון שלו עומד על 19.5 ס"מ.

בין אם בהנעה קדמית או כפולה, הבסיס זהה - מנוע 1.5 ליטר טורבו בהספק של 163 כ"ס ומומנט של 28.6 קג"מ. מהבחינה הזו הוא מתמקם לא מול אריות הקטגוריה שמציעים 20 ו-30 כ"ס יותר. תיבת ההילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים.

הביצועים אם כן סבירים, לא מסעירים - 10.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש בהנעה הקדמית 10.9 בכפולה ומהירות מירבית של 191 קמ"ש.

בשנה הבאה צפויה היצרנית להציע גם גרסת הנעה היברידית וגם היא צפויה להגיע לישראל.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
KGM טורס. אתר יצרן
מימדים נדיבים מבחוץ ותא מטען גדול/אתר יצרן

מבחינת רמות האבזור, אלו מתחלקות לפי סוג ההנעה, "אקזקיוטיב" בהנעה הקדמית ו"לקשרי" בהנעה הכפולה, כאשר זו עם ההנעה הכפולה תהייה הבכירה יותר. האבזור כולל בקרת אקלים מפוצלת ויציאות מיזוג למושבים האחוריים, מסך מולטימדיה 9 אינץ' עם תאימות אנדרואיד ואפל, מסך 8 אינץ' לשליטה על בקרת האקלים ומערכות הרכב, לוח מחוונים 12.5 אינץ', משטח טעינה אלחוטי, כיוון חשמלי למושב הנהג, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, חימום למושב האחורי, כניסה והנעה ללא מפתח, חלון שמש ועוד. רמת הגימור הגבוהה מוסיפה דלת תא מטען חשמלית, חימום להגה וחישוקי 20 אינץ' במקום 18.

הרכב, למרות ההנעה הכפולה והשראת השטח מגיע ללא גלגל חלופי, כפי שמאפשרת התקינה האירופית. יצויין כי ברקסטון מציעה היבואנית גלגל חלופי ללקוחות.

ברשימת האבזור הבטיחותי: תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת" והתרעה על פתיחת דלת לנתיב לא פנוי ובלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור. מערכות בטיחות נוספות דוגמת בקרת שיוט אדפטיבית תצטרף בהמשך חיי הדגם.

KGM טורס. אתר יצרן
עיצוב דלת תא המטען עם בליטה המרמזת על גלגל חלופי בפועל הוא מסתפק בערכת תיקון/אתר יצרן

כאמור, הטורס מתייצב לתחרות בפוזיציה לא כל כך רגילה. הוא בעל מימדים חיצוניים של דגמים מהקטגוריה מעליו, כאלו עם 7 מושבים כמו מיצובישי אאוטלנדר ובסיס גלגלים שדומה יותר לקרוסאוברים הבינוניים. הספק המנוע לא מהגבוהים בקטגוריה וההחלטה להביא אותו גם בגרסת הנעה כפולה מציבה אותו בתחרות ישירה מול סובארו פורסטר והג'אקו 7 שהגיע לפה לאחרונה. וכן רשימת מערכות הבטיחות שפחות מקיפה מזו שמציעים חלק מהמתחרים שלו. תקופת האחריות היא ל-3 שנים או 100 אלף ק"מ.

המחירים, 175 אלף שקל לגרסת ההנעה הקדמית מציבים אותו מול טווח מתחרים רחב מאוד, מהטוסון והספורטאז', טויוטה ראב 4, ושאר חברי הקטגוריה. ב-190 אלף שקל לזו עם ההנעה הכפולה, גם הם מציבים אותו בתחרות ישירה עם בונוס של מחיר נמוך יותר מול כלים כמו ג'אקו 7 (170 אלף להנעה הקדמית ו-200 אלף לכפולה), או סובארו פורסטר ב-205 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully