וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוריאני שלא הכרתם: KGM טורס 4X4 במבחן

עודכן לאחרונה: 23.9.2024 / 18:12

סאנגיונג ששינתה את שמה ל-KGM מכניסה מתחרה חדש לקטגוריית הקרוסאוברים הבינוניים. הוא מעוצב, מאובזר, מרווח ומרשים במבט ראשון. האם יש לו מה שצריך כדי לשכנע את הלקוחות?

GKM טורס: מבחן דרך/קינן כהן

מחיר (בסיס/מבחן): 175/ 190 אלף שקל

מתחרות: בהנעה הכפולה: ג'אקו J7, סובארו פורסטר

אהבנו: עיצוב, אבזור, מרווח, התנהגות כביש, תא מטען
לא אהבנו: נוחות נסיעה, צריכת דלק, אין גלגל חלופי

ציון: 8/10

יצרנית הרכב הדרום קוריאנית סאנגיונג נמצאת איתנו בישראל כבר מ-1997. ברשימת הדגמים שהיא העלתה על הכבישים ניתן למצוא שמות כמו מוסו, קיירון, אקטיון, אקטיון ספורטס, טיבולי, קוראנדו, רודיוס ורקסטון. למעט השניים האחרונים שהצליחו ליצור נוכחות מוגבלת בשוק המקומי ובמקרה של הרקסטון, גם לגבש קהילת חובבים מקומית - אף אחד מהם לא הטביע חותם על השוק המקומי. גם בשווקים אחרים היא לא ליקקה דבש.

לאחר שמהינדרה ההודית מכרה את השליטה בסאנגיונג ב-2020 היא נקלעה לקשיים ונרכשה על ידי תאגיד הכימיקלים KG בעידוד הממשלה הקוריאנית. עכשיו בהנהלה חדשה היצרנית הזו נחושה להיבנות על המורשת שלה ככזו המזוהה עם רכבי שטח, אבל עם מוצרים אטרקטיביים, מותאמים יותר לטעם השוק ובעתיד עם הבטחות לשימוש בבאז וורד של השנים האחרונות - בינה מלאכותית. שוין, בינתיים מה שיש לנו כאן הוא הטורס, הקרוסאובר העדכני של היצרנית שנחת ממש עכשיו בישראל ונחטף על ידינו לנהיגה ראשונה.

KGM טורס. רונן טופלברג,
נוקט בשלל אלמנטים עיצוביים כדי למשוך את העין/רונן טופלברג
בעבר ייצרה החברה הזו עיצובים שאיך להיות עדינים, עברו חלק בגרון כמו קימצ'י מחוט תיל, כאן הכיוון מגובש יותר

עיצוב: ברור לגמרי שזה הקלף העיקרי איתו הטורס מתכוון ללכוד את תשומת הלב הראשונית של הסביבה. אם בעבר ייצרה החברה הזו עיצובים שאיך להיות עדינים, עברו חלק בגרון כמו קימצ'י מחוט תיל, כאן הכיוון מגובש יותר. יש פה "השראה" משלל מותגי רכב שונים, יש הרואים בחזיתו סממני ג'יפ, בצדודית שלו טביעות אצבע של לנד רובר, בקישוטי "טבעות ההרמה" על מכסה המנוע קריצה לפורד ברונקו ועוד. אם התוצאה יפה במובן האסטטי של המילה? יחליט כל אחד עם טעמו האישי, אבל בעולם של עיצובים גנריים - הוא מכונת תשומת לב ומושך מבטים, שבניגוד למקרי עבר, משתהים עליו ולא גורמים להסטת מבט מהירה.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
KGM טורס. קינן כהן
סביבת נהג מרשימה למראה, מאובזרת מאוד, יש מקום לשיפור בהנדסת האנוש/קינן כהן
המימדים החיצוניים הנדיבים שלו, שייכים לקטגוריה של רכבי 7 מושבים

תא נוסעים: תא הנוסעים ממשיך באותו קו של רושם ראשוני חזק. דיפוני תחליף העור החומים-אדמדמים, התיפור, שילובי הפלסטיק דמוי המתכת והשחור מבריק (שמתמלא בטביעות אצבעות ואבק), לוח המחוונים הדיגיטלי ושני מסכים - למולטימדיה ולמערכות הרכב - כולם חוברים למראה מרשים מאוד. אז כן, כאשר ממששים ומגששים מוצאים גם פלסטיקה פשוטה יחסית.

הנדסת האנוש לא מזהירה, הנתונים בלוח המחוונים מוצגים בצורה בהירה וקריאה, אולי מעט עמוסה, אבל לא באופן בעייתי מדי. במסך המולטימדיה התפריטים מציגים מראה מיושן משהו ולא אינטואטיביים לתפעול שוטף, אבל לפחות יש כפתור פיזי לשליטה על עוצמת השמע. בתחתית הקונסולה המרכזית יש מסך נוסף דרכו שולטים בבקרות שונות של הרכב ומערכת המיזוג. הוא ממוקם נמוך מדי כדי לאפשר תפעול מהיר וכזה שלא מצריך נדידה מרוחקת מדי של העיניים מהכביש.

המימדים החיצוניים הנדיבים שלו, ששייכים לקטגוריה של רכבי 7 מושבים באים לידי ביטוי בתא נוסעים מרווח גם במושבים הקדמיים ובמידה טובה גם בשורת המושבים השנייה, תעלת ההינע לא בולטת באופן חריג ושלושה ילדים יוכלו להיכנס למושב האחורי. הם יקבלו יציאות מיזוג, אבל לא שקעי טעינה אלא שקע 12V.

KGM טורס. קינן כהן
מרווח טוב במושב האחורי, המחומם ובעל יציאות המיזוג/קינן כהן

תא מטען: נגענו במימדים החיצוניים ואלו באים לידי ביטוי בתא מטען רחב ידיים ומזמין, בנפח 599 ליטרים. המספר עצמו מרשים מכל מקום והמבנה הרבוע והנגיש שלו מקל על העמסה יעילה של ציוד. זה בונוס משמעותי למשפחות מטיילות. בהתאם לתקינה האירופית המאפשרת למכור מכוניות ללא גלגל חלופי, גם היבואן מוותר עליו. בשל נקודת הפתיחה של תא המטען הגדול, אנחנו ממליצים ללקוחות מטיילים לשקול ברצינות הצטיידות באחד ושימוש בו במקרים בהם יוצאים לטיולים ארוכים.

מדריך וואלה רכב
אין לכם צמיג חלופי באוטו? זה מה שאתם צריכים לעשות

KGM טורס. קינן כהן
תא מטען גדול מאוד ושימושי, אבל ללא גלגל חלופי/קינן כהן
הטורס מגיע לשוק עם הצעת ערך משמעותית מאוד בתחום האבזור

אבזור: הטורס מגיע לשוק עם הצעת ערך משמעותית מאוד בתחום האבזור. הרשימה שלפניכם תקפה גם לגרסת האבזור הבסיסית, זו עם ההנעה הקדמית וזו כוללת בין השאר: מושב נהג מתכוונן חשמלית, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, חימום לאחוריים, בקרת אקלים מפוצלת, מסך 9 אינץ' עם צימוד אנדרואיד ואפל למוטימדיה, 8 אינץ' למסך הבקרות התחתון ו-12.5 אינץ' ללוח המחוונים, חיישני חנייה היקפיים, משטח טעינה אלחוטית, כניסה והנעה ללא מפתח, גג שמש ותאורת לד. גרסת המבחן עם ההנעה הכפולה מעלה את קוטר החישוק ל-20 אינץ', מוסיפה דלת תא מטען חשמלית וחימום להגה.

אבזור בטיחות: תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית והתרעה על רכב ב"שטח מת". בעתיד תצטרף גם בקרת שיוט אדפטיבית, שהיעדרה בהחלט יוצר פער בינו לבין חלק מהמתחרים.

KGM טורס. קינן כהן
השראות מג'יפ ולנד רובר, אלו השמות שעלו בסקר לא מדעי שערכתי/קינן כהן
יש כוונה להביא לכאן את הגרסה ההיברידית שלו שתוצג בהמשך, אבל כרגע הוא מגיע רק עם הנעת בנזין

ביצועים: גרסה כל חשמלית של הטורס הוצגה בחו"ל ולמרות צפי של הגעה שלה לכאן, כרגע ענייני תמחור משאירים אותה מחוץ למשחק. יש גם כוונה להביא לכאן את הגרסה ההיברידית שלו שתוצג בהמשך, אבל כרגע הוא מגיע רק עם הנעת בנזין. במקרה שלו, מנוע 1.5 ליטר, מוגדש טורבו עם 163 כ"ס ומומנט של 28.6 קג"מ. תיבת ההילוכים האוטומטית שלו בת 6 הילוכים. עם משקל עצמי שנושק ל-1.7 טון בגרסת ההנעה הכפולה הנבחנת, מתקבלים ביצועים לא מסעירים בעידן בו כל מנוע חשמלי מצטייד ב-200 כ"ס וזמינות כוח מסחררת, או אפילו מול מנועי טורבו-בנזין אחרים.

הנתון הרשמי של 10.9 שניות ל-100 קמ"ש נשמע אפילו אופטימי ביחס לביצועים בפועל. הרכב הזה לא אוהב, לא מעודד ולא משתף פעולה עם דרישה לזריזות. תיבת ההילוכים עושה מה שהיא יכולה כדי להציב את הסל"ד בתחום היעיל של המנוע, לעיתים תוך פעלתנות יתר. מה שלא יעשה המסר הזה, יעשה צליל המנוע שיבהיר לכם שאתם לא בכיוון.

צריכת דלק: ואם אופי וצליל המנוע לא ישכנעו אתכם, צריכת הדלק תעשה את העבודה. בנהיגת דחילו ורחימו, רוח גבית מסלול עם ירידות, הוא יראה 14 ק"מ לליטר, בעולם האמיתי של פקקים, כביש הררי ועוד, זה יתכנס לסדרי גודל של כ-10 ק"מ לליטר. גרסת ההנעה הקדמית תהייה חסכונית יותר, ניתן לשער.

KGM טורס. קינן כהן
שהעיצוב החיצוני וההנעה הכפולה לא יטעו אתכם, זה לא רכב שטח קשוח/קינן כהן
דווקא בכביש מפותל, כיול המתלים הקשיח ושימוש במתלה אחורי רב חיבורי מסדרים לו מנהגי כביש טובים

נוחות והתנהגות: כמו ברקסטון, כיול המתלים של הטורס קשיח יחסית. הוא מגיב ברעד לשיבושים קטנים כגדולים בכביש. על דרך סלולה היטב וחלקה הוא דווקא מציג נוחות טובה ושליטה בתנודות המרכב. מי שעוד מתבלטים על סלילה לא איכותית הם רעשי כביש שנכנסים מכיוון הגלגלים הגדולים, וייתכן שחישוקי ה-18 אינץ' של גרסת הבסיס יצמצמו, ורעשי רוח מכיוון הקישוטים על מכסה המנוע ולעיתים ממסילות הגג המעוצבות.

דווקא בכביש מפותל, כיול המתלים הקשיח ושימוש במתלה אחורי רב חיבורי מסדרים לו מנהגי כביש טובים יחסית. להגה מהירות תגובה טובה, הוא לא מתנודד על הבולמים גם בבלימות חריפות וכניסות מהירות מדי לעיקולים. אפשר לדחוק בו לא מעט לפני שהוא מתחיל להראות סימני חוסר שביעות רצון. וגם אז, התרעות על קרבה למגבלות נשמעות מהצמיגים הרבה לפני שהוא מתחיל להרחיב את קו הפנייה.

KGM טורס. רונן טופלברג,
מעדיף כבישים חלקים וסלולים היטב כדי לספק נוחות נסיעה טובה/רונן טופלברג

אם העיצוב, ההנעה הכפולה, ועומק הצליחה המוצהר של 30 ס"מ (במהירות של עד 30 קמ"ש) מעוררים במישהו איזה יצר הרפתקני לטיול שטח. אז שיקח אוויר וירגע, הטורס לא בנוי לאתגרי שטח קשים. מרווח הגחון הוא בן 19.5 ס"מ, שזה עוד סביר איך שהוא, אבל בלי גלגל חלופי, עם חישוקי 20 אינץ' בחתך הנושק לספורטיבי של 45 ואפילו בלי בקרת נסיעה במורד. אתם תלויים לגמרי במידת המיומנות והאומץ שלכם ויכולות בקרת המשיכה שלו שמדמה "נעילה מרכזית", אבל זו לא מהטובות שבהן פגשנו.

KGM טורס. קינן כהן
סיכוי טוב מאוד להפוך לדגם שיזניק את המותג למודעות, אבל יש "אבל"/קינן כהן

השורה התחתונה

ליצרנית כמו KGM יש כמה אתגרים לא פשוטים, ששוק רווי מתחרים ומחירים כלליים גבוהים של מכוניות חדשות הם הקטנים בהם. אצלם נקודת הפתיחה היא כבר יצירת היכרות עם המותג ובניית אמון הצרכנים בו.

מבחינת היבואנית, סביבת התחרות שלו כוללת את אריות הקטגוריה, שמות כמו קיה ספורטאז' (כ-3,300 יחידות מתחילת השנה), מאזדה CX-5 (כ-2,800 יחידות), יונדאי טוסון עם כ-2,134 חתיכות ואלו המתחרים הבולטים, מה שבעיקר ממחיש את הפוטנציאל.

מבחנים השוואתיים מולו עוד יבואו, ברור, אבל כבר מהנהיגה הראשונה בו אפשר לומר שהוא בהחלט מצויד במה שצריך כדי לייצר מומנטום רציני בשוק המקומי. יחד עם גרסת ההנעה האחורית החדשה של הרקסטון הגדול, הוא מסמן שגם KGM וגם היבואנית רוצות ומוכנות להעניק למותג הזה נפח משמעותי יותר מאשר בעבר.

ליצרנית כמו KGM יש כמה אתגרים לא פשוטים, אלו שהמתחרים שלו שוברים עליהם את הראש כמו שוק רווי מתחרים ומחירים כלליים גבוהים של מכוניות חדשות הם הקטנים בהם

ברמת המוצר עצמו, הוא מרשים למראה, מאובזר בצורה יוצאת דופן (אם כי לא בבטיחות), מרווח ושימושי מאוד. נוחות הנסיעה תפריע, ביצועי המנוע פחות בשימוש מתון ואפילו עם צריכת הדלק שלו אפשר יהיה לחיות.

אבל הגרסה הבאמת מעניינת כאן הא ההיברידית שתגיע בשנה הבאה. אם תשמור על מחיר אטרקטיבי ותשלים את רשימת מערכות הבטיחות תוכל לראשונה אצל היצרן הקוריאני לרשום מספרים נאים מאוד באותה טבלת מסירות שהזכרנו.

KGM טורס. קינן כהן
גרסאות היברידיות וחשמליות בדרך/קינן כהן

על הצד הטכני: KGM טורס 4X4

מנוע, הנעה: בנזין, טורבו, כפולה
הספק/מומנט (כ"ס/קג"מ): 28.6/163
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

מידות:
אורך (מ'): 4.7
רוחב (מ'): 1.89
גובה (מ'): 1.72
בסיס גלגלים (ס"מ): 268
תא מטען (ליטרים): 599

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות): 10.9
מהירות מירבית (קמ"ש): 191
צריכת דלק (יצרן): 10.9 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 10 ק"מ לליטר

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: לא נבחן
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת"

זיהום אוויר:
קבוצה 15 מ-15

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully