וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה לנד קרוזר החדש פוגש לראשונה את השטח הישראלי

ג'וי בירן

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 17:19

עוד לפני תחילת הייבוא הסדיר של הלנד קרוזר 250 דיזל, כבר מגיעים לארץ מארה"ב דגמים היברידיים בייבוא מקביל. לקחנו אחד מהם למפגש ראשון

טויוטה לנד קרוזר. רונן אביסרור,
הסקרנות עצומה ומוצדקת: השחקן הוותיק מגיע בתצורה חדשה, מודרנית ומלהיבה - לא עוד מתיחת פנים ושיפור של הדגם היוצא/רונן אביסרור

כבר שנים שלא היה "הייפ" כל כך גדול בעולם רכבי השטח. טויוטה משיקה את הלנד קרוזר 250, הדור הרביעי בשושלת רכבי השטח, אחרי ה-90, ה-120 וה-150.

הסקרנות עצומה ומוצדקת: השחקן הוותיק ואחד המשמעותיים ביותר בעולם רכבי השטח, מגיע בתצורה חדשה, מודרנית ומלהיבה - לא עוד מתיחת פנים ושיפור של הדגם היוצא, שבעצמו חגג השנה יום הולדת 14 שנה. בעולם שהולך לכוון ברור של קרוסאוברים, טויוטה שומרת אמונים לאחד האייקונים החשובים ביותר, משדרגת, ומתאימה אותו לזמנים המודרניים, בלי לוותר על המפרט הקלאסי: שלדת סולם קשיחה, סרן חי מאחור ומתלים נפרדים מלפנים. גרסת ה-3 דלתות בוטלה, כנראה כדי לפנות את הדרך למיני לנד קרוזר מוזל עתידי, וה-5 דלתות מוצעת כרגיל עם 5-7 מקומות.

עד להגעתו בקרוב את ה-250 דיזל בייבוא סדיר, שבו כבר נהגנו בהשקה הבין לאומית, הצלחנו לשים ידינו לכמה שעות על הלנד קרוזר 250 החדש, בגרסה ההיברידית המפוארת, שכבר מטפטף אלינו בייבוא מקביל.

טויוטה לנד קרוזר 250. קינן כהן
למעדיפי המראה הקלאסי, מוצע הלנד קרוזר גם במהדורת 1958 עגולת הפנסים/קינן כהן
בעולם שהולך לכוון ברור של קרוס אוברים, טויוטה שומרת אמונים לאחד האייקונים החשובים ביותר, משדרגת, ומתאימה אותו לזמנים המודרניים, בלי לוותר על המפרט הקלאסי: שלדת סולם קשיחה, סרן חי מאחור ומתלים נפרדים מלפנים

מערכת ההנעה של הדגם האמריקני שאותו בחנו מבוססת על מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר מוגדש טורבו, המספק 281 כ"ס בצירוף מנוע חשמלי המציב את יחידת הכוח בהספק כולל של כ-330 כ"ס ו-64.2 קג"מ. בישראל, כמו באירופה, ישווק הקרוזר החדש כשהוא מצויד במנוע טורבו דיזל המוכר מדגם ה-150 היוצא - 2.8 ליטר המספק 204 כ"ס ו-51 קג"מ מרשימים, שאמור לקבל גרסה היברידית קלה בהמשך.

יחידת הכוח משודכת לתיבת הילוכים חדשה בת 8 מהירויות, בניגוד ל-6 בדגם הקודם, הנעה כפולה קבועה, נעילת דיפרציאל מרכזית, נעילת דיפרנציאל אחורית, מערכת מצבי שטח - המכיילת את מכלולי הרכב בהתאם לתוואי הדרך השונים. יש גם "בקרת זחילה" המאפשרת התקדמות עצמאית של הקרוזר בתנאי שטח שונים, כולל בקרת מהירות במדרון.

מערכת המתלים מבוססת על קפיצים סליליים מאחור ומוטות רדיוס ארוכים. מלפנים מתלים נפרדים הנתמכים על ידי קפיצי "קוייל אובר" - בולם בתוך קפיץ סליל.

בנוסף, בדגמים המאובזרים יותר, קיימת אופציה לניתוק המייצב הקדמי, לשיפור מהלך המתלים מלפנים. בדומה לזו שמוצעת בשני אייקוני שטח נוספים - פורד ברונקו וג'יפ רנגלר רוביקון.

הקרוזר שלפנינו, בגרסת פרימיום, מצוייד ברשימת אבזור נוחות ובטיחות מהארוכות שראינו, כולל צמיגי 33.5 אינץ'.

טויוטה לנד קרוזר. רונן אביסרור, מערכת וואלה
הקרוזר החדש עם חבר. העיצוב הוא חזרה לשורשים/מערכת וואלה, רונן אביסרור
קו החלונות גבוה מעט לטעמי, אך הגג לא נמוך. החזית כוחנית מאוד אך מודרנית ויפה. מכסה המנוע אופקי וגדול, משלב ניפוחים כוחניים בצדדיו. מפתחי הגלגלים ענקיים, כאילו דורשים גלגלים במידה גדולה יותר. בולטת במיוחד העובדה שהקרוזר החדש לא מעוטר בעיטורי ניקל

עיצוב: למרות שמדובר בתחום סובייקטיבי לחלוטין, אין ספק שמעצבי טויוטה קלעו למטרה. העיצוב החדש אינו משאיר מקום לספק. הקרוזר החדש רוצה להציג אמירה ברורה - אני אייקון שטח, ואני לא מתנצל על כך. בולטת במיוחד צלליתו הריבועית. הקווים הישרים והקופסתיים.

קו החלונות מעט גבוה לטעמי, אך הגג לא נמוך. החזית כוחנית מאוד ועדיין מודרנית ויפה. מכסה המנוע האופקי והגדול, משלב ניפוחים כוחניים בצדדיו. מפתחי הגלגלים ענקיים, כאילו דורשים גלגלים במידה גדולה יותר. בולטת במיוחד העובדה שהקרוזר החדש לא מעוטר בעיטורי ניקל, המראה מאופק ואלגנטי בגימור שחור מט.

הדלת האחורית נפתחת במלואה כלפי מעלה, הייתי מבקש חלוקה אחרת, דלת נשכבת וחלון מתרומם, אך בתצורה הנוכחית משולבת גם אפשרות לפתיחת החלון בלבד, לגישה מהירה ונוחה לתא המטען הגדול.

לעכברי השטח, נראה שהחזית גדולה ומרווחת מספיק להתקנת כננת נסתרת, וניכר כי הפגוש הקדמי תוכנן ועוצב לאפשר החלפה שלו בחלקים, במקרה של פגיעה בנסיעת שטח - מרשים.

טויוטה לנד קרוזר. טויוטה,
שדרוג גדול באיכות, עם מסך מולטימדיה גדול ומרשים/טויוטה
גלגל ההגה נעים ומשופע בכפתורי שליטה. אהבתי מאוד הימצאותם של כפתורים אמיתיים, ובוררי מצבי נהיגה אמיתיים שאינם נמצאים ברוח התקופה במסך הדיגיטלי. רק לחשוב על לחפש אותם בין המסכים ברכב שמטלטל בשטח. טויוטה בהחלט מבינים את צרכי הלקוח, בניגוד לכמה יצרנים אחרים

תא נוסעים: כמצופה, פנים הקרוזר גם הוא חדש לחלוטין. ניכר כי העיצוב השמרני - רטרו-מוד, נמצא בכל פינה.

לוח המחוונים רבוע יחסית, בעוד פתחי האוורור בעיצוב עגלגל-רטרו, יש מסך עצום במרכז ושלל כפתורים ממוקמים היטב בקונסולה המרכזית. גלגל ההגה נעים ומשופע בכפתורי שליטה. אהבתי מאוד הימצאותם של כפתורים אמיתיים, ובוררי מצבי נהיגה אמיתיים שאינם נמצאים ברוח התקופה במסך הדיגיטלי. רק לחשוב על לחפש אותם בין המסכים ברכב שמטלטל בשטח. טויוטה בהחלט מבינים את צרכי הלקוח, בניגוד לכמה יצרנים אחרים.

איכות החומרים נראית מצוינת, לא מעט שילוב של גומי בלוח השעונים - משהו המזכיר רכב שטח אמיתי שאמור להשטף בצינור, אבל לא באמת. אך ניכר כי השילוב של החומרים יבטיח מגע נעים, שרידות ושקט בתנאי שטח מרעידים.

מושבי העור רחבים ונוחים במיוחד, אולי הנוחים ביותר בהם ישבתי לאחרונה. תנוחת הישיבה מול ההגה, הדוושות וידית ההילוכים, לא פחות ממושלמת - מפתיע ומשמח מאוד.
.

טויוטה לנד קרוזר. טויוטה,
יש כפתורים פיזיים לתפעול מערכות הנהיגה, אבל מיזוג ומדיה, רק דרך המסך/טויוטה
כאמור המסך המרכזי גדול ובהיר, אך ממש אינו ידידותי למשתמש. אחרי המחמאות לכפתורי שליטה במערכת ההנעה, אחרות כן נפלו קורבן למסכיטיס: כמעט כל פעולה פשוטה הקשורה למיזוג או למדיה, מוזיקה או תקשורת, דורשת יותר מידי פעולות, מה גם שהן אינן אינטואיטיביות ממש. חבל

דגם הפרימיום בו אנו יושבים מצויד בגג שמש גדול, בשבילי זה הכרחי, ושילוב הצבעים בתא הנוסעים אמריקני מאוד, עור חום וסביבה שחורה אפורה. איפה המעצבים שאוהבים אור ובהירות איפה.

כאמור המסך המרכזי גדול, אך ממש אינו ידידותי למשתמש. אחרי המחמאות לכפתורי שליטה במערכת ההנעה, אחרות כן נפלו קורבן למסכיטיס: כמעט כל פעולה פשוטה הקשורה למיזוג או למדיה, מוזיקה או תקשורת, דורשת יותר מידי פעולות, מה גם שהן אינן אינטואיטיביות ממש. חבל.

לוח המחוונים הדיגיטלי מלפנים בהיר וברור, פרט לצפיפות וגודל האייקונים שיופיעו בהמשך - בעיקר בתחום אופציות השטח המופעלות. מה הבעיה לעצב אייקונים גדולים ובולטים?

האבזור ברמת פרימיום כולל מסך מולטימדיה 12.3 אינץ', לוח מחוונים 12.3 אינץ', תצוגה עילית לנהג, שקעי USB אפילו בתא המטען, מערכת JBL עם 14 רמקולים ועוד.

בטיחות: הלנד-קרוזר 250 עבר להיגוי חשמלי, מה שמאפשר לראשונה הוספת מערכות שמירת נתיב ותיקון סטייה, בנוסף לבלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב ב"שטח מת" וזיהוי תמרורים.

טויוטה לנד קרוזר. רונן אביסרור, מערכת וואלה
הגרסה ההיברידית מעניקה זריות מפתיעה, אבל אל תצפו לצריכת דלק של קורולה היברידית/מערכת וואלה, רונן אביסרור
הקרוזר 250 מעלה את רף הנינוחות ביחס לקודמיו. ככל שהנהיגה מתמשכת, זוהי התחושה הבולטת ביותר. נוחות הנסיעה יוצאת דופן. אולי זה השילוב של צמיגים גבוהים יחסית, מושב מעולה ומערכת מתלים מכויילת להפליא, אבל נוחות הנסיעה מרשימה ממש. בידוד הרעשים מצויין

ביצועים: המנוע ניעור לחיים בצייתנות שקטה. שילוב נוח ל-D ואנחנו זזים. כבר בעשרות המטרים הראשונים, מורגשת איכות הנסיעה המשופרת. כיול מערכת המתלים אחר, נעים מאוד ומרוסן ולא אופייני לקרוזרים הקודמים.

יחידת ההנעה ההיברידית מספקת כוח רב ומומנט מרשים. זה לא דומה למכוניות חשמליות על מלא, אך התחושה היא שהקרוזר מתנהל בזריזות מפתיעה. תיבת ההילוכים החדשה מדויקת ונמרצת וכל לחיצת דוושה, שולחת את הפקודה להילוך הנכון ותגובה חדה ומיידית.

נוחות: הקרוזר 250 מעלה את רף הנינוחות ביחס לקודמיו. ככל שהנהיגה מתמשכת, זוהי התחושה הבולטת ביותר - נוחות הנסיעה יוצאת דופן. אולי זה השילוב של צמיגים גבוהים יחסית, מושב מעולה ומערכת מתלים מכויילת להפליא. בידוד הרעשים מצויין במושגי רכבי שטח קשוחים, בקרת האקלים צייתנית באופן יפני אופייני, והתחושה הכללית בנהיגה נוחה ונינוחה.

התנהגות: ההיגוי נעים ונוח, חשמלי הפעם ולא הידראולי, מספק מספיק מידע ותחושה על המתרחש מתחת לגלגלים. קוטר הסיבוב מעולה.

זווית המרכב נשארת מאוזנת גם בפרובוקציה מתוכננת, והתחושה נעימה ובטוחה מאוד. הבלמים נושכים היטב, ומערכת ה-ABS אינה ששה להתערב במהרה.

טויוטה לנד קרוזר. רונן אביסרור, מערכת וואלה
עדיין מצוין בשטח, רק נינוח יותר/מערכת וואלה, רונן אביסרור
כיוון נכון של ההגה והקרוזר מתנהל בזחילה מבוקרת, בנינוחות מעט יהירה, על פני תוואי השטח המסולע. הנינוחות באה לידי ביטוי לאו דווקא ביכולת העבירות עצמה, אלא באלגנטיות שהכל עובר מתחת לגלגלים. מזכיר מותג יוקרתי וותיק מעט יותר, המתנייד על כריות אוויר נעימות

שטח: ירדנו ימינה. שבילי הכורכר נבלעים בצורה מרשימה תחת מערכת המתלים. שילוב בלחיצת כפתור והדיפרנציאל המרכזי נעול, מספק כוח לשני הגלגלים על הסרן האחורי בצורה שווה.
בורר מצבי הנהיגה מאפשר התאמה מדויקת יותר לתוואי השטח וסוג הנהיגה. גם בשביל זרוע אבנים בידוד הרעשים מעולה וכמובן שניכרת איכות ההרכבה והחומרים, אין ציוץ אחד בתא הנוסעים.

גם בנהיגה מהירה מאוד ניכר כי המוטות המייצבים עושים עבודה מצויינת, וזווית המרכב נשארת מאוזנת להפליא, השליטה נוחה וקלה - כיף גדול.

הפננו את חרטום הקרוזר - הארוך והאופקי - אני מת על זה, לכוון מדרגות סלע וחריצי מים עמוקים. שילוב למצב LOW, בורר מצבי השטח לסלעים ובקרת זחילה מופעלת - מה עוד צריך לבקש? - כיוון נכון של ההגה והקרוזר מתנהל בזחילה מבוקרת, בנינוחות מעט יהירה, על פני תוואי השטח המסולע. שוב, ניכרת הנינוחות, הבאה לידי ביטוי לאו דווקא ביכולת העבירות עצמה, אלא באלגנטיות שהכל עובר מתחת לגלגלים. מזכיר מותג יוקרתי וותיק מעט יותר, המתנייד על כריות אוויר נעימות.

אבל לא הכל מושלם.

טויוטה לנד קרוזר 250. קינן כהן
עיצוב רבוע, תכליתי, נטישה של הקימורים המוגזמים של הדור היוצא/קינן כהן

ככל שניסיתי ובמשך דקות ארוכות, להבין כיצד ניתן לשלוט במהירות בקרת הזחילה, לא הצלחתי. ניסיתי כל דבר אינטואיטיבי אפשרי. כלום. נאדה (read the F@#$# manual). נשארתי במהירות זחילה איטית במיוחד, מתערב בלחיצת הדוושה להאיץ במעט.

בנוסף, היה לי קשה מאוד להבחין בחיווי המערכות בלוח המחוונים. האייקונים קטנים וצפופים מיד, היה לא קל לזהות חיווי של אילו מערכות פועלות.

שילוב המערכות פועל בצורה מצוינת, אבל אם נתמקד במערכת בקרת האחיזה הבסיסית של הקרוזר, נגלה שהיא עדיין לא מדויקת כפי שהייתי רוצה. לוקח לחיישנים יותר מידי זמן להבין שגלגל איבד אחיזה, ולכן התקדמות בשטח טכני רק בהסתמך על מערכת זו, תהיה פחות יעילה ונעימה.
או אז, הקרוזר מצוייד בכפתור הקסם - נעילת דיפרציאל אחורי - המאפשר העברת כוח לשני הגלגלים על אותו סרן בצורה שווה, פעולה שתשמור אותו בהתקדמות יציבה ונשלטת.

ניתוק המייצב הקדמי מאפשר מעקב טוב יותר של הגלגלים על פני השטח, אך המהלך לא גדל בצורה דרמטית.

עוד בוואלה

קיצור תולדות הלנד קרוזר, רגע לפני שאנחנו נוהגים בדור החדש

לכתבה המלאה
טויוטה לנד קרוזר. רונן אביסרור, מערכת וואלה
ההיברידית עולה 590 אלף שקל. הדיזל תהיה יקרה פחות, אבל תתכוננו להתייקרות משמעותית מהדגם היוצא/מערכת וואלה, רונן אביסרור

השורה התחתונה

כך או כך מחירי רכבי השטח האמיתיים והמתמעטים ממשיכים לטפס ולהרחיק אותם מהישג ידם של רבים. ולזכות הלנד קרוזר עומדת גרסת ה-7 מקומות שאין לפורד ברונקו ולג'יפ רנגלר, ושגם תסייע כמו בדורות הקודמים לשמירה על ירידת ערך מתונה יותר

הלנד קרוזר 250 החדש אכן עומד בציפיות שהציב ומעבר לכך. זהו SUV מעולה, הממשיך את המסורת של הלנד קרוזר לדורותיו, כרכב כביש-שטח מעולה. התכנון והעיצוב החדשים עשו אותו טוב עוד יותר, והוא אחד הכלים הנוחים והמעניינים ביותר בסגמנט ההולך ונעלם. אהבתי מאוד את תנוחת הנהיגה והיכולות, ועל ניחוח האמינות המלווה את המותג, כנראה אי אפשר להתווכח.

בייבוא מקביל אפשר לקבל את ההיברידי ברמת הפרימיום ב-590 אלף שקל. היבואנית הרשמית טרם חשפה את המחירים לדגם החדש בגרסאות הדיזל, אבל כל הסימנים הם לעליית מחירים לא קטנה, אך אלו צפויים להיות נמוכים יותר משל ההיברידי.

כך או כך מחירי רכבי השטח האמיתיים והמתמעטים ממשיכים לטפס ולהרחיק אותם מהישג ידם של רבים. ולזכות הלנד קרוזר עומדת גרסת ה-7 מקומות שאין לפורד ברונקו ולג'יפ רנגלר, ושגם תסייע כמו בדורות הקודמים לשמירה על ירידת ערך מתונה יותר, כשמי שלא יכולים או מעדיפים שלא להוציא סכומים כאלה על רכב מחפשים את הקרוזר שלהם בשוק היד השנייה.

הקרוזר 250 הוא רכב קשוח ומפנק, מעוצב אך לא מתפנפן. בגרסתו הנוכחית הוא מכבד את אבותיו המיתולוגיים, בעיצוב וביצועים - ולדעתי ישמור באדיקות על מעמדו כרכב כל-יכול מצוין.

רכב המבחן נמסר לנו בידי אסף ארצי -יבוא מקביל

לנד קרוזר 250 היברידי: על הצד הטכני

מנוע: הנעה היברידית, מנוע בנזין 2,393 סמ"ק + מנוע חשמלי. 330 כ"ס, 64.2 קג"מ
תיבת הילוכים: אוט', 8 הילוכים. הנעה אחורית או כפולה
צריכת דלק (יצרן): 9.8 ק"מ לליטר במשולב
שטח: מרווח גחון 22 ס"מ, זוויות גישה/נטישה 22/31 מעלות
מחיר: 590 אלף שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully