וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצג: טויוטה יאריס קרוס

23.4.2020 / 13:12

כשיאריס עולה על עקבים נולד לראב 4 ול-CHR אח קטן בשם יאריס קרוס. מנוע היברידי והנעה כפולה. תחילת השיווק של הדגם צפויה להתחיל בשנה הבאה, אך צפי ההגעה לישראל טרם ידוע

טויוטה יאריס קרוס/יצרן

25 שנים אחרי הראב 4 שפחות או יותר המציא את קטגוריית הג'יפונים, 4 שנים אחרי ה-CHR שהזכיר לנו שיש להם מחלקת עיצוב, מוסיפה טויוטה אח קטן שנכנס לסגמנט הצומח ביותר בשוק - הקרוסאוברית הקטנים המכונים B SUV.

כאשר הוא מבוסס על יאריס החדשה ואיתה הוא חולק את גרסת ה-GA-B של פלטפורמת TNGA. הוא משלב בין מאפייני עיצוב של ראב 4 עם המימדים הקטנים של היאריס. כמקובל בעדות הקרוסאוברים הקטנים גם פה יש את מאפייני העיצוב המקובלים של שמשות זקופות יחסית, תנוחת נהיגה גבוהה וכמובן בתי גלגלים וחצאיות מפלסטיק שחור סביב המרכב, שזה "אני ממש קשוח" בשפת הקרוסאוברים. אגב ראב 4 העיצוב, לפחות לפי מה שנראה בתמונות שמרני יחסית, ונוטה יותר להיראות כמו ראב 4 מוקטן יותר מאשר CHR, כנראה כדי לשמר את הייחוד והבידול של האחרון וכן להינות מהשם המבוסס של היאריס.

טויוטה יאריס קרוס. יצרן, אתר יצרן
מסימני התקופה, המולטימדיה למעלה, פתחי המיזוג למטה. לפחות המתגים פיזיים.../אתר יצרן, יצרן

היאריס קרוס פותח, תוכנן ועוצב על ידי מרכז הפיתוח האירופי של טויוטה ואף מיוצר במפעל האירופי של היצרנית בצפרת. כמו עם ה-CHR, המטרה הייתה הלקוח האירופי שמחפש רכב קטן ומעוצב בלי פשרות בשימושית. האורך הכללי שלו עמוד על 418 ס"מ, הרוחב הוא 177 ס"מ, הגובה הוא 156 ס"מ ובסיס הגלגלים 256 ס"מ. זה אומר שהוא קצר יותר ממתחרים כמו ניסאן ג'וק, סקודה קאמיק ופיג'ו 2008 אבל ארוך מקיה סטוניק וסיאט ארונה. יחד עם זאת בסיס הגלגלים שלו הוא מהארוכים בקבוצה. מאחורי הדלת החשמלית של תא המטען (שאפשר להניח שלא מדובר בציוד סטנדרטי) יש 390 ליטרים של תא מטען, שגם הוא מהגדולים בקבוצה שלו, עם מגוון אפשרויות קשירה ועיגון למטען.

עוד בוואלה!

חשמל, מימן, כיף. העתיד של טויוטה

לכתבה המלאה
טויוטה יאריס קרוס. יצרן, אתר יצרן
בסיס הגלגלים ונפח תא המטען מהטובים בקבוצה/אתר יצרן, יצרן

על ההנעה מופקד אותו מנוע שנמצא ביאריס החדשה. מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים יחד עם מנוע חשמלי בעלי הספק משולב של 116 כ"ס. תיבת ההילוכים היא רציפה וההנעה היא כפולה חכמה. כזו העושה שימוש בגלגלים הקדמיים ברוב הזמן ותעביר כוח לאלו האחוריים במקרה של אחיזה נמוכה. סביר להניח שגם גרסת הנעה קדמית תוצג בהמשך.

בתא הנוסעים ניתן לראות שימוש בדיפונים בשני גוונים ושימוש באריג שמפרידים בין חלקי התא. טויוטה שומרת על שימוש בפקדים פיזיים למערכת השמע ולבקרי המיזוג לצד מסך מגע למולטימדיה שתהייה עם תאימות למכשירי אפל. המפרט הבטיחותי כולל התרעות על תנועה חוצה, רכב ב"שטח מת", בלימה אוטומטית ותיקון סטייה מנתיב.

טויוטה יאריס קרוס. יצרן, אתר יצרן
מזכיר את ראב 4 יותר מאשר את ה-CHR/אתר יצרן, יצרן

היאריס קרוס מתוכנן להיכנס לייצור לצד יאריס החדשה במפעל של טויוטה בצרפת. שיווק הדגם באירופה אמור להתחיל במהלך השנה הבאה, לעת עתה טרם נמסר מועד ההגעה המשוער לישראל. אם כי ניתן להניח שלאור מועד הייצור והביקוש הצפוי לו באירופה, או לפחות לפי המספרים אליהם נערכת טיוטה, הוא לא יגיע אלינו במחצית הראשונה של 2021, הסיכוי לראות אותו כאן גם תלוי במשתנים נוספים כמו היצור שלו בגרסת הנעה קדמית המאימה יותר לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully