וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרך: אופל גרנדלנד X PHEV

עודכן לאחרונה: 12.4.2021 / 8:16

אופל גרנדלנד X בגרסת הפלאג אין הייבריד מציע ביצועים מצוינים, חסכנות מופלגת בדלק ורשימת אבזור נאה מאוד. אבל קהל הלקוחות שלו מצומצם לכתחילה והתחרות מבית לא תעשה לו חיים קלים

מבחן דרך: אופל גרנדלנד X PHEV. קינן כהן
עיצוב חיצוני מופנם יותר מהאח הצרפתי/קינן כהן

עולם הפלטפורמות, שכרגע מהווה את אבן הבניין הבסיסית ביותר בתעשיית הרכב, מציע ליצרניות חופש גדול מאוד למשחק של דגמים שונים על אותו בסיס מצד אחד. ומצד שני דורש מכל אחת מהווריאציות שלו לספק מוצר מובחן מספיק על מנת להצדיק את הקיום שלו.

בקונצרן פולקסווגן עשו מהדבר הזה דוקטורט כאשר על אותה רצפה תמצאו מכוניות כמו סיאט לאון קופרה, סקודה אוקטביה ואודי Q3. גם בקונצרן PSA שבינתיים הפך ל"סטלנטיס" עושים משהו דומה עם המכוניות שלהם. במקרה שלפנינו זה אופל גרנדלנד X המבוסס על אחיו בעל סמל האריה פיג'ו 3008 בגרסת הפלאג אין הייבריד.

מבחן דרך: אופל גרנדלנד X PHEV. קינן כהן
נאה בדרכו השמרנית והסולידית/קינן כהן

מרגיע

כאשר הם עומדים זה לצד זה בחניון היבואנית קשה להאמין שה-3008 והגרנדלנד הם בעצם אותה מכונית. בעוד לאריה עיצוב מוחצן ובולט, האופל הגם שהינו רכב נאה, נראה מופנם ומאופק. גם בתא הנוסעים הוא ממשיך את הקו הסולידי. את סוללות המסכים ופסנתר המתגים המתוחכם של הצרפתי, מחליף כאן תא נוסעים מיושב, מסורתי. יש שיאמרו שהוא פשטני מדי, אבל עבור מי שלא מתחברים למופע האור-קולי והמוגזם לעיתים של 3008 יש לו טיעון חזק מספיק.

עוד בוואלה!

אופל גרנדלנד פלאג אין בישראל: החל מ-205 אלף שקלים

לכתבה המלאה
מבחן דרך: אופל גרנדלנד X PHEV. קינן כהן
המרווח מלפנים מצוין, איכות החומרים טובה מאוד/קינן כהן

איכות החומרים וההרכבה טובים, אין התחכמויות בהנדסת האנוש ולא צריך יום לימודים ארוך כדי להבין איזה כפתור עושה מה ואיך. לכל מערכת יש את הכפתורים שלה, מהמולטימדיה, דרך בקרת האקלים ועד השליטה במערכות העזר לנהיגה. גם לוח המחוונים האנלוגי מכוון ללקוחות השמרניים יותר שאוהבים את הנתונים שלהם במופע המסורתי. יחד עם זאת, עם כל הרצון להרגיע, לא הייתי מוותר על מעט צבע בתא שיציל אותו מהמראה השחור-אפרפר שלו.

מבחן דרך: אופל גרנדלנד X PHEV. קינן כהן
סביבת הנהג היא ההיפך הגמור מהמופע האור-קולי של ה-3008, יש לקוחות שזה בדיוק מה שטוב להם/קינן כהן

אבל שהמראה לא יטעה אתכם, בכל הקשור לאבזור, הרשימה יש להודות - מרשימה. פתיחה והנעה ללא מפתח, טעינה אלחוטית לנייד, תאימות לאפל ואנדרואיד, מסך 8 אינץ', דלת תא מטען חשמלית, אוורור וחימום למושבי העור, זה של הנהג מתכוונן חשמלית וגם לו וגם לנוסע הארכת בסיס המושב ועוד. מערכות הבטיחות במופע מלא, בקרת שיוט אדפטיבית עם שילוב מגביל מהירות של קורא התמרורים, מצלמת 360 מעלות, בלימה אוטומטית , תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת" ועוד.

מבחן דרך: אופל גרנדלנד X PHEV. קינן כהן
כניסה נוחה ומרווח מספק מאוד מאחור/קינן כהן

המרווח ליושבים מאחור מצוין, שלושה ילדים אכלסו את המושב בנוחות לנסיעה ארוכה וקיבלו גם יציאות מיזוג משלהם. על שקע הטעינה היחיד הם עשו תורות. תא המטען מצטמצם בגרסה זו מ-514 הליטרים של דגמי הבנזין והדיזל ל-390 ליטרים גבוליים לשימוש משפחתי על מלא בשל הצורך למיקום הסוללות שלו.

מבחן דרך: אופל גרנדלנד X PHEV. קינן כהן
תא המטען משלם את המחיר ומצמצם נפח ל-390 ליטרים/קינן כהן

על ההנעה וההנאה

כמו אחיו ה-3008, גם בגרנדלנד X בגרסת הפלאג אין, שתי אפשרויות הנעה. הבכירה עם 300 כ"ס והנעה כפולה בעזרת שני מנועים חשמליים והשנייה בעלת 225 כ"ס, מנוע חשמלי יחיד והנעה קדמית. שתיהן עושות שימוש באותו מנוע 1.6 ליטר, 4 צילינדרים טורבו ויחידת חשמל הניזונה מסוללת 13.2 קוט"ש. כל אלו אצים רצים לגלגלים הקדמיים כאמור דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית.

מבחן דרך: אופל גרנדלנד X PHEV. קינן כהן
כ-6 שעות טעינה משקע ביתי או כ-4 שעות מעמדת טעינה/קינן כהן

לאחר טעינה של כ-6 שעות משקע ביתי או כ-4 שעות מעמדת טעינה, תוכלו לצאת בכוח החשמל לנסיעה עם ביצועים בהחלט מספקים להתנהלות יומיומית שוטפת. הצהרת היצרן על 61 ק"מ התבררה כאופטימית מאוד, אנחנו רשמנו 47 ק"מ במצב חשמלי מלא, לפני כניסת מנוע הבנזין לפעולה והפיכתו של הגרנדלנד X למכונית היברידית.

הביצועים טובים לקרוסאובר קומפקטי. זה לא הכוח כמו הזריזות שבה מעניקה המערכת החשמלית דחף והיענות ראשונית לפני כניסת מנוע הבנזין לתחום היעיל שלו. עקיפות בכביש הררי נעשות בלי בעיה או תחושה ש-1.8 הטונות שלו (תוספת של כ-400 ק"ג ביחס לגרסת הבנזין) מפריעים.

מבחן דרך: אופל גרנדלנד X PHEV. קינן כהן
פחות מהנה מה-3008 אבל עדיין חבילה דינאמית מרשימה לרכב מסוגו/קינן כהן

לשבחו של הגרנדלנד X PHEV ייאמר שגם במקומות בהם אצל מתחרים כמו מיצובישי אאוטלנדר PHEV מרגישים את תוספת המשקל - נוחות הנסיעה וההתנהגות - הוא בהחלט לא מתפשר. מתלה רב חיבורי מאחור, כיול מתלים שמשלב בין ריסון ונוחות ובידוד רעשים טוב הופך אותו לרכב שמאפשר כיסוי מרחקים בנוחות. גם בכביש מפותל, השלדה שלו יחד עם אותם מתלים שומרת על התנהגות הכביש המוצלחת של ה-3008. יחד עם זאת, אם זכרוני אינו מטעה אותי באורגינל הצרפתי הייתה יותר מעורבות במה שקורה שם למטה ובהחלט פחות לוחמת הגה תחת תאוצה.

מבחן דרך: אופל גרנדלנד X PHEV. קינן כהן
הביצועים טובים מאוד, בין אם בהנעה חשמלית או באופציה ההיברידית/קינן כהן

כרגיל, צריכת דלק של מכוניות מסוגו היא סיפור טריקי מאוד - עבור לקוחות שהנסועה היומית שלהם מסתכמת בטווחים פרבריים קצרי טווח של 20-25 ק"מ לכיוון וטעינת לילה הביקורים בתחנת הדלק יהיו שמורים רק לטיולים ארוכים. אבל פטור ללא כלום אי אפשר, ובנסיעת המבחן ששוב, אינה בהכרח סימולציה של אופי השימוש בו, רשם הגרנדלנד X נטען השקע 15.3 ק"מ לליטר מצוינים בהחלט.

מבחן דרך: אופל גרנדלנד X PHEV. קינן כהן
47 ק"מ חשמליים לחלוטין בתנאי נהיגה אמיתיים/קינן כהן

סיכום

רגע לפני שנסכם את הגרנדלנד X PHEV, שני משפטים על המכוניות האלו. אלו אינן מכוניות היברידיות ואינן תחליף חשמליות. אך יש להן מקום משלהן וצידוק כפול - הן מאפשרות את התנועה החשמלית והנקייה מזיהום פוסילי בטווחים הקצרים שלהן ובנוסף, מהוות את החוליה המקשרת עבור אנשים שמבינים שהמעבר להנעה חשמלית הוא בלתי נמנע ורק עניין של זמן, אבל מתקשים להתרגל לרעיון - אולם אחרי שנתיים או שלוש של שימוש במכונית כזו יהיו בשלים לעשות את השינוי וזה חשוב. עניין שני הוא נושא המחיר והחיסכון, על מנת להבין אם זה הרכב הנכון עבורכם אתם תצטרכו להציב במשוואה המשקללת את אופי הנסיעה שלכם, את צריכות הדלק בגרסה הרגילה ובזו נטענת השקע ואז להבין מה פרק הזמן שבו אותו חיסכון בדלק ישתווה לפער המחיר בין השתיים. זו בסוף נקודה סובייקטיבית התלויה בלקוח הקצה ובחשבון פשוט.

במיצוב התוך קבוצתי של PSA, סליחה, של סטלנטיס, אופל נמצאת קצת מתחת לפיג'ו בהיררכייה. בגרנדלנד X פלאג אין זה בא לידי ביטוי בעיצוב החיצוני ותא הנוסעים הפחות אוונגרדיים ובהם הטכנולוגיה (הזהה) מוצנעת יותר - בעיני זה לא חסרון, אלא עניין של העדפה. עם זהות בתחום ההנעה, אלו רק הפערים בין השניים בהיבטי הנוחות והדינאמיות שאם בהם אתם מוצאים את אושרכם - ה-3008 עדיף במקצת. אבל יש פער נוסף בין השניים - מחירו של ה-3008 המקביל לו עומד על 218 אלף שקלים בעוד האופל מתומחר ב-205 אלף שקלים. מה שהופך אותו, בהינתן הפשרות הנזכרות לעסקה אטרקטיבית יותר.

אבל רגע לפני פיזור וכשאתם חושבים שהבנתם הכל, אני הולך להרוס לכם את זה ולהפנות אתכם לאולם התצוגה הסמוך - שם נמצא האתגר הכי גדול לא רק של אופל, אלא של פחות או יותר כל פלאג אין הייבריד עממי היום - קוראים לו MG EHS PHEV. וגם אם הוא נעדר את האיכויות הדינאמיות האירופיות של האופל, הוא מציע הרבה יותר ביצועים, מרווח, אבזור ואפילו טווח חשמלי בעולם האמיתי ב-159 אלף שקלים. וכמו שאומרים בדרמות בתי המשפט - i rest my case

מבחן דרך: אופל גרנדלנד X PHEV. קינן כהן
הכדאיות היא שאלה של מרחקים/קינן כהן

על הצד הטכני: אופל גרנדלנד X פלאג אין

מנוע, הנעה: היברידי נטען שקע, קדמית
נפח (סמ"ק): 1,598
הספק/סל"ד (כ"ס): 225
מומנט/סל"ד (קג"מ): 36.7
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
448
רוחב (ס"מ): 186
גובה (ס"מ): 161
בסיס גלגלים (ס"מ): 277
תא מטען (ליטרים): 390

ביצועים:
תאוצה 0-100:
8.9 שניות
מהירות מירבית: 225 קמ"ש

מתחרות:
פיג'ו 3008 MG EHS ,PHEV

מחיר:
205 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully