וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד מאבריק: טנדר קטן במחיר של מאזדה 3

עודכן לאחרונה: 10.6.2021 / 7:36

בלי שלדת סולם, בלי מכלולים כבדים, והוא אפילו היברידי. פורד עושה מעשה יונדאי ומציגה טנדר פנאי קל. יש מצב שאנחנו רואים פה טרנד ויש מצב שהוא מגיע לישראל

הרעיון הוא פשוט, והוא ממש לא מופיע פה בפעם הראשונה - כלי רכב שיכול להסיע חמישה אנשים, עם שימושיות מצוינת, תדמית קשוחה (ומה יותר קאובוי מטנדר), יכולות שטח קלות וכל זה על בסיס של רכב פנאי ושימוש במכלולי מדף? מה יש לחשוב בכלל. ועם השילוב של טירוף הטנדרים וטרנד הג'יפונים, השילוב בין שני העולמות האלו היה רק עניין של זמן.

ובתחרות אל הבאזר זו אולי יונדאי שהקדימה את פורד עם הסנטה קרוז - אבל מעבר על המפרטים של המאבריק מראה שצוחק מי שצוחק אחרון.

פורד מאבריק. אתר יצרן
עד 1,800 ק"ג יכולת גרירה עם החבילה האופציונלית/אתר יצרן

אז בפורד לקחו את פלטפורמת האסקייפ (המשמשת גם את ברונקו ספורט) והלבישו אותה במרכב טנדר שימושי. שימושי אבל לא באמת משהו שמיועד לעבודת פלחה קשוחה, זה לא רק הארגז הצנוע יחסית במידות של 138 ס"מ לאורך ו-135 ס"מ לרוחב שקטן מטנדרי ה-1 טון היפניים דוגמת איסוזו די מקס, טויוטה היילקס או מיצובישי טרייטון. גם כושר ההעמסה שלו נמוך יותר ועומד על 680 ק"ג.
אם אתם בעניין של גרירות, הדגם הסטנדרטי רשאי לגרור עד 907 ק"ג ועם חבילת הגרירה הוא מכפיל את כושר הגרירה שלו.

בהשוואה לטנדרים היפניים, הוא גם קטן יותר במימדיו החיצוניים. קטן, אבל לא איזו קומפקטית שתוכלו להשחיל לכל מקום, למעשה עם 507 ס"מ לאורך הוא בדיוק באורך של פורד אקספלורר.

פורד מאבריק. אתר יצרן
העיצוב הוא לא בדיוק נקודת החוזק של תא הנוסעים, אבל הוא עמוס בפתרונות אחסון/אתר יצרן

עיצוב הפנים אולי לא מסעיר או יוצא מגדרו. לוח המחוונים משולב אנלוגי ודיגיטלי, מסך המולטימדיה צנוע ובגודל 8 אינץ', אבל צריך לזכור - זה בסוף כלי רכב שלא אמור לעלות הרבה כסף ובעצמו מבוסס על כלים עממיים יחסית. מה שהוא כן מביא זה כמות גדולה של תאי אחסון מתחת לרצפה מאחור, במושבים, בקונסולה, בדלתות ועוד.

מערכות הבטיחות המתקדמות כוללות שליטה באורות ובלימה אוטומטיות בלבד בגרסת הבסיס אבל בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב כולל שמירה על מרכז נתיב, התרעת רכב ב"שטח מת", התרעת תנועה חוצה בנסיעה לאחור ועוד מוצעים כאופציה.

פורד מאבריק. אתר יצרן
מתלים עצמאיים ומוט מייצב מאחורה בגרסת ההנעה הקדמית/אתר יצרן

על ההנעה מופקדות שתי יחידות כוח. הראשונה היא 2.5 ליטר ארבעה צילינדרים, היברידית, בהספק 191 כ"ס ו-21.4 קג"מ, שעושה שימוש בתיבת הילוכים רציפה לא עלינו. המנוע השני הוא 2.0 ליטר אקובוסט, גם הוא עם ארבעה צילנדרים ובהספק של 250 כ"ס ו-38.3 קג"מ. כאן השימוש הוא בתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים.

את המאבריק ניתן יהיה לקבל עם הנעה קדמית או כפולה, כאשר באופציה כפולת ההנעה כלולים גם מתלה אחורי רב חיבורי, עם בולמים שונים שמגביהים את מרווח הגחון לכמעט 22 ס"מ, תת שלדה ממתכת, צמיגים דו שימושיים ועם חבילת שטח גם מיגונים. אבל ללא הילוך כוח, לא לצפות פה ליותר מדי.

פורד מאבריק. אתר יצרן
פתרונות שימושיים בארגז/אתר יצרן

כרכב שהולך לשמש ככלי פנאי יותר מאשר כלי עבודה, פורד השקיעו לא מעט מחשבה על השימושיות של הארגז מאחור, לא עוד אמבטיית פלסטיק. אפשר למצוא כאן שקע חשמל, שלל התקני עיגון, מסילות וגומחות, אפילו כאלו שמאפשרות לאלתר מחיצות בתא המטען תוך שימוש בקרשים, תאורה פנימית, טבעות קשירה ושלל אביזרים להובלת מטען שחורג מקו הארגז הקצר כזכור.

פורד מאבריק. אתר יצרן
לצד האחים הגדולים/אתר יצרן

המאבריק צפוי לצאת לשוק במהלך שנת 2022, לאחר תחילת ייצורו במפעל של פורד במקסיקו ברבעון האחרון של 2021. שלוש רמות הגימור של יהיו XL ברמת הכניסה, XLT מעליה ו"Lariat" המאובזרת כאשר לגרסאות ההנעה הכפולה תתווסף גם חבילת ה-FX4 עם תוספות שמתאימות יותר למי שיירד איתו לשטח.

אבל החלק המעניין הוא מחיר הפתיחה של גרסאות הבסיס - 20 אלף דולר, שזה פחות ממחיר הבסיס של מאזדה 3 פשוטה בארצות הברית. האם אנחנו מסתכלים על הסיכוי לשובם של הטנדרים הקטנים? אצל היבואנית "דלק מוטורס" אומרים שהם "שוקלים בחיוב" את היבוא שלו. אנחנו מצטרפים.

פורד מאבריק. אתר יצרן
הוא רק נראה קשוח/אתר יצרן

למען השם

לפני שניגע בשם "מאבריק". שני משפטים על פורד - היצרנית הזו שקצת הייתה אבודה בשנתיים-שלוש האחרונות ועדיין מתמודדת עם אי אלו בעיות, עבדה בשקט בשקט על כמה פרויקטים שהתפוצצו בשנה האחרונה - מוסטאנג מאך E, הפורד F150 החשמלי והברונקו הם רק שלושה מהבולטים שבהם ויש עוד כמה שבדרך. עושה חשק לחכות.

השם "מאבריק" עבור פורד הוא מה שאהוד ברק עבור השמאל הישראלי, אחת לכמה זמן מישהו שולף אותו ואומר - בואו נשים אותו על הרכב הזה - אנשים יעופו עליו. כי אם הוא מצלצל לכם מוכר, זה בגלל שהוא התגלגל אצל היצרנית הזו מאז 1970 אז היה מכונית קופה קטנה שמוצבה מתחת למוסטאנג, חזר שוב כניסאן פטרול עם לוגו פורד, ושוב כניסאן טראנו עם סמל פורד, שימש את היצרנית לג'יפון קטן בסין ואירופה על בסיס האסקייפ ועכשיו חוזר כטנדר.

אין לנו זמן ומקום לתאר כאן למה לא הרבה אנשים יודעים על המכוניות האלו ולמה, אבל בואו נגיד שאנחנו מקווים בשביל פורד שהפעם המוצר לא יגמור כמו בפעמים הקודמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully