וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופל אסטרה החדשה: יש לנו את הפרטים ואת מועד ההגעה

עודכן לאחרונה: 14.7.2021 / 8:59

אופל אסטרה חוזרת בדור שישי, מתוחכם יותר, מעט יותר גדול ועם בסיס שמגיע מפיג'ו. בסיבוב הזה תהייה לה הנעה היברידית נטענת, תא נוסעים מתקדם ומערכות בטיחות חדשות

אופל אסטרה החדשה 2021/יצרן

אחרי הגרנדלנד, הקרוסלנד, הקורסה ועוד דגמים של אופל שנשענים על הפלטפורמות המודולריות של פיג'ו-סיטרואן - עושה גם אסטרה החדשה את המעבר ומצטרפת לגל החדש של דגמי אופל.

זהו דור שישי למשפחתית הקומפקטית שהחלה להתגלגל לפני כ-30 שנים, זכתה להצלחה אדירה במולדתה, אך מוגבלת בישראל, כאשר נקלטה בעיקר בציי הרכב וכעת עם הדור החדש נכנסת לעולם חדש לגמרי של התמודדות - לא רק מול המתחרות, אלא גם עם נטישת הלקוחות את הסגמנט. איך היא תעשה את זה?

אופל אסטרה החדשה 2021. אתר יצרן
גדילה מתונה במימדי האורך ובסיס הגלגלים/אתר יצרן

העיצוב החיצוני מיישר קו עם המראה העדכני של אופל, מהמוקה החדש וגם מכוניות הקונספט שלה מהשנים האחרונות. כאשר האלמנטים הבולטים יותר הם פס הגריל-יחידות תאורה השחור, הקורה האחורית ויחידות התאורה הצרות מאחור.

הקווים החדים והזוויות ממשיכים לסביבת הנהג, אבל את מירב תשומת הלב תופסים צמד המסכים - של המולטימדיה ולוח המחוונים, שניהם בגודל 10 אינץ'. על פניו נראה שבאופל שמרו על כפתורים פיזיים לבקרת האקלים וכפתור עוצמת שמע. אם כי מיקום מה שנראה כפתח מיזוג בודד במרכז הקונסולה נראה בעייתי לאור הניסיון שלנו עם פתחי מיזוג נמוכים.

עוד בוואלה!

שובה של המנטה: הממתק החשמלי של אופל

לכתבה המלאה
אופל אסטרה החדשה 2021. אתר יצרן
שני מסכי 10 אינץ' למולטימדיה ולוח המחוונים/אתר יצרן

כנגזרת מרמת הגימור, באופל אסטרה החדשה אפשר יהיה למצוא אבזור שחדש עבורה וחדש באופן כללי בקטגוריה שלה. התאורה הקדמית המורכבת מ-84 נורות לד מאפשרת תאורה סלקטיבית (מטריקס לד), עיסוי וכיוון חשמלי למושבים הקדמיים, אותם יהיה אפשר לקבל גם בשילוב עור ואלקנטרה, אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי אלחוטיים, תצוגה עילית ועוד. גם פה ידית ההילוכים מוחלפת בבורר קטן בתחתית הקונסולה.

בתחום מערכות הבטיחות - בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, להתרעת רכב ב"שטח מת" נוסף גם היגוי אקטיבי המונע מעבר נתיב, בקרת השיוט האדפטיבית מתאימה את מהירות הנסיעה לרכב הנע מלפנים, שלטי מהירות וגם תוואי הדרך כמו במקרים של עיקול בכביש, כמו כן נוספה התרעת תנועה חוצה בנסיעה לאחור.

אופל אסטרה החדשה 2021. אתר יצרן
הצביעה בשני גוונים אופציונלית/אתר יצרן

הצמיחה במימדים לא חריגה, עם 437 ס"מ לאורך היא ארוכה בחצי ס"מ מהדור היוצא, רחבה יותר ב-5 ס"מ עם 186 ס"מ ונמוכה יותר ב-1.5 ס"מ עם גובה של 147 ס"מ. בסיס הגלגלים הוסיף 1.5 ס"מ ל-268 ס"מ. תא המטען גדל ל-422 ליטרים, אלו 50 ליטרים יותר מתא המטען הקודם.

בהודעה לא נמסר האם מדובר בנפח תא המטען של גרסאות ההנעה הרגילות או של הפלאג אין. כמו כן, אין כל זכר לתצורת סטיישן לדגם, אם כי קשה להאמין שלא תוצג כזו בהמשך. עוד לפני ההודעה, הוסיפה אופל קשיחות מבנית בשיעור גבוה יותר ב-14 אחוזים משל הדור היוצא, ההיגוי חודד לטובת התנהגות. אך המתלה האחורי הוא קורת מתח ולא רב חיבורי - מעניין אם באופל יטיבו לפצח את זה ברמה של מאזדה 3 למשל, שעושה שימוש בסידור דומה ובכל זאת מייצרת התנהגות כביש מצוינת.

אופל אסטרה החדשה 2021. אתר יצרן
גם בגרסת פלאג אין/אתר יצרן

כאמור, הבסיס הוא פלטפורמת ה-EMP2 של פיג'ו-סטירואן, בה עושה שימוש גם הפיג'ו 308 החדשה. מה שאומר שגם בכל תחום המנועים שתי המכוניות חולקות הרבה מהמשותף.

הבסיס מבין 4 יחידות הנעה שיוצעו בה הוא מנוע ה-1.2 ליטרים בשני הספקים 110 או 130 כ"ס. מעליו תהייה יחידת הנעה היברידית נטענת שקע בניסוח מעורפל אודות ההספק. בהודעה לעיתונות נאמר "עד 225 כ"ס" האם המשמעות שתהייה גם גרסת מנוע חלש יותר בהספק 180 כ"ס כמו בדגמים אחרים? הם לא אומרים שכן, אנחנו לא מאמינים שלא. המנוע הרביעי הוא דיזל 1.5 ליטרים בהספק 130 כ"ס.

תיבות ההילוכים יהיו ידנית עם שישה יחסי העברה או אוטומטית פלנטרית עם שמונה הילוכים. נתוני ביצועים - אין.

אופל אסטרה החדשה 2021. אתר יצרן
משפחתית שתצטרך להילחם קשה יותר הפעם/אתר יצרן

מיבואנית אופל לישראל, חברת דוד לובינסקי נמסר כי האסטרה החדשה תגיע לישראל ברבעון הראשון של השנה הבאה. העובדה שמה שמחכה לה היא סוללת מתחרות טובות מאוד שהתחדשו בשנים האחרונות, החל ממאזדה 3, סיאט לאון, פולקסווגן גולף ואחרות. כמו להן, גם לה יש זירה הרבה יותר קשוחה של תחרות - מצד הג'יפונים והקרוסאוברים, אליהם נוטים הלקוחות להתפזר בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully