וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה נירו EV בישראל. יקר, ויש לנו ניחוש למה

עודכן לאחרונה: 2.8.2021 / 13:31

לגרסאות ההנעה של קיה נירו מצטרפת עכשיו גם גרסה חשמלית לחלוטין. הטווח המוצהר מרשים, הספק המנוע החשמלי גם הוא נאה, אבל המחיר לא זול

פחות או יותר מאז הושק בישראל, הפך קיה נירו לרב מכר מקומי, תצורת הקרוסאובר במחיר משפחתית קומפקטית קרץ ללקוחות הליסינג והחברות רכשו אותו בכמויות, העובדה שהיה היברידי סייעה ובהמשך הצטרפה אליו גם גרסת פלאג אין יעילה מאוד בפער מחיר לא גדול.

עכשיו עושה הדגם את הצעד הבא בישראל, ולמרות שנהגנו בו כבר לפני כשנתיים, רק כעת בשלו התנאים להגעה שלו לשוק המקומי המתעורר עם שורה ארוכה של חשמליות. ממותגים סיניים כמו SERES ו-AIWAYS, עבור בטסלה וכלה במצטרף העדכני יונדאי איוניק 5.

קיה נירו EV בישראל. אתר יצרן
מהזווית הזו פחות מבחינים בהבדלים/אתר יצרן

כמו ברוב המכוניות החשמליות מבוססות דגמי הבנזין, ההבדלים החיצוניים בין הגרסאות צנועים, הבולט בהם הוא היעדר הגריל שמוחלף בפאנל אטום ובו שקע הטעינה וכן תאורת לד שונה במקצת.

המימדים החיצוניים נותרו דומים, המשקל העצמי צומח ל-1,825 ק"ג, אבל מפתיע לגלות שהוא בעל תא מטען של 451 ליטרים, לא זו בלבד שהוא גדול יותר מזה של גרסת הפלאג אין (324 ליטרים), הוא גדול אף מזה של ההיברידית שלה 401 ליטרים.

קיה נירו EV בישראל. אתר יצרן
תא הנוסעים מתעדכן עם חוגת הילוכים ופתח מיזוג נוסף/אתר יצרן

גם המראה הכללי של תא הנוסעים נותר דומה לדגם הרגיל כאשר השינוי הבולט ביותר הוא בורר הילוכים בצורת חוגה (כמו בסורנטו ובקרניבל המאובזר), הוא כן מקבל פתח אוורור נוסף מימין למסך המולטימדיה (8 אינץ'). לזו האחרונה קישוריות אפל ואנדרואיד. עוד ברשימת האבזור: מושב נהג חשמלי, משטח טעינה אלחוטי, תאורת אווירה ועוד.

מערכות הבטיחות כוללות זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי עם בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על מרכז נתיב, התרעת רכב ב"שטח מת", התרעת תנועה חוצה בנסיעה לאחור ועוד.

קיה נירו EV בישראל. אתר יצרן
צבע כחלכל ולוגו התקע הם ההבדלים הבולטים/אתר יצרן

על הנעת הנירו אחראי מנוע חשמלי בן 204 כ"ס ו-40.3 קג"מ. הביצועים הם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.8 שניות ומהירות מירבית של 167 קמ"ש. המנוע מוזן מסוללות ליתיום-פולימר 64 קווט"ש שעל פי הצהרות קיה יספקו טווח מוצהר של 455 ק"מ. נירו EV תומך בטעינה מהירה של עד 100 קילוואט שתביא את הסוללה ממצב של 20 ל-80 אחוזים ב-42 דקות.

לנירו מערכת בלימה רגנרטיבית, המאפשרת בחירה בין 5 דרגות של התנגדות שממירות את הבלימה לטעינת הסוללות, בנוסף מצוידת המכונית גם במצב אוטומטי בו עוצמת הבלימה נקבעת על פי נתוני המצלמה הקדמית ובקרת השיוט האדפטיבית.

קיה נירו EV בישראל. אתר יצרן
451 ליטרים בתא המטען/אתר יצרן

מחירו של הנירו נקבע על 180 אלף שקלים, ללא ספק חריג מאוד בנוף המכוניות החשמליות וקרוב מדי לאלו של מכוניות חשמליות ייעודיות כמו טסלה מודל 3 ויונדאי איוניק 5, מה גם שלקיה עתידה להיות מתחרה ישירה יותר בדמות ה-EV6 החדשה.

אולם הסיבה לתמחור הזה עשויה להיות בחירה אסטרטגית מראש להפוך אותו לרכב המכוון בראש ובראשונה אל ציי הרכב, כאשר ה-EV6 תהייה זו שמיועדת לקהל הפרטי. עם המחיר הזה יתאפשר ליבואנית לגזור הנחות משמעותיות מאוד לציי הרכב - ובטווח הארוך לייצר דריסת רגל משמעותית ראשונה למכונית חשמלית בשוק הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully