וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה בטוחה המכונית שלכם: המצטיינות והביקורת

עודכן לאחרונה: 3.3.2022 / 10:15

האם יש למהנדסי לקסוס מה להסתיר? לצד ההצטיינות של ה-NX החדש במבחני הריסוק, מבקרים ב-EURO NCAP את היצרנית. ומי קיבלו 5 כוכבים בסבב הנוכחי

רגע לפני שמבחני הריסוק החדשים של ארגון EURO NCAP נכנסים לתוקף, ובהם יוגבה רף המינימום של מערכות הבטיחות המתקדמות, מתפרסמות תוצאות מבחני הריסוק החדשים והראשונים לשנת 2022.

בין המצטיינות פולקסווגן פולו המחודשת, הקרוסאובר הקטן של היצרנית טאיגו (שאינו משווק בישראל), לקסוס NX החדש והסגנית החדשה של מכונית השנה רנו מגאן E TECH. ב.מ.וו סדרה 2 קופה מקבלת ארבעה כוכבים בלבד. אלו התוצאות המלאות.

מבחני ריסוק מרץ 22. Euro NCAP,
פולקסווגן פולו, מעודכנת ועדיין בטוחה/Euro NCAP

דגם הסופר מיני של פולקסווגן כבר לא חדש, אבל בשנה שעברה עברה המכונית מתיחת פנים. עם הגעתה לישראל בחנו אותה גם פה. המסקנה הייתה שהיא עדיין מכונית איכותית ומצוינת, אולם במחירה עדיין תהייה בעיקר נחלתם של מי שחייבים את הסמל בחזית.

במבחני הריסוק היא הוכיחה שלמרות הגיל, היא עדיין מספקת רמת בטיחות טובה מאוד. בסיכומי ניסוי הריסוק מציינים ב-EURO NCAP כי הדבר נובע בזכות תוספת כרית אוויר מרכזית ומערכות למניעת התנגשות לדגם.

מבחני ריסוק מרץ 22. Euro NCAP,
פולקסווגן טאיגו, אופנתי ובטיחותי/Euro NCAP

דגם שני של פולקסווגן, אולם כזה שאינו משווק פה הוא הטאיגו. מדובר בקרוסאובר-קופה קטן, שרוכב של שני הטרנדים החמים של התעשייה. זהו אינו דגם חדש לחלוטין, אך חדש יחסית לשוק האירופי, לאחר שבמקור הוצג לשוק הדרום אמריקני. הטאיגו חולק פלטפורמה עם הפולקסווגן T קרוס ועם הפולו במשפחת הדגמים הקטנים של היצרנית.

מבחני ריסוק מרץ 22. Euro NCAP,
רנו E TECH, סגנית מכונית השנה/Euro NCAP

רנו, בעלת מוניטין הבטיחות המפואר, יצאה בשן ועין מסבב המבחנים הקודמים. שם קיבלה הזואי החשמלית הקטנה והמחודשת ביקורת על רמת הבטיחות הנמוכה שהציגה, ולצידה את הדאצ'יה ספרינג שזכתה לכוכב בודד.

הפעם היא התייצבה עם מכונית חדשה לגמרי, המגאן E TECH, ההאצ'בק החשמלית שלה שזכתה ממש לאחרונה בתואר סגנית מכונית השנה באירופה. בארגון ציינו לחיוב את מערכות הסיוע לנהג בהן מצוידת המכונית וכתבו כי היא "מדגימה שרנו מבינה איך להנדס מכוניות שהן לא רק אטרקטיביות אלא גם ירוקות ובטוחות בו בזמן" בהתייחסות מן הסתם לתוצאות של הזואי.

מבחני ריסוק מרץ 22. Euro NCAP,
לקסוס NX החדש, בחברה לא שיתפו בנתונים כמקובל/Euro NCAP

הדור החדש של לקסוס NX זכה לשבחים במפגש הראשון שלו בו נהגנו בגרסת הפלאג אין, וגם במבחן המקומי לגרסה ההיברידית. הוא גם מקבל מחמאות בניסוי הריסוק שלו, כאשר הוא רושם ציונים טובים מאוד בסעיפים השונים ומקבל 5 כוכבי בטיחות.

יחד עם זאת ב-EURO NCAP העבירו ביקורת על היצרנית היפנית על העובדה שלמרות בקשתם, בלקסוס לא סיפקו את המידע הטכני שבדרך כלל חולקות היצרניות עם הארגון לצורך המבחנים. "מותיר רושם של חוסר אכפתיות האופייני למותג טויוטה" כתבו עליו בסיכום המבחן.

מבחני ריסוק מרץ 22. Euro NCAP,
ב.מ.וו סדרה 2, בעיות בזיהוי מערכות הבטיחות המתקדמות/Euro NCAP

אחרונה בסבב הנוכחי היא ב.מ.וו סדרה 2 קופה שמקבלת ארבעה כוכבים בלבד. ציון שהיום כבר נחשב לגבולי, בטח כאשר מדובר ביצרנית פרימיום. במבחנים היא הרשימה בהגנה על מבוגרים וילדים במכונית, אבל את הנקודות ואת הכוכב החמישי היא מפסידה בשל ביצועים לא מרשימים בסעיף ההגנה על הולכי הרגל, שם קיבלה את הציון הנמוך מבין המשתתפות בסבב.

עוד כותבים בסיכום המבחנים שמערכות הבטיחות המתקדמות של המכונית פעלו באופן מספק בבדיקות בהן התמודדו עם הולכי רגל וכלי רכב, אבל היו מוגבלות בתרחישים בהם נדרשה לפעול אל מול רוכבי אופניים או בפניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully