וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי חשבון לטווח: מרצדס EQE בישראל

עודכן לאחרונה: 31.5.2022 / 22:40

אחרי ה-EQS הגדולה, מתחילה יבואנית מרצדס בשיווק ה-EQE, מכונית הסאלון החשמלית של החברה. בקנה: גרסאות AMG וגם SUV חשמלי על בסיסה

מרצדס EQE. אתר יצרן
הפלטפורמה החשמלית של ה-EQS בתצורה מקוצרת/אתר יצרן

כאילו כדי להשלים במהירות את הפער שנוצר בינה לבין האחרות, ומתוך דחף להוכיח שגם בתחום החשמל מרצדס היא עדיין המובילה של תעשיית הרכב - היצרנית הגרמנית נמצאת בשנים האחרונות בתוך רצף בלתי פוסק של גרסאות חשמליות או דגמים חשמליים ייעודיים.

ברשימה של הסוג הראשון אפשר למנות את ה-EQA הגרסה החשמלית של ה-GLA או ה-EQC שהוא הגרסה החשמלית של ה-GLC ובקרוב את ה-EQB, הגרסה החשמלית של ה-GLB ובינתיים היא גם משתעשת עם G קלאס חשמלי. את הנציגות של הסוג השני התחלנו לראות עם ה-EQS, ועוד מהן נראה בקרוב, אבל בינתיים כלת השמחה היא ה-EQE ששיווקה החל היום בישראל.

מרצדס EQE. אתר יצרן
המטרה: צמצום מקדם הגרר/אתר יצרן

אז למי שלא מכיר את אסטרטגיית השמות במרצדס נסביר את שם הדגם, כאשר ה-EQ מציין את השתייכותה לצד של ההנעה החשמלית במשפחה וה-E מסמנת את מיקומה בהיררכיה - כלומר כמכונית הסאלון של היצרנית.

עם עיצוב חיצוני שמזכיר מאוד את ה-EQS עד שמבחינים במימדים הצנועים יותר ברור שהמטרה כאן היא גם לייצר שפת עיצוב אחידה לדגמים כנהוג אצל מרצדס, אבל לצד העניין הזה, יחד עם חלונות נטולי מסגרת וידיות דלתות נשלפות - גם להשיג מקדם גרר נמוך ככל האפשר.

אגב מימדים צנועים, צנועים יחסית כן? היא עדיין נמתחת לאורך של 495 ס"מ לאורך, 196 ס"מ לרוחב ועם בסיס גלגלים עצום של 312 ס"מ. תא המטען הנפרד לגמרי (שלא כמו ב-EQS) בנפח צנוע יחסית - 430 ליטרים.

עוד בוואלה!

תמורת סכום פסיכי: זה הרכב הכי יקר בעולם

לכתבה המלאה
מרצדס EQE. אתר יצרן
בעתיד גם עם המופע המלא של מסך בצד הנוסע/אתר יצרן

בתא הנוסעים, תשומת הלב באופן טבעי מתרכזת בסביבת הנהג, סידור ה-MBUX של מרצדס מופיע גם פה בגלגול העדכני שלו, עם תמיכה מלאה בעברית, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' ומסך מולטימדיה של 12.8 אינץ'. עבור התצורה המלאה של המסך הגדול (17.7 אינץ') ומסך מול הנוסע תצטרכו לחכות לייצור המאוחר יותר (בשל המחסור בשבבים) ובכל אופן להוסיף אותו כאופציה בתשלום.

רשימת האבזור ארוכה מאוד כבר מגרסת הכניסה, זה לא היה כך בעבר, זה השתנה תחת מנהל המותג הנוכחי גילי פריאנטה. חלון שמש, ריפוד עור מלא, בקרת אקלים עם מסנן חלקיקים, חימום וחשמול למושבים, חישוקי 19 אינץ', פתיחה חשמלית לתא המטען ועוד. עליה ברמות הגימור מוסיפה גם תצוגה עילית, בקרת אקלים ל-4 אזורים, מערכת שמע של בורמייסטר, בולמי אוויר, היגוי אחורי ועוד.

מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב ב"שטח מת", תיקון סטייה מנתיב. ברמת הגימור הגבוהה יותר יש גם מעבר נתיב אוטומטי בהפעלת איתות, בלימה אוטומטית בזיהוי תנועה חוצה, התרעה על פתיחת דלת בזיהוי מכונית חולפת ותאורת חזית המורכבת ממערך של 1.3 מיליון פיקסלים.

מרצדס EQE. אתר יצרן
312 ס"מ בבסיס הגלגלים/אתר יצרן

מבחינת מערכת ההנעה שלה, תגיע ה-EQE בגרסת ה-350 בשלב זה. כאשר גרסאות ה-43AMG וה-53AMG יצטרפו אליה בסוף הרבעון השלישי ובסוף השנה בהתאמה. בחזרה ל-350, מדובר במנוע חשמלי יחיד, המניע את הגלגלים האחוריים ובעל הספק של 292 כ"ס ו-56.5 קג"מ. הביצועים טובים, אבל לא מדובר במספרים חורכי האספלט של המכוניות החשמליות החזקות, זה נשאר לגרסאות ה-AMG. במקרה של ה-350 אלו 6.4 שניות ל-100 קמ"ש ו-210 קמ"ש מירביים.

התמורה מגיעה בדמות הטווח שלה, בעזרת סוללת 90.5 קוט"ש היא תגיע לטווח מוצהר של 660 ק"מ על פי היצרנית ולאחר הפחתות (וייעוץ משפטי, באמת) מצהירה היבואנית על 630 ק"מ. המכונית תומכת בטעינה מהירה של עד 170 קילוואט מאפשרת להוסיף 250 ק"מ לטווח ב-15 דקות טעינה.

מרצדס EQE. אתר יצרן
עד 630 ק"מ של טווח/אתר יצרן

כאמור, בשלב זה משווקת ה-EQE בגרסת ההנעה 350 ובארבע רמות גימור. אלקטריק תהייה גרסת הכניסה ומחירה יעמוד על 500 אלף שקלים. מעליה האלקטריק ART שתוסיף 100 אלף שקלים ל-600 אלף בתג המחיר.

למי שירצה אפיל ספורטיבי להופעה מוצעת האלקטריק גם עם חבילת AMG line ב-540 אלף שקלים ומי שרוצה את רמת הגימור הגבוהה עם חבילת ההופעה הספורטיבית מוזמן לסמן את האלקטריק ART עם ה-AMG line לשים בצד 640 אלף שקלים.

בעתיד כאמור תצטרף גם ה-EQE43AMG על 476 הסוסים שלה במחיר של 899 אלף שקלים.

המחיר כולל עמדת טעינה, טיפולים חינם לתקופת האחריות על הרכב (3 שנים) ואחריות של 10 שנים או 250 אלף ק"מ לסוללה ומערכת ההנעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully