וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן הייתה חייבת אותו, גם אתם?

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 8:53

אף אחד לא באמת משתוקק לרכב 7 מושבים, אבל הרכב הזה הוא הדבר הכי טוב שקרה לפולקסווגן בישראל כבר הרבה זמן. למה? התשובות בפנים

פולקסווגן טיגואן אולספייס 1.5. קינן כהן
בגרסת 1.5 הוא נכנס לשוק בתמחור לא נמוך אבל כזה שמיישר קו עם המתחרים/קינן כהן

מזה מספר שנים שפולקסווגן לא ממש נוכחת בשוק הישראלי. כלומר, היא כן פה טכנית, והדגמים שלה אם זו הפולו, הגולף ואפילו הארטיון שלא מיובאת באופן סדיר הם טובים, מוערכים, איכותיים, אבל תמחור גבוה מהמתחרים הרלוונטיים בכמעט כל קטגוריה משאיר אותה בעיקר במעגל הלקוחות הקבועים והחוזרים ובכל מקרה די מצומצם. למעט הגולף GTI בקבוצת הקומפקטיות החמות, קשה לומר שיש לה דומיננטיות מובחנת במקום אחר.

זה בדיוק המצב שהדגם הזה - הטיגואן אולספייס וספציפית הגרסה עם מנוע ה-1.5 ליטר אמורים לשנות. לשים את פולקסווגן שוב בנקודה שהיא רלוונטית לכמה שיותר אנשים.

פולקסווגן טיגואן אולספייס 1.5. קינן כהן
תוספת של 23 ס"מ ביחס לטיגואן הרגיל/קינן כהן

ככל פולקסווגן וככל טיגואן, ההופעה החיצונית נאה, סולידית, שום דפיקות לב מואצות או דרמה. פשוט המראה המוכר של הטיגואן בתוספת 23 ס"מ ביחס לטיגואן הרגיל ודלתות אחוריות גדולות יותר. תוספת האורך והדלתות המוגדלות נובעות מהשוני בין האולספייס לכל טיגואן אחר - צמד מושבים בשורה השלישית.

גם בתא הנוסעים מקבלים את העסקה המוכרת מפולקסווגן. איכות חומרים טובה מאוד, הרכבה מצוינת, תחושה של מוצקות בתא הנוסעים והנדסת אנוש ישירה ולא מתחכמת - פשוט ויעיל. העובדה שהוא שריד לשלב הקודם באבולוציית תאי הנוסעים שלה השאירה אותו עם פקדים פיזיים והוא ניצל ממערכת התפעול במגע של הדגמים החדשים.

עוד בוואלה!

זה הדגם שאמור להטיס את פולקסווגן לעולם החשמל, נהגנו בו

לכתבה המלאה
פולקסווגן טיגואן אולספייס 1.5. קינן כהן
סביבת נהג איכותית ועשויה היטב/קינן כהן

המרווח במושב האחורי טוב, ואפילו טוב מאוד אם מזיחים את שורת המושבים השנייה לאחור. זה כמובן יבוא על חשבון המרווח של שורת המושבים השלישית. למרות שהכניסה לשם אפשרית גם בלי תמרוני גוף שאתה לא בטוח אם כל החוליות יחזרו למקום, הוא עדיף על המרווח המצומצם עוד יותר במיצובישי אאוטלנדר, אבל כמו כל בני מינו, השימוש בה מוגבל לילדים בלבד.

תא המטען נע בין 230 ליטרים עם שורת המושבים השלישית בשימוש או 700 ליטרים כאשר היא מקופלת. כך או כך פתח ההטענה גדול ונוח לשימוש.

פולקסווגן טיגואן אולספייס 1.5. קינן כהן
700 ליטרים בתצורת 5 מושבים/קינן כהן
פולקסווגן טיגואן אולספייס 1.5. קינן כהן
230 ליטרים בשימוש בכל המושבים/קינן כהן

ברמת הגימור הנבחנת Elegance רשימת האבזור טובה למדי וכוללת בין השאר תצוגה עילית, מסך 8 אינץ' עם תאימות לאנדרואיד ואפל, לוח מחוונים דיגיטלי, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, דלת תא מטען חשמלית ועוד. רמת הגימור השנייה בה מוצע הטיגואן אולספייס עם המנוע הזה היא ה-Elegance plus שמוסיפה כיוון חשמלי למושבים, ריפודי עור, בולמים אדפטיביים ובורר מצבי נהיגה.

גם רשימת מערכות הבטיחות יפה מאוד וכוללת בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית, תיקון סטיה מנתיב, זיהוי רכב ב"שטח מת" ועוד.

פולקסווגן טיגואן אולספייס 1.5. קינן כהן
שורת המושבים השנייה נעה על מסילה, יש שליטה נפרדת בבקרת האקלים/קינן כהן

במפגש הקודם איתו, הטיגואן הופיע עם מנוע ה-2.0 ליטרים 190 כ"ס, הביצועים היו מעולים, אבל זה לא באמת היה מפתיע. הפעם הוא מתייצב עם גרסת ה-1.5 ליטרים, שמפיק 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ. התוצאה היא רכב עם ביצועים מספקים בשימוש שוטף, אבל בכבישים הרריים הוא מתאמץ ומתנשף כדי לתת קצב מהיר, על עקיפות צריך לחשוב פעמיים, וזה עוד לפני עומס מלא. אבל למרות שהאצנו בו לא מעט, את המבחן הוא מסיים עם צריכת דלק טובה למדי - 11.1 ק"מ לליטר.

פולקסווגן טיגואן אולספייס 1.5. קינן כהן
ילדים קטנים עד נערים קומפקטיים, בשום אופן לא יותר מזה/קינן כהן

גם ההיגוי וכיול המתלים מבכרים נסיעה נינוחה על פני שישו ושמחו לנהג, רמת האחיזה גבוהה וההגה מהיר ומדויק - אם כי אלו משרים ביטחון יותר מאשר חיוכיום. זו עסקת החבילה, ילדים הם שמחה, לא הנאה מנהיגה. אבל הכל בסדר, אף אחד לא קונה קרוסאובר 7 מושבים כדי לחרוך רמזורים או כבישים מפותלים.

וכדי לעשות מה שהוא אמור לעשות, כלי תחבורה נעים לשימוש ונוח - הטיגואן ממלא את התפקיד מצוין. הוא סופג מהמורות ושיבושים היטב, בלי רכות מוגזמת ובלי נוקשות לא נעימה. המושבים נוחים גם לנסיעות ארוכות ולנינוחות הכללית תורם גם בידוד הרעשים המוצלח שלו.

פולקסווגן טיגואן אולספייס 1.5. קינן כהן
רבוע, סולידי, לא מתבלט/קינן כהן

הקטגוריה בה נמצא הטיגואן אולספייס הפכה בשנים האחרונות למבוקשת מאוד בישראל. מי שהוביל את המהפכה הזו ושלט בכיפה בכל הקשור לקרוסאוברים בעלי 7 מקומות הוא מיצובישי אאוטלנדר ולצידו סקודה קודיאק. אולם כעת קרו שני דברים, הראשון הוא הכניסה של פולקסווגן למשחק הזה והשני הוא ההתייקרות שחוו כל הדגמים בקבוצה הזו. שני אלו משחקים לטובתו - קודם כל כי ברור שזו פעם ראשונה שהיצרנית הזו מעמידה מתחרה רלוונטי מאוד ושנית מכיוון שהמחיר שלו - 185 אלף שקלים ממקם אותו ממש בסמיכות של 1,000 שקלים מעל גרסת הכניסה של האאוטלנדר (שפחות טוב ממנו בהיבט הקריטי של שורת מושבים שלישית לא שימושית) ו-3,500 שקלים פחות מיריבו מבית הקודיאק עם אותה יחידת הנעה בגרסת הכניסה שלו.

מה שמוביל לשורה תחתונה מעודדת מאוד מבחינת פולקסווגן והיא שהטיגואן אולספייס 1.5 ליטר הוא בדיוק מה שהמותג הזה היה צריך. דגם שעם מעט מאוד פשרות מכניס את היצרנית הזו לתחרות ישירה שבה היא יכולה לשחק על כל המגרש לא רק עם המוניטין, אלא גם עם המוניטין.

פולקסווגן טיגואן אולספייס 1.5. קינן כהן
הפעם יש להם קלף מצוין לשחק איתו/קינן כהן

על הצד הטכני: פולקסווגן טיגואן אולספייס 1.5 ליטר Eleganse

מנוע, הנעה: בנזין, קדמית
נפח (סמ"ק): 1,498
הספק/סל"ד (כ"ס): 5,000/150
מומנט/סל"ד (קג"מ): 1,500/25.5
תיבת הילוכים: כפולת מצמד, 7 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
473
רוחב (ס"מ): 184
גובה (ס"מ): 167
בסיס גלגלים (ס"מ): 279
תא מטען (ליטרים): 230 (7 מושבים), 700 (5 מושבים)

ביצועים:
תאוצה 0-100:
9.6 שניות
מהירות מירבית: 200 קמ"ש
צריכת דלק (מבחן): 11.1 ק"מ לליטר

מתחרות:
סקודה קודיאק, מיצובישי אאוטלנדר, ניסאן אקסטרייל

מחיר:
185 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully