וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחני הריסוק: הסינים עשו מהפכה

עודכן לאחרונה: 7.12.2022 / 19:58

קריאת ההשכמה לאירופה: כל הסיניות שהשתתפו בסדרת המבחנים החדשה של היורואנקאפ קיבלו את ציון חמשת הכוכבים המרבי, בזמן שחלק מדגמי פיג'ו, פורד ופולקסווגן נאלצו להסתפק בארבעה כוכבים. בטיחות הייתה מוקד הצטיינות אירופי. לא עוד?

מבחן ריסוק צ'רי FX (אומודה)/יורואנקאפ

עם וותק של עשרות שנים בתכנון מכוניות מתקדמות, עם דגש מיוחד על בטיחות ולאור מבחני הריסוק שנערכים כדרך קבע בשנים האחרונות, הייתם מצפים שהאירופים יציגו פערי איכות משמעותיים יותר בתחום הבטיחות אל מול היצרניות הסיניות החדשות שמנסות לחדור ליבשת.

אבל לאור מה שאנחנו פוגשים בסבב מבחני הריסוק האחרון שפירסם היום ארגון הבטיחות האירופי, יורואנקאפ, וגם לאור התוצאות של המבחנים הקודמים, הרושם שהולך ומתגבש הוא שהיצרניות הסיניות הבינו שפערי הבטיחות שהציגו בשנים קודמות הם בבחינת חותמת נדרשת בדרכון כדי להיכנס לשוק האירופי שלא רק על סמך מחיר זול.

הארגון פרסם היום את תוצאות המבחנים ל-14 מכוניות, חלקן חדשות, חלקן במקצה בחינה שני. אלו התוצאות.

יורואנקאפ ריסק? טוב שהספקנו לנהוג בהן לפני כן:
פולקסווגן ID.BUZZ: לא נפגשנו כבר פעם?
צ'רי FX: ג'יפון מפתיע, משפחתי וזול יחסית
פיג'ו 408: לא החליטה אם היא ג'יפון או משפחתית
סקודה אוקטביה: ככה בונים מכונית משפחתית היום

מבחן ריסוק צ'רי FX (אומודה) יורואנקאפ. יורואנקאפ,
צ'רי אומודה המוכר בישראל כ-FX הרשים במבחן עם 5 כוכבים/יורואנקאפ

הדגם המרכזי והמעניין ביותר מבחינת השוק המקומי, הוא הצ'רי FX שמוכר באירופה בתור האומודה 5 והושק באחרונה בישראל. כפי שהבטיחו בצ'רי הם עמדו במבחני הריסוק ועשו זאת בהצלחה מרשימה. עם ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק וציונים טובים למדי בסעיפי המשנה של הגנה על הנוסעים, ילדים, הולכי רגל ותפקוד מערכות הבטיחות.

עוד סיניות שרשמו 5 כוכבים במבחן היו MG שהמכונית הקומפקטית שלה, ה-MG4 החשמלית עתידה גם להגיע לישראל. וגם מוביל הנוסעים הגדול של מקסוס ה-MIFA 9 (שדומה, אך לא זהה לדגם שנמכר בישראל).

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מבחן ריסוק אמארוק. יורואנקאפ,
פולקסווגן אמארוק - הטנדרים כבר בטוחים כמו מכוניות הנוסעים/יורואנקאפ

הסיניים לא היו היחידים שהפתיעו את עורכי המבחנים. שני מתמודדים נוספים ששייכים לקטגוריה שבאופן היסטורי לא מרשימה במיוחד בתחום הבטיחות - הטנדרים - רשמו ציונים מעולים לכלי רכב מסוגם. השניים הם הפולקסווגן אמארוק ופורד ריינג'ר, שני כלי הרכב שהם למעשה תאומים וחולקים מכלולים ומערכות.

עוד בסבב המבחנים הנוכחי אפשר למצוא את לקסוס RX, פולקסווגן ID BUZZ, לוסיד אייר החשמלית ואת מרצדס GLC המחודש - כולם השיגו 5 כוכבים במבחני הריסוק. רכב נוסף שאינו חדש אולם הגיע למבחן חוזר הוא לנד רובר דיסקברי ספורט, גם הוא עם 5 כוכבים במבחן.

מבחן ריסוק פיג'ו 408. יורואנקאפ,
פיג'ו 408, רק 4 כוכבים/יורואנקאפ

בינתיים אצל פיג'ו וסיטרואן המצב קצת פחות מזהיר. שני הקרוסאוברים הייחודיים של החברות האלו הפיג'ו 408 והסיטרואן C5X מקבלים 4 כוכבים כאשר פערים משמעותיים צויינו בתחום מערכות הבטיחות המתקדמות, ההגנה על הולכי רגל והגנה על מבוגרים. עם זאת

עוד מכונית שנבחנה מחדש וזכתה ל-4 כוכבים היא הקרוסאובר הקטן פורד פומה. אחרי ציון של 5 כוכבים ב-2019 היא חוזרת למעבדות הארגון אבל יוצאת כאמור עם 4 כוכבים בלבד. הסיבה לשינוי היא לא ירידה רשימת מערכות הבטיחות או הביצועים שלהן - אלא בעיקר ההחמרה של הסטנדרטים לפיהם נמדדות המכוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully