וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרית הימים או תרחיש האימים: תוכנית החשמל של פורשה נחשפה

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 7:43

גם פורשה כבר לא יכולה לברוח מזה: עד 2030 היא תחשמל את כל הדגמים שלה, חוץ מאחד. רוצים לנחש מי האחרון שישאר לוגם בנזין?

פורשה 911 נהיגה ראשונה/צילום: יצרן

פורשה הציגה היום באירוע מקוון את האסטרטגיה שלה לשנים הקרובות, בבסיסו מה שכבר ידענו מזה זמן רב - יצרנית מכוניות הספורט המהוללת הולכת להעמיק את האחיזה שלה בעולם החשמלי. מאותת שהטאייקן, מכונית הספורט החשמלית הטובה ביותר כיום הייתה רק יריית פתיחה והמופע המלא עוד לפנינו.

צריך לזכור: פורשה כבר מזמן לא מייצרת רק מכוניות ספורט, וכבר לא ממש יצרנית קטנה. ב-2022 היא ייצרה 309,884 מכוניות, שיא של כל הזמנים ועלייה של 2.6%, למרות משבר השבבים ורכיבי הרכב והשפעות המלחמה באוקראינה, שהקטינו את מכירות חברת האם שלה, פולקסווגן. במקביל היא רשמה הכנסות של 37.4 מיליארד יורו, עלייה של 13.6%, ורווח נקי של 6.8 מיליארד יורו, זינוק של 27.4%.

התוכנית של פורשה לא שונה במהותה ממה שעושות כמעט כל יצרניות הרכב האירופיות או אלו שרוצות למכור באירופה מכוניות אחרי 2030. פורשה מצהירה על כוונתה ש-80% מכלי הרכב שלה יהיו חשמליים וכי היא תאפס את הפליטות שלה עד אותה שנה. איך היא תאפס את הפליטות אבל תמכור רק 80% חשמליות? התשובה בהמשך.

מבחן דרך: פורשה קאיין קופה. קינן כהן, קינן כהן
פורשה קאיין - יהפוך לחשמלי גם כן/קינן כהן, קינן כהן

מתוך היצע הדגמים של פורשה, הראשון להחליף את מערכת ההנעה שלו לחשמלית יהיה המקאן - הקרוסאובר הבינוני של פורשה. הדור הבא שעשוי להיות מוצג אפילו השנה כדגם 2024 יהיה חשמלי לחלוטין. אחריו תוחלף ה-718 או כפי שהיא מוכרת יותר הקאיימן והבוקסטר, הגרסה הסגורה והפתוחה בהתאמה של מכונית הספורט הקטנה בעלת המנוע המרכזי של פורשה.

קדימון לה כבר הוצג בדמות ה-mission R concept מכונית חשמלית קטנה. אז דיברו עם הספק של בין 671 כ"ב במצב המוגבל ל-1,072 כ"ס במצב "מירוץ", לא שזה יגיע למכונית הייצור, אבל אם הם הולכים לעשות משהו שאפילו דומה לטאייקן רק בקטן וקל יותר? אנחנו בפנים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
פורשה Mission R concept. אתר יצרן
mission R concept הקדימון למחליפות הבוקסטר והקאיימן/אתר יצרן

עוד במעלה הדגמים, מגיע הדור הבא של רב המכר הגדול, מכונת המזומנים של פורשה והסיבה שהיא עדיין מצליחה לממן את המכוניות הטובות באמת שלה - הקאיין. ואחרי שהיה עם מנועי בנזין וגם היברידים ונטעני שקע הוא הופך לחשמלי מלא. מתי? אין תאריך מסוים אלא רק שנת יעד עתידית - 2030.

דגם חדש שפורשה הולכת להציג וכרגע רק מדברת על קווי המתאר הכלליים שלו הוא קרוסאובר גדול, 7 מושבים שיהיה מעל הקאיין בהיצע. שוב, תנו לזה לחלחל ולשקוע - פורשה תציג רכב 7 מושבים גדול יותר מהקאיין. מזועזעים? זה גם מה שאמרו לפני הדור הראשון של הקאיין, שהציל את פורשה כלכלית. קרוסאובר 7 מושבים אמור להיות מאוד רווחי עבורה בשווקים כמו ארה"ב, סין והמפרץ הפרסי.

בהמשך תצטרף אליו גם גרסה חשמלית של הפנאמרה, שתתחרה בב.מ.וו i7 ומרצדס EQS.

פורשה GTS 911. רמי גלבוע
בקשה אחת, בעדינות עם ה-911/רמי גלבוע

ואחרי הבוקסטר, הקאימן, מקאן, קאיין, פנאמרה והקרוסאובר הגדול החשמלי העתידי, מי שנותרה ברשימה היא ה-911 השם הוותיק ביותר באורווה של פורשה, המכונית שמאז הצגתה ב-1963 היא מה שאמרתם כשאמרתם "פורשה".

האם גם היא בדרך להתחשמל? אם להסתמך על דבריו בעבר של מנכ"ל פורשה אוליבר בלום, זה לא הולך לקרות. מצד שני, פורשה מעולם לא פסלה גרסה היברידית של ה-911. בשעתו, בהשקת המכונית נאמר לנו כי למרות שבבסיסו הדור הנוכחי תוכנן כך שיוכל להכיל מערכת היברידית, במהלך הפיתוח הוחלט שהטכנולוגיה לא מפותחת מספיק כדי לעמוד בסטנדרט הנדרש ממכונית של פורשה והרעיון נזנח.

ה-911 שלא תתחשמל היא גם הפתרון לשאיפת האיפוס של פליטת המזהמים של היצרנית למרות שרק 80% מהדגמים יהיו חשמליים. את הפער הזה תסגור היצרנית באמצעות מיזם הדלקים החלופיים שלה שהיא מפעילה בצ'ילה ולדברי בלום מוכיח שדלקים אלטרנטיביים הם ברי ייצור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully