וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית הבאה שלכם עשויה להיות סינית בתחפושת

עודכן לאחרונה: 16.8.2024 / 16:18

מאזדה תשיק 6 חשמלית באירופה (ואולי בישראל) על בסיס דגם של צ'אנגן, מיני קופר החדשה היא כבר תאומה סודית של אורה 03 ובקרוב נוכל להתלבט בין דאצ'יה ודונגפנג שהן אותה מכונית. היצרנים הוותיקים הפסיקו לזלזל בסינים ועכשיו פונים אליהם לרכוש טכנולוגיות

מיני 1959 הופכת למיני 2024/מיני
מאזדה EZ-6 חשמלית. מאזדה,
מאזדה EZ-6. האם התנהגות הכביש והאופי הספורטיביים יישמרו?/מאזדה

השבוע הייתה למאזדה הכרזה דרמטית: ב-2025 היא תשיק באירופה מאזדה 6 חשמלית. EZ-6 הוא השם, והיא פותחה ומיוצרת בשיתוף צ'אנגן הסינית. המכונית החדשה נהנית מעיצוב של מאזדה, שגם אחראית עם כיול השלדה והמתלים, אבל מבוססות על דגם חשמלי מוכר של הסינים, ה-SL03. מדובר במכונית גדולה יותר מטסלה מודל 3, שהושקה כבר בסין לפני מספר חודשים.

מה מביא את מאזדה, חברה קטנה ששומרת על עצמאות אדוקה, למכור מכונית סינית מעוצבת ומכוילת מחדש? מצד אחד היא נדרשת למכור באירופה מכוניות חשמליות כדי לעמוד בדרישות זיהום האוויר המחמירות, שחריגה מהן עלולה לעלות לה בקנסות של מיליארדים. מצד שני כחברה קטנה יחסית, היא לא משופעת במשאבים להשיק חשמליות מקוריות משלה כבר כעת. אבל בלעדיהן היא לא תוכל למכור באירופה CX5, CX30 ועוד.

ה-EZ6 תשווק באירופה כבר ברבעון הראשון של 2025, אבל אין עדיין החלטה על ייבוא שלה לישראל. בדלק מוטורס היו רוצים לראות אותה כאן, אבל העדיפות של מאזדה היא מכירה באירופה. אם ייצוא לישראל יהיה מספיק כלכלי עבורה, נראה כאן מאזדה חשמלית ראשונה. אם לא, יחזור על עצמו סיפור ה-MX30, החשמלית הראשונה של החברה שנולדה מאותה סיבה עבור אירופה, ולא הגיעה לארץ בייבוא סדיר.

מאזדה לא לבד. אם לפני 20-25 שנה היינו רואים פסיי ייצור אירופים ותיקים נארזים ונשלחים לחיים חדשים בסין, שתעשיית הרכב הצעירה שלה שתתה בצמאון דגמים אירופים מיושנים, היום האירופים הם אלה שנוהרים לסין כדי להשתמש בפלטפורמות קיימות. עוד הוכחה ליתרון הסיני בייצור חשמליות מבחינה כלכלית ולעתים גם טכנולוגית. הנה עוד כמה מכוניות אירופיות שמבוססות על פלטפורמות סיניות, וחלקן נמכרות גם בארץ.

סמארט 3. אודי עציון, מערכת וואלה
סמארט 03. למעשה דגם תאום לוולוו EX30 ולזיקר X/מערכת וואלה, אודי עציון

סמארט, וולוו וזיקר: ג'ילי הסינית היא בעלת הבית של וולוו ומחזיקה 50% ממותג סמארט ביחד עם מרצדס. אם בעבר היא הסתפקה בייצור דגמים כמו וולוו S90 בסין, שתוכננו בידי השבדים, וולוו EX30 וסמארט 1 ו-3 מבוססות על פלטפורמה של ג'ילי, שמשמשת גם את דגמי זיקר, X ו-001 ומיוצרים כולם בסין.

מיני קופר חשמלית. מיני,
מיני קופר החדשה. חולקת פלטפורמה עם אורה 03/מיני

ב.מ.וו וגרייט וול: הדור החדש של המיני מורכב בעצם משני דגמים נפרדים. הבנזין שאינו אלא מתיחת פנים מקיפה לדור הקודם, והחשמלי החדש שמיוצר בסין בידי חברה משותפת עם גרייט וול המקומית. גרייט וול תרמה גם את הפלטפורמה החשמלית, אותה אחת שמשמשת גם את האורה 03/פאנקי קאט שנמכרת בארץ, ועברה שינויים וכיולים מחדש בידי הגרמנים. גם האייסמן, הקרוסאובא החשמלי החדש של חטיבת מיני, מבוסס על הפלטפורמה הזאת, ומיוצר בסין.

דאצ'יה ספרינג חדשה. דאצ'יה,
דאצ'יה ספרינג. תגיע לארץ במקביל לדונדפנג נאנו בוס, שמבוססת על אותה פלטפורמה/דאצ'יה

דאצ'יה ספרינג: המיני החשמלית הזולה, שאמורה להגיע לארץ בהמשך השנה, מיוצרת בסין בידי
דונגפנג, על פלטפורמה שמשמשת דגם מקביל של רנו שנמכר במזרח, הקוויד, וגם כמה דגמים של דונגפנג עצמה, כולל הנאנו בוקס, שתגיע גם כן בקרוב לארץ עם תחילת ייבוא דגמי החברה בידי מטרו מוטור. וכך, כמו בדגמי זיקר, וולוו וסמארט, יבואנים שונים ימכרו רכבים אחים.

אקספנג G6. אודי עציון, מערכת וואלה
אקספנג G6. בקרוב בגרסת פולקסווגן/מערכת וואלה, אודי עציון

פולקסווגן ואקספנג: פולקסווגן הייתה היצרנית הנמכרת ביותר בסין עד עלייתה של BYD, שהחשמליות שלה זולות משמעותית מדגמי ה-ID של הגרמנים. אקספנג היא תואמת טסלה שמוכרת גם בארץ, סטארט אפ צומח שעדיין זקוק לכל הכנסה שיוכל לקבל כדי להתייצב. התוצאה: פולקסווגן תשתמש בפלטפורמה של אקספנג כדי להשיק מ-2026 שני דגמים חשמליים על בסיס פלטפורמה של אקספנג. במסגרת החוזה רכשו הגרמנים 5% מאקספנג, מזרימים לה 700 מיליון דולר. לפי הודעת פולקסווגן שיתוף הפעולה יוריד ב-40% את עלויות הפיתוח והייצור של הדגמים החדשים. אין עדיין הכרזה רשמית על ייצוא שלהם מחוץ לסין.

הפלטפורמה החשמלית של אקסיד. אקסיד,
הפלטפורמה החשמלית של אקסיד/אקסיד

יגואר-לנד רובר וצ'רי: היצרנית הבריטית הוותיקה הייתה אחת הראשונות בשוק החשמליות עם ה-i-פייס, אבל בניגוד לדגמי לנד רובר המצליחים, מתקשה להתמודד בעשור האחרון עם הגרמניות. לאחרונה היא קיבלה החלטה דרמטית לעצור את ייצור כל דגמי יגואר מלבד ה-F-פייס, בגלל הפסדים, עד שתשיק דור חשמליות חדש. חלק מהדגמים יתבססו על פלטפורמה חדשה של צ'רי, שכבר משמשת את מותג היוקרה שלה אקסיד. יש מכונית סאלון באורך 4.95 מטר עם סוללות 77 או 100 קוט"ש, הנעה קדמית או כפולה, 313 או 480 כ"ס, בולמים וקפיצים אדפטיביים , וטווח של עד כ-550 ק"מ. ויש גם קרוסאובר על אותו הבסיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully