וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיקר X חשמלית במבחן: האם היא עדיפה על וולוו וסמארט התאומות?

עודכן לאחרונה: 30.5.2024 / 9:51

קומפקטית? קרוסאובר? החשמלית הזולה יותר בהיצע של זיקר מנסה ומצליחה לבלוט לחיוב מעל שלל החשמליות הסיניות סביבה. אם הייתה מתרכזת במוצר ופחות בגימיקים היינו שמחים אפילו יותר

זיקר X. קינן כהן
לא בדיוק קומפקטית, לא בדיוק קרוסאובר, אבל בהחלט מעניינת מאוד/קינן כהן

מחיר: 185 אלף שקל
מתחרות:סמארט 1, וולוו EX30, ג'יפ אוונג'ר
אהבנו: תא נוסעים, בטיחות, אבזור
לא אהבנו: ממשק נהג, גימיקים, בקרת אקלים
ציון: 8/10

מבחינת הסינים, כל הדרכים מובילות לרומא, רומא כמשל לאירופה כולה. אבל לא כל הסיניות בוחרות באותה דרך, לפחות לא בשלב הנוכחי, והתואר הכללי "מכונית סינית" מתברר ככזה שאינו מדויק ברגע שצוללים לרזולוציה גבוהה יותר. ראינו את זה בעבר כאשר גלים ראשונים של חשמליות סיניות שהגיעו לכאן היו לא מרשימות בלשון המעטה. מכוניות כמו סרס 3, JAC ו-GAC היו מוצרים בינוניים ביותר. מעליהם יש קבוצה של מוצרים מתקדמים קצת יותר, עדיין כאלו שנשענים על מכוניות בנזין מוסבות, אבל עשויים קצת יותר טוב כמו סקייוול ET5 או MG ZS וגם ג'ילי גיאומטרי C (אנחנו נחזור אליה עוד מעט). מעל אלו יש סיניות שכבר מציגות יכולות טכנולוגיות, ביצועיות ויכולות שבהחלט מאתגרות את תעשיית הרכב אקספנג וניו כדוגמאות. זיקר מכוונת לאסכולה השלישית.

מדובר במותג נוסף של בעלת הבית ג'ילי, ובדגם הזה, חולקת בסיס עם וולוו EX30 ועם סמארט 1. שתי מכוניות שהרשימו אותנו במפגשים הראשונים איתן ועוד לפני שניגשנו לזיקר X, הציפיות ממנה הן לפחות להציג את אותו רושם.

זיקר X. קינן כהן
חיתוכי משטחים, משחקי צבעים, זיקר עושה שימוש בכל טריק עיצובי למשוך את העין/קינן כהן
אני לא בטוח שהפוזה הא-בינארית בעיצוב מקרית. היא משרתת אותה היטב במטרה הראשונה של עיצוב – למשוך את תשומת הלב שלכם

עיצוב: יש מכוניות שאתם מביטים בהן ויודעים מיד מה זה. קיה קרניבל, ג'יפ רנגלר, מאזדה מיאטה - מראה מאוד מובחן שמצהיר על התוכן. הזיקר X מתעתעת ברגע הראשון. היא בהחלט לוחצת על הכפתורים שאומרים "אחרת" רוצה לומר "חשמלית". אבל קשה לארוז אותה לתוך תבנית מוכרת, האם היא קרוסאובר קטן, קומפקטית גבוהה. אני לא בטוח שהפוזה הא-בינארית הזו מקרית. היא משרתת אותה היטב במטרה הראשונה של עיצוב - למשוך את תשומת הלב שלכם.

תא נוסעים: מבט אחד בתא הנוסעים מתחיל לספר סיפור שיחזור על עצמו בכל ההיבט של תפעול הזיקר X - היעדר מוחלט של מתגים, ידיות דלתות מוזרות, מסך ענק, הגה נטול כפתורים, חלון שמש ענק נטול הצללה - זה מאוד מוכר לנו מאיפה שהוא - אה, כן, טסלה. העיצוב הזה נהייה סוג של שם קוד לקדמה טכנולוגית, אלא שהוא חרב פיפיות - עשו אותו מוצלח והוא יהפוך להיות אייקון ומושא לחיקוי, עשו אותו גרוע והוא סיוט תפעולי מתמשך. בזיקר X נמצאים בדיוק באמצע.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
זיקר X. קינן כהן
לוח מחוונים קטן ,מעט עמוס ומעליו תצוגה עילית יעילה/קינן כהן
היא, כמו סיניות אחרות סובלת מפעלתנות יתר של מערכות הבטיחות עד כדי הטרדה של ממש

מצד אחד היא מאמצת את הגימיקים של השמעת קולות וצלילים, כיוון מראות, כיוון כיוון יציאות האוויר ואפילו תפעול האורות מהמסך. מצד שני יש לה כמה דברים שבהחלט נזקפים לזכותה - הראשון הוא שהיא מאפשרת לקבוע העדפות נהיגה כמו בלימה רגנרטיבית ונהיגה בדוושה אחת ולזכור אותן כך שלא צריך לעשות את זה בכל יציאה לדרך. הדבר השני הוא האפשרות לבטל את סייעני הנהיגה שלה בקלות דרך קיצורי הדרך. היא, כמו סיניות אחרות סובלת מפעלתנות יתר של מערכות הבטיחות עד כדי הטרדה של ממש. בסך הכל אפשר להתרגל לתפעול הזה, בגדול היה אפשר לעשות את זה קצת טוב יותר. גם על התפעול המוזר של בקרת השיוט מידית ההילוכים היינו מוותרים, ועל אפשרות התצוגה המצומצמת במסך הנהג.

זיקר X. קינן כהן
מרווח טוב מאחור, יציאות המיזוג בקורות הדלתות וגם פה איכות החומרים טובה מאוד/קינן כהן

שאר התא מעניין מאוד, הוא מציג איכות חומרים והרכבה מצוינים, המרווח מלפנים מצוין והראות החוצה טובה מאוד למעט לאחור. נעים להניח את היד ולפגוש חומרים רכים ונעימים למגע, פתרונות אחסון שאמנם לא רבים אבל חכמים כמו תא גמיש בתחתית הקונסולה עם מתלה נשלף. על היעדרו של תא כפפות תצטרכו למצוא את הכוח למחול, לזה שאין כיסוי לגג השמש הפנורמי ושהמזגן מתחיל את יום העבודה שלו רק כמה דקות אחרי תחילת הנסיעה קשה לי להאמין שתמצאו מחילה.

המרווח מאחור טוב לכל הכיוונים, אבל המושב עצמו קצר, אז אל תבנו על להושיב שם יותר משני מבוגרים בגודל מלא לאורך זמן או שני ילדים בשל הרוחב. נגיעות העיצוב המקוריות נמשכות גם פה, יש יציאות מיזוג שממוקמות בחוכמה על קורות הדלת ושני שקעי טעינה.

זיקר X. קינן כהן
תא המטען לא גדול והמדף אינו מתרומם עם הדלת ומעט מפריע בהעמסת חפצים גדולים/קינן כהן

תא מטען: עם נפח של 362 ליטרים תא המטען הוא בין סופר מיני מרווחת מאוד למכונית קומפקטית. אבל זה לא הנפח כמו המבנה הנמוך שלו והמדף הקשיח שלא מתרומם משום מה עם הדלת. 15 הליטרים הנוספים מקדימה לא באמת הופכים את זה לשימושי יותר.

אבזור: אנחנו נוהגים ברמת הגימור הנמוכה מבין שתי אלו של הזיקר X, הבכירה יותר הקריפטון משודכת לגרסת שני המנועים החזקה מאוד. וגם פה, הרשימה ארוכה ומרשימה. מצלמת דרך מובנית, מושבים מתכווננים חשמלית, דלת תא מטען חשמלית, תאורת לד, חישוקי 19 אינץ', מושבים מחומר דמוי עור טבעוני, מסך המולטימדיה בגודל 14.6 אינץ' עם תאימות לאנדרואיד ואפל, תצוגה עילית עם חיווי של הוראות הניווט על גבי המסך וגם אפשרות להפעלת מכשירי חשמלי חיצוניים מסוללת המכונית (V2L).

תא נוסעים זיקר X. קינן כהן
התא איכותי מאוד, אבל אפשר היה לוותר על כמה גימיקים לטובת הנדסת אנוש פשוטה יותר/קינן כהן
272 כ"ס ו-35 קג"מ למכונית של 1.8 טון הם שילוב שמספק קצב זריז ובהחלט מספיק וצפונה ממנו לכל תרחיש שימוש סביר

ביצועים: כאמור, גרסת בסיס עם המנוע היחיד וההנעה האחורית, אבל זה לא אומר שהיא חלשה או לא מספקת. 272 כ"ס ו-35 קג"מ למכונית של 1.8 טון הם שילוב שמספק קצב זריז ובהחלט מספיק וצפונה ממנו לכל תרחיש שימוש בחיי היום יום. במצב בלימה רגרנטיבית חזקה, אפשר לנהוג אותה במצב "דוושה אחת" אבל זה אינו מהטובים בהם נתקלנו.

צריכת חשמל וטווח: על הנייר מצהירה זיקר כי טווח הנסיעה של ה-X בגרסה זו עומד על 445 ק"מ מסוללת 66 קוט"ש. בבדיקה שלנו התייצב הטווח על כ-370-400 ק"מ בהתאם לקצב הנהיגה וכמה חם היה בחוץ. הזיקר X תומך בטעינה מהירה של עד 150 קילוואט.

זיקר X. קינן כהן
יש גם תא קדמי קטן/קינן כהן
למרות חישוקים גדולים מדי עבור מכונית שאינה ספורטיבית במוצהר, בידוד הרעשים של הזיקר מקבל ציון טוב מאוד

נוחות והתנהגות: למרות חישוקים גדולים מדי עבור מכונית שאינה ספורטיבית במוצהר, בידוד הרעשים של הזיקר מקבל ציון טוב מאוד. אבל מכאן ואילך קשה לומר שהחבילה הזו נוסעת ברמה של הטובות באירופיות. כיול הבולמים נמצא על הצד הרך באופן מובהק. והתוצאה היא שכל עוד והמהירות נמוכה או השיבוש מתון, היא תבלע את זה בנינוחות. אבל אם הקצב מעט יותר מהיר, היכולת של הבולם "לעקוב" אחר התוואי יורד ומה שמקבלים היא מכונית שמתנדנדת וקופצת.

זה גם די פוסל את כל האירוע של נהיגה לשם ההנאה, אם מישהו מהלקוחות שלה בעניין. כי התוצאה של הרכות הזו מתבטאת גם בפערים בין מה שעושים הגלגלים הקדמיים לבין הנדנוד המוגזם של החלק האחורי שלא מצליח לתמוך בהעברת המשקל. וזה חבל, כי נהיגה בסמארט בראבוס, אחותה לפלטפורמה מגלה שיש שם פוטנציאל משובח.

זיקר X. קינן כהן
תאורה אחורית תלת מימדית שיוצרת זיהוי מיידי שלה/קינן כהן

השורה התחתונה

כמו שאמרנו בפתיח, בטווח המוצרים שמרעיפים עלינו הסינים, זיקר שואפת להתברג לקצפת. כי אם היעד הוא אירופה, כדי להתגבר על ההעדפות הפטריוטיות, על המיסוי המופחת אי אפשר לבוא עם מוצר חצי אפוי. בנוסף, הנטייה (גם) של זיקר להיסחף למחוזות הגימיקים, הכאילו טכנולוגיה מתקדמת, הצעצועים והאורות המהבהבים על חשבון המהות מחטיאה את העיקר.

וזה חבל מאוד, כי ה-X היא מכונית מעולה בבסיסה, המראה, איכות החומרים, ההרכבה, אבזור הנוחות והבטיחות, יחידת ההנעה - הכל שם אותה בשורה הראשונה עם מיטב המוצרים בשוק. זה רק הפער ביישום וההוצאה לפועל בתחומי ממשק המשתמש והכיול הסופי של המכונית בסעיפי הנוחות שגוזל ממנה את הרגל המסיימת כדי להפוך לבאמת מוצלחת.

במחיר של 185 אלף שקל, היא מתייצבת בפער של כ-10,000 שקל מעל ג'ילי גיאומטרי C או BYD אטו 3, השחקניות המרכזיות בשוק החשמליות בכלל והעממיות בפרט. האם היא שווה את הפער הזה? מבחינתנו, למרות הביקורת על ההצטעצעות, עבור הלקוח שמחפש חשמלית איכותית, מאובזרת, לא חושש מתפעול מתחכם ולא מחפש ניהוג מתוחכם - בהחלט כן.

זיקר X. קינן כהן
לדור שלא ידע את טוויטר.../קינן כהן

על הצד הטכני: זיקר X

מנוע, הנעה: חשמלי, מנוע בודד, אחורית
סוללה: 66 קוט"ש
הספק (כ"ס): 272
מומנט (קג"מ): 35
תיבת הילוכים: אוטומטית יחס יחיד

מידות:
אורך (מ'):
4.43
רוחב (מ'): 1.84
גובה (מ'): 1.57
בסיס גלגלים (ס"מ): 275
תא מטען (ליטרים): 362

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות):
5.6
מהירות מירבית (קמ"ש): 180
טווח (מבחן): 400 ק"מ
טווח (יצרן): 445 ק"מ

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי:
5 מ-5 כוכבים (2024)
בטיחות אקטיבית: בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית, התרעת רכב ב"שטח מת", מערכת למניעת שכחת ילדים כולל פתיחת חלונות ומיזוג, זיהוי שלטי מהירות, זיהוי תנועה חוצה בנסיעה לאחור כולל בלימה

זיהום אוויר:
קבוצה 1 מ-15

אחריות: 5 שנים או 100 אלף ק"מ לרכב, 8 שנים או 160 אלף ק"מ לסוללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully